Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

P3trut

E stupid. In loc sa impingi autostrada usor de construit (Iasi - Pascani) o bagi pe cea mai grea in fata (Pascani - Targu Mures). Evident ca apar discutii (cum au fost pe forum) si e ilogic. E pacat, macar Iasi - Targu Neamt daca s-ar face are fi un plus enorm pentru zona respectiva.

Ionut

Pentru că viața NU are prioritate. Au prioritate prostia din capul unora, orgoliile stupide și vorbele goale.

GAC

Chiar daca se liciteaza acum tronsonul montan si la primavara Pascani - Iasi, sa nu uitam ca tronsonul montan va fi 12+48 luni pe cand Pascani Iasi (daca documentatia include si PT) poate fi si de 24 luni doar executie (mai putin zona cu tunel de la nord de Iasi). Deci sectorul pana la Iasi va fi gata cu cel putin 2 ani mai repede.
in alta ordine de idei, licitatiile nu merg ceas, la Pl-Bz 3 nici acum nu avem constructor... deci nu e nicio garantie ca executia propriuzisa va avea loc in ordinea licitatiilor.
asadar sa avem cat mai multe licitatii in derulare si vedem pe urma ce facem.

alinuttt

#4128
Premisa e greșită. Licitația lansată înseamnă că se va face. Deci cum vine asta?
Quote from: GAC on September 10, 2023, 05:41:41 PMasadar sa avem cat mai multe licitatii in derulare si vedem pe urma ce facem.

Până una alta, așa cum ziceam, banii sunt o resursă finită, PT 2020-2027 e la rândul lui finit și deja dacă ne uităm atent la ce s-a licitat pe el/contractat, începe să pară un simplu PR ideea că mai e loc și de A8 montan pe actualul ciclu financiar. Poate mă înșel, dar nu am văzut niciun susținător A8 montan să vină să explice în cifre cum e posibil să fie finanțat prin PT.

horatiu.cosma

#4129
Într-adevăr, din tot ce se întâmplă pe A8, cea mai dureroasă e întârzierea de pe sectorul dintre Pașcani și Iași. E tronsonul care pe orice metrică obiectivă are cel mai mare potențial de trafic, cele mai bune cifre de rentabilitate economică, cele mai bune cifre de siguranță, salvează foarte multe vieți care, altfel, se pierd tragic pe DN28.

Țin minte în 2021 cum ne-am luat la trântă cu imperiul "nu se poate" pe capetele A8, să le separăm administrativ și contractual de sectorul montan ca să poată merge mai repede în execuție și până la urmă ne-a ieșit, acorduri de mediu separate, indicatori tehnico-economici separați, studii geo/topo/arheo etc separate contractual. Exact la fel s-ar fi putut face și pe Pașcani - Iași - Ungheni, calea era deja bătută, azi ar fi fost probabil în licitație pentru lucrări bucata asta prioritară de autostradă până la Iași.

Din păcate, i-a durut exact în cot. Mult zgomot de fond, puțină treabă concretă. Și acum nu mai știu pe unde să scoată cămașa, că dacă împing tot A8 montan în POT cum au tot clamat, nu mai rămâne niciun euro disponibil pentru Pașcani - Iași. Totul se reduce la bani în final și acolo realitatea nu mai poate fi păcălită. Deocamdată se aplică tactica struțului, "să se lanseze, să fie bine, să nu fie rău, o să vedem ce va fi", însă doar se amână inevitabilul, cu consecința tristă a adâncirii întârzierilor.

hefaistos

Ceea ce spui tu este absolut etic si corect.
Doar ca ar insemna ca cineva cu adevarat cu putere de decizie sa se opreasca si sa spuna "wow! 6 miliarde! de euro! cam mult!". Ori asta nu se va intampla. Iar morisca licitatiilor de la CNAIR asteapta sa "rontaie" ceva si in 2024.
Tot ce putem spera e sa nu scoata toate loturile ci doar cele mai simple si mai ieftine. Sau sa liciteze doar proiectarea, lucru putin probabil.
Cat despre Pascani - Iasi - Ungheni, dureros sau nu, AZI nu e gata pentru licitatie.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

tom_sawyer

#4131
Consitrans zice că semi-profil pe Pașcani-Iași înseamnă 70% din costurile profilului complet, dar Urtoi a vorbit el cu Acciona și pe sectorul de munte "economia e infimă, 15-20%, strict pe zona tunelurilor". Bravo Urtoi! >:( De viaducte și poduri nimic.

Cel puțin 1 mld. de euro economisiți "nu se merită".




Vlad94

Oare exista ceva planuri/proiect privind conectarea A8 pe partea moldoveneasca? Nu am reusit sa gasesc niciun plan. Ei vor avea PTF sau va exista unul singur pe partea romaneasca unde vor opera ambele tari? Cum se vor racorda in reteaua existenta?

oneLess

#4133
Nici eu nu am auzit de vreun plan moldovenesc, dar cred că e destul de sugestivă imaginea cu ceea ce vor avea de făcut moldovenii!



tom_sawyer


shift2rail

La Ungheni nu avem decat podul feroviar Eiffel?

hvm

Corect. La Ungheni doar Eiffel.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

shift2rail

Too bad, 30+ de ani nu am facut decat poduri de flori.

rbors3

Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii III Leghin – Tg Neamț din Autostrada A8, câștigat de firmele lui Dorinel Umbrărescu, va fi semnat în câteva zile, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

https://ziaruldebacau.ro/grindeanu-contractul-cu-umbrarescu-pentru-sectiunea-leghin-targu-neamt-din-autostrada-a8-va-fi-semnat-in-cateva-zile/

hermes

Aici se tergiverseaza maxim tronsonul Pascani-Iasi si e clar ca cei de la Consitrans sunt rau intentionati, incompetenti sau fac alte jocuri de prin Ardeal pentru ca oala POT nu ajunge la toata lumea.
Tocmai ne anunta oportunistul de Urtoi pe post de sef CNIR si iubitor de Grindean ca studiile geo care erau incheiate tocmai s-au extins cu inca 600ml de realizat, sluga lui, Irinel Bucurel, estimand si intarzierea de minim 60 zile.

Ce inseamna asta? Ca deja ne ducem la 2 ani intarziere la lucrarea Consitrans, Acordul de Mediu nu se poate obtine in urmatoarele 6 luni...