News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

#1515
Și la alții...."80 bei naesse"....și nu sunt segmente in palier sau aliniament, sunt în pante/rampe, (curbe, unde nu mai e nevoie de motive, la curbe), unde datorită profilului apa se evacuează singură dacă nu-i pofilul greșit construit; ceva mai deosebit, însă (pentru că la noi n-am văzut-o incă, deși avem panouri), sâmbătă seara 09.01.2016 pe M1 și M0 la Budapesta pe o ploaie destul de rea la +4 grade pe consolele/portalurile de semnalizare indicare apăreau pe galben o limitare de 110 km/h la turisme si 80 km/h la camioane...
   Ah, și să nu uit, am mai văzut, ceea ce doream să văd și la noi la afișajele pe autostradă, atenționarea de ceață in trei limbi, scris scurt și concis, aproape de Szeged.

Valeantudor

Dragilor, voi uitati ca suntem in Romania. Inca nu putem compara nivelul de pregatire al soferilor romani, care abia acum incep sa se obisnuiasca cu autostrazile, cu soferii din Germania, Austria, Italia, etc. care merg pe autostrada si pana la hypermarket.

Ganditi-va la o singura situatie: de cate ori ati patit pe A2 sa fiti blocati din cauza ca cineva mergea cu 95 pe prima banda si incerca sa depaseasca pe cineva care mergea pe a doua banda cu 90? Cred ca stiti cu totii cat de periculos e lucrul asta, sa trebuiasca sa incetinesti brusc de la 130 la 95 ca Logan-ul vrea sa depaseasca: e dezastru; eu pornesc si avariile in cazuri din astea, sa poata frana din timp cei din spatele meu. Acuma imaginati-va exact aceeasi situatie pe ploaie.

Intr-adevar, si pe mine ma irita limitarile de viteza absurde de pe autostrada pe timp de ploaie - din acelasi motiv din care va irita si pe voi: am condus prin Europa si la altii limitarile astea sunt puse cu cap. Totusi, prima data eu consider ca trebuie sa se intample doua lucruri: sa prinda soferii romani, ca si colectiv, mai multa experienta de condus pe autostrada (atunci se vor si comporta ca atare acolo) si tot aceiasi soferi sa inteleaga ca nu au ce cauta cu masini de nivelul Dacia 1310 pe autostrada (cand iti acvaplaneaza in fata una din asta niciun ESP din lume nu te fereste de impact). Pana atunci, parerea mea personala e ca limitele astea, absurde, inca salveaza vieti la noi.

Referitor la bizoni, nu suntem noi singura tara care ii are: sunt si in Austria, Ungaria (unul era sa ma omoare pe langa Gyor) si in Italia, etc. N-ai cum sa scapi de ei definitiv de ei ca tot timpul apar altii noi.

Io

#1517
M-am dus azi croit sa comit o vandalizare de tufa publica. Mi-a luat-o cineva inainte si tin sa-i multumesc.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

Parcă mai mergea încă niţică vandalizare...
Nu de alta, dar la primăvară o să înfrunzească... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

Ei, cind da frunza merg cu foarfeca, asta de nu ajunge "antemergatorul" meu inainte  :D
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

tudor

Nu pot decat sa ma bucur ca solicitarea mea a starnit o intreaga discutie.
In fond nu trebuie sa am neaparat dreptate ci sa gasim impreuna formula cea mai buna
Quote from: ticker on January 12, 2016, 11:52:24 AM
...
Ma indoiesc ca un sofer va stii zonele periculoase unde sa incetineasca si chiar daca s-ar pune semne doar acolo multi le-ar ignora...

Cred ca e o fractura logica aici:  Daca nu pui nici un indicator de redurere - eventual o suplimentarea - a vitezei, n-are cum sa fie mai usor sa identifici zonele cu risc.

Pentru cei care apara limita de 80 pe toata autostrada: nu cumva are sens o reducere - suplimentara - (pana la 70km//h? pana la 60km/h?) pe sectoarele cu risc pe timp de ploaie? Viteza la care se porduce acvaplanaera e evident diferita pe drum drept sau pe drum in curba si panta. Pentru siguranta circulatiei soferii ar trebui  sa fie informati unde sunt acele locuri cu risc mai mare de acvaplanare

adiarc

in continuare Politia Rutiera opreste soferii in zone deosebit de periculoase.Nu stiu ce trebuie sa se intample,ca sa intre in normalitate

aici sunt langa intrarea in sp.de servicii de la Cristian,Sb,sensul spre Sebes......soferii sunt opriti pe banda de urgenta si vedem ca e plina banda de urgenta,cu 2 masini oprite si 2 de Politie,un Polo si un Mcv....mai departe e si ARR-ul ,care opreste probabil tot cu ajutorul Politiei....am stat 5 min si am urmarit si va garantez ca erau si momente cand politisti inconstienti intrau si 0,5-1M pe banda intai...dementa curata







momentan atat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ciprebbe

Pe Autostrada A2, Tronsonul Lehliu - Drajna - Fetești se fac reparații conform programului de lucrări stabilit de către conducerea Companiei.

https://www.facebook.com/cnadnr/photos/pcb.1660743027519103/1660742947519111/?type=3&theater
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

bridge

#1523
Oare de ce nu apare aici?:
http://213.177.10.50:6060/itn/default.asp

Dani_el


adiarc

Mare bolovan si neamtu....

Ce as vrea sa adaug este ca sp.de serv.de la Cristian este in ușoară curba spre dreapta,nefiind pe porțiune cu vizibilitate maxima,in linie dreapta......si macar nebunu de neamt a pus o atenționare la secunda 0:09....

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Mesaj de la un nou coleg de forum, am mutat eu de pe A1.



Quote from: Cosminescu on February 03, 2016, 09:16:50 PM
Salutare tuturor,

   In primul rand vreau sa va felicit pe toti pentru activitatea pe care o aveti pe acest forum si pentru pasiunea cu care va implicati in tot ceea ce se intampla cu evolutia infrastructurii din Romania.
   Urmaresc acest forum de multa vreme ca utilizator pasiv si probabil ca as fi ramas asa daca un eveniment petrecut aseara la jonctiunea dintre A6 si A1 nu m-ar fi afectat atat de tare emotional. Nu stiu cati dintre voi stiu sau nu, dar aseara in locatia de care vorbesc a avut loc un accident in care un copil de numai 8 luni si-a pierdut viata in bratele mamei care il alapta. Detalii despre accident aici:
http://lugojonline.ro/fotovideo-tragedie-pe-autostrada-impactul-intre-doua-autoturisme-fatal-pentru-un-copilas-aflat-in-bratele-mamei/

Pe scurt, problema este urmatoarea. Jonctiunea dintre A6 si A1 este foarte, foarte prost realizata. Venind dinspre Lugoj pe A6 , cu intentia de a merge spre Timisoara, A6 se termina cu un pod peste A1, iar problema de aici incepe. Odata terminat acel pod se revine la 2 benzi marcate doar cu linie continua, deci fara separatoare de banda. Contrar asteptarilor, cele 2 benzi nu reprezinta de fapt parte din autostrada A1, ci sunt doar bretelele de acces spre aceasta autostrada. Intr-adevar, benzile sunt marcate cu linie continua, dar totusi, soferii care vin cu viteza de pe A6 si doresc sa continue mai departe spre A1 ignora poate acest aspect si isi imagineaza ca cealalta autostrada a inceput deja. Avand impresia ca sunt deja pe autostrada probabil multi mai si ignora linia continua si se angajeaza in depasiri inca de pe breteaua de acces. Fiind din Timisoara/Lugoj si mie mi s-a intamplat de cateva ori la inceput sa incerc sa fac o depasire inca de atunci, sau daca nu depasire, macar sa intru pe banda a doua din dorinta de a "taia" curba(da, stiu ca nu e ok...dar se mai intampla). Din fericire, eu m-am obisnuit cu acest astept si pentru mine nu mai e o problema.
Insa... Pentru un sofer mai putin norocos aceasta confuzie a avut efecte devastatoare - a ramas fara copil. Domnul in cauza, odata trecut pe pod si revenit la 2 benzi a vrut sa depaseasca un TIR crezand ca este deja pe A1. Din pacate acestea erau - cum am mai spus - doar bretelele de acces spre autostrada, iar ghinionul a facut ca din sens opus sa vina un autoturism, autoturism pe care l-a lovit din plin. In urma impactului copilul a suferit rani foarte grave, ceea ce au dus si la decesul ulterior al acestuia.
Localnicii stiu deja ca acolo este o problema si conduc ca atare, insa cei aflati doar in tranzit se pot trezi in situatia de a nu mai putea evita un accident din cauza unei confuzii. Repet, stiu ca banda continua poate ca ar trebui sa fie suficienta, dar in conditiile in care vii de pe o autostrada si doresti sa intri pe celalalta, poate notiunea de trafic pe o singura banda iti scapa pentru un moment, moment care e suficient pentru evenimente tragice.

Credeti ca s-ar putea face cumva o sesizare catre CNADR care sa ajute la rezolvarea acestei "confuzii"? Solutia cu siguranta nu este deloc costisitoare, iar pe viitor ar putea salva multe alte vieti!

Cu respect pentru tot ce faceti aici,
    Cosmin

cristi5

Am vazut asa ceva prima data cand am fost la nodul Gilau si m-am crucit. Pericolul erorii umane e evident, mai ales pt cei ce vin de pe autostrada, se cred in continuare in trafic cu sensuri separate.

E cunoscut fenomenul de "orbirea vitezei" cand iesi de pe un drum rapid si ti se pare ca mergi normal dar de fapt, din inertie, conduci mult peste limita. Asa si aici, e "orbirea sensurilor"

Se pot pune parapeti New Jersey sau similar? Alta solutie nu vad. Din proiect se puteau face doua bretele separate dar acum e tarziu pt asa ceva.

Apropo, exista semn de sfarsit de autostrada cand se termina A6? N-am vazut pe filmari... In multe locuri bretelele sunt oficial autostrada limitata ca viteza si cu o banda pe sens.

Poate asta ar fi o carpire: sa puna semnul daca nu e deja. Dar nu cred ca e o solutie...

cristi5

Discutia cealalta e ca copilul in masina trebuie sa stea asigurat in scaunul lui, chiar daca i-e foame bietul de el... Dar asta nu se mai poate repara, bretelele da...

bogdymol

Singura solutie e impiedicarea fizica a soferilor sa intre pe contrasens.
variante ieftina: puse niste "bete reflectorizante" (cum am mai vazut in unele tuneluri din Austria) intre sensuri.
varianta mijlocie (optima dpmdv): un parapet NJ sau metalic de dimensiuni reduse pt separare fizica
Varianta scumpa: parapet full New Jersey (oare podul e calculat sa sustina incarcarea permanenta dintr-un parapet full NJ din beton?)
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele