News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ionut_16

1. Toate parcările să fie cu taxabile de la o oră în sus, iar rezidenții să aibă etichetă in parbriz și să fie scutiți de plată pe strada lor.

2. Dacă parchezi fie ca rezident or nerezident in altă parte a orașului 1h-2h gratuit cu disc de parcare cu e de exemplu în Elveția.

3. Dacă vrei mai mult să mergi într-o parcare cu plată, depășirea timpului de 1h/2h să fie avertisment apoi amendă.

4. Să nu mai existe locuri de parcare de reședință ci locuri pe stradă în baza etichetei din parbriz.

5. Eticheta de reședință se obține cum se obțin în prezent locurile de reședință, adică ITP+RCA valabil și act de proprietate/ comodat.

6. O taxă uniformă pentru fiecare rezident, așa îi taxezi pe toții nu mai poți vorbi de subvenție.

7. Definiție de parcare de lungă durată în proximitate relativă 1-3 kilometri de locuință, dacă mașină trebuie să stea mai mult de 2 săptămâni parcată sau un alt termen similar, pentru evitarea blocării unui loc abuziv mai multe luni în șir.

8. Crearea de facilități pentru mașinile pur electrice, adică parcări cu reducere in alte zone nerezidente

rt25

#1231
Multumesc, ionut_16, un rezumat foarte bun si o propunere foarte buna.

dr4qul4

5. Eticheta de reședință se obține cum se obțin în prezent locurile de reședință, adică ITP+RCA valabil și act de proprietate/ comodat.

La asta as adauga si restrictia de maxim 1 masina per apartament! Pentru a doua masina va trebui sa platesti la fel ca un nerezident.

Si nu 1-3km ci zone de parcare delimitate de strazi mai mari. E greu cu masuratul, dar bulevardele le vezi
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Speedy

6." O taxă uniformă pentru fiecare rezident, așa îi taxezi pe toții nu mai poți vorbi de subvenție."

Am propus acum ceva timp exact acelasi lucru, si am fost acuzat ca vreau sa bag mana in buzunarul altora. Mi s-a spus sa sa caut solutii pe banii mei, nu pe banii altora...

Cum convingi pe cineva sa renunte la confort?  Prin masuri nepopulare, cu pierdere masiva de votanti. Posibil actualul primar sa fie dispus la cateva, doamna dinainte s-a oprit cu taxa oxigen dupa un referendum pe facebook??

Eu as propune cresterea accizei la carburant, pana cand pretul exploatarii unui automobil trece prin filtrul necesitatii. Problema e ca o data cu acciza apare si specula, se scumpeste tot ce se cara cu masina, exponential si totodata fara nicio justificare...Nu avem institutii care sa impiedice acest gen de comportament financiar.




dragos76

Eu nu înteleg punctul #2, de ce să fie gratuită parcarea până în 2 ore?

rt25

@Speedy,
Marirea necontrolata a accizei duce la naiba economia, ca e efectul de contagiune si hiper-inflatie usor de declansat asa... Si nu te mai scoate din spirala cresterii preturilor (la orice) nici mama lui FMI...

Cred ca ionut_16 se referea ca oricare rezident sa poata achizitiona un abonament de parcare (si dr4qul4 vine cu completarea de 1 per apartament) indiferent de numarul locurilor de parcare disponibile, iar locurile sa fie la comun.

Adica, in bloc suntem 40, 25 cu masini si 15 locuri de parcare. Toti cei 25 vor plati un abonament, iar din cele 15 locuri, parcheaza fiecare cum se nimereste (e foarte probabil ca in putine momente sa se suprapuna sa doreasca toti sa parcheze).

@dragos76
Nu stiu scopul masurii, eu presupun ca la punctul 2, un motiv ar fi ca sa descurajeze stationarea de lunga durata, dar poate si plata unei singure ore de parcare sa fie birocratic mai scumpa decat costul ei (ai nevoie sa parchezi 15 minute, ai o treaba la banca la medic, etc). Dar asta e o presupunere. @ionut_16 poti sa ne dezlegi?

Speedy

 Alte tari din UE, au rezolvat problemele astea cu multi ani in urma, nu neaparat prin legi foarte stricte, mai degraba printr-un mix de legi, solutii, posibilitati si simt civic.
Cum la noi simtul civic e o notiune aproximativa, sau cel mult esti considerat fraier daca ai simt civic, probabil ca la noi,nu se vor rezolva in acelasi mod lucrurile. Modelul de acolo, ca pretul la liber va decide, la noi e greu de aplicat.
  De ce tot spun eu de acciza, pentru ca din pacate eu la asa ceva cred ca se va ajunge. Sigur ca pentru transportul de persoane/marfa acciza poate ramane la pretul de acum, si atunci poti combate hiperinflatia/specula.
  In ultimii 10 ani, nu a fost o strategie clara asupra a ceea ce inseamna trafic, poluare, program Rabla, taxa prima inmatriculare, parcari, etc. Fiecare subiect a fost tratat individual fara sa se armonizeze anumite masuri.
  Daca se aplica taxa oxigen, mai era asa mare congestie pe anumite artere? eu zic ca nu.  Daca nu se permitea prin lege inmatricularea in 2017-2018 a apx 1 milion de masini vechi, erau mai putine accidente?  and so on...
   Problema cu lipsa parcarilor e doar rezultatul a multi ani de vid legislativ, presarati cu foarte multe opinii contra, de orice fel, pentru ca nu-i asa romanu s-a nascut poet, si fiecare se exprima pe orice subiect.
  Imi aduc aminte cand ultima incercare, cu programul oxigen, a fost prezentat la stiri, ca reportajul a inceput cu cat de nasoala va fi masura, si interviuri luate doar celor care se opuneau...
  cum de altfel si aici pe forum, tendinta e sa fi contestat fara nici un argument, doar de dragul discutiei in contradictoriu si a ironiilor ulterioare.

   De asemenea, un aspect pe care eu nu l-am gasit mentionat pe aici, e legat de presupusa zonare pentru tarif. De ce se face o zonare diferita fata de sectoare sau de strazile pe care circula RATB-ul?
  Parcarea la bulevard pe unde trece RATB-ul, deci congestie mai puternica, ar trebui descurajata parcarea prin tarife mai mari.

  E foarte usor ca fiecare sector sa isi stabileasca propriile tarife, pentru ca:
 
   - in Drumul Taberei e mai mult loc intre blocuri si deci mai multe parcari ADP decat sa zicem Rahova sau Tineretului.
   - in Balta Alba e mai mult loc intre blocuri decat in Militari.

   Daca sunt propuneri care s-au cristalizat, cea mai buna chestie care poate iesi din tot ce scriem aici, e sa ii rugam pe cei care administreaza forumul sa le inainteze ca petitie catre primaria generala, si sa vedem ce raspuns vine de acolo.
 

   

rt25

#1237
De acord ca de 10 ani a fost scapata de sub control situatia. Problema e ca solutiile clasice de tinere de control a situatiei in acest moment (ridicari amenzi etc) nu mai merg asa cum te-ai astepta, in afara de a fi o lupta cu morile de vant sau a plati mai mult pentru politisti locali care sa dea amenzi decat valoarea amenzilor in sine.

Ideea de taxa oxigen a fost o idee buna prezentata prost de o anumita doamna.

Asa ar arata o zonare. Cumperi un abonament sa parchezi pentru Z2 sa spunem, daca locuiesti in Z2 (oriunde din Z2) si parchezi pe oricare loc. Daca nu stai in Z2, platesti la ora daca vrei sa parchezi masina. Asa, te-ai gandi de 2 ori daca vrei sa mergi din Tineretului in Militari cu masina...sau invers (asta ca sa dau exemplu de 2 zone congestionate).



Powered by API/PUM imgur uploader

oc7avian

Aș mai adăuga și niște parcări subterane/supraetajate unde să poată lăsa mașina cei din mai multe zone. De exemplu, fix în dreapta Cora Lujerului (lipit) e un început de construcție abandonată. E un spațiu care s-ar preta fain pentru lăsat mașina. Însă pentru a avea succes cred că ar trebui să existe în fiecare zonă și niște locuri de staționare (max 15min).

Dacă am bagaje sau cumpărături, staționez mașina să duc lucrurile în casă, apoi o duc pe un loc de parcare liber din zonă sau parcările mari. Apoi mă întorc cu autobuzul/pe jos. Dar asta implică să am inclus transportul public strict în zona aia și să existe benzi unice de autobuz (să nu fac 40min cu 336-le de la Cora la Z4, ci 5 minute, de exemplu). Interesant cum unele măsuri se leagă între ele, complementar.

rt25

#1239
^ Inca o chestiune gresita la noi e ca teoria spune ca benzile speciale de autobuz se fac pe banda cea mai din MIJLOC ca sa poti prioritiza in intersectie si sa nu fi blocat de parcarile de tip "2 minute boss".
Asa, nici parcari pe margine nu avem, nici benzi speciale pe autobuz.

Daca ai face banda de autobuz pe mijloc, inclusiv ai putea pastra parcarile de la bulevard de pe banda 1 daca sunt corect amenajate. Pe Iuliu Maniu din 4 benzi ai avea asa:
- b1 parcare corect amenajata
- b2, b3 circulatie autovehicule
- b4 autobuz/troleibuz etc prioritizat in intersectie pe modelul tramvai.

Scopul ar fi ca ai descuraja sa mergi cu masina in oras. Inclusiv in tarile civilizate se taie benzi exact cu scopul asta. Mai multe benzi, mai mult trafic, mai multe masini, mai mare nevoia de parcari.

oc7avian

Pe Iuliu Maniu, singurul segment cu bandă unică e pe B1. Există parcare în spic accesibilă de pe banda de autobuz.

Personal, nu cred că ar trebui să existe parcări pe bulevarde, ci spații de staționare. Dacă vrem să transformăm o bandă în parcare totuși, aș propune:
- B1 bus + biciclete
- B2 parcare sau bandă de încadrare în zona intersecțiilor.
- B3, B4 benzi de circulație

mobile

#1241
Park&Ride Pantelimon 13.03.2021


















contador

Quote from: Speedy on March 11, 2021, 07:32:58 PM
Eu as propune cresterea accizei la carburant, pana cand pretul exploatarii unui automobil trece prin filtrul necesitatii.

Nu cred ca e o idee buna. Ba chiar ar trebui procedat invers: acciza la carburant poate sa scada, dar pretul parcarii trebuie sa creasca masiv in unele zone.


In Romania avutia nu este distribuita uniform. Bucurestiul este peste media UE, insa daca te duci 20 km in orice directie dai de saracie lucie. Asta face ca, desi la nivelul tarii suntem clar submotorizati, in principalele orase ale tarii autoturismele sunt claie peste gramada.

Marind acciza la carburanti:
- scumpim viata pentru toti: un cartof la vanzare in piata are inclus in pret o bucatica din acciza de la carburanti
- condamnam satele la saracie: un autoturism ce se deplaseaza prin mocirla va plati si mai mult pentru acest privilegiu, probabil carutele vor deveni si mai avantajoase
- ingreunam mobilitatea sociala: biletele de transport se vor scumpi, iar saracilor din localitatile mici le va fi si mai greu sa ajunga la serviciu intr-o localitate invecinata pentru un salariu ceva mai mare

Pe de alta parte, prin ajustarea pretului parcarii vom avea un control mai granular, in loc de a da cu maciuca in cap tuturor. Daca vrem sa mai "aerisim" cartierul X, marim taxa de parcare acolo. In plus, accizele se aduna la bugetul central, de unde sunt distribuite politic, in timp ce taxele de parcare se aduna la bugetul local si fiecare oras isi poate urma propria strategie.

Apoi, marind preturile de parcare se deschide o noua piata imobiliara. Daca primaria cere 300 Lei/luna pe un loc de parcare, iar privatul considera ca poate avea profit la 290 Lei, probabil unii investitori vor renunta la construit garsoniere si vor face parcari supraetajate.

La urma urmei, parcarile sunt proprietati imobiliare, care vor deveni din ce in ce mai scumpe pe masura ce cererea e din ce in ce mai mare. E normal ca un loc de parcare in buricul targului sa fie mai scump decat unul de langa lanul cu papusoi.

Cristi N

Quote from: Radu MihaiuAzi am semnat, alături de toți primarii de sector, o scrisoare prin care solicităm Consiliului General să ia în considerare creșterea taxelor de parcare la nivelul discutat anterior: 600 lei zona A, 500 lei zona B, 400 lei zona C, 300 lei zona D.
Nu mai putem închiria spațiul public, al tuturor, pe prețuri de nimic.

Sursa: Link

paullie

Misto aia cu "mult sub media principalelor municipii din Bucuresti"