Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Voicu

Se poate răspunde și pe un ton mai civilizat

danutzu_1069

Răspunsurile colegului sunt cat se poate de civilizate...
La 2. as adauga ca atenția șoferului trebuie sa fie la drum, nu la peisaj... mai ales la vtezele de deplasare pe A sau DeX.

La fel este si la podul de pe A2 peste Canalul Dunare Marea Neagra.
si ar trebui sa te gandesti ca au si efect antifonic pentru fauna locala.

nitz

Sincer, la punctul 1, intre Slatioara si Criva exista deja o parcare si un pod peste drumul expres, costul unui nod e relativ mic. Sunt vreo 6000 de locuitori in zona, ar putea deveni si mai atractiva ca suburbie pentru Slatina, si ca bonus Bucuresti-Caracal ar deveni atractiv pe A1/Dx12 - se scurteaza tranzitul cu 12 km si 10 minute.

Cat despre ideea ca autostrazile ar trebui sa foloseasca exclusiv celor din orasele mari si deloc comunitatilor locale... Nu cred ca traficul Slatioara - Slatina sud poate fi atat de mare incat sa se produca ambuteiaje pe autostrada din cauza aglomeratiei produse de traficul local. Nu se intampla asta la Sibiu, de ce am crede ca ar fi o problema la Slatina.

carutasul

La Găneasa ar fi mers pentru legătura cu Caracal/Corabia, nu neapărat pentru traficul local, deși ar fi beneficiat probabil și el. Nu știu cum e acum traversarea Slatinei și traficul pe DN, ar trebui să fi devenit destul de lejer dar tot e trafic de oraș cu multe obstacole; e bine să existe o centură a orașului, nu știu dacă e mai bine să se folosească drumul expres pentru asta sau să se amenajeze un drum din zonă, dar acolo la Găneasa chiar ar fi mers, tot așa, pentru simplitate, altfel ai nodul de la Piatra Olt la 3 km dar care te leagă doar de Piatra Olt, ca să te duci la Caracal te duci și te întorci...

oneLess

Păi la Găneasa se zvonea că o să coboare dinspre Vâlcea/Drăgășani !...

miahi

#9695
Nodul de la Piatra Olt, care ar fi trebuit sa fie nodul Ganeasa ( intersectie DN64 , DN65 ) este o rusine si o dovada a "profesionalismului" celor implicati in proiectarea si avizarea acestui proiect.

Au mai fost discutii referitoare la acest nod din care a rezultat ca probabil ar fi fost destul de  dificil aplasarea nodului in locatia lui fireasca la sud de Ganeasa, din motive de CF si configuratia terenului. Totusi cred ca daca era vointa se puteau gasii solutii destul de usor de implementat.

carutasul

Adică un nou drum? Nu știu ce să zic, pe tronsonul Caracal-Corabia pare destul de circulat DN54, posibil și mai sus să fie la fel că Slatina e capitală de județ, dar mă gândesc că nu ar merita mai mult decât ceva centuri ocolitoare care să crească viteza medie în partea sudică a DX12. În partea nordică s-ar putea să fie altă mâncare de pește, și Craiova și Slatina trebuie să aibă o legătură spre Vâlcea ca să poată merge spre Sibiu, actualele drumuri sunt aproape exclusiv prin localități și deci viteza medie legală e aproape de 50km/h, nu mai pun deranjul localnicilor. Dar sincer nu prea am urmărit, s-au vehiculat prea multe proiecte care momentan par departe de concretizare...

gruia88

Despre asta e vorba :

"   
A fost desemnat de către CNAIR câștigătorul licitației pentru elaborarea studiului de prefezabilitate al legăturii rutiere dintre Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni (A1)."

https://arenaconstruct.ro/drumul-ganeasa-dx12-rm-valcea-tigveni-a1-va-intra-in-etapa-spf/

RazvanN

@danutzu_1069 Cred ca este vorba mai mult despre costuri decat despre atentia la drum. Cred ca putem alcatui o lista foarte lunga de tronsoane de autostrada cu privelisti, A10 din Italia, A8 si A43 [parapeti transparenti] si A50 in Franta, A8 in Elvetia langa lacuri, asa, doar ce mi vin repede in memorie, unde uneori nu sunt deloc parapeti, mai ales daca nu sunt necesare antifonari sau protectii anti-vant/ anti-polei etc, sau se pun aceia din materiale transparente, precum enunta mai sus persoana care a deschis acest subiect, tocmai pentru a face mai placuta exploatarea drumului acolo unde exista oportunitati.

Si eu consider ca puteau sa faca ceva mai interesant decat acel "tunel", dar a fost o solutie mai simpla, mai usor de montat, probabil mai usor de intretinut, etc.

Scuze pentru off-topic, daca se considera asa, dar justificarea pentru solutia de la traversarea DEx12 peste Olt nu este "atentia" soferilor.

carutasul

cred că justificarea e acordul de mediu...

Fenrir

La Slatioara ar fi minunat un nod sau macar 2 bretele cu sensuri giratorii pentru cei care lucreaza in Slatina sau merg spre Pitesti-Bucuresti si trebuie sa intre pe DEx fara a strabate orasul.
Referitor la situatia Slatinei de dupa deschiderea T2, pot spune ca strazile Artileriei si Cireasov sunt in continuare sufocate de trafic la care participa si TIR-urile care vin dinspre Valcea-Dragasani si au destinatia Pirelli, TMK, Prysmian...etc.

gruia88

Cred ca da un nod fie pe DN64 in dreptul Ganeasa - e cam dificil acolo relieful caci DeX12 subtraverseaza drumul- sau pe DJ677 Slatioara - in asa fel traficul greu de vine de la Valcea nu mai intra in oras si se duce direct pe Dex12 dupa spre zona industriala de EST .

Oricum asta cu nod-ul trebuie autoritatile locale sa faca presiune sa depuna memorii la CNADNR sa incerce ceva.

paullie

Da ce nodul de la Branesti a fost facut pe banii CNADNR? 10 mil de la CL Branesti si 8 mil de la CJ Ilfov. Slatioara si jud Olt sunt asa sarace? Dar ce te faci cu Oprescu? N-ai cu cine

voicul

@nitz Teoretic se pot multe, dar A si DX sunt pentru trafic de tranzit nu local.
Teoretic se poate face nod la Berceni 13 mii + de oameni, care ar si folosi nod-ul, pentru ca ei au un singur drum de acces, peste A0 sau ocol de vreo 30 de km pana in B.

Daca chiar e o greseala la mijloc in vreo 20 de ani se face un nod si acolo. Pana atunci, desigur se pot gasi justificar de ce nu s-a facut, dar si cu ele pe masa tot la "nu s-a facut" o sa se ramana.

danutzu_1069

@voicul, nodul s-ar face pentru a intra/ieși in București, de pe/pe A0. Cei din Berceni nu au ce sa facă cu nodul, ei doar intra si ies din Bucureștii, exact ca acum.
Dar stai, acolo nu este loc pentru așa ceva... trebuie exproprieri masive...