Forum PeUndeMerg.ro

România => Nivel național => Rutier => Topic started by: cristi5 on December 07, 2018, 01:39:26 PM

Title: Noduri rutiere
Post by: cristi5 on December 07, 2018, 01:39:26 PM
Va invit sa discutam aici tipurile de nod pe drumuri rapide si de mare siguranta.

De la cele luxoase gen spaghetti, la cele "normale" gen trompete, dumbbell, pana la cele low-cost, gen curba spaniola (cu drumuri secundare), sau nod banal cu sens giratoriu.

Aspecte cum ar fi
- traficul la care se preteaza
- proiectarea nodului in faze (faza 1 nedenivelat etc, faza 2 denivelat dar fara bretele dar cu giratii, faza 3 denivelat full profile cu bretele)
- fazarea nodului in conextul half-profile
- noduri temporare (gen Iernut)

https://en.wikipedia.org/wiki/Interchange_(road)


Title: Re: Noduri rutiere
Post by: cristi5 on December 07, 2018, 01:48:32 PM
Nod HP denivelat cu 3 giratii, construit in 2008.  Cred ca am priceput de ce e facut asa. Drumul 265  e half-profile si cand se va extinde la full profile, se vor construi bretele spre cele doua giratii laterale (ca la Cunta, nod "dumbbell"). Giratia centrala dispare, fiind "acoperita" de full profile. 

https://www.google.com/maps/@59.4885504,18.1090985,16.32z
(https://i.imgur.com/MLBPN2Y.png)

Traficul este mare (intre 13k si 20k), dar cu variatii mari (mai mic in est, mare in vest)

(https://i.imgur.com/lyxv4KL.jpg)

Alte observatii, nu neaparat privitoare la nod
- la giratia centrala s-a trecut half-profile 265 de pe calea nordica (vest) pe calea sudica (est)...
- drumul nord-sud (264) e 1+1 pe 13m (ca DN2) si duce trafic de 15k-17k MZA, fara vreo intentie de upgrade. Dar e de scurt parcurs.

Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: cristi5 on December 07, 2018, 02:05:35 PM
Quote from: dr4qul4 on December 07, 2018, 11:42:44 AM
Eu va garantez ca langa orice intersectie la nivel, a unui drum nou, vor aparea fabrici, case sau restaurante.

Nu, giratia de mai sus e la fel de izolata ca orice bretea de autostrada. Garduri, parapete, tot tacamul. Si fireste ca interzici constructiile cu acces direct in drum prin PUZ etc.

Quote from: dr4qul4 on December 07, 2018, 11:42:44 AM
Si sa-i vad eu cum pun garduri la intersectiile astea. Pun si pe DJ macar vreo 100 de m? Dar stai, ca oamenii mai au si animale. Vor traversa sensul giratoriu cu vaca de lant sau cu calul si caruta?

Da, se izoleaza si drumul celalalt in zona nodului.

Despre cai si carute: suntem mult in afara zonelor locuite. In zona localitatilor nu poti sa faci asa ceva. Sau, cum am vorbit, la trafic mare iar nu poti sa faci asa ceva.

Dar sunt locuri in care cu asemenea solutii simple se pot economisi (sau amana) milioane de euro. Cu care mai faci 1-2 km mai incolo.

Culmea, un drum agricol fara acces poti sa-l denivelezi, il bagi pe sub un podet cat sa incapa tractorul. Dar la un DN faci un acces nedenivelat super ieftin in prima faza.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: cristi5 on December 07, 2018, 02:12:46 PM
Curba spaniola, solutie pt intersectie a unui drum rapid cu drum cu trafic mult mai mic. Elimina curba la stanga in intersectiile T, elimina nevoia de a aloca spatiu de asteptare pt curba la stanga. Cine vrea sa faca la stanga, iese in dreapta, si asteapta perpendicular pe axul drumului, ceea ce e mult mai sigur.

(http://4.bp.blogspot.com/-pxOiHrxuVe8/VLQl700KqtI/AAAAAAAAKIw/IG8EZlB_ZiU/s1600/images.jpg)

Pentru intersectiile cruce, se pot construi doua curbe spaniole. O sa pun un exemplu cand gasesc.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: dr4qul4 on December 07, 2018, 02:21:58 PM
este cea mai proasta solutie. Trebuie sa traversezi 2 benzi cu circualtie din ambele sensuri. la noi, pe drumul principal se merge si cu 150kmh, astfel incat este foarte greu sa-i vezi din timp. Trebuie sa te uiti si in stanga si in dreapta si pana intorci capul, esti in pericol.
Eu sper sa nu vad asa ceva la noi.
Mult mai ok este solutia cu banda pentru virajul la stanga, dar protejata ca sa nu poti fi lovit  din spate.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: cristi5 on December 07, 2018, 02:23:45 PM
Este o solutie excelenta pe masurate si pe statistica.

Se traverseaza chiar si 3 benzi (pe 2+1) fara probleme. Dar da, trebuie sa fie vizibilitate, trafic nu f mare pe drumul principal, foarte mic pe drumul secundar, etc. Viteza maxima cred ca e 90, nu stiu daca am vazut asa ceva pe drum de 100.

La 2+1 e uneori preferabil sa nu intrerupi banda 2 ca sa o tranformi in refugiu pt viraj stanga. Cand stii ca acel refugiu va fi folosit foarte rar.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: thinker on December 07, 2018, 02:39:11 PM
in conditiile descrise de cristi 5 e o solutie buna dar unde gasim asemenea drumuri..

pe cate drumuri principale avem trafic scazut? poate la anumite intervale orare...dar asta trebuie sa fie functional 24/24
drumuri secundare cu trafic foarte mic .. din astea mai gasim
intersectia dintre cele doua sa fie pe aliniamen drept , nu langa niste curbe care ar impiedica asigurarea corespunzatoare,

si locuri care sa satisfaca toate criteriile....cam greu

Nu mai bine facem ceva temeinic - intersectii denivelate - gen pasaje, poduri, etc?


cam cati metri sunt necesari de aliniament liber stanga -dreapta pentru o asigurare corespunzatoare  - sa spunem ca pe drumul principal se circula cu 70km/h
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: frunzaverde on December 08, 2018, 12:33:22 AM
Quote from: thinker on December 07, 2018, 02:39:11 PM
pe cate drumuri principale avem trafic scazut? poate la anumite intervale orare...dar asta trebuie sa fie functional 24/24

Exista foarte multe drumuri nationale importante dar cu trafic modest sau mediu, de exemplu DN66, DN76, DN18, DN22, DN56, DN12 DN56A... care ar beneficia de solutii de genul asta, pentru ca sansele sa beneficieze de investitii mai costisitoare in viitorul chiar si foarte indepartat sunt minore.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: Io on December 08, 2018, 07:01:15 AM
Ma iertati daca nu pricep de ce e mai buna curba spaniola decit o insula?
- daca traficul e mic (DN75 sa zicem) atunci nu va opri mai nimeni in spatele celor care vor sa faca stinga;
- daca traficul e mare atunci am de traversat nu o banda ci doua; mai periculos.

Apoi, e de presupus ca va dori cineva sa iasa din drumul secundar/cel din stinga, perpendicular, in drumul principal virind stinga, nu? La fel, are de traversat doua benzi nu una. Deci pericol mai mare. Si mai trebuie sa acorde  prioritate celor care vin din dreapta indiferent ca aceia ramin pe drumul principal sau vireaza stinga.
Daca traficul e atit de mic incit permite astfel de lucruri atunci ce rost are curba spaniola? Daca traficul e mare atunci respectiva curba e foarte periculoasa.
Intreb doar, nu e mai sigur cu insula?
- cel care are a vira la stinga din drumul principal nu risca sa fie lovit din spate si n-are decit sa astepte;
- cel care vrea sa intre in drumul principal virind la stinga n-are decit sa astepte pina se elibereaza intersectia (asta presupunind ca exista 2 benzi + insula pentru cei care ies de pe drumul principal, nu cazul in care exista banda pe intrare si pentru cel care face stinga).

Sigur, probabil ca ar fi mai ieftin sa faci o bretea in plus (cazul curbei spaniole) decit sa latesti tot drumul principal la 3 benzi (ca ai de facut insula) pe 200 de metri sau mai mult. E-adevarat, trebuie sa ai si unde, pentru ca inteleg ca respectiva curba spaniola e sigura daca ai vizibilitate buna stinga dreapta. In regula, dar daca tot ai atita spatiu nu e preferabil sa faci insula?

Intreb doar. Cu ce e mai buna curba spaniola decit intersectia asta (fara banda de intrare din imagine, recte latimea drumului principal e de 3 benzi nu de patru = 2 benzi + insula)? https://www.google.ro/maps/@45.8012273,24.7506404,3a,75y,70.04h,86.61t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUKlD_KS4aivudeEobJ38ww!2e0!7i13312!8i6656

Sau decit asta: https://www.google.ro/maps/@46.3731931,23.0191846,3a,75y,292.36h,76.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1lM7NS7LMU_kl6sgwMzp9Q!2e0!7i13312!8i6656
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: cristi5 on December 08, 2018, 09:44:33 AM
Curba spaniola deranjeaza mai putin fluxul principal si elimina oprirea in mijlocul unor fluxuri de viteza care statistic este foarte periculoasa.

Gandeste-te ca mergi pe drumul principal cu 100. Daca e insula, pe langa ca probabil ocolesti un pic prin dreapta (drumul nu e "drept"), trebuie sa fii atent la elementele insulei, care in cazuri mai sigure e protejata cu parapete etc. Daca ai 2 benzi pe sens (in scenariu 2+1) trebuie sa parasesti banda 2 care de obicei lasa loc insulei.

La curba spaniola (sau "autostrada sovietica" cica-i mai zice) treci cu 100 "ca prin branza". Eventual vezi in dreapta un vehicul care asteapta perpendicular pe drum.

"Deranjeaza mai putin" inseamna si ca riscul e mai mic, siguranta mai buna decat la insula unde masina care asteapta sa faca stanga din insula e in mijlocul drumului, adica e "tinta" posibila pt cei care vin cu 100 din ambele sensuri (risc dublu).

Putem intreba la autoritatea suedeza de transport de ce construiesc in sec 21 drumuri 2+1 noi cu curbe spaniole duble in loc de insule sau giratii. Este pe forum o randare a unui astfel de drum (pe topicul 2+1 cred).
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: dr4qul4 on December 08, 2018, 12:26:11 PM
In Italia nu am observat asa ceva. In schimb am vazut banda speciala pt stanga. In ce tari se foloseste curba spaniola?
Banuiesc ca prin Spania?
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: Io on December 08, 2018, 12:34:39 PM
E-adevarat ca (la noi cel putin) insula vine cu o limitare de viteza, cred ca e normal asa.
Cristi, te rog sa indici daca in Suedia intersectia asta cu curba spaniola are sau nu limitare de viteza pentru traficul principal pe un drum 1+1. Cred ca e important.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: dr4qul4 on December 08, 2018, 12:42:18 PM
cred ca mai  degraba vine cu un radar. ca la 150kmh, il iei in plin pe "spaniol" pana isi face curba
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: SkedFinger on December 08, 2018, 01:44:12 PM
Salutare! Se discuta strict despre intersectii existente sau/si despre intersectii ajustate local / idei proprii?
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: thinker on December 08, 2018, 02:40:31 PM
@frunzaverde

DN 66  -e drumul de pe Valea Jiului - ala inghesuit intre stanca si Jiu,  unde mai faci acolo si bucla pentru intersectia asta?  vreau sa spun ca obiectiv sunt multe locuri chiar si pe astfel de drumuri cu trafic nu asa de ridicat unde nu se poate face asa...

cu siguranta sunt si locuri unde se poate face asa, dar raportat la numarul de intersectii din tara procentul e foarte mic. Cel putin partea de tara pe care o vad eu zilnic, saptamanal.... dar poate mai sunt si alte idei bune...


@cristi 5
Bucla aia e destul de mare sa poata face asa virajul si un autotren nu?

Pentru un turism la 70km/h pe drumul principal ar safe poate sa fie vizibilitate 250-300m in fiecare parte, dar un camion ar trebui sa aiba vizibilitate mult mai mare, si acea suplimentare sa fie destul de generoasa in lateral
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: cristi5 on December 08, 2018, 04:50:54 PM
Quote from: voicul on December 08, 2018, 01:14:34 PM
Cred ca mai corect scris este: se merge pe DN2 cu 130 - 180 pentru ca se poate/drumul permite.

In momentul in care va FI si REGULAMENTAR sa mergi cu 130 ... si dai intr-un giratoriu ...

La 1-2 km de Soimus e limita 130 si se intra direct in giratoriu, fara bretele curbate etc. Cate masini s-au infipt in giratie?

Daca faci asa ceva pe un DX sa zicem, pui frumos semnul ala cu masinuta "taiat", apoi dupa intersectie pui iar semnul cu masinuta. Soferii pierd un minut, drumurile economisesc/amana cateva sute de mii de euro.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: cristi5 on December 08, 2018, 04:54:07 PM
Quote from: SkedFinger on December 08, 2018, 01:44:12 PM
Salutare! Se discuta strict despre intersectii existente sau/si despre intersectii ajustate local / idei proprii?

E forum, se discuta orice! Dar vorbim de intersectii pe drumuri de mare siguranta izolate de alt trafic. Adica nu improvizatii prin oras sau intersectii in T sau X pe vreun DN fara macar un marcaj sau o insula care sa faca intersectia mai sigura.

De preferinta intersectii confirmate de trafic, cu siguranta dovedita.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: ghrt on December 08, 2018, 05:15:37 PM
Statistica ţine cont de şumahării care îi dau cât ţine trocuţa? La noi sunt mulţi şi drumul fiind liber îi stimulează. Dacă vine un motociclist cu 200kmph că e drum liber şi are prioritate, cum te mai asiguri stânga - dreapta? Nu de alta dar eşti vinovat de producerea accidentului şi fiind impact lateral protecţia dată de portiere nu e aşa de bună.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: vancouver on December 08, 2018, 09:15:59 PM
Quote from: cristi5 on December 07, 2018, 02:12:46 PM
Curba spaniola, solutie pt intersectie a unui drum rapid cu drum cu trafic mult mai mic. Elimina curba la stanga in intersectiile T, elimina nevoia de a aloca spatiu de asteptare pt curba la stanga. Cine vrea sa faca la stanga, iese in dreapta, si asteapta perpendicular pe axul drumului, ceea ce e mult mai sigur.

(http://4.bp.blogspot.com/-pxOiHrxuVe8/VLQl700KqtI/AAAAAAAAKIw/IG8EZlB_ZiU/s1600/images.jpg)

Eu votez categoric impotriva acestui tip de intersectie, consider ca este o imensa greseala. Situatia devine cu atat mai critica cu cat:
- in intersectie creste viteza legala
- intr-o tara nu se respecta vitezele legale
- drumul este mai aglomerat

Ultima este esentiala: daca traficul este intens, sansa de a gasi o bresa in care sa nu vina nimeni din nici o parte devine tot mai mica. Daca si pe iesire se afla mai multe vehicule cu soferi de temperament diferit, apare nervozitatea si riscul unei treceri prea indraznete.

Alt aspect: deseori la intersectiile, atunci cand soferii trebuie sa se uite repede dreapta - stanga (deci sa traverseze un drum cu 2 sensuri de mers), se intampla ca motociclistii sa nu fie vazuti. Mai ales dupa ce a trecut un vehicul mai mare si din sens opus vine un motociclist sunt sanse. Acest tip de trecere dintr-un foc si fara semafor peste doua sensuri de circulatie trebuie EVITAT CU ORICE PRET. Chiar si in oras este periculos.

O astfel de intersectie este o mare mare greseala, nu trebuie sa se faca asa ceva decat daca nu se poate altfel. Nu trebuie creata situatii in care soferii sunt pusi la incercare. Exista soferi in varsta, exista tineri cu experienta redusa in aprecierea timpului in care un vehicul in miscare ajunge in intersectie (se uita scurt si vad o distanta mare, se uita in celalat sens, iar o distanta mare, si trec, dar primul vehicul posibil sa vina f. repede - asta se poate vedea numai la o noua privire, dar creierul este ocupat sa se uite in celalalt sens). Nu mai vorbim de diverse situatii in care i se mai atrage atentia soferului cu altceva, telefon, copil care plange, etc... De aceea este bine ca soferul sa aibe de urmarit UN SINGUR FLUX DE TRAFIC inainte de a lua o decizie.

Daca discutam de un "drum rapid" atunci lucrurile nu se raporteaza la faptul ca discutam de o intersectie cu un drum secundar sau f. slab circulat. Nu e corect sa spunem ca pe acel drum merg doar 20 de masini pe zi si de aceea este nejustificata o intersectie denivelata. Ba este. Din cauza ca discutam de un drum rapid. Daca e un drum rapid, este nevoie de un drum rapid, deci traficul a justificat ca el sa fie "rapid". De ex. pe centura Caransebes sau Lugoj, drumuri rapide sa zicem, care au chiar si unele intersectii denivelate, au fost lasate niste intersectii cu drumuri agrigole. Pe acolo evident circula foarte rar vehicule. MARE GRESEALA. Ca si la o autostrada, toate drumurile mici agricole trebuiau denivelate. Sunt zone perfect drepte, in campie, se circula tare, e nejustificat ca politia sa stea acolo la panda, exista alte puncte in care chiar sunt riscuri majore si trebuie respectata strict viteza (de ex. in localitate). Ori aceasta viteza mare cuplata cu iesiri sau traversari de vehicule lente sau in stare tehnica precara - asta e o mare problema.

SI LA AUTOSTRAZI, NU FLUXUL DE TRAFIC JUSTIFICA PASAJE ALE UNOR DRUMURI AGRICOLE PESTE AUTOSTRADA; autostrada insasi, cu vitezele ei, este justificare pentru ca si cea mai mica straduta care traverseaza autostrada sa fie denivelata.


Sper sa nu vad niciodata in Romania pusa in aplicare "pe un drum rapid" o astfel de anti-solutie.

DACA MAI CONTINUATI MULT CU ABERATII DIN ASTEA, CU ANTI-SOLUTII, CU DRUMURI 2+1 IN LOC DE AUTOSTRAZI, CU TUNELE PE JUMATATE, CU DRUMURI DE EVUL MEDIU... EU IMI VAD DE VIATA SI NU MAI INTRU PE ACEST FORUM. NU AM DE GAND SA CONTRIBUI LA CEVA ANTI-INFRASTRUCTURA. CREDEAM CA SUNT LA PRO INFRASTRUCTURA.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: JohannDB on December 08, 2018, 09:46:06 PM
vancouver...., subscriu la motivele enumerate în cazul acestei "curbe spaniole".... Nu aș vrea nici eu ca un astfel de model să fie motiv de inspirație pentru "gânditorii" noștrii în ale siguranței rutiere... Priveam la imagine și mă ducea gândul (la cum este desenată) că este "denivelată".
  La noi nu prea are ce căuta !! Chestia cu trafic redus pe "secundară" și starea de fapt a locului, se înscrie perfect în legile lui Murphy......
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: Allex on December 08, 2018, 10:12:47 PM
Eu o singura data in viata asta am intalnit "curba spaniola". Si anume, in Botosani (https://www.google.ro/maps/@47.75075,26.6456299,3a,35.6y,221.99h,90.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMfFGybXnbdu-7q8c55sQww!2e0!7i13312!8i6656) unde virajul la stanga s-ar fi facut de pe linia de tramvai in lipsa acestei variante. Sa zicem ca acolo si-ar fi avut rostul, dar pe undeva unde se circula cu 100 km/h pe ambele sensuri nu as recomanda. Cu siguranta s-ar gasi alte variante mult mai sigure pentru aceste viteze. Sa nu uitam ca pe drumurile noastre, incusiv cele europene si inclusiv in afara localitatii (si incusiv noaptea) inca circula carutele.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: thinker on December 08, 2018, 10:16:50 PM
Asta e a treia postare pe acest topic si in toate explic cu argumente ca nu prea au unde sa fie aplicate astfel de solutii la infrastructura de la noi

insa pentru ca e un forum de discutii si dezbateri, poate ca e normal sa fie idei si mai inspirate si mai putin aplicabile la infrastructura din tara noastra si e important poate sa fie discutate, sa se inteleaga clar de ce ar merge sau de ce nu ar putea fi aplicate la noi, si o data vazuta situatia mers mai departe.

Poate asa ne reamintim de ce trebuie sa avem autostrazi si nu carpeli la drumurile actuale, iar modernizarile trebuie sa fie pentru urmatorii 20-30 de ani, nu raportate doar la situatia actuala. De 30 de ani nu gasim ca tara bani sa facem lucruri durabile pana la capat.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: cristi5 on December 09, 2018, 01:43:55 AM
Eu nu fac decat sa prezint solutii din sistene rutiere cu siguranta de top si le documentez, ilustrez, etc.

De exemplu la curba spaniola (habar n-am de ce-i zic suedezii asa) o sa incerc sa caut cateva exemple pe harta si eventual normative (la ce MZA se preteaza de ex, ca nu poate fi prea mare nici pe principal) si statistici.

Cu respect dar cred ca asa imi petrec timpul mai cu folos pt comunitate decat raspunzand la eternul argument "n-o sa mearga in Romania" sau "nu exista in Germania/Italia/X" sau "ce idee creata, sa  nu cumva sa afle decidentii de la noi"

Daca are cineva statistici de siguranta despre curbe spaniole atunci discutam cu placere.

Daca vrea cineva sa ajute in cautarile de mai sus (de ex stiu sigur ca e o randare pe forum, un drum suedez nou cu cateva spaniole duble, dar n-o gasesc) ar fi minunat.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: pasadia on December 09, 2018, 11:07:01 AM
Nu se potrivesc perfect descrierii de curba spaniola, nici nu stiu alte detalii (MZA, istoric constructie, etc...):(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181209/bb501d0a6634423604d86f8b72e7e009.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181209/329d3315db4434e5a99e48a7a757191b.jpg)
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: cristi5 on December 09, 2018, 11:47:10 AM
^  Topologic e aproape ca o curba spaniola "suedeza" :) dubla.

Zic aproape pt ca acolo fluxul principal se intretaie intr-un singur loc (minimizand riscul) aici sunt doua intretaieri la cateva zeci de metri distanta. Probabil nu e diferenta mare totusi.

Dar astea sunt chiar spaniole, probabil originalul :)

https://goo.gl/maps/WnjmkpPf7TD2
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: Sorin62 on December 12, 2018, 07:52:05 PM
Quote from: cristi5 on December 07, 2018, 02:50:16 AM
[...]
Mai jos o intersectie mixta, unde drumul secundar e denivelat dar nu sunt bretele pt toate directiile ci giratii. MZA pe drumul principal 19,5k la vest de cel secundar (16k la est). Interesant ca intre cele 2 drumuri se poate ajunge in 2 feluri pe orice directie...
https://goo.gl/maps/CcboNRkJUh32
[...]

Dacă ai drumul secundar denivelat, nu mai merită să faci giratoriu pe principal în cazul în care valorile de trafic nu sunt comparabile. Vezi nodul de la Gherghița sau de la Moara Vlăsiei de pe A3. Bretelele de acces și benzile de accelerare au un preț relativ scăzut față de prețul pasajului denivelat. Evident, soluția aleasă depinde de MZA de pe drumul secundar care se varsă în principal.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: alecu26 on December 13, 2018, 02:31:40 PM
Gand la gand cu bucurie Pasadia. Si eu sunt mare fan al acestor intersectii cu giratoriul taiat de drumul principal. Prima data am vazut in cluj (acum e refacut in giratoriu normal) undeva pe Pata. Dupa aia am vazut la capatul lui A2 inspre Bucuresti. Si foarte multe in Italia.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: vladb on December 13, 2018, 02:45:48 PM
^^^
Ala (sau alea, ca toate erau la fel) nu erau sensuri giratorii. Adica cu prioritate specifica unui sens giratoriu. Se apropiau ca si functionalitate de curba "spaniola" des invocata pe-aici. Nu gasesc, din pacate, nici o imagine pe google.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: tudor on December 17, 2018, 01:17:03 AM
https://goo.gl/maps/LosARXYT8wm (https://goo.gl/maps/LosARXYT8wm). Un nod mai complicat care este semaforizat.
A se vedea turbogiratia si trecerea de pietoni (care sunt convis are buton/temporizator).
Este solutia ieftina (si posibil de upgradat la nod denivelat candva in viitor pentru a asigura accesul comunitatii locale la "drumul express"  fara sa realizeze o gatuire a traficului de tranzit
(https://i.imgur.com/xThu1nh.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: vancouver on December 17, 2018, 01:35:38 AM
Avem si noi, la Piata Romana din Bucuresti (https://www.google.ro/maps/place/Pia%C8%9Ba+Roman%C4%83/@44.4470961,26.0970595,292m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x40b1ff4df892113d:0xd651046d31f9b0ed!8m2!3d44.4455231!4d26.0976336).
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: Allex on December 17, 2018, 06:31:24 AM
Sau in Iasi, Podu Ros (https://goo.gl/maps/g32yZaDffW12)
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: JohannDB on December 17, 2018, 10:28:09 AM
Drobeta Turnu Severin......................


(https://i.imgur.com/xXNO8EK.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: JohannDB on December 17, 2018, 01:03:35 PM
Ca temă de studiu pentru NODURI RUTIERE......
    Ce fac nemții pentru "cultura generală" a unui conducător auto, pe propriul teritoriu:
    Dintr-o cărticică, de sinteză, despre trafic, autostrăzi, șosele, industrie auto, legislație, etc., cu titlul Unser AUTO in GRAFIKEN / Mașina Noastră în Grafice, (103 pagini și 10 euro)  găsim pentru încrucișări de autostaradă și locuri de conectare, de variate forme și combinații, care au nume "drăguțe", câteva din cele reprezentative/de bază ca tip, din care "trifoiul în 4 foi" este cel mai cunoscut ca formă.
    Așadar......


(https://i.imgur.com/vSZFMRah.jpg) (https://i.imgur.com/vSZFMRa.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: Harry on December 21, 2018, 11:50:46 PM
Pe langa tipurile "standard" de intersectii, in practica se intalnesc mult mai multe tipuri, designul fiind impus de sol, amplasament, obiectivele din jur etc. Iata o "nebunie" din Washington DC

(https://i.imgur.com/cMG67sT.jpg)
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: alecu26 on December 22, 2018, 05:20:49 AM
Este incredibil ca poti ajunge sa ai nevoie de asa ceva.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: b1 on October 19, 2021, 10:10:57 PM
Un giratoriu cu 5 giratorii (https://www.google.com/maps/@51.5628111,-1.7715719,19.02z?hl=en) :) în Swindon, Marea Britanie.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: alexandru_m on October 22, 2021, 05:29:35 PM
No, in Swindon la giratoriul ala sa te duca examinatorul cand dai de permis  :lol: O:-)
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: mirceaeliade on June 03, 2022, 09:02:36 PM
Am vazut in video incredibil de interesant pentru cei pasionati de intersectii in cruce.  Cei care au grija de traficul din Bucuresti ar trebui sa il vizioneze:


Title: Re: Noduri rutiere
Post by: Europiu on June 03, 2022, 11:00:28 PM
A mai fost postat acum câțiva ani, dar e bine să readucem din când în când subiecte cool în atenție.
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: tom_sawyer on April 05, 2024, 09:42:48 PM
Am demarat astăzi procedura de licitație a contractelor pentru construcția a trei noduri rutiere în județul Ilfov!

Am transmis deja la ANAP documentatia de atribuire pentru contractele în baza cărora vor fi proiectate și construite:

- sensul giratoriu la intersecția DN6 cu DJ401A, în orasul Bragadiru;
- sensul giratoriu la intersecția DN6 cu străzile Podișor si Scolii, in localitatea Cornetu
- punct de întoarcere pe DN2 la iesirea din localitatea Afumați spre Urziceni

Contractele prevăd o durată de 2 luni pentru proiectarea și de 4 luni pentru execuția fiecărei lucrări.

După validarea documentației de atribuire vom publica Anunțul de Participare aferent contractelor in cadrul căruia se va stabili și data de depunere a ofertelor.

facebook.com/CristianOvCPistol


(https://i.imgur.com/8aXUHQ1.jpeg)


(https://i.imgur.com/QXPmpNI.jpeg)


(https://i.imgur.com/vaUf2EQ.jpeg)


(https://i.imgur.com/c91advn.jpeg)


(https://i.imgur.com/nhSvRAM.jpeg)


(https://i.imgur.com/c3cqZSL.jpeg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Noduri rutiere
Post by: dr4qul4 on April 06, 2024, 12:19:24 AM
ne laudam cu 3 giratorii?