În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

Eu zic ca din investigatiile pt EADS se va ajunge la contractul cu bechtel fiind foarte multe chestiuni similare si paralele intre cele doua proiecte.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Schumy

Intrebare intrebatoare: ce prevede legislatia de la noi in legatura cu culoarea galbena a semaforului, mai exact obligativitatea ei? Intreb, fiindca am cautat sa vad daca cineva s-a mai legat de lipsa culorii galbene la trecerea de la rosu la verde si nu am gasit nimic. Intrebarea mea vine din frustrarile acumulate in fiecare dimineata cand e foarte aglomerat(si nu numai) si lumea "doarme" cateva secunde dupa ce se face verde. Treaba asta numai la fluidizarea traficului nu duce, iar despre prevenirea accidentelor(ca vezi doamne nu pleaca lumea pe galben) nu stiu cat de mult ajuta(unde se forteaza semafoarele se intampla frecvent sa se treaca pe rosu, deci atentia la drum nu poate lipsi nicaieri).
Suntem noi un popor atat de avansat tehnologic incat am demonstrat futilitatea galbenului la trecerea de la rosu la verde? In sfarsit ii putem invata si noi ceva pe vestici? Eu am vazut ca de la Debrecen si pana la Essen -cel putin-, galbenul nu lipseste nicaieri.

igorashu

Mai nimic.
Dar cei care dorm la semafor vor dormi şi cu galben-verde, pentru că sunt ocupaţi să dea sms-uri, să se uite după gagici, să caute chestii prin torpedou, etc.

ciprebbe

Nu am inventat noi aceasta practica, se foloseste si in Europa. (E foarte util si in cazul trecerilor de pietoni cu buton.)
E mult mai utila scoaterea acelui timp "galben"( Atentie e eliminat doar din rosu in verde, invers se trce prin toate cele 3 culori!)  pentru ca se elimina o situatie conflictuala. NU mai ai situatia in care mai multe directii au galben si se ajunge la discutiile "care pe care" in cazul unui eveniment. Practic daca tu ai verde celalalt are rosu si invers.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

igorashu

Hmm, nu e nicio situaţie conflictuală. Când unii au verde-galben, ceilalţi au roşu. Când la primii s-a făcut roşu, se aşteaptă 5 secunde pentru eliberarea intersecţiei, apoi se face galben-verde la ceilalţi.
Sau variaţie pe tema dată: verde-verde intermitent-galben-roşu. În felul ăsta elimini cele 5 secunde şi nu prea mai ai scuze să treci pe galben.

ciprebbe

Poate m-am exprimat gresit, insa erau in trecut situatii cand dupa rosu se dadea galben( urmat de verde) iar la ceilalti simultan trecea din verde in galben. Erau cateva sec in care toti aveau galben simultan.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Daca imediat dupa cei care primesc rosu, cei care urmeaza sa aiba verde au din rosu->galben, si la 2 secunde verde, nu o sa mai fie o asemenea situatie in care mai multe directii concurente au galben in acelasi timp. Mie imi convine situatia asta, fiindca stiu cand trebuie sa bag in viteza, si la verde pot porni automat de pe loc. Astfel se evita si acele timer-e scumpe.

igorashu

@ciprebbe: am înţeles, dar era o anomalie.
@horatiu.cosma: peste tot, în RO, unde am văzut timere din acelea, şoferii "fură" startul :( Eu aş pune nişte camere legate la culoarea semaforului. Dacă detectează mişcare pe culoarea roşie, făcut poză şi trimis acasă PV de suspendare a permisului.

Schumy

Quote from: ciprebbe on March 16, 2015, 03:32:59 PM
Nu am inventat noi aceasta practica, se foloseste si in Europa. (E foarte util si in cazul trecerilor de pietoni cu buton.)

In Ungaria, Austria si Germania nu am vazut asa ceva.

Quote from: horatiu.cosma on March 16, 2015, 04:32:20 PM
Daca imediat dupa cei care primesc rosu, cei care urmeaza sa aiba verde au din rosu->galben, si la 2 secunde verde, nu o sa mai fie o asemenea situatie in care mai multe directii concurente au galben in acelasi timp. Mie imi convine situatia asta, fiindca stiu cand trebuie sa bag in viteza, si la verde pot porni automat de pe loc. Astfel se evita si acele timer-e scumpe.

Si eu sunt de aceasi parere. Din cate am vazut, dincolo galbenul acela face o mare diferenta. Probabil si lumea e mult mai atenta la drum, dar la galben lumea se pregateste si cum e verde pleaca toata coloana.
La noi se face verde, dureaza 2-5 secunde pana primul din coloana observa si baga in viteza si abia apoi se pleaca. Apoi dupa 2 secunde vede si al doilea ca a plecat primul si porneste si el si tot asa. Dimineata, la un semafor cu 20 de secunde de verde, trec 5-8 masini regulamentar si inca 3-5 forteaza pe galben.
Treaba asta s-a schimbat prin 2010-2011 cand s-a implementat sistemul de "semaforizare inteligenta" in Cluj. Dar coroborat cu numarul tot mai mare de masini si parintii care trebuie sa isi lase odraslele in sala de clasa direct din masina, se ajunge la blocaje adevarate in fiecare dimineata intre 7:30 si 9:00 cat timp e anul scolar in curs.

horatiu.cosma

Oricat ar fi de "inteligente" semafoarele si soferii, de la un anumit nivel de trafic in sus nu se mai poate face fata(gen Cluj la orele de varf). Partea cu fortatul pe galben cand e aglomeratie duce la blocarea intersectiei, nervi si rabdare tot mai putina(daca ala trece pe galben si ma blocheaza, las ca il blochez si eu). In acelasi timp nu putem cere rabdare infinita de la un parinte a carui copil plange in spate ca nu ajunge la timp la scoala si il cearta invatatoarea...Peste cativa ani o sa ajunga si primariile la concluzia ca problema traficului nu se rezolva cu taxe pe centru si invitatii pentru cetateni sa mearga cu mijloacele de transport in comun, ci cu investii masive. Si peste alti cativa(multi) ani o sa avem trafic fluent si nu o sa mai trebuiasca sa fim nesimtiti in trafic :).

Schumy

Quote from: horatiu.cosma on March 16, 2015, 05:10:44 PM
In acelasi timp nu putem cere rabdare infinita de la un parinte a carui copil plange in spate ca nu ajunge la timp la scoala si il cearta invatatoarea...

Intamplarea face sa stiu foarte multe pe tema asta(prietena mea fiind invatatoare), dar o sa ma abtin sa nu poluez un forum de infrastructura cu idei despre normalitate.

Oricum, revenind la subiect. Galbenul(la trecerea de la rosu la verde), e bun sau rau? Si daca e bun de ce sa nu il cerem inapoi?(oricum, nu cred ca a fost nimeni intrebat cand a disparut)
Eu zic ca e bun si ca ar mai ajuta putin la fluidizarea traficului. Din punctul meu de vedere, disparitia lui a facut lumea sa fie doar mai neatenta la semafor cu gandul(mai ales ca galbenul e o culoare de atentionare in fond). Idea cum ca daca exista porneste lumea inainte sa fie verde nu mi se pare un argument potrivit(in cazul cronometrelor se intampla aceasi chestie). In schimb, in Viena de exemplu am vazut cum se pleaca de la semafor: la galben austriacul a bagat in viteza si la verde a demarat. Si culmea, de multe ori porneste toata coloana o data. La noi e o "lalaiala" de la startul pierdut si pana se face galben, apoi un fel de raliu sa nu se faca rosu.

cezar-mario2012

Cea mai buna soluție ar fi cronometrul.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

doryan93

Impozitul pe maşini pregătit de Guvern pentru 2016 a fost majorat în proiectul actualizat de Cod Fiscal, comparativ cu documentul anunţat în urmă cu o lună, prin creşterea sumelor fixe luate în calcul la stabilirea sumei finale de plată. Noul document, datat pe 13 martie,  prevede creşteri ale acestor sume de impozitare pentru toate tipurile de autovehicule.
Conform legii, impozitul pe mijlocul de transport este calculat în funcţie de capacitatea cilindrică a motorului, prin înmulţirea fiecărei grupe de 200 cmc sau fracţiune din aceasta cu o sumă corespunzătoare. Această sumă a fost majorată acum, în noul proiect, pentru toate tipurile de autovehicule.
Astfel, pentru autoturismele cu capacitatea cilindrică între 1.601 cm3 şi 2.000 cm3 inclusiv, suma fixă luată în calcul la stabilirea impozitului a fost ridicată de la 18 lei/200 cmc la 19 lei/200 cmc, la cele cu capacitatea cilindrică între 2.001 cmc şi 2.600 cmc inclusiv a fost majorată de la 72 lei/200 cmc la 77 lei/200 cmc, la cele cu capacitatea cilindrică între 2.601 cmc şi 3.000 cmc inclusiv a fost urcată de la 144 lei/200 cmc la 153 lei/200 cmc, iar la cele cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cmc a fost crescută de la 290 lei/200 cmc la 309 lei/200 cmc.
Suma fixă luată în calcul la stabilirea impozitului creşte şi pentru motociclete şi autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cm3 (de la 8 lei/200 cmc la 9 lei/200 cmc), autobuze, autocare, microbuze (de la 24 lei/200 cmc la 26 lei/200 cmc), dar şi la maşinile de transport marfă.
Pentru TIR-uri, suma fixă luată în calcul creşte, de exemplu, de la 133 lei/an la 142 lei/an pentru maşini cu masa de cel puţin 12 tone, dar mai mică de 13 tone şi două axe, şi de la 517 lei/an-1.169 lei/an la 550 lei/an-1.245 lei/an, astfel de majorări fiind operate şi pentru celelalte categorii de maşini transport marfă.
Sursa

adiarc

Medias - sec 21 , dar drumuri de EV Mediu...orasul este efectiv un cosmar pt soferi...in orice directie ai iesi ( nu numai spre Sb sau Sighisoara ), drumul este mult..mult mai bun...mai jos sunt cateva poze din Medias l-a iesirea spre Darlos...se vede clar diferenta,......cu asemenea tentative esuate de orase ( asa zis orase , pt ca arata mai rau ca un catun ) , n-ar trebuii sa se mai mire Rar-ul de starea tehnica a masinilor







si iata cum arata un DJ , dupa ce iesi din dezastrul cu nume de oras - Medias



se vede clar diferenta





sa nu credeti ca s-a imbunatatit ceva la bvd principal...e chiar mai jalnic decat in trecut...nu s-a facut nici macar o plombare rudimentara





si o alta strada mai laturalnica...deja nu mai e drum public ...cel mult forestier













cam asta ar fii.faptul ca acest sat , numit Medias nu mai are primarie am vazut...este practic neadministrat...am aflat de asemenea si de faptul ca promisiunile lui Rus , de genul - in 2 luni incep lucrarile la centura Medias , au fost si ele niste gogosi , asa cum banuia cu toti
felicitari tuturor
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura