News:

.

Main Menu

Recent posts

#1
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A1 București-Nă...
Last post by Ionut - Today at 08:51:39 PM
Astăzi, în drum spre casă, m-am oprit la Holdea: ce-a ieșit, video 18 minute, pe Facebook.

#2
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx4 Turda-D...
Last post by Light - Today at 08:43:35 PM
In perioada 22-24.05.2024 se vor efectua 2 transporturi Agabaritice cu o greutate de 79 t, si lungime de
38 m pe urmatorul traseu:
MARSA

[...]
TURENI
Comunicat DRDP Cluj
#3
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A5 București-Gi...
Last post by vm75 - Today at 08:38:21 PM
Vecinii bulgari au inceput sa lucreze in aprilie la primul lot din A7 Ruse - Veliko Tarnovo - bypass Byala. Sunt aprox 35 km. Durata 5 ani. Au ajuns si ei cu costul la aprox 10 mil EUR/km de autostrada intr-o zona relativ plata.

Detalii aici:

https://youtu.be/qWOAPekG81w?si=MnQmNGzTN3uOxW-K

Drone video of the construction of the Ruse - Veliko Tarnovo Lot-2 highway (bypassing the town of Byala)

Section N2: Bypass of the town of Byala from km 40+640 to km 76+040 (intersection with road I-3 Byala - Pleven Station)

The bypass section of the town of Byala, with a length of 35.4 km, is planned to have a G27 gauge and a design speed of 120 km/h, with four lanes for active traffic, a dividing strip and two lanes for emergency stopping. The section will start at the 40th km, immediately after the junction with the road I-5 Ruse - Veliko Tarnovo, and will end at the 76th km after the junction with the road I-3 Gara Byala - Pleven.

According to the conceptual project, a total of 8 road junctions and viaducts are planned in the section:

road junction with road RSE1001 Gorno Ablanovo at km 44+619;
road junction with road II-54 Svishtov - Byala at km 61+734;
junction with road II-54 Svishtov - Byala near Byala Station at km 68+566;
road junction with road I-3 Pleven - Byala at km 75+345;
viaduct at km 49+444;
viaduct at km 57+167 over the Yantra River;
viaduct at km 66+207.
viaduct at km 70+956;
1 agricultural overpass and 3 agricultural underpasses are also planned in the section.

The design and construction contractor is DZZD "AM RUSE TARNOVO".
Partners in the association are:
- "European Roads" JSC
- "Groma Hold" EOOD
- "Water Construction - Blagoevgrad" JSC
- "Vitez Prospect" AD ("Hemus Motorways" AD)
- "Road Project 2000" Ltd.

Value: BGN 660,425,563.84 excluding VAT
Term: 1,810 calendar days
#4
Bun ok. Dar tu crezi ca încape autobuz de la Platinia direct în Zorilor? Nici o șansă ‼️
iar sa meargă de la Platinia la dreapta sau stânga, e redundant, exista deja rute.
#5
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by pasadia - Today at 08:07:52 PM
Și atunci - ce raliu ai putea face (indiferent de numărul de benzi) atunci când în următorii 500-700 de metri urmează un semafor?

Dar hai sa zicem - lăsăm giratoriile și punem semafoare la toate trecerile de pietoni (asta se întâmplă acum in Brașov).
Ce faci cu traseele ocolite la care obligi pietonii in fiecare intersecție (căci nu-i așa, toate trecerile de pietoni sunt mutate la 50-100 de metri distanta fata de centru intersecției pentru a permite pastila girației și un spatiu de rezerva pentru mașini?

Ce faci cu bicicliștii, aia care nu sunt atât de curajoși încât să se arunce în giratorii cu raza de peste 25 de metri (de las pe tine sa calculezi ce înseamnă parcurgerea unui arc de 270 de grade fara nici o siguranță rutiera?)

Ce faci cu mijloacele de transport, mai ales cele articulate care nu au nici demarajul tipic al mașinilor mici pentru a gestiona ciclurile de start stop necesare intrării în girație, nici nu pot sa selecteze benzile așa cum e optim (și ajung sa vireze stânga de pe banda cea mai din dreapta, blocând astfel circulația firească a celorlalte mașini?)

Da, aceste subiecte nu țin neapărat de siguranță rutiera - dar produc și ele diverse tipuri de frustrări participanților la trafic ceea ce duce la nervozitate și comportamente... Sa zicem "sub-optime".

Așa că repet - ori fi bune giratoriile, dar nu peste tot. Și când aveți exemple clare (din punctul meu de vedere) de implementare greșită a giratoriilor, poate ar trebui sa fie mai reținuți în a le lauda / promova. Just saying...

#6
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A0 Centura Bucu...
Last post by Skynick - Today at 08:06:46 PM
Sfertul de jos e cel mai greu, pe masura ce urci, se micsoreaza. deci sunt la 70%.  :lol:
#7
[Nord-Vest] Proiecte / Re: [CJ] Infrastructura ferovi...
Last post by doodoo - Today at 08:04:13 PM
Metroul zici ca e dorit de toată lumea în oraș ?  :o
Oare în ce bula trăiești, cea din primărie ?
Cine sa vrea vreo 15 ani de șantier, cu un termen final gen fata morgana ?
#8
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A7 Ploiești-Mil...
Last post by NoWords - Today at 07:39:32 PM
@voicul S-au montat deja de 1 saptamana in zona aia  :lol:
#9
Rutier / Siguranța circulației rutiere ...
Last post by cristi5 - Today at 07:25:04 PM
@pasadia interesanta observatia ca unele giratii fiind mai fluente maresc viteza. Dar intersectia la care e pusa giratia tot mai sigura ramane. Cercetarea de care vorbim se refera strict la intersectie.

Eu cred ca in Brasov sunt f multe benzi in general (si intre giratii si in giratii) si asta mareste viteza. Luand in considerare ca jumatate din mortii rutieri in Romania sunt pietoni si ciclisti, evident ca e o prostie. Mai ales ca orasul are o centura buna, chiar atatea benzi trebuie?

Acele treceri de pietoni arata alta mostra de incultura rutiera: in orice tara careia ii pasa de pietoni nu se face trecere de pietoni nesemaforizata peste mai mult de 1+1 benzi, chiar si acolo, la un trafic rutier cat de cat semnificativ se pune insula pe mijloc. Tragediile alea eu cred ca vin de la "autostrazile" cu 7 benzi din mijlocul Brasovului care invita soferii la raliu. Care raliu continua si cand sunt 2-3 benzi pe sens.
#10
[Nord-Vest] Proiecte / Re: [CJ] Infrastructura ferovi...
Last post by nicolaem - Today at 07:24:38 PM
^ sunt cativa contestatari de serviciu, (unul aici prezent in discutie) si un fost deputat USR mai la stanga radicala. dar metroul e atat de dorit de toata lumrea in oras incat nimeni nu il contesta cu adevarat. de fapt daca vrea cineva sa se faca remarcat contesta fix invers ca nu se face prea repede.

La Centura au fost incercari de contestare dar nu prea au avut succes nici acelea.
Mai problematic si interesant va fi peste 4 ani in spatiu public al contestarii. Indiferent cat se va lucra pana atunci, realist vorbind vom fi la fel de departe de inaugurare ca si acum. (pt cine imi contesta matematica, infinit-4= to infinit).

Strict legat de AC, o totusi un semn bun, ca se va trece la sapat intr-un final. Imi era teama sa nu zica constructorul PAS la finalizarea forajelor.