Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 12 Guests are viewing this topic.

radutm

#135
Quote from: radutm on July 27, 2013, 03:48:04 PM
Citeste mai sus postul meu, primul inaintea celui cu tot traseul. De la tine am pretentii sa nu crezi tampenii.

Postul tau l-am citit, cel de deasupra, al lui doryan93 nu il citisem! :lol: iar pe harta eu n-am sesizat vreun tunel.
cont inchis

alex.xx

Quote from: dr4qul4 on July 27, 2013, 01:15:26 PM
poate doar segmentul iasi-granita sa fie realizabil, cel mult pana la nodul cu dn2
Iasi - granita nu are absolut niciun sens, nu exista pod peste prut(la Ungheni) si R. Moldova probabil nu va avea prea curand bani sa refaca drumul Ungheni - Chisinau, traficul probabil ramanand in continuare mai mare prin Albita.
In schimb Iasi - DN2 e mai mult decat necesar chiar din acest moment, tu traficul actual. Cel putin bucata intre Iasi si Tg. Frumos(unde se imparte traficul catre Bucuresti, Bacau, Piatra Neamt cu traficul de Pascani, Suceava, Botosani + vestul tarii) e aglomerata in permanenta. De exemplu saptamana trecuta am facut pe portiunea asta aproximativ o ora (~50km), si inca o ora pana in Bacau.

dr4qul4

acest SF corespunde in totalitate cu traseul care apare pe CNADNR.
cum insa aceasta autostrada NU este in subordinea CNADNR, tind sa cred ca la ministerul transporturilor exista un alt plan, probabil adaptat la alt traseu care sa-i satisfaca interesele ministrului.

iar "cei 5 ani de gandire" fac ca aceste 2 planuri sa fie aruncate la gunoi, iar urmatorul ministru va aparea la TV cu alte planuri marete :)

ca sa facem un rezumat:

- incredibil de scumpa. traseu foarte dificil (am facut drumul de la bicaz la poiana largului si, desi nu sunt munti inalti, sunt destul de fragmentati)
- traficul nu permite concesiune
- nu poate primi finantare europeana
- compania de autostrazi (si Sova) au abandonat proiectul
- ministrul transporturilor care a "adoptat-o" a iesit din peisaj, in acest moment fiind a nimanui.
- se pare ca sunt discutii pentru un alt SF (tunel sub Copou).

Am inteles ca diseara Sova va fi la antena 3. sunt curios ce planuri are. Imi este greu sa cred ca se va face vreo autostrada in Romania de altcineva decat de CNADNR, iar diseara, ar putea sa ingroape definitiv proiectul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nenea_hartia

#138
Quote from: dr4qul4 on July 28, 2013, 01:51:43 PM
acest SF corespunde in totalitate cu traseul care apare pe CNADNR.
cum insa aceasta autostrada NU este in subordinea CNADNR, tind sa cred ca la ministerul transporturilor exista un alt plan, probabil adaptat la alt traseu care sa-i satisfaca interesele ministrului.
Nu există aşa ceva :). SF-urile nu se trasează în câteva zile cu carioca. Poate în birou la Fenechiu, după câteva pahare de Cotnari, s-o fi făcut ceva pe un A4, dar ceea ce a pus Ionut e traseul corect şi oficial, rezultat în urma a mai mulți ani de studii şi a unor licitații făcute de CNADNR şi câştigate de IPTANA şi Inocsa. Studiul pus de el a fost actualizat acum vreo jumătate de an (s-au mai modificat şi niste tuneluri, poziția şi lungimea lor), dar pe acelaşi traseu.

dr4qul4

probabil dupa sentinta, Fenechiu a luat repede o carioca si si-a trasat un tunel pe unde sa iasa de la racoare. ce nu a luat in calcul e ca nu-l termina in 5 ani  :lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

marisRO

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a fost duminica seara la Digi24 la emisiunea Km0.
A fost intrebata de ce este ocolita Moldova de autostrazi, cu referire directa la noua retea TEN-T. A raspuns ca Moldova nu este ocolita din punct de vedere al retelei feroviare si ca noua politica europeana pune accent pe feroviar si fluvial - sunt mai nepoluante. A afirmat in schimb ca de rutier s-a ocupat si raspunde Sova. Iar in ceea ce priveste finantarea autostrazilor din zona Moldova se poate apela la finantari BM si BERD.
Inregistrarea acestei emisiuni nu este inca disponibila dar urmaresc sa va transmit si link-ul.
Presa are dreptate - http://punctul.ro/2013/10/28/tirgu-muresul-ocolit-de-autostrazi/ nu am beneficiat de lobby la Tallinn pentru Transilvania si Moldova.  :(

marisRO

Ovidiu Iane (PSD) a adresat ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, o intrebare privind intentiile ministerului in legatura cu constructia tronsonului de autostrada Ungheni - Iasi - Targu Mures, sustinand ca pentru dezvoltarea zonei este nevoie de o infrastructura de conectare care sa faca din Moldova o regiune perfect adaptata si legata de restul tarii, scrie Mediafax.

In raspunsul primit de Iane, cu numar de inregistrare din 21 octombrie, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a precizat ca, in urma negocierilor cu Comisia Europeana, sectorul Targu Mures - Iasi a fost inclus in structura TEN-T centrala.

Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Auto/156805/studiul-de-fezabilitate-al-autostrazii-iasi-targu-mures.html

Pe cine sa mai intrebam daca autostrada Ungheni - Iasi - Targu Mures e sau nu in structura TEN-T centrala?

marisRO

Autostrada Turda - Targu Mures - Iasi face parte din propunerea Romanei de extindere a retelei TEN-T

Uploaded with ImageShack.com

Uploaded with ImageShack.com

Jocis

#143
Poate ca va ramane doar la nivel de declaratie politica, dar ... speranta moare ultima. Zice primarul Iasului ca ar fi obtinut promisiunea lui Ponta privind finantarea macar a sectorului Targu Neamt-Ungheni in perioada 2014-2020
Nu am prea multa incredere in promisiunile primului ministru, dar pun trimiterea catre articol:

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/nichita-in-numele-lui-ponta-bani-pentru-autostrada-spitalul-de-urgente-si-aeroportul-iasi--30579.html

QuoteNichita a spus că, în cadrul convorbirii, premierul i-a transmis că va susţine finanţarea autostrăzii Est-Vest, Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş-Câmpia Turzii, iar tronsonul Neamţ-Iaşi-Ungheni va fi bugetat pentru 2014-2020, astfel încât lucrările să poată fi demarate.

Goldmund

Inconsecventa politicienilor romani e remarcabila:
unii se apuca de o autostrada de peste 500km(bineinteles cu un contract in defavoarea statului roman!), vin altii si stopeaza (pana acum) constructia ei, apar alte 'oportunitati politice' si incep cu planul pentru alta autostrada, in alta parte a tarii si tot asa. Pana si planurile UE pentru acele coridoare, 'ai nostri' vor sa le modifice(vezi discutiile interminabile autostrada pe VO versus VP de amandoua e nevoie ca de aer pentru intreaga tara!!))

Nu ma mira amatorismul, totusi pot sa-l comentez:
peste tot in lume unde avem capitale puternic dezvoltate(fata de restul tarii), capitala este mai intai legata prin autostrazi de marile orase ale tarilor respective(v. Budapesta, Praga, Zagreb, Paris, etc.)
La noi e altfel, cu mici exceptii si A2! Acum, fara suparare din partea celor din Targu Neamt, dar o autostrada intre acest frumos orasel si Ungheni ar fi o risipa de bani uriasa, fara temei. Mai bine continua autostrada de la sud de Ploiesti(din A3) pana dincolo de Focsani si deja Moldova(toata!) va fi conectata la autostrazile Romaniei(pana la mare, spre Sibiu/Brasov).
La fel si cu A3 Transilvania: important este continuarea constructiei imediate a autostrazii cel putin pana la Tg. Mures(Iernut), castigul fiind colosal pentru trafic si implicit economia a mai multor judete, precum si acel ciot de 10km spre Nadaselu. s.a.m.d.

Jocis

Cu siguranta ca ar fi o idee stupida de a incepe Tg Neamt-Ungheni fara niciun plan cert pt. Tg Mures Tg Neamt. Intr-adevar ar fi doar bani aruncati si nu ar folosi nimanui.

Ionut


sebba

pai ne (le) trebuie stiri care sa ne (le) dea impresia ca fac si ei ceva...
si cum pe moment nu prea mai au ce stire (senzationala, in direct si in reluare) sa mai dea despre A1 si celelalte "A-ncepute"... apeleaza la "magia lui mos craciun" sa ne imbrobodeasca cu mari proiecte ale urmatorului "plan cinciAnal"
Sailing away! S/Y Haimana

rocklee

au trecut autostrada la ministerul lui sova ...sa poata finanta trosonul de autostrada cimpia turzi tirgu mures :)
http://www.dpiis.ro/article/comunicat-de-pres%C4%83-referitor-la-autostrada-c%C3%A2mpia-turzii-%E2%80%93-t%C3%A2rgu-mure%C5%9F-ia%C5%9Fi-72/

sa vedem ce pot face  :)

sebba

pai ce sa faca?!? o tin si astia vreo 3 luni dupa care o 'arunca' la altii...
aia de au avut-o pana acum au facut ceva? au sters macar prafu' de pe dosarele aferente?

Sailing away! S/Y Haimana