Lucrari de reabilitare a infrastructurii feroviare

Started by TibiV, July 15, 2016, 09:33:00 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alinuttt

Din cate stiu CFR Infrastructura are 2 astfel de utilaje de burat linia in parc, insa ceea ce este mai important e faptul ca se pot executa multe lucrari de RP in proprie regie, de calitate. Burare linii/schimbare traverse/schimbare macaz de lemn, etc. Se economiseste foarte mult astfel..
PS: Numai eu am remarcat ca de cca 1 an si jumatate au inceput sa se miste lucrurile serios si la infra in toata tara?

ioandorin

#31
^ Cred ca fiecare regionala are ! Cel putin pe Timisoara,SIMC-ul (sectia de intretinere mecanizata caii,sau cum ii mai spune) are si stabilizator,plasser pt. schimbatoare (toate P&T ) ciur-RM,plus vechile si anticele matise si prolilatoare,nu stiu daca mai au si ciururile de "marub" in functiune! Dar INCA nu au utilaje de schimbat traverse,care TOT manual se schimba inainte si dupa santier !

TibiV

Quote from: ioandorin on October 11, 2016, 10:02:28 PM
... are si stabilizator,plasser pt. schimbatoare (toate P&T ) ciur-RM,plus vechile si anticele matise si prolilatoare,nu stiu daca mai au si ciururile de "marub" in functiune! Dar INCA nu au utilaje de schimbat traverse,care TOT manual se schimba inainte si dupa santier !

Wow !...
Parca avem undeva un topic "Dictionar de termeni tehnici"...
Poate ne explici si noua, profanilor... Caci expertiza mea in domeniul CFR incepe si se termina la... masinile de burat !... :-[
(Bine, nu pun la socoteala gara, peron, linie, tren, locomotiva etc... ;) )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#33
^

P&T/Plasser = Plasser & Theurer, firma austriaca de utilaje de cale.

ciuruire/ciuruitor = proces de curatare de impuritati si reimprospatare a pietrei sparte. Cu trecerea timpului, piatra sparta din prisma caii se toaca, devine rotunjita si faramitata, scazandu-i calitatile elastice si capacitatea de drenaj. Masinaria excaveaza piatra sparta existenta (inclusiv de sub traverse), sorteaza piatra inca buna (care e recuperata si refolosita) de cea uzata, completeaza cu piatra noua, si tot asa.

profilare/profilator = proces de nivelare a prismei de piatra sparta

MATISA =  e numele unei firme elvetiene de utilaje de cale. In Romania a devenit substantiv comun in principiu pentru masina de burat calea (adica de indesare a balastului).

MARUB = fabrica romaneasca care construieste si repara utilaje de cale, automotoare si alte asemenea. E in proprietatea grupului care detine si Regiotrans. In dulcele stil romanesc de acronime si prescurtari, vine de la MAterial RUlant Brasov.

Quote from: ioandorin on October 11, 2016, 10:02:28 PM
Dar INCA nu au utilaje de schimbat traverse,care TOT manual se schimba inainte si dupa santier !

Pe langa astea si o sursa previzibila de sina noua ar fi grozava, cu un contract multianual de achizitii de sina noua. Sunt o groaza de linii la scadenta, exista o groaza de sina Azovstal din anii '90 pe retea (in care calitatea otelului e aia care e). Si bineinteles, e nevoie de bani - de un buget rezonabil de lucrari de intretinere.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: frunzaverde on October 12, 2016, 01:53:29 AM
MATISA =  e numele unei firme elvetiene de utilaje de cale. In Romania a devenit substantiv comun in principiu pentru masina de burat calea (adica de indesare a balastului).
Am inteles...
Un fel de Xerox...Cannon! :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

neobluenet

@TibiV: in filmuletul de pe Facebook, la 1:35 poti vedea operatiunea de ciuruire. Acolo este chiar procesul extragerii pietrei de sub traverse, care mai apoi este separata in piatra buna si resturi. Resturile sunt mormanele alea mari de pamant de pe margine. Cu cateva zile inainte au fost puse 2 filmulete cu starea caii ferate inainte de lucrarile de intretinere. Era plina de iarba, deci peste piatra aceea s-au adunat o multime de aluviuni, iar natura si-a facut de cap.

mr.L

Au timp pana in 2018, ca practic se inchide linia pentru noul proiect Gara de Nord-Aeroport Otopeni  :D

TibiV

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/?fref=ts
QuoteBucurești, 16 octombrie 2016

Lucrări de consolidare pentru ridicarea restricțiilor de viteză între Strehaia și Ciochiuța

În perioada 17-21 octombrie 2016 pe magistrala București-Timișoara, se vor desfășura lucrări de consolidare a terasamentului căii ferate între stațiile Strehaia și Ciochiuța, la km 311+300-311-350, lucrări care au drep scop creșterea vitezei de circulație.

Pentru a asigura continuitate în traficul feroviar în perioada de execuție a lucrărilor, 7 trenuri IR/Internaționale vor fi redirecționate pe rută deviată, prin Filiași – Turceni – Tg. Jiu – Simeria – Deva – Ilia - Arad/Aradu Nou – Curtici, iar pentru alte 24 trenuri IR/Regio se va asigura transbordare auto cu 30 de autocare, pe intervalul de stații Strehaia – Ciochiuța.

Pe rută deviate vor circula trenurile: 12295, 12296, 12272-1, 12273-2, 13208, 12725 și 13257.
Transbordare auto se va asigura pentru călătorii din trenurile: 13201, 13231, 13222, 13212, 13204, 13214, 12692, 12992, 12891, 12591, 12891, 13203, 12691, 12791, 12792, 12590, 13205, 13215, 13218, 13228, 12774, 12990, 12825, 12793.

Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să se adreseze personalului feroviar din stații, să acceseze site-ul oficial al operatorului național http://www.cfrcalatori.ro sau să apeleze numărul de telefon 021/9521.

Menţionăm că lucrările de consolidare derulate de CFR SA au drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie prin creşterea vitezei de circulaţie şi a gradului de confort.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Quote from: panzer on October 10, 2016, 10:04:07 AM
Aveam o impresie mult mai buna despre Zublin. Aici insa lucrarile stagneaza cu saptamanile. Apoi brusc un pic de activitate.
Zublin a făcut doar piloții forați.  Contractor ul general e Bilfinger (acum numita Implenia). Și intradevar se lucreaza deja de aproape 2 ani la acel pasaj. 1.5 ani minim.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Phenol

Buna ziua tuturor,

Sunt nou pe forum i-ar pentru introducere am sa povestesc despre cateva lucrari.

In prima parte despre lucrarile de pe M300. Nu Sighisoara - Coslariu, lucrarea a primit destula atentie, ci Stana - Huedin. Desi se lucreaza pe doar cateva sute de metri am fost placut surprins de seriozitatea lucrarii.

Pentru inceput, comunicatul oficial. Conform acestei declaratii de presa lucrarea ar trebui sa fie gata peste doua zile.

Pe site-ul TFC ei anunta ca se vor lucra cel putin pana in data de 27 noiembrie in fiecare week-end. In momentul acesta eu zic ca datele de pe site-ul TFC-lui sunt cele reale.

Lucrarile se desfasoara la doar cateva sute de metri de Halta Jebuc, mai exact aici. Pe cele aproximativ 200m a santierului firul 2 este scos si se introduc piloti forati. De la locul santierului pana la trecerea cu DJ 103N (~300 m) firul 2 a fost scos pentru a facilita intrarea masinilor. Pe firul 1 se circula in cursul saptamanii acesta fiind posibil cu cele doua poduri provizorii.
Pe toata distanta santierului e limitare de 15 km/h, dar dupa parerea mea asta-i din cauza podurilor.



Now comes the fun part!

Pe data de 19. oct am trecut pe acolo si am facut urmatoarele poze.













Phenol









Punct de oprire in 300 m.



Se vede trecerea de cale ferata a DJ 103N si halta.


Phenol

Ieri, in data de 4 noiembrie am trecut pe acolo din nou, de data asta pozele nu sunt asa de reusite tot ce pot si vreau sa exemplific ca se mai lucreaza. De progres nu stiu ce sa va zic, tot ce pot sa zic ca la ora 10.30 erau muncitori pe santier.





Pe distanta haltei si a santierului firul 1 tot pus pe o parte a ramas.









Se pregateau pentru week-endul asta.





Pe mine m-au surprins cu aceasta lucrare, se pare ca au probleme serioase acolo cu stabilitatea solului. Totusi, (si acum va intreb si pe voi) oare e rentabil aceasta lucrare daca peste 2-3 ani oricum vor apuca de (reabilitare) electrificare si eu cel putin astept ca pe aceasta portiune calea ferata sa aiba un traseu diferit, curbele fiind destul de mari si dese.

Phenol


In a doua parte prezint o lucrare care a inceput undeva in vara si ieri deja am circulat pe portiunea respectiva.

Intre Aghires si Stana (M300, km. ~534) pe firul 1 era un podet cu o limitare de viteza de 30 km/h, mai exact aici. Limitarea exista de mai multi ani, se pare ca asteptau 2016 sa apupce de reparatii. Data exacta nu stiu cand a fost inchisa linia, cert este ca ieri am trecut pe acolo fara vreo restrictie.

Poze de la lucrari am din data de 19 octombrie cand erau aproape gata.









Aici se vede marea problema, scurgerea din poza urmatoare pana in prezent nu exista sau era foarte degradat. Probabil apa afecta si sctructura caii ferate.



Pentru a accesa acest loc au ridicat nivelul pietrei langa calea ferata, cum se vede in urmatoarea poza astfel ca se putea circula si cu masini.


Phenol

#44
Desi cred nu e locul potrivit am vrut sa postez aici pentru incheiere cateva poze despre amplasarea unei antene GSM, care am impresia ca face parte din lucrarea Instalarii ERMTS-2 pe Sighisoara - Simeria.
In 21. octombrie am trecut prin Sibot, pe partea de est a cladirii garii era o agitatie forte mare, vreo 20 de muncitori lucrau la antena. Au instalat zeci de cutii la baza si au instalat un gard. Ulterior m-am uitat in reportajul lui Andi de la inceputul lui octombrie, antena era deja acolo dar se pare ca toata lumea focusa pe partea cu infrastructura.

(Scuzati calitatea imaginii, tirziu m-am dat seama sa si fotografiez)





Astfel am vrut sa exemplific, ca desi e mai greu de observat, dar se lucreaza si la acest proiect.