[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PlayStation

E bine pentru ca statia Hasdeu de pe M4 are corespondenta cu statia Hasdeu de pe M5, deci calatorii de pe M4 o sa poata sa foloseasca pasajul dintre M5 si M1/M3

sab

#751
Punem pariu ca nu o sa-l folosească nimeni :D ?  Ar avea cca 500m. Cat o interstatie de pe M5.

PlayStation

Daca as locui pe Giurgiului si as avea treaba la Unirii, eu asa as lua-o
Acum fiecare cu preferintele lui

sab

Daca locuiești pe Giurgiului schimbi M4 direct cu M2 la Eroii Revoluției. Nu ai treaba cu Hașdeu si Izvor.

PlayStation

A, da, corect, am uitat ca e si acolo statie comuna

Xenos

Quote from: sab on November 06, 2021, 05:30:29 PM
Punem pariu ca nu o sa-l folosească nimeni :D ?  Ar avea cca 500m. Cat o interstatie de pe M5.

In Paris sunt pasaje pietonale mai lungi decat statiile, adica si peste 500 m si sunt folosite. Nu lungimea e relevanta, ci confortul (sa nu fii intr-o capcana de soareci ca la Unirii - Unirii 2, de exemplu).

sab

#756
Poate la Paris nu exista alta soluție. La M4 sigur exista o alta soluție. Ok, am înțeles ca traseul pe sub Cobălcescu era mai dificil. Dar ce împiedica sa duci M4 de la Hașeu la Izvor pe sub parc si o stație noua acolo Izvor 2 ? Apoi puteai sa înconjori Casa Poporului pe sub Calea 13 Septembrie si sa te îndrepți către Puișor ...O soluție chiar simpla, dar nu numai ca nu s-a dorit, nici măcar nu s-a studiat.

Eu am mari dubii ca vor construi acest pasaj pietonal, așa ca discutam degeaba. Este greu sa-l strecori, ar trebui ca pasajul sa fie făcut pe sub pod (ceea ce este imposibil) sau pe lângă pod (ceea ce înseamnă o soluție chinuita, plus devierea Dâmboviței ca sa-l construiești in excavație deschisa, daca  nu cumva mai baga un TBM doar pentru acest pasaj).

Închei reamintind ca la M4 s-au studiat vreo 20 de variante de traseu către sud. Ce sa vezi, una singura avea toate corespondentele necesare, dar nu s-a calificat pe lista scurta, in schimb pe locul 1 a fost recomandata una care nu avea nici măcar corespondenta cu M2 :o.. Iar noi plătim bani grei pentru astfel de studii...

PlayStation

https://economedia.ro/10-ani-de-la-proiect-pana-la-licitatia-pentru-executie-metrorex-lanseaza-la-sfarsitul-anului-licitatia-pentru-primele-sase-statii-ale-magistralei-de-metrou-m-4-spre-gara-progresu-lucrarile-sunt-fin.html#.YhNUelOxVzA

Licitația pentru execuția primelor șase stații ale Magistralei de Metrou M 4 Gara de Nord- Filaret-Gara Progresu, va fi lansată de-abia la sfârșitul anului, la 10 ani de la obținerea finanțării pentru studiile de fezabilitate. Extinderea magistralei M 4 de la Gara de Nord până la Gara Progresu (structura pentru primele șase stații) este finanțată cu 300 de milioane prin PNRR, iar termenul limită pentru finalizarea lucrărilor este august 2026. Practic, la 10 ani de la obținerea unei finanțări de aprox. 7 milioane  de Euro din partea Elveției pentru realizarea studiilor de fezabilitate, Metrorex încă nu are toate avizele necesare ( Avizul de Mediu și PUZ de la Primăria Capitalei și de la Primăria Jilava) pentru lansarea licitației de proiectare și execuție a celor șase stații până la Autogara Filaret, a explicat vineri, într-o conferință de presă, Mariana Miclăuș, director general Metrorex : ,,În prezent, se lucrează la obținerea avizelor premergătoare acordului de mediu. Suntem în faza de o obține PUZ-uri (planuri de urbanism zonal – n.red.) de la Primăria Capitalei și de la Primăria Jilava. În paralel se lucrează la documentația de achiziție. Spre sfârșitul anului ar trebui să lansăm procedura" , a precizat Miclăuș, citată de Club Feroviar.

sab

He, he, he...in 10 ani au "rezolvat" si traseul, nu mai trece pe la Izvor si nu mai are conexiune cu M3.

Xenos

De ce nu se incepe cu tronsonul Gara de Nord - Filaret?!

sab

#760
Fix cu acela se începe. Dar probabil ca avizele trebuie obținute pentru întregul proiect. Cum ar fi sa nu își dea Jilava avizul si sa te trezești fără stația si depoul de la capăt ?

AndreiB

E bizara extensia doar pana la Filaret. In contextul lipsei sectorului central din M5 linia asta nu se intersecteaza cu nimic in afara de tramvaiul 32. Prevad ca o sa sufere rau la nr de calatori.

oc7avian

Am impresia că stația de la Filaret este la intersecția cu 1/10, 7, 47, 25, nu unde e localizată Autogara Filaret. Cel puțin așa au dedus și cei de la MetrouUșor

ionescu63

Acolo e si Autogara Filaret si stația de tramvai  1/10, 7, 47, 25

sab

#764
oc7avian are dreptate. Statia M4 Filaret este la intersecția tramvaielor .
Autogara Filaret este la o stație de tramvai distanta de statia M4, pe str Constantin Istrati, M4 merge doar pe sub sos Viilor.
Am figurat traseul M4 cu verde, nu ajunge la Autogara Filaret, cel putin unde este cunoscut oficial ca fiind Autogara Filaret (fosta gara).  Ce mai sunt prin zona traseului M4 sunt alte autogari private, nu Autogara Filaret. De aceea statia M4 este numita doar "Filaret".