Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#9045
Rigole si piloti, arata ca noi.


Cam asa arata roca din care e facut dealul. Zicea si un paznic ca nu e buna pentru terasamente, e ca plastilina in combinatie cu apa. Tind sa ii dau dreptate, dupa cateva zile de ploaie, am luat in mana un bolovan si l-am spart in zeci de bucati, fara sa aplic prea multa forta.

O mostra.




horatiu.cosma

#9046
In continuare, rigolele sunt curate si la locul lor.

Aproximativ :).


Ma intorc, sa ma uit mai de aproape la zidurile de sprijin.

A fugit doar pamantul care acoperea pilotii, in partea superioara.




horatiu.cosma

#9047
M-am intors la viaduct.

Varfurile de coloane cazute.

Intru in incinta.

Ceva marcaje trasate de spanioli, probabil unde va trebui sa intervina.

Tot la 200 de metri avem asa ceva.



E ceva pana jos.

Privire inapoi, de unde am venit.


horatiu.cosma

#9048
A aparut si primul musafir  :D.



Dupa un kilometru de mers, arunc o privire inapoi.

Am terminat filmarea si am coborat inapoi de unde am venit, la barajul Suplacu de Barcau. O ultima privire de ansamblu.


horatiu.cosma

#9049
Punctul 3, aici, pe vreo portiune de aproape un kilometru, Bechtel a sapat un debleu. Nu am observat alunecari. In departare, se observa campul de sonde Petrom peste care va trece autostrada.

Privire in celalalt sens, spre Bors.

Am intrat la punctul 4 pe aliniament. Privire spre punctul 3, cu ceva viaduct(5-6 deschideri) in apropiere.

Privire de pe aliniament in directia opusa, spre punctul 5.

Am mai inaintat 1-2 kilometri si am ajuns la un alt viaduct(4 deschideri cred), intre punctele 4 si 5, privire spre 5.

Privire spre 4.

Aproape de 5, o alunecare a debleului. Apropo de deblee, pe mare parte din ele, Bechtel a pus piatra sparta. Arata mult mai bine si mai stabil decat ce avem pe alte loturi(daramate sau nedaramate).


Punctul 5, alt viaduct. In partea stanga jos se observa cum rauletul respectiv a luat podetul de pe drumul tehnologic. Apropo de drumuri tehnologice, dupa 5 ani de la intreruperea lucrarilor, aceste drumuri sunt extrem de bune, se poate merge lejer cu 40-50 la ora. S-a folosit doar balast, la fel ca si pe terasament.



horatiu.cosma

#9050
Ne-am intors si am mers pe DN pana la Chiribis, un DN pe care nu il recomand nimanui(o sa vedeti in filmari). La Chiribis, fosta organizare de santier Bechtel(punctul 6) e goala. Asa ca am mers pe drumul tehnologic inapoi, spre Suplacu de Barcau, pana la punctul 7, unde Bechtel a lasat munti de materiale. Aici intr-adevar, Corsan a facut o treaba "senzationala", demna de o firma castigatoare a unui astfel de contract  :lol:.

Banuiesc ca nu v-ati prins, asa ca va spun eu. Au ridicat acei stalpi, pentru a delimita depozitul de materiale, ATAT.

Privire de langa depozit spre Suplacu de Barcau, aliniamentul in dreapta, depozitul in stanga.

Spre Chiribis.

Din punctul 8, spre Chiribis.

Spre Bors.

La punctul 9 nu am poze, acolo se cam termina terasamentele facute de Bechtel. Inspre Bors, au mai lucrat la poduri, podete, overpass-uri, pe care le-au lasat in diferite faze de executie, majoritatea la nivel de pile si culei finalizate. Mai au un depozit mare de materiale la Salard, l-am surprins pe dashcam. Filmarile cu dashcam-ul o sa mai imi ia ceva. Cele cu drona pe marti-miercuri...

horatiu.cosma

#9051
Prima filmare, incepe la punctul 1, apoi merge pe DN 19B pana la punctul 2, in continuare de la 2 la 3 tot pe DN. Continuam e DN pana la un punct, unde facem stanga spre aliniamentul A3, la punctul 4. Continuam pe aliniament pana la 5, din cauza accesului blocat ne intoarcem pe DN si mergem la Chiribis(6), unde intram pe aliniament si ajungem la punctul 7, depozitul de materiale.
http://www.youtube.com/v/E-14nZEBkSk

Denis

Felicitari Horatiu si mult noroc!! Multumim pentru reportaj!!! :cheers:  :popcorn:

horatiu.cosma

#9053
A doua filmare, de la viitorul nod Chiribis, inspre punctele 8 si 9, iar apoi pe DN 19 B spre Bors. Am zis sa pun si zona in care intru pe DN, fiindca va puteti face o idee cam cum e relieful spre Bors. Am prins pe filmare si vreo 2 structuri lasate de Bechtel in zona Salard-Biharea. Se vede la un moment dat si depozitul de materiale de la Salard.
http://www.youtube.com/v/yafynny1H0M

Ca si concluzie, chiar si dupa 5 ani, lucrarile sunt destul de bine conservate. Bechtel a facut o treaba buna, unde au lucrat ei, autostrada va fi foarte solida.

In incheiere, o sa va dau o veste proasta din anumite puncte de vedere, dar sper eu, benefica din multe altele. Probabil asta e ultimul meu reportaj din zona Ardealului in 2016. O sa plec la Bucuresti in echipa de consilieri pe probleme de infrastructura a lui @cutter. Sper sa contribui cu succes la rezolvarea problemelor din infrastructura.

JohannDB

    Am trecut prin zonă prin 2011, și stau și mă întreb, de ce nu li s-a mai permis să termine ceea ce-au început....Ce rost a mai avut acea renegociere din acea vreme ? Tot s-au dat niște  bani, măcar să fi fost "finită" lucrarea...... :hm:
   În ce privește "Bucureștiul", nu pot spune decât, inspirație, clarviziune, luciditate, putere de convingere, retorică bună și-o persuasiune pe măsură, iar mai apoi "succesuri"    :bye:  !!!

TibiV

#9055
Îmi reaminteşte şi mie cineva de ce am reziliat cu Bechtel şi le-am dat vreo 50 mil. USD, în loc să le dăm 150 şi să termine ?!...
Doar ca să avem de pozat viitoare şantiere (sperăm noi...) în loc să facem motorway spotting ?!...

Le putem reproşa multe, dar nu că ar fi lucrat "a la Salini"....

Rigolele impecabile explică de ce terasamentele lor sunt încă impecabile...

Despre restul lucrărilor nu are rost să mai vorbim.

Noii " constructori" nu par să fie în stare să văruiască măcar pomii de lângă terasamentul "moştenit"...

Asta nu ştirbeşte cu nimic meritul colegilor noştri care au făcut o adevărată expediție pentru bucuria noastră...
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Pentru a da un ultim tun. Sova in rol de avocat al statului  :lol: si mama lui Sova (cab. de avocatura la care aceasta lucreaza) in rolul de avocat al Bechtel. Cine a castigat? Da, sigur nu noi, adica statul, ci .... suuuurpriza: Bechtel a primit 37 milioane €. Sincer, la stat orice cent se cheltuie, trebuie justificat. Nu exista lege care sa permita cuiva sa negocieze in numele statului despagubiri pentru rezilierea unui contract, si mai cu seama sa dea 37 MILIOANE... Dar reteta era cunoscuta de la ANRP. De ce sa n-o folosim si aici?  :o
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Europiu

Excelent reportaj, Horatiu! Ca sa faci rezumatul rezumatului: daca e sa compari cu anul trecut (parca fix acum un an ne-ai aratat imagini de la Suplac), s-a stricat foarte tare pe-acolo?

Bafta in noul task alaturi de @cutter! Taiati-i, odata, fratilor, pe astia, ca nu-s buni de nimic! :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Ciprianul

@horatiu sa sti ca imaginile surprinse de drona sunt impecabile. Pe miercuri sper eu vor fi urcate pe forum.
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

adiarc

Multumim Horatiu si mult succes la "simplificari"....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura