Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elphax

si asta in conditiile in care pe US Interstate au si banda de urgenta mediana
dar pana la urma, un astfel de accident se poate intampla pe ambele parti, se poate lovi si de partea dreapta a pasajului

poate ar trebui sa ia legatura cu cei de la Autogrill care nu au probleme sa construiasca toate acele restaurante peste autostrada si fara stalpul median
:)

dr4qul4

Daca nu era pila mediana cred ca avea sanse mari sa ajunga pe sensul opus.
Decolarea a fost provocata de lipsa parapetului median, si aparitia acestuia doar inainte de pila.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

elphax

tocmai ca au spatiu central mai mare , nu au parapet median, de multe ori vehicolele de interventie sau politie pot trece pe contrasens

in schimb daca nu dadea in pila centrala si ajungea pe contrasens putea acrosa frontal alte masini, viteza combinata devine dubla, deci impactule de doua ori mai puternic si poate provoca daune mult mai mari

Europiu

Quote from: elphax on May 02, 2017, 11:54:54 AM
viteza combinata devine dubla, deci impactule de doua ori mai puternic si poate provoca daune mult mai mari

Nu neaparat... Viteza este, intr-adevar, dubla, prin urmare si energia cinetica (presupunand o coliziune intre doua masini), dar disiparea acelei energii are loc asupra a doua obiecte, prin urmare fiecare "primeste" jumatate.
Cu alte cuvinte: coliziunea a doua obiecte identice avand fiecare aceeasi viteza (in sens opus) nu este echivalenta cu ciocnirea unui singur obiect de un zid cu masa "infinita" la o viteza dubla.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

JohannDB

La VOIDEO-ul cu mașina care "decolează" în pilonul podului, pe autostrada din "state", a existat un film "anchetă" acum câțiva ani, pentru acest caz, pe care l-am văzut, dacă mai rețin corect, undeva pe "Discovery" (înainte de-a fi Digi-Descovery) și după ancheta cazului, s-a demonstrat că acea mașină decolează din cauza unui canal de scurgere a apei (gura de captare) ce avea un profil numai bun de trambulină... Se vede și pe video cum mașina se lasă într-o adâncitură și apoi la ieșirea din ea "decolează"......

vancouver

Quote from: TibiV on May 02, 2017, 10:42:31 AM
Quote from: vancouver on May 01, 2017, 07:53:30 PM
Este standard al Uniunii Europene. Uitati de pila centrala.

M43 din Ungaria, tara membra (inca) a UE...
Lucrarea facuta in urma cu maxim 2 ani, caci vorbim de "ciotul" dintre Mako si Nadlac...

Si la noi Arad-Timisoara s-a facut cu pila mediana si s-a finalizat in 2011-2012.

Proiectul M43 era facut si aprobat anterior. Numai la proiectele noi (nu stiu exact anul) se cere fara pila mediana. E si logic asa, pentru ca altfel la contracte deja incheiate costurile ar putea sari in aer. Asa cum - in mod aberant - la noi s-au schimbat din mers cerintele de mediu intre Lugoj si Deva si a aparut necesitatea de a face tunele pe un tronson cu contract deja incheiat. Dar atat de imbecili numai noi putem sa fim, sa ne faultam singuri in timpul meciului. Legea trebuia sa prevada ca exceptie situatiile cu contracte de executie deja incheiate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

Vancouver, eu nu vad deloc logica pilei mediane. Cred ca la un moment dat, acu multi ani,  chiar tu faceai niste calcule, cate de mult cresc costurile grinzilor la o dublare a deschideri.

Pana la urma, accidente agravate de pila mediana sunt posibile. Dar ar trebui luata in calcul in mod corespunzator probabilitatea lor. In fond...proiectam podurile pentru inundatii care totusi se pot produce odata la 50 de ani, sau cutremure care se produc....odata la 100 de ani (sau 500, whatever). Deci nu te apuci sa construiesti ceva ultrasafe, investind bani aiurea.

Si daca se pune pila mediana, se poate pune un parapet ceva mai solid pe acea zona.

In fond, lipsa pilei mediane, mai ales pe proiecte design&build, aduce foarte aproape de autostrada culeile, creand si chiar dublând pericolul.

Cazul cel mai drastic e pe Timsioara-Lugoj 1, unde a ramas maxim 75 cm pana in peretele culeii, si nici nu e modificat tipul parappetului.. In fapt, acolo nu se asigura nici spatiu de deformare a parapetului.

Mai sunt multe de spus, dar nu vreau sa fac un mesaj ultralung momentan.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

elphax

exact asa este, unde s-a facut fara pila mediana e culeea chiar langa parapet. si e perete vertical prin comparatie cu cealalta varianta
cele cu pila mediana au panta, au iarba, mult mai ok la orice fel de iesire in decor



presupun ca la ecoducte nu e problema ca sunt totusi tuneluri?

asta e la fel de periculos




vancouver

Bune argumente alecu26. si elphax. Lipsa pilei mediane nu trebuie sa duca la cresterea altor pericole. La tunele nu exista aceasta cerinta. Parapetul ar trebuie intarit si inaltat inainte de tunel (nu numai cel median).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Europiu

Da, nici pe mine pe mine nu ma deranjeaza pila centrala. Cum a zis si vancouver, Autobahn-urile vechi sunt pline de de ele. Revenind la culeea prea apropiata de parapet (in lipsa pilei centrale) poate ca ar trebui facuta totusi observatia ca, in tarile cu circulatie pe dreapta, probabilitatea de a iesi cu viteza extrem de mare in dreapta sensului de mens e ceva mai mica.

Si, a propos de pila centrala: lipsa ei din simbolul international pentru "autostrada" este doar de natura estetica? :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

ovicor

 @ vancouver, te rog sa detaliezi aici, cu siguranta sunt si altii curiosi de argumentatia ta, pe care eu o apreciez mereu.
   Punctual, A10 pleaca din Turda preluand trafic doar din bretele. Deci toate vor avea viteza redusa. N-ar fi un deranj pentru cei ce vin dinspre C. Turzii sa circule, dupa iesirea de pe bretea, cu, sa zicem 130km/h pe banda superioara si 110km/h pe banda urmatoare. Asta, sa zicem, pana dupa podet si overpas.
   Te rog sa argumentezi separat, daca e nevoie, cazul punctual si cel al nodurilor in general.

vancouver

Despre schimbarea benzii de mers in dreptul unei intrari pe autostrada, pentru a lasa vehiculele care vin pe banda de accelerare sa intre in autostrada.

1. Pericolul de ambuteiaj

Ca si in alte cazuri, nu este suficient sa privim lucrurile in situatia in care pe autostrada sunt doar 2-3 masini, care, cu generozitate se lasa una pe alta sa treaca. Regulile trebuie gandite si pentru situatia unui drum aglomerat. Atunci cand pe autostrada ambele benzi de circulatie sunt ticsite de masini si se circula dens, in mod evident, intrarea unui numar mare de vehicule de pe banda 1 pe banda 2 va duce inevitabil la ambuteiaj. Ma refer la un ambuteiaj prematur, care altfel poate fi evitat. Putem vorbi matematic. Capacitatea unei benzi de autostrada este de ca. 1800-2000 vehicule pe ora. Doua benzi au dublu, 3600-4000 vehicule pe ora (spre 3600 daca sunt multe camioane, spre 4000 daca sunt putine camioane). Hai sa presupunem ca avem o ora aglomerata cu 1400 de vehicule pe banda 1 si 1600 de vehicule pe banda 2 = departe de punctul critic. Daca insa din 1400 de vehicule de pe banda 1, jumatate = 700 schimba pe banda 2 la un moment dat, atunci e clar ca pe banda 2 se vor inghesui 1600 + 700 = 2300 vehicule. Este clar ca in scurt timp se va ajunge la un ambuteiaj "din nimic", de fapt cauzat de supraaglomerarea unei benzi.

Sa mai precizam ca - atunci cand se circula la limita, sa zicem 1800 + 1800 vehicule - ambuteiajul nu poate sa apara decat ca urmare a unui eveniment de genul ca cineva schimba banda. Acela obliga pe cei care vin pe banda pe care el vrea sa intre sa franeze si in final se ajunge la stat pe loc. Dovedit practic si teoretic. In general schimbarile dese de banda si mai ales facute brusc, duc la scaderea capacitatii drumului.


2. Pericol de accidente.

In situatia cealalta, in care autostrada nu este plina, apar alte fenomene. Pe banda 1 este posibil sa circule vehicule relativ lente, iar pe banda 2 din cand in cand trec vehicule care circula mult mai repede. Cum nu toti conducatorii auto au aceeasi capacitate de a intelege pericolele din jurul lor, o recomandare de intrare pe banda a doua poate insemna pentru aceste persoane o obligatie si vor intra acolo chiar daca nu este cazul (fiind lenti) sau chiar fara sa se asigure suficient. Acest lucru poate sa duca la tamponari si chiar accidente grave, intre vehiculele rapide care circula curent pe banda 2 si unele vehicule lente care le ies in fata. Evident, nu legea va fi de vina, vina este a celui care merge prea repede sau a celui care nu se asigura suficient sau a ambilor. Dar eu vad si o responsabilitate a legiuitorului, de a nu crea intentionat situatii care pun la incercare reflexele soferilor.

In Germania, in urma unui numar de accidente de acest fel, in unele locuri este trasata LINIE CONTINUA intre banda 1 si banda 2 in zonele benzilor de accelerare. Asta arata ca schimbarea benzii acolo nu numai ca nu este recomandata, ba chiar este interzisa!



de aici: https://www.google.de/maps/@50.8250078,11.0065179,221m/data=!3m1!1e3

Daca intrati pe google maps la linkul de mai sus, se poate vedea ca linia continua incepe cu vreo 150m inainte de a aparea banda suplimentara de accelerare si se termina la 50m dupa ce se termina banda de accelerare. Este clar ca interdictia de a intra de pe banda 1 pe banda 2 nu se adreseaza doar celor care vin pe banda de accelerare, ca nu cumva sa o taie direct ca bizonii pe banda 2. De altfel pe sensul celalalt de mers nu exista aceeasi linie continua. Ea a fost trasata numai acolo unde AU AVUT LOC ACCIDENTE REPETATE cu masini care - vezi doamne - se dadeau la o parte sa faca loc. In cazul de fata stiu de la un politist ca este vorbe de peste 30 de accidente in 5 ani (tamponari in general, fara raniti grav), inainte de a se trasa linia continua. De mentionat ca este o zona fara limitare de viteza, sau cel putin eu nu stiu sa se fi introdus o limitare. Autostrada A71 acolo este in general libera.



Cum procedam?

In realitate trebuie sa procedam cu grija.
- in cazul in care ne aflam deja pe banda 2 si mergem cu viteza si vedem un numar mare de masini venind pe banda de accelerare, putem preventiv sa mai reducem viteza usor.
- daca ne aflam pe banda 1 si vin masini multe pe banda de accelerare, cu mare precautie trecem pe banda 2, dupa ce ne asiguram temeinic (2 priviri succesive in oglinda, plus privirea scurta peste umar) - si astfel le facem loc. Dar niciodata nu plecam pe banda 2 daca vedem o masina venind tare din spate. Si nici cand banda 2 este plina bara la bara.
- si franarea pe banda 1 pentru a lasa pe cei de pe banda de accelerare sa intre este in general gresita si poate chiar sa constituie o punere in pericol nejustificata a sigurantei in trafic. Dar luarea piciorului de pe acceleratie sau o franare usoara sunt ok, daca astfel ajutam la intercalarea celor care vin de pe banda de accelerare.
- in esenta vehiculele care intra au obligatia de a se incadra. Ele trebuie sa accelereze INTAI pana la viteza cu care se circula pe banda 1 si abia apoi - spre finalul benzii de accelerare - sa intre in trafic. La nevoie, in caz de urgenta, vehiculul care intra de pe banda de accelerare poate sa se si opreasca si sa astepte un moment mai bun, dincolo de finalul benzii de accelerare, adica pe banda de urgenta - dar asta numai in cazuri cu totul si cu totul exceptionale.


CONCLUZIE:
Intrarea pe banda 2 observata de noi romanii in vest nu este o regula de "gentleman". Este chiar gresita in unele situatii. Mai ales camioanele nu au ce cauta sa se dea la o parte si nici macar sa faca loc altui camion.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Io

Foarte, foarte interesant.
Marturisesc ca sint dintre aceia care daca e libera trec pe banda 2 tocmai ca sa-i las pe cei care vor sa intre pe banda 1. Mi s-a parut si inca mi se pare ca e un gest de curtoazie fata de ceilalti soferi. Pare ca si matematica dar si experienta unor tari cu autostrazi spun contrariul si argumentele sint destul de tari asa ca ma voi conforma. Multumesc, Vancouver!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Ionut

#2518
Pentru ca am fost "citat" in ceea ce priveste eliberarea benzii 1 de circulatie in preajma nodurilor sau a spatiilor de servicii, ma vad nevoit sa dau explicatii si contra-argumente. Nu vreau sa intru in polemici si discutii filosofice si toate argumentele mele sunt de ordin practic, nu teoretic. Ceea ce fac pe sosea, la volan, fac din practica, nu imi pun viata in mainile unei teorii.

Motive generale si alte motive specifice pentru care eliberez banda 1 in noduri si spatii de servicii:

1. Nu sunt sofer de weekend, am circulat peste tot in tara si foarte multi km, deci am experienta atat a cantitatii, cat si a "calitatii", vazand pe pielea mea cum se circula prin diversele parti ale tarii (si sunt diferente vizibile). Si experienta imi spune ca trebuie sa fiu atent. Nu vorbesc aici de teorii nemtesti sau cum se circula prin partile civilizate ale lumii. E alta discutie.

2. Argumentele mele stau in picioare in Romania, nu in Germania. Nu vreau sa intru in discutii (ca nu am timp, si-asa scriu acum mult) despre cum ar trebui sa circulam pe autostrada. Nu zic ca nu e necesar sa discutam asta, eu in acest moment doar explic povestea cu eliberarea benzii 1.

3. Soferii romani nu sunt educati intr-ale condusului pe autostrada. Nici vorba sa cunoasca fineturi de care amintesc mai sus vancouver sau altii. Merg ca tontii pe banda 2 continuu, nu respecta benzile de accelerare/decelerare, nu semnalizeaza (asta e o boala generalizata) si multe altele. Deci daca sunt pe cei 750 de km de autostrada din Romania, fac tot posibilul sa imi pazesc pielea.

4. Nu eliberez banda 1 ca sa fiu un gentleman, ci pentru a-mi pazi pielea! Altele sunt momentele in care trebuie sa fii domn la volan. In acest caz este vorba doar de siguranta. Atat. Daca toti soferii romani ar intelege ce e aia banda de accelerare, n-am mai avea discutia asta. Dar nu o inteleg. Intra in nod sau ies din zona de servicii si calca banda continua si iti intra in fata! Deci nu e vorba de curtoazie, ci de siguranta circulatiei.

Cum fac sa eliberez banda 1:

1. Eliberez banda 1 DOAR daca vad ca intra in nod (sau iese din spatiul de servicii) un vehicul (de orice tip ar fi, camion, autoturism etc). Daca nu exista niciun vehicul, stau linistit pe banda 1, nu schimb nimic. In zonele de intrare din noduri si din spatiile de servicii in autostrada exista vizibilitate suficienta. Foarte rare sunt cazurile cand vizibilitatea este redusa - un exemplu ar fi centura Arad unde sunt foarte multe panouri fonoabsorbante. Vizibilitatea redusa in noduri si numarul de noduri (foarte dese), este cu siguranta unul din motivele pentru care viteza pe A1 Arad bypass este limitata (parca la 100 km/h).

2. Daca vad vehicul, imediat ma asigur sa vad daca este libera banda 2. Daca este libera si daca vehiculul care intra din nod/din spatiul de servicii este aproape de mine si, la o adica, ar putea sa nu respecte linia continua a benzii de accelerare si ar putea sa intre in mine, atunci eliberez banda 1. Repet, DOAR daca banda 2 e libera! Repet, fac asta pentru siguranta, nu din curtoazie. Nu stiu cine e la volan... si merg cu 130km/h. Poate soferul ala care intra derapeaza. Poate se sperie. Poate nu se asigura. De ce sa nu-i fac loc si sa ma pazesc daca am loc?

3. Daca vad vehicul (care intra) si banda 2 nu este libera (sau vine vreun smecher cu 200 la ora), atunci evaluez rapid daca vehiculul care intra poate fi "depasit" de mine in conditii de siguranta. Daca il vad din timp si am viteza suficienta cat sa trec pe langa el cat timp el este in zona cu parapet, atunci raman in banda 1, repet, mai ales daca am vehicul pe banda 2.

4. Ce fac daca nu pot elibera banda 1? Adica daca am vehicul pe banda 2 si daca vehiculul care intra este foarte aproape de mine si nu am timp sa-l depasesc sau chiar, la o adica, as intra fix in el daca el ar intra in banda 1 (calcand linia continua)? Simplu. Franez. :) Cat? Pana cand ma asigur ca vehiculul m-a observat si are rabdare sa circule pe banda de accelerare cat timp il depasesc. La cel mai mic gest ca ar vrea sa intre in banda 1, in fata mea, trecand linia continua, franez si mai mult si il las sa imi intre in fata. Nu ma lupt cu nebunul... care trece primul. Sa intre! Doar sa nu intre in mine.

Intotdeauna conduc si pentru altii. In Romania, din pacate, e nevoie. Stiu foarte multe din metehnele soferilor romani si fac tot posibilul sa imi pazesc pielea, facand manevre care sa evite prostia si smechereala soferilor inepti.

Daca pot sa evit un bou de ce sa nu o fac? Better safe than sorry, cum zice germanul. :)

cristi5

Si in Suedia se elibereaza des banda 1 daca nu e trafic. Limita fiind 110 (rareori 130) sau mai putin, probabilitatea sa vina un Porsche grabit din spate e mica... E pragmatic: decat sa franezi mai bine schimbi banda (daca e loc!). Si il ajuti si pe cel care intra, ceea ce e aproape la fel de important.

Sigur, daca te inveti asa si o faci si cand nu sunt intrunite conditiile de siguranta ale manevrei, nu e bine... Dar un sofer experimentat vede de departe ca e un vehicul pe cale sa intre, si are timp sa judece situatia.

Exista si la Stockholm linie continua la unele noduri, dar mai ales acolo unde banda de urgenta a fost transformata in banda propriu-zisa pt a mari capacitatea. Banda se "intrerupe" la fiecare nod: daca esti pe banda 1 trebuie sa iesi! Asa ca au pus linie continua intre banda 2 si 3 ca sa-i protejeze pe cei care realizeaza ca ei de fapt nu vor sa iasa, sa aibe mai mult "loc" sa intre pe banda 2. La intrare e simplu in acest caz, cei care intra au "banda lor".