DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

F2 = F3 ca altfel se rupe sau se muta cablul. altminteri pilonii trebuie aplecati putin spre exterior  sunt iluzii optice cand par unghiuri diferete pe dreapta si stanga.  uite aici un profil clar:


alexV

^ incorect.
Ionut a scris date furnizate de constructor. O fotografie cu un alt pod e posibil sa nu aiba aceeasi relevanta.

Si totusi e interesanta poza ta: uite cum intre piloni cablul descrie o curba. Ceva intre curba catenara si curba parabolica, dar indubitabil curba. Iar de la pilon catre blocul de ancoraj cablul pare mai drept, mai intins, mai ... tensionat.

Stiu ca e contraintuitiv, dar poza ta demonstreaza ca fortele de tensiune spre blocurile de ancoraj sunt mai mari decat fortele de tensiune din intinderea principala a cablului.

TibiV

Quote from: Radu Aramă on August 28, 2021, 02:09:40 PM


Quote from: mirceaeliade on August 31, 2021, 12:13:58 PM
F2 = F3 ca altfel se rupe sau se muta cablul.

Corect doar pentru cele 8704 fire principale (care merg de la un bloc de ancoraj la celalalt). Si corect doar daca notezi T2=T3, adica tensiunea din fir.
Cele 304 de fire spre Braila si cele 560 spre Tulcea/Jijila sunt alte fire, suplimentare.

De ce difera numarul de fire suplimentare?
Pai deschiderea laterala spre Braila are ~490 metri, cea spre Tulcea doar 365 metri, deci "panta" este mai mare, deci forta din cablu trebuie sa fie mai mare pe malul tulcean.
Atentie, forta din cablu! Pentru ca tensiunea din fire este probabil cvasi-identica. Cu cat numarul de fir este mai mare, cu atat poate duce cablul o forta mai mare.
Simplul fapt ca deschiderile laterale au un numar mai mare de fire arata ca forta necesara dinspre blocurile de ancoraj este sensibil mai mare.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

@alex nu le am eu cu ingineria, dar garantez ca cele doua fortze dintr-un cablu trebuie sa fie EGALE pe ambele parti pt ca altfel se muta firul sau se rupe.  daca unghiurile nu sunt la fel pe ambele partzi, atunci pilonul de sustinere *trebuie* sa preia diferentza de fortze, adica pilonul e probabil construit in unghi. fortzele pe verticala nu conteaza sa fie egale, dar in fir trebuie, si si cele laterale


tom_sawyer

:cheers: Planșa de la 0:17 (din proiectul Astaldi) o ai în format mare? O poți posta pe forum? Nu-mi amintesc să fi fost postată, dacă am omis-o eu, scuze!

Raducu Popa

Am gasit-o utilizand Google :) are rezolutie mica.


tom_sawyer

Greșeala mea, s-a mai postat. O readuc aici pentru a înțelege mai bine videoul:

Quote from: RaduG on May 28, 2021, 08:20:50 PM
Pun și poza cu calendarul lucrărilor, ca să rămână pe forum ca atare, că link-urile mai dispar în timp:




Powered by API/PUM imgur uploader

Pe malul tulcean, drumul dintre Smârdan și drumul de legătură spre Măcin (km 0+500 și ceva) trebuie asfaltat (2 km). Oricum va fi nevoie de el după finalizarea podului pentru relația Smârdan-Brăila. Dar poate fi folosit și pentru deschiderea circulației pe pod în caz că e gata podul mai repdede decât drumul de legătură spre Măcin.

Feri

Si pentru comparatie, cum stam acum la sfarsitul verii cu decopertarile la Braila si pe ramificatia Smardan/Macin pe care se va lucra cu prioritate:




Radu Aramă

Din seara asta, 3 septembrie.

Tot albumul aici: https://www.facebook.com/radu.arama/posts/4272767136150168




















Radu Aramă

Pentru wikipedia dacă se consideră necesar!  O:-)

Vedere de pe pilonul brăilean 03 septembrie 2021.

Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0

Vedere de pe pilonul brăilean 03 septembrie 2021.

Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0


Powered by API/PUM imgur uploader

alin2pas

Superbe imagini! Mulțumim! Ne încânți cu poze care ar putea sta la loc de cinste într-o expoziție de profil.