Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

miahi

Probabil astea sunt preturile pentru ca avem mai peste tot noduri faraonice, ocoluri si cocoase, variante de traseu in AMC-uri facute din pix ca sa iasa cea care "trebuie" .

Ionut

Da da, noduri faraonice (cu A4 în cazul de față), avem parcă și un drum de legătură (din memorie, citez). Dar dincolo de asta mă refeream la prețurile per unitate, prețurile sunt încă sus (inflație + prețuri materiale construcții calmate dar la un nivel mult mai ridicat față de 2018-2019, pre-pandemie, pre-război).

Chiar nu știu de unde le vom face pe toate... pentru că diferențele între ce este fezabil a fi finanțat (fonduri nerambursabile, buget + credite) și ce este nevoie (2000 de km de A+DEx, multe centuri, radiale, modernizări DN, nici nu mai zic de întreținere, nici nu mai zic de alte moduri de transport) este COLOSALĂ.

tom_sawyer

#9932
Sarabanda promisiunilor de scoatere la licitație e fenomenală: Craiova-Filiași-Tg.Jiu, Pașcani-Suceava-Siret, Timișoara-Moravița, Focșani-Brăila, VO Gura Humorului etc. Numai din astea am depășit limita de supracontractare. După, doar licitații pe bugetul de stat, care abia acoperă procentul de cofinanțare pe celelalte proiecte.


Guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, a declarat miercuri că e absolut necesară o "corecție fiscală" și că aceasta nu va fi uşoară. Corecția fiscală este termenul de specialitate care desemnează o schimbare a politici fiscale și înseamnă fie creșteri de taxe și impozite, fie scăderea unor cheltuieli ale statului, fie o combinație între cele două.

Guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, a afirmat că, atunci când datoria depăşeşte 50% din PIB trebuie luate măsuri, dar a adăugat că nu ştim care vor fi acestea şi când vor fi luate, precizând însă că "se vor lua", transmite News.ro.
g4media.ro

dr4qul4

Poate nu ar strica sa mai scada limita pentru licitare, de la 80% la 60-70%. Posibil ca estimarile actuale sa fie pe baza preturilor din 2022 cand totul o luase razna. Acum s-au mai echilibrat
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024