[TM] Pasajul Solventul

Started by Chagall, June 30, 2013, 07:11:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Adrian.TM

#45
E foarte important de precizat că Podul de peste Bega din zona Dâmbovița încă este la stadiul de discuție, dacă țin bine minte, abia s-a dat drumul la o licitație pentru studii de fezabilitate&impact.

RobertH

E licitat pentru SF&PT . Vezi comentariul lui elphax de pe pagina precedenta.

cristi5

#47
L-am intrebat pe un inginer experimentat, a zis ca e bun proiectul de la Solventul si ca firma Spic e buna, din grupul italian Rizzani de Eccher, vor sa intre in Romania si probabil vor face treaba buna la primul proiect.

Si Pod-Proiect Iasi care a proiectat SF (in 2014!) e o firma OK.

Subsolul Timisorii e o mlastina dar (zic eu) poate s-a tasat sub atata trafic CF :)  . Trebuie sa fie si ceva studiu geotehnic in documentatia de pe SEAP.

Hm deci 2014-2020 au luat avize si AM si au cautat finantare? Oare unde a intarziat procesul? Vine coridorul feroviar peste ei...

@elphax exista deja AC?

Imi place proiectul pt ca trec tramvaiul dincolo. Ar trebui pregatit ceva similar in zona Garii de Est.

Cuneo

Primăria Timișoara a primit acordul căilor ferate pentru demararea subpasajului Solventul

Lucrările la subpasajul de la Solventul ar urma să înceapă anul acesta, iar pentru noul pod peste Bega, în continuarea subpasajului, anul viitor, spune viceprimarul Ruben Lațcău. Pentru finanțarea lucrărilor, municipalitatea speră să poată accesa fonduri europene prin următorul ciclu de finanțare, pe Programul Operațional Regional.
Proiectele sunt în linie dreaptă, spune Lațcău. El menționează că la subpasaj se va lucra doi ani, iar la pod trei.
"În cazul subpasajului avem în sfârșit acordul CFR național, după ce a stat în avizare aproape jumătate de an, și săptămâna viitoare proiectul va fi depus pentru autorizația de construcție, în cazul subtraversării. Licitația pentru podul peste Bega este în curs de adjudecare, deja oferta tehnică și cea economică au fost redactate. Suntem în comunicare cu ANAP, cel mai probabil în luna august vom desemna oficial câștigătorul pentru studiul de fezabilitate și proiectare pentru drum și Podul Solventul. Deci ambele proiecte sunt în linie dreaptă. Cel mai probabil pentru unul vom începe lucrul acesta, iar pentru al doilea anul viitor. Solventul are doi ani de execuție subtraversarea, iar podul va avea trei ani durată de execuție", spune viceprimarul.
Banii europeni, respectiv fonduri din alte surse, ar putea susține proiectele.
"Noi putem să depunem pe viitorul Program Operațional Regional, să luăm o parte eligibilă, pentru transportul public, transportul velo, transportul pietonal. De asemenea, suntem în discuții și cu alte entități europene pentru finanțare. Nu știm sigur, dar vom găsi cu siguranță. Pentru pod avem contract pe Programul Operațional Asistență Tehnică pentru proiectare, deci partea de studiu de fezabilitate și proiect tehnic sunt asigurate din fonduri europene. Pe POR suma pe mobilitate este una fixă, în ultimul exercițiu a fost de 45 de milioane de euro și avem mai multe obiective marim Cetății, Vidrighin, subtraversarea, podul de la Solventul, în curând o să avem și studiul de fezabilitate pe inelul 4, tronsonul de la AEM și Bega pe Calea Lugojului și va trebui să vedem foarte atent cum împărțim banii", a mai subliniat Lațcău.

https://debanat.ro/2021/07/primaria-timisoara-a-primit-acordul-cailor-ferate

Cuneo

Incep pregatirile de santier pentru Pasajul Solventul, la Timisoara. A fost emisa Autorizatia de Constructie



TIMISOARA. De saptamana viitoare pot incepe pregatirile de santier pentru noul pasaj Solventul ce va fi construit, la Timisoara. Este cel mai mare proiect de infrastructura pe care il are, in prezent, Primaria Timisoara. Lipseste, insa, deocamdata, finantarea de 127.091.255 lei, adica aproximativ 26 de milioane de euro.
Primarul Dominic Fritz a anuntat ca a semnat documentatia care sta la baza Autorizatiei de Constructie pentru acest pasaj.
"Turnul acesta de hârtii este documentația care a stat la baza autorizației de construcție pentru Pasajul Solventul, pe care am semnat-o azi. Este o muncă asiduă dusă în ultimele luni de colegii mei din Primăria Timișoara, care au făcut tot posibilul ca lucrările la acest proiect de infrastructură, cel mai mare al municipiului, să poată începe în acest an.
Este un pasaj de patru benzi (câte două pe sens) în continuarea străzii Bogdăneștilor, pe care o modernizăm acum, cu linii de tramvai, trotuare și piste de biciclete, care va trece pe sub 12 linii de cale ferată.
Pasajul va continua cu un pod peste Bega despre care vă voi da vești în curând și va asigura mai apoi legătura cu strada Gării, închizând astfel Inelul IV de circulație pe partea de vest a orașului.
Săptămâna viitoare constructorul va putea începe acțiunile de pregătire a șantierului, urmând ca în acest an să se lucreze, într-o primă fază, la relocarea utilităților", a anuntat Dominic Fritz.
Primaria Timisoara nu are finantare asigurata pentru aceasta investitie, astfel ca ea va fi demarata cu bani de la bugetul local si va continua cu fonduri din programe nationale.

Primarul Dominic Fritz a cerut bani pentru Pasajul Solventul prin Programul National de Investitii "Anghel Saligny", dar isi pune nadejdea si in Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).
Pasajul Solventul urmeaza sa faca legatura intre Calea Bogdanestilor si strada Garii, pe sub liniile de cale ferata.
Prin Pasajul Solventul va fi construita o linie de tramvai, amplasata pe axa drumului, care va face legatura intre linia de tramvai de pe Calea Bogdanestilor (aflata in curs de modernizare printr-un proiect pe fonduri europene) si o linie de tramvai noua pe strada Garii.
Valoarea contractului este de 132,2 milioane de lei, iar pasajul va fi realizat de o asociere de firme avand ca lider compania italiana Spic Internazionale, alaturi de POD-Proiect si Sylc Con Trans, impreuna cu 7 subcontractori. Cu alte cuvinte, 10 firme vor lucra pentru amenajarea Pasajului Solventul.

Documentele pentru demararea investitiei au fost semnate de reprezentantii Primariei Timisoara in 22 septembrie anul trecut, chiar sub pasarela pietonala din Ronat, ce traverseaza cele 10 linii de cale ferata din zona.
Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai.
Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87.

https://www.opiniatimisoarei.ro/incep-pregatirile-de-santier-pentru-pasajul-solventul


Cuneo

Se pot face primele sapaturi in santierul de la Pasajul Solventul din Timisoara. S-a predat amplasamentul, iar lucrarea trebuie sa fie gata in 2 ani

TIMISOARA. La aproape un an si jumatate de la semnarea contractului cu constructorul si o luna de la emiterea Autorizatiei, Primaria Timisoara a predat marti amplasamentul pentru una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura – Pasajul Solventul, pe sub 10 linii de cale ferata.
Cat priveste finantarea pentru pasaj, primarul Dominic Fritz a anuntat ca-si pune nadejdea deopotriva in PNRR (Planul National de Redresare si Rezilienta) si in programul national Anghel Saligny, intrucat municipalitatea l-a inscris in ambele. Costurile totale pentru realizarea Pasajului Solventul sunt de 132.200.000 de lei.

Contractul de lucrari (actualizare proiect tehnic si executie lucrari) a fost castigat prin licitatie de o asociere formata din Spic Internazionale (lider/ Italia) Pod-Proiect (Iasi)- Sylc Con Trans (Arad), cu alti 7 subcontractori. Cu alte cuvinte, 10 firme vor lucra pentru amenajarea Pasajului Solventul.
Pasajul Solventul trebuie sa fie gata in 2024.
Pasajul Solventul urmeaza sa faca legatura intre Calea Bogdanestilor si strada Garii, pe sub liniile de cale ferata.

Prin Pasajul Solventul va fi construita o linie de tramvai, amplasata pe axa drumului, care va face legatura intre linia de tramvai de pe Calea Bogdanestilor (aflata in curs de modernizare printr-un proiect pe fonduri europene) si o linie de tramvai noua pe strada Garii.

Documentele pentru demararea investitiei au fost semnate de reprezentantii Primariei Timisoara in 22 septembrie anul trecut, chiar sub pasarela pietonala din Ronat, ce traverseaza cele 10 linii de cale ferata din zona.
Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai.

Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87.

Lucrarile vor cuprinde:
– Executia unui pasaj rutier inferior, perpendicular pe axul caii ferate, care va face legatura intre Calea Bogdaneştilor şi strada Garii şi include: o platforma cu o linie cale pentru tramvai amplasata in mijlocul carosabilului; cate 2 benzi de circulatie pe sens de o parte şi de alta a platformei tramvaiului; trotuare pietonale si piste pentru biciclisti amplasate pe ambele parti. Pasajul va avea o lungime de traversare pe sub liniile de cale ferata de 65 de metri(10 linii cale) si o lungime totala de 87,10 metri.
– Amenajarea bretelelor carosabile la pasaj prin amenajarea strazilor Cassian Munteanu si Barierei in perimetrul pasajului-carosabil si trotuare, amenajarea Caii Bogdanestilor-carosabil la 4 benzi de circulatie, linii de tramvai, noi locuri de parcare si un sens giratoriu in intersectia cu strada Garii, amenajarea strazii Garii, prin refacerea partii carosabile la 4 benzi de circulatie rutiera si linii de tramvai.
– Refacerea si extinderea retelelor de utilitati, alimentare cu apa, canalizare, retea electrica pentru iluminat public si sustinerea liniei de contact pentru tramvai.
– Amenajarea a 5534 mp de spatii verzi.

https://www.opiniatimisoarei.ro/se-pot-face-primele-sapaturi-in-santierul-de-la-pasajul-solventul



Archi

#51
Filmarea de referinta pentru lucrarile care urmeaza. In prezent avem doar organizarea de santier facuta, dar se vorbeste in zona ca santierul ar incepe cu adevarat in luna aprilie. Sa vedem, momentan beneficiaza de prezumptia de santier in termen.


dan tm

Cladirea cu etaj de la 00.52 se demoleaza?

Cuneo

Lucrările la Pasajul Solventul au ajuns la 12%. Prețul materialelor de construcție ar putea duce la probleme pentru antreprenor/FOTO

Deși speră la obținerea de bani prin programul Anghel Sailgny, Primăria Timișoara are deja asigurată în bugetul local suma necesară pentru plata lucrărilor din acest an la Pasajul Solventul. Lucrările decurg bine, s-a ajuns la 12% din total proiect, iar constructorul anunță o soluție modernă de subtraversare a liniilor de cale ferată, fără necesitatea întreruperii circulației feroviare, ceea ce va duce la scurtarea duratei proiectului.

Una dintre cele mai importante investiții edilitare ale Primăriei Timișoara, mai ales că e finanțat integral de la bugetul local, Pasajul Solventul, e în grafic, lucrările decurg bine și se speră chiar și la finalizarea în acest an a construcției. Dacă totul merge bine!

,,Este un proiect despre care se discută de zeci de ani și care, împreună cu Podul Solventul, va fi cheia finală în legătura dintre nordul și sudul orașului și va încheia Inelul IV, pe partea asta de oraș. Este un proiect unde am dat ordinul de începere în decembrie anul trecut. Acum s-au făcut lucrări pe utilități. Este un proiect de 111 milioane de lei, care deocamdată este finanțat 100% din bugetul local, și anul acesta am pus destui bani deoparte să putem merge  cu forță plină în această vară. Sperăm și la o finanțare din Programul «Anghel Saligny», unde sperăm că în curând guvernul ne va da undă verde. Noi oricum mergem mai departe cu acest proiect, tocmai pentru că este un proiect absolut important și strategic pentru viitorul infrastructurii din Timișoara", a spus Dominic Fritz.

Pasajul va fi pus în valoare la potențialul maxim doar după ce se va lega la strada Gării, respectiv Radiala Vest, spre centura Timișoara, pe viitorul pod Solventul.

"Probabil anul acesta vom avea toate avizele și pentru Podul Solventul, care va lega pasajul de cartierul Dâmbovița și va trece peste Bega. În curând sper să și lansăm licitația pentru o nouă Radială Vest, care va lega strada Gării și pasajul de Centura Vest, la care se lucrează acum. Mă bucur că avem și o înțelegere cu CNAIR, că o parte din costurile pentru această nouă radială care va lega pasajul cu centura vor fi suportate de CNAIR. Cam asta în mare este planul pentru această zonă, care va schimba tot fluxul traficului în Timișoara. Și mă bucur că nu este doar un plan, că se mișcă lucrurile. Dacă totul merge bine, spre sfârșitul anului viitor vom putea deschide acest pasaj", a mai spus Fritz.
Mattia Pizzorno, manager proiect Spic SRL, sucursala Timișoara, spune că tehnologia folosită va fi una care nu va necesita oprirea circulației feroviare din zonă.
"Am început cu pereții mulați. Aceasta este incinta de lansare, 75 metri pe 32 metri. Asta va fi excavat la o adâncime de 10 metri și acolo va fi executat chesonul post-tensional. Chesonul, cu tehnologia de împingere, va fi lansat sub calea ferată, cu o tehnologie specială, pe care am folosit-o deja la Bacău, în anii 2010-2012. Am început și cu relocarea de rețele pe strada Bogdăneștilor, am închis parțial toată aria de șantier (...) Când pasajul va fi lansat sub calea ferată, va fi executată racordarea pe ambele rampe cu strada existentă. Proiectul prevede și drum pentru mașină, și linie de tramvai, cu sens giratoriu, și se conectează apoi cu linia existentă. Când se face lucrarea pe teren, e normal că pot apărea situații neprevăzute. Noi am făcut și studii geologice și geotehnice suplimentare, pentru prevederea a toate acestea. Se merge cum este proiectul, și tehnologia noastră, nu vor probleme mari. Asta e ideea. Tehnologia de împingere se folosește pentru a nu afecta traficul feroviar. Cu CFR vom face planificarea lucrării noastre, conform traficului. Noi suntem în faza de completare a pereților mulați, poate dura încă două luni aproximativ, o lună pentru săpături și ancoră, cheson trei luni. Împingerea va fi probabil aproape în luna martie 2023", a declarat Mattia Pizzorno.
S-a lucrat la foc continuu, inclusiv sâmbătă și duminică. O parte dintre muncitori au primit liber, ei lucrând într-un ritm accelerat timp de 45 de zile.
"Suntem în grafic cu programul de execuție, am avut probleme cu mai multe rețele decât au fost prevăzute pe parte electrică. Încercăm să recuperăm timpul pierdut cu rețelele. Facem tot ce este posibil, sperăm că recuperăm tot. Acesta este obiectivul. Conform programului de execuție valid azi, termenul de finalizare este  august 2023. Am lucrat și sâmbătă, și duminică, la pereții mulați, pentru a merge cât mai repede posibil. În această săptămână, echipa de pereți este în concediu, pentru că a lucrat 45 de zile în continuu, și la temperaturi foarte ridicate, de 40 de grade. Am cerut repaus. Când temperaturile sunt foarte ridicate, lucrul este foarte greu pentru muncitori", a mai spus reprezentantul firmei italiene.
Despre finalizarea lucrărilor e mai greu de estimat când va avea loc, următoarele luni sunt decisive, finalul anului este un termen optimist, a anunțat primarul.
Reprezentantul constructorului a adus în prim plan problema majoră a acestei perioade, scumpirea materialelor de construcție. Speră la majorarea sumelor alocate pentru a se încadra în bugetul alocat.

"Știți că prețurile la materiale au crescut foarte mult, asta este o problemă la toate firmele care lucrează în România. Și noi am avut aceeași problemă. Am văzut că guvernul României a emis hotărâre de guvern pentru revizuirea prețurilor, așa sper că ne putem încadra în valori, cu prețurile actualizarea. În momentul de față, avem aprovizionat cu mai multe materiale pe lucrare. Am încercat să avem materiale înainte să facem lucrarea. Avem în stoc materiale", subliniază Mattia Pizzorno
E clar că o asemenea scumpire nu poate fi pe placul municipalității, dar Fritz spune că se vor face eforturi.
"Ordonanța de urgență prevede suplimentarea doar pentru proiecte finanțate pe fonduri europene  sau ale fonduri ale guvernului. De aia vedem acum și cum este cu Anghel Saligny. Vom analiza toate variantele. E clar că nu putem să lăsăm constructorii cu această povară, mai ales că nu vrem să riscăm să se blocheze ceva. Căutăm soluții să nu trebuiască să suportăm toate aceste costuri suplimentare. Pe Bogdăneștilor discutăm despre o eventuală suplimentare, da. Suntem în discuții cu constructorul. La aproape toate proiectele discutăm acum cu constructorii, oricum la proiectele pe fonduri e prevăzută și cumva o marjă pentru creșterea costurilor. Vedem la fiecare proiect unde ne încadrăm în această marjă și unde trebuie să aplicăm aceste ordonanțe de urgență care, din păcate, au fost cu mai multe corectări și nu sunt simplu de aplicat", a încheiat primarul.

https://debanat.ro/2022/07/lucrarile-la-pasajul-solventul

Cuneo

#54

chicago

#55
Poze realizate astăzi la ora 16. Doar un excavator și un camion mișcau prin tot șantierul. :(

(GPS)






Powered by API/PUM imgur uploader

iuli

Din drona se vede ca au terminat peretii. Urmeaza excavarea dar nu o sa vedem mare progres vreo luna doua din cauza vremii.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

a.l.x

Proiectul pentru pod când ar trebui să fie gata?

Vlad94

Anul acesta ar trebui sa fie gata SF-ul.

iuli

Primăria Timișoara a semnat cu Ministerul Dezvoltării contractul de finanțare pentru Pasajul Solventul. Valoarea acestuia se ridică la 43 de milioane de lei, adică aproape 9 milioane de euro.

Sursa: tion.ro
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog