Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

naivu

Peste weekend am trecut în revistă toate proiectele legate de autostrăzi și am constatat că, exceptând:
- A4 ~Olimp-VamaVeche
- A5 București-Giurgiu N
- A6 Alexandria-Caracal-Craiova
(și A3 Făgăraș-Sighișoara-TgMures, care a fost scos din MasterPlan)
TOATE celelalte segmente de autostradă, de la A0-A14, sunt fie în circulație, fie în execuție, fie în licitație pt execuție, fie în elaborare SF, fie în licitație pt elaborare SF, fie în pregătire pt licitație.
:gj:

Kimi

A4 n-am inteles de ce nu a continuat.
Pe Bucuresti - Giurgiu se circula bine, chiar lejer cand am trecut ultima data.
A6 era vorba ca intra in licitatie pentru SF in curand.

A3 eu zic sa o desfiintam ca oricum nu se vrea. Bucatile din Transilvania sa treaca la A8 si cel dinspre Bucuresti la A7.
Legat de CoBra eu presimt ca vor ajunge la concluzia ca iese prea scump si ca "nu sunt bani". Si nici nu cred ca va rezolva problema ambuteiajelor, doar le vor muta in noduri si statiuni.

Pe valea prahovei solutia e CFRul. Ruta Bucuresti - Brasov (si Buc - CT) e lux lux fata de restul tarii.
Vagoane si trenuri suplimentate in weekend cu reduceri mari la bilete si taxa de intrare pt autoturisme daca nu iesi la capatul celalalt in aceeasi zi.

In loc sa incurajam transportul in comun acolo unde e pus la punct ce facem? Bagam bani multi tot acolo in loc sa-i bagam in alte zone din tara unde nu ai nici autostrada, nici cale ferata.

Calin88

#7652
A3 nu este facut doar pentru turistii de pe Valea Prahovei. De altfel, doar turistii de pe Valea Prahovei pot fi mutati la tren (dar nu toti, existau niste calcule facute aici pe forum), dar ce te faci cu cei care vor sa ajunga in zona Bran-Moeciu, unde nu exista transport in comun civilizat. Schimba turistul taxi + tren pana la Brasov + gioarsele lui Codreanu pana la Bran + taxi sau mers pe jos in Bran cu bagajele dupa ei? Hai sa fim putin seriosi...

Mai mult, A3 reprezinta legatura capitalei cu Brasovul si, mai departe, cu secuimea. Practic ar inlocui 2 drumuri care ambele sunt azi la limita capacitatii (DN1 + DN1A). Doar cine nu e din zona nu a vazut cum stau seara zeci, poate sute de tiruri parcate pe centura Brasovului asteptand 22:00 sa poata circula pe DN1. Si astia sunt doar cei care nu se incumenta sa mearga pe DN1A, ca si drumul ala e plin de camioane.

Bine ca A4 ar fi trebuit continuat, in opinia ta, catre Vama Veche pentru cele 2 luni de ambuteiaje pe an (in care ai ambuteiaje strict vinerea si duminica - cateva ore) dar traficul dintre Brasov si Bucuresti (chiar fara sa luam traficul turistic in calcul) nu merita autostrada.


PS: A3 nu va muta aglomeratia in noduri si in statiuni pentru ca va elimina complet traficul de tranzit prin statiuni. Poate ar mai apare usoare ambuteiaje chiar la orele de maxim dar nu vor fi nici macar aproape din ce avem acum. Sunt pregatit sa pun pariu ca, in fiecare din localitatile de pe VP, 90% din traficul care sta in ambuteiaje e de tranzit; nu are destinatie in orasele respective.

naivu

^^A6 am înțeles că intră în licitație doar București-Alexandria și Craiova(+Calafat)-Lugoj. Dacă ști ceva de bucata dintre ele dă un link!
^A3 CoBra e necesară în primul rând pentru traficul de tranzit. Cât despre traficul turistic și local, nu le subestima; s-ar putea să avem surpriza să fie ambuteiaje pe VP (îndeosebi prin Bușteni) și după terminarea CoBra ... dar să nu mai divagam despre CoBra, pt că mai sunt două thread-uri pline de subiectul ăsta.  :)

Kimi

 :lol: Pai bun, pentru traficul de tranzit, asta am spus si eu la un moment dat.
Dar daca o facem pentru traficul de tranzit dintre Brasov si Ploiesti, de ce trebuie sa treaca pe VP prin statiuni? De ce nu se alege un traseu mai liber/usor?


Alegem traseul pentru turistii care vor sa mearga la Bran cu masina? Chiar asa departe ti se pare Bran de Brasov? Pe bune?

A4 sau calea ferata reabilitata pana in vama. Una din doua.

Hercule

Cum sa muti turistii de pe Valea Prahovei pe tren? Nu vorbim de Bran-Moeciu ca deja e prea departe, dar ce te faci daca vrei la schi la Sinaia/Azuga/Predeal/Busteni? Iti iei claparii in spate si te duci lipa lipa de la gara? Daca mai ai 1-2 copiii cu tine, ai pus-o. Eventual vara pentru drumetii ar merge cu trenul. Dar si aici venind doar dinspre sud. Eu ca sa ajung cu trenul dinspre nord (de la Targu Mures la Sinaia) am o singura varianta de 7 ore, restul sunt de 10 ore. Asta pentru 327 km, noaptea mintii.
In fine, titlul topicului e "discutii diverse", se poate posta orice idee oricat de nastrusnica ar fi, important e ca decizia nu se ia aici.

MoWeed: n-ai inteles, A3 trebuie desfiintata pentru ca nu se vrea... pe la Miercurea Nirajului - Reghin.


Deșteaptă-te române!

voicul

A4 e ultimul pe lista.
Si autostrada N e mai in fata decat A4.
Ce ar putea face e fie DX4 Centura Techirghiol sau un ciot de A care sa mai evite Eforiile. Nici asa nu prea rentaza economic, dar ar evita aglomeratia cea mai mare.

Calin88

#7657
@Kimi

O autostrada rezolva si problema traficului de marfa si problema tranzitului de mare distanta si problema turismului.
Practic, A3 pe VP ajuta si legatura Brasovului/secuimii cu Bucuresti si portul Constanta, si turistul care trebuie sa mearga la Bran si turistul care merge pe VP si localnicul din Busteni care nu mai trebuie sa suporte poluarea generata de traficul de tranzit si leaga si orasul Sinaia de reteaua de autostrazi.

A3-ul prin alta parte pe care-l propui tu nu ar putea avea descarcari catre statiuni, decat la preturi exorbitante. Ceea ce inseamna ca Busteniul tot va suferi ambuteiaje generate de tot traficul care merge inspre Azuga, Predeal, Bran-Moieciu. Zic si de Bran-Moieciu pentru ca o autostrada A3 cu descarcare la E de Brasov, ar iesi atat de departe de Bran incat multi ar prefera tot varianta cu DN1.


Cat despre atragerea tuturor catre CFR, cu exceptia turistilor care merg doar pentru drumetii si celor din sezonul de ski, majoritatea care merg pe VP si zona Bran-Moieciu, stau la cazare, fac 2-3 gratare s.a.m.d, deci au multe de carat dupa ei. Astia nu o sa-ti vina niciodata cu trenul pentru ca nu e avantajos pentru ei, chiar si cu statul in ambuteiaj luat in calcul.
Mai mult, trebuie luata in calcul si capacitatea liniei. Astazi, de exemplu, sunt 32 de trenuri intre Brasov si Bucuresti N intre ora 4 si ora 21. 32 de trenuri in 17 ore inseamna aproape 2 trenuri pe ora. In weekened sunt si mai multe.
Deci acum, cu ambuteiajele astea, ai tren la fiecare 30 de min in medie si numarul turistilor care merg cu trenul e infim in comparatie cu cei de pe rutier. Sa zicem ca dublam frecventa, un tren la 15 min. Tot nu s-ar putea apropria la capacitate de necesarul in zilele de varf, deci tot vei avea ambuteiaje pe rutier. Tine cont de faptul ca acest coridor de transport a fost reabilitat si pentru marfa, nu doar pentru trenuri turistice pe VP, deci trebuie sa bagi si marfarele undeva.
Nu mai vorbesc de legaturile infecte intre gari si cazari din statiuni...


Nu spun ca nu trebuie incurajata si varianta pe feroviar dar, singura, nu va putea rezolva problemele.


naivu

Quotede ce trebuie sa treaca pe VP prin statiuni? De ce nu se alege un traseu mai liber/usor
1- pt ca s-au identificat alternative mai libere dar nu si alternative mai usoare! De asta si calea ferata, DN1 si statiunile au aparut pe valea Prahovei si pasul Predeal nu pe valea Doftanei si pasul Predelus, cu mult inainte sa ne gandim noi la autostrazi!
2- pt ca, in ciuda oricaror argumente ecologice, localnicii/turistii de pe VP doresc, in marea lor majoritate, un acces la autostrada cat mai apropiat de casa/destinatia turistica, nu la ... Campina (sau Brasov)!

Kimi

wow, tind sa cred ca unii nu inteleg ce citesc sau sunt pur si simplu gica contra la datorie ca de obicei.
Nu am zis sa nu se faca, am zis ca presimt ca in urma SFului vor ajunge la concluzia ca va costa enorm si ii vor baga bete in roate. Vedem.
Decat sa nu il faca ca e prea scump mai bine sa devieze putin traseul si sa se finalizeze daca banii sunt o problema.

Si acum legat de trenurile cu care putini vad ca circula:
Eu unul recomand celor care nu merg cu trenul sa faca o tura de Bucuresti - VP si apoi o tura de Cluj - Campia Turzii / Turda de exemplu. Dupa, probabil ca vor aprecia infrastructura feroviara acolo unde exista. De exemplu de la Cluj pana la Brasov faceam cu trenul 7 ore! De la Brasov la Bucuresti 3 ore.
Pana vedem noi lucrari pe VP se pot lua masuri imediate pentru a incuraja mersul cu trenul si pentru a reduce ambuteiajele rutiere. Traficul de tranzit va ramane cum e. Dar trebuie gandita bine pentru ca romanul e o putoare nascuta in masina si niciun politician nu vrea sa-i supere. Vezi cata lume foloseste trenul de la Gara de nord la Otopeni.

Nu mai continui discutia cu trenurile aici, doar atat: trebuie sa profitam de infrastructura feroviara acolo unde exista, are si ea rolul ei. Mi se pare de prost gust sa te plangi ca nu ai autostrada dar ai transport public pus la punct cand sunt zone din tara in care nu ai nici macar un nenorocit de DN si o centura.

vancouver

Kimi, iti pierzi timpul de pomana. Aici este un ocean cu rechini, versati in a contrazice orice este fie si un pic diferit decat cred ei. Dupa ce acum mai multi ani eu impreuna cu ASCORO am propus sa ne concentram pe trenuri, pentru ca propunerea venea de "concurenta" a fost direct aruncata la gunoi aici. Pentru ca Ascoro = baiazid = câh.

E stupid sa stai 7 ore in ambuteiaj rutier, cand ai tren care ajunge in sub 2 ore de la Bucuresti la Sinaia si Busteni. Dar oricat de stupid ar fi, orice vrei sa spui ca trebuie facut in directia asta e mega prost, nu se poate face in Romania sau nu se poate face pentru ca nu se poate face pentru ca cineva e comod si nu vrea sa schimbe nimic din ce este.

Daca vrei sa continuam, avem thread special pentru discutia asta: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2675.0

Deci traiasca automobilul, parcarea (hai inca o parcare sub bulevardul Unirii, ca poate asa blocam ideea lui baiazid cu o gara de tren in acelasi loc). Deci cum gandim noi: repede rutier, ca sa blocam cat mai mult feroviarul, ca sa fie nevoie sa se faca rutier mai mult.

Nu cumva nu cumva sa se rezolve Valea Prahovei cu trenuri sau cu masuri punctuale (pasarele, etc) si sa nu mai fie nevoie de autostrada. Nu cumva sa facem 2+2 pe DN2, ca poate nu mai e nevoie de A7. Nu cumva sa asfaltam 2 ulite la Holdea, ca poate atunci o sa vina cineva si o sa zica ca nu mai trebuie autostrada.

Atata ne duce pe noi capul. Adica in loc sa traim decent si cu investitii minime sa cream siguranta, mai bine mai murim un pic, mai stam cu orele blocati etc... ca ne e frica, ca singuri o sa fim atat de idioti si nu o sa mai vrem sa facem autostrada!

Stai sa vezi cum o sa-mi sara sacalii acum la gat: de cate ori mi-au explicat ca largirea DN2 la 2+2 nu e posibila si ca dureaza, ca terenul trebuie expropiat etc (asta desi nu a intrebat nimeni la autoritati nici cat dureaza in regie proprie, nici daca se poate sau nu in regie proprie, nici ce e cu terenul. Noi ne punem piedica inainte sa ne puna altii piedica); ca sunt bani aruncati, ca bla si bli si blu....
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

rt25

#7662
Nu e vorba de asta.

Dar eu m-am saturat sa plangem de mila unor orase ca Ludus, Iernut, Teius, Sebes, Dej, Turda si altele, dar pentru Brasov si imprejurimi trebuie sa ne multumim cu trenuri, PASARELE si transport in comun.

Nu frate, am mai vazut povestea asta si o vedem de 20 de ani. A3 trebuie sa fie pe Valea Prahovei, pentru orasul ala neimportant din mijlocul tarii, nu pentru turisti si nu pentru altii, ci pentru cei 400k locuitori din zona metropolitana Brasov. Brasovenii sunt cetateni de mana a doua ?

LE: ca o adaugare, e de la sine inteles ca promisiunea facuta de stat catre cetateni trebuie onorata. Cand promiti unui oras de 400k locuitori (zona metropolitana evident) un lucru, si timp de 30 de ani nu-l livrezi, dar orase mai mici sunt puse prioritar e normal ca "sacalii" sa se supere. Cand esti tras pe sfoara 30 de ani nu mai poti sa accepti rational "PASARELE" sub si supraterane.

vancouver

Sunt 2 chestiuni diferite:

1) Ameliorarea imediat sau macar cat mai repede cu putinta a vietii oamenilor din Brasov cu masuri care se pot lua repede.
2) Realizarea A3 Brasov-Ploiesti, care este absolut obligatorie.

Problemele apar prin amestecare acestor 2 chestiuni, in care unii cred ca solutiile de la punctul 1 pun in pericol punctul 2, ceea ce este total fals.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

rt25

De acord, ai dreptate, dar istoric vorbind pana acum cam asta s-a intamplat.
Actualele pasarele de 100.000 E bucata cumva au fost punctul 1, pana cand e gata punctul 2.

Un alt exemplu e drumul pe Valea Doftanei (1) aruncat ca pretext sa nu se faca autostrada.

Dupa cum vezi, exista motive anterioare destul de bune ca sa crezi ca solutiile din punctul 1 pun in pericol punctul 2 izvorate din istoricul proiectului. E greu sa recapeti increderea pierduta.