Parapete și alte elemente de protecție pe drumuri

Started by Ionut, December 13, 2017, 08:45:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

#45
^
  Am trecut ieri și eu pe aici...... Am rămas neplăcut surprins de noii parapeți "N.J." instalați aici, și stau și mă gândesc, dacă la apariția ideii a făcut cineva o simulare la scară cu posibilitățile de trecere pe aici (ca-n modelism, cotele reale reduse la scară și crearea unui model cu lungime și lățime la scară....și încercarea lui de-al strecura prin coridorul de aici, mai ales la curba cu tir-ul din imagine).
   Pentru anumite activități economice, care produc piese și ansamble cu caracteristici deosebite, prin acest loc, DN 1 devine deja de netrecut, atât pentru tranzit cât și pentru "locali".
   Tir-ul din imagine nici eu nu-mi dau seama ce a vrut să facă.... deoarece aici parapeții au "o gaură"/spațiu liber, chiar în mijlocul curbei spre stânga în coborâre spre satul Perșani, spațiu de vreo 5-6m lungime. Scopul spațiului ??  Abia poți scoate un turism pe aici pe contrasens la "o adică"....
   De remarcat că pe urcare spre Perșani, deocamdată înainte de vârf și la vârf nu ai o semnalizare corespunzătoare a trecerii din două benzi într-una singură; aici să nu mai pomenesc de "principiul fermoarului" la reinserția pe o singură bandă, care pentru românaș, cam este necunoscută, acesta înghesuindu-se să intre care poate mai repede și cu întâietate pe o bandă....

JohannDB


Care e povestea cu tirul de mai jos - îmi e greu să-mi dau seama..

           Din informații disparate/din auzite, de la unii care-ar fi fost în zonă la momentul imaginii, se pare că tir-ul este scos cu ajutorul polițstului, pe contrasens și coborât în acest fel până la zona fără parapeți spre Perșani...... Pare că nu a putut lua curba spre stânga, pe sensul normal; mai apoi s-a intervenit la corectarea curbei. În imagine, pare că dă cu spatele....
         Ultima oră.... Am fost anunțat  de-o cunoștiință ce a trecut prin zonă ieri dupăamiaza, că pe sensul spre Brașov, ieri, la ora trecerii respectivului pe aici, cu direcția Brașov, erau parapeți noi instalați din capătul zonei cu două benzi pe urcare și una pe coborâre, pe zona de 1+1, până în dreptul "cimitirului sovietic" (cimitir al prizonierilor ruși, decedați aici la construcția tunelului  c.f. Perșani) și prpobabil se vor opri la SDN-ul din zonă....

pasadia

Adica o portiune de vreo 3,5 km, in mare parte de 2+1 (pe partile corespunzatoare de urcare). Uite asa se construieste autostrada de la Brasov la Sibiu. Montand parapete. :D

JohannDB


udar

Ieri pe CT Pitesti se turna parapet de beton intre sensuri cu un asemenea utilaj




Locația cam pe aici erau


Unnamed Road
Unnamed Road, Bradu
https://maps.app.goo.gl/9hJVHfWzonPwdVym7

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on March 27, 2019, 04:38:49 PM
CN1010079

Proiect pilot privind achiziţia, transportul si montajul parapetelor rutiere pe rulouri

Astazi au publicat anuntul de atribuire catre singurul ofertant.

elphax

nu stiu daca era mai bine la Drumuri Nationale
se pune parapet cu role pe DN7



link hotnews


cristi5

E f bine aici. E undeva specificatia, cat e latimea? Ar fi interesant pt spatii inguste gen 2+1.

Sub 1m banuiesc

JohannDB

Hmmmmm....."La vedere", o astfel de rolă, are un diametru de cca. 50-60 cm..... Poate găsește careva un desen al parapetului.....

dr4qul4

Am pus eu ceva pe siguranta circulatiei (dar nu stiu daca e identic, am gasit si putin mai mici pe net):
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

Cum funcționează gardurile cu role care vor fi montate pe şosele


tom_sawyer

Strategie pentru siguranța circulației, lansată de CNAIR: Parapete elastice cu cabluri și proiecte pilot cu ,,drumuri muzicale" și ,,roboței de ghidare" pe sectoare periculoase

Montarea de noi parapete metalice și din beton, precum și continuarea instalării de atenuatori metalici de impact pe șosele sunt câteva dintre obiectivele Companiei de Drumuri parte din Strategia Siguranței Rutiere pe 2020. Printre alte măsuri, CNAIR dorește să extindă folosirea parapetelor cu role, dar și achiziționarea de separatoare elastice cu cabluri pentru drumuri naționale. Ca proiect pilot, CNAIR vrea să realizeze un ,,drum partitură" (drum muzical) cu benzi rezonatoare care să transforme marcajul rutier în melodii celebre precum ,,Ciocârlia" sau ,,Drumurile noastre" atunci când mașinile circulă pe ele.

Într-o prezentare publicată pe site-ul oficial, Compania de Drumuri prezintă succint câteva din obiectivele propuse pentru anul 2020 pentru a spori siguranța circulației rutiere pe drumurile naționale și autostrăzi.  Descarcă de aici Strategia pentru Siguranța Rutieră pe 2020. (.ppt, ~10Mb)




hotnews.ro



Hercule

Mie mi-ar fi jena cu asa o prezentare. Un copil de clasa III-a ar putea sa o faca mai buna.
Deșteaptă-te române!

Kidu

Chelului ii lipseste tichia de margaritar, astia suntem noi, parapete cu role, linii rezonatoare muzicale. Am impresia ca tot ce fac, fac in bataie de joc, fac doar sa irite si sa provoace opinia publica.

AlexxC

#59
Giratoriul modular,firma din Craiova...nu stiu daca au reusit sa il breveteze pana in prezent dar ideea este interesanta.
https://cvlpress.ro/21.07.2018/sens-giratoriu-modular-donat-pentru-o-intersectie-din-craiova/
locatia: https://www.google.com/maps/@44.2865489,23.799679,3a,75y,240.1h,89.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sELhk4GM1XFOd58CO9D0haQ!2e0!7i13312!8i6656   
daca va plimbati in jurul lui se vad imagini din timpul montajului precum si vechiul giratoru din bidoane.

PS: se pare ca este brevetat....acelsi tip de sens giratoriu este instalat si in Dragasani.