Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Raducu Popa

#10890
@Geri
In acea zona se lucreaza intens la relocari conducte gaz. In nodul rutier sunt depozitate tevi in diferite locuri. Pe tot traseul de la Bacau inspre Roman se lucreaza acum la relocari gaz.
In zona mai sunt si ceva exploatari.

slartibartfast

Măcar o lecție pare învățată.

BogdanP

Nu pare o lecție învățată deloc! Ce relochează ei acum pe tot traseul Bacău - Pașcani, a fost montat acum 2, 3 ani când se știa deja care e traseul autostrăzii...   

voicul

Chiar nu m-ar surprinde sa auzim: a fost montat acum 2 - 3 ani pe baza SF de acum 15 de ani.

Sunt multe proiecte care se fac la fix ca sa fie dubluri.
Largire DN7 la Boita terminata cu 8 luni inainte de A1.
Centura Fagaras acum cand avem constructor pe A13.

Pasajele de la Berceni si Oltenitei cand tocmai s-a dat drumul al A0 (bine astea chiar sunt utile, au logica si trafic si dupa deschidere A0).

slartibartfast

Lecția învățată the hard way de către UMB e că întâi relochezi conductele de gaze și apoi întinzi terasamentele.

Lecția de a nu instala infrastructură pe care în 2-3 ani știi că trebuie să o demolezi e alta, și trebuie învățată de alții.

Ionut

Crezi tu că au învățat? Zici?

slartibartfast


emk

Am căscat gura un pic prin rapoartele de impact asupra mediului pentru tronsoanele de A7 și am niște întrebări/curiozități legate de cantitățile estimate:

- Buzău-Focșani(83km) - necesar balast - 6.867.844 mc;
- Focșani-Bacău(96km) - necesar balast - 6.263.735 mc;
- Bacău-Pașcani(77km) - necesar balast - 1.044.806 mc;

Totuși care e realitatea, că sunt diferențe uriașe?

După calculele mele empirice, ar trebui să fie 77km x strat balast compus din (0,55m înălțime x 26m lățime x 1.000m lungime) = 1.101.100mc aproximativ
Deci se pare că estimările pentru primele două documentații nu au nici o treabă cu realitatea.

Am zis hai să mă uit și la mixturi asfaltice:

- Buzău-Focșani(83km) - mixturi asfaltice - 1.297.220 t;
- Focșani-Bacău(96km) - mixturi asfaltice - 1.121.595 t;
- Bacău-Pașcani(77km) - mixturi asfaltice - 1.208.631 t;

Cum e posibil necesarul de mixtură asfaltică pentru 96km să fie mai mic decât pentru 77km? Or mai fi drumuri de legătură, descărcări, parcări dar parcă tot nu bate.

Iar ca și calcul pentru mine empiric nu bate nici una din estimări:
77km x strat mixtură (0,19m înălțime x 26m lățime x 1.000m lungime x 2,2t/mc) = 836.836 tone și încă ar trebui să fie și mai puțin că pe banda mediană nu se pune asfalt așa gros, dar am zis să fie așa rotunjire pentru asfaltul de la drumurile de legătură, parcări, etc.

Totuși care e realitatea? Greșesc eu la calcule?


shamanu

Spune-mi pe unde trec conductele/utilitatile ca sa proiectez traseul... nimic nu e intamplator.

Stef

^ Mie îmi e mai ușor să cred în incompetență crasă decât în teoria conspirației.

danutzu_1069

#10900
@emk, cel putin la balast, trebuie sa ai in vedere ca mai sunt și rampe la pasajele pe, si peste autostrada, la noduri, parcări. Dar și terenul, nu este drept ca-n palmă...

gabim

Mai exista si posibilitatea terasament din balast vs pamant. Dar si pentru mine la capitolul mixturi asfaltice pare un pic ciudat - singurele explicatii ar fi drumuri de legatura mai lungi, respectiv noduri mai mari. Si sa nu uitam ca pe Bacau - Pascani avem mega nodul cu viitorul A8, iar pe Buzau - Focsani (daca nu ma insel) avem un drum de legatura mai lung. Deci s-ar putea sa nu fie chiar asa de ciudat ce este pe lista aia, cel putin la capitolul mixturi asfaltice.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Daniel G

Quote from: emk on January 21, 2024, 11:36:50 PM... am niște întrebări/curiozități legate de cantitățile estimate:

- Buzău-Focșani(83km) - necesar balast - 6.867.844 mc;
- Focșani-Bacău(96km) - necesar balast - 6.263.735 mc;
- Bacău-Pașcani(77km) - necesar balast - 1.044.806 mc;

...

Cred ca raspunsurile nu tin de conspiratii ci de natura terenului si de grosimea straturilor de drenaj si anticapilar: pana la Bacau traseul este in zona de campie sau chiar lunca, iar de la Bacau relieful se modifica. my 2¢

mirceaeliade

Zona Buzau-Focsani e la o altitudine foarte joasa, probabil usor inundabila.  Plus ca pe acolo se inchid drumurile cand bate crivatul iarna.  Cred ca pe acolo ar trebui sa fie cele mai inalte terasamente de la noi. La nord de Bacau altitudinea e mai mare, cu lunca Siretului e ceva mai putin baltoasa, si cred cu risc mai redus de inundatii.