Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 15 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

cel dinspre Iasi pe DN, cel dinspre Bacau pe A.  exista chiar si acum trafic greu prin pasul Oituz!!! si nu e mic deloc.

6,1 mld E? atat prevede studiul de fezabilitate.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

teocharis

6 mld EUR ptr 300 km autostrada?

nici daca faci tunel continuu nu ajungi la aceasta suma!

alecu26

Quote from: dr4qul4 on December 18, 2014, 03:04:25 PM
cel dinspre Iasi pe DN, cel dinspre Bacau pe A.  exista chiar si acum trafic greu prin pasul Oituz!!! si nu e mic deloc.

6,1 mld E? atat prevede studiul de fezabilitate.

pai sa ne amintim cat a tot vorbit despre Podul de la Oituz tipul ala tinerel si chel de la asociatia transportatorilor. Imi scapa acum numele.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nedcatalin

Articolul promotor nu are sens. Cum sa compari TgM - Iasi cu Brasov - Bacau? In primul rand, la Brasov nu exista nicio autostrada. Mai e cale lunga pana la Sibiu. Apoi, de la Bacau la Iasi sunt fantezii cu upgrade DN2. Are dreptate mare Alecu! De la Tg Neamt la Iasi nu mai e niciun munte si autostrada se construieste usor. Pana in Tg Neamt poti face chiar si semi autostrada pe cativa zeci de km.

Apoi vii frumos si faci Suceava - Bacau - Buzau - Ploiesti si rezolvi elegant legaturile Moldovei cu restul tarii. In felul asta ai si toate destinatiile turistice din nordul tarii acoperite de autostrada.

dr4qul4

@teocharis, mai exact 6,15 mld Euro. Atat prevede studiul de fezabilitate. nu ma intreba de ce, dar mi se pare ca asta e dupa scadere ca inainte s-au vehiculat 7-9 mld E.
Adevarul e ca sunt 100 km de munti (mai inalti sau mai mici). Iar tunelul costa pentru ca standardul de cost prevede 27,5 milioane de euro pt 1 km pentru o singura galerie!!!! (sper sa nu ma insel dar asa am gasit la cnadnr).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

#260
Targu Frumos - Iasi trebuia la 4 benzi sau aproape cvasiexpress inca de acu vreo 10-15 ani. Cu centura half profile obligatorie la Targu Frumos. Acolo se uneste si se distribuie traficul. Cum de nu se blocheaza traficul? cum de nu ies oamenii in strada? mi se pare mai grav si fata de Sebes. (intreb ca nu am fost cred ca acolo niciodata...sau poate odata in 99).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Raducu Popa

Mai grav ca Sebes nu este, dar trebuie centura neaparat acolo si pana la Iasi 4 benzi. Un alt punct fierbinte este intrarea in Podu Iloaiei dinspre Iasi. E o gatuire de la 1,5 benzi la una.

TibiV

Quote from: delacroix on December 18, 2014, 02:14:53 PM
Gresit! Exista un SF si o actualizare in licitatie.. Exista si finantare e drept nu e beton dar e mai mult decat concept.
Ce sustin blablabistii e un un adevar, pentru Moldova, toata Moldova, e mai importanta legatura cu EU decat cea cu Bucurestiul, sustinut de un truism, Iasi-TgMures e in TenT core.

Quote from: silviu321 on December 18, 2014, 02:29:31 PM
Exista SF pt Iasi-Ungheni de ani de zile si .....pana sa se hotarasca poate va exista si SF pt BC-BV  (se asteapta desemnarea castigatorului).  Pana in momentul in care nu e licitat un anume proiect ( executie - si nici atunci lucrurile nu sunt sigure) in Romania nu prea poti spune ca exista ceva concret. La noi SF-urile se fac si se refac in principal pt a justifica anumite interese si de ce nu pt a mai da niste bani unor prieteni.

Discutia era Iasi -TG-Mures vs Brasov -Bacau (BC-Bacau)

In rest si eu sunt de acord ca pt Moldova (si Basarabia) e mai importanta o legatura pe autostrada cu Vestul decat autostrada spre Bucuresti.

Dragi colegi, va multumesc !

Cand am vorbit si aici (in urma cu cateva pagini), si in Parcare, despre faptul ca TgM-Iasi este sansa de a scoate Moldodova din inapoiere, si ca A8 isi va genera singura traficul prin investitiile occidentale pe care le va aduce in sfarsit in Moldova, am fost tavalit foarte tare de alti colegi...

Dar cred ca si A7 este absolut necesara.

Iar faptul ca atat A7 cat si A8 sunt pe TEN-T "core" arata ca baietii aia de la Bruxelles se gandesc mai mult la binele Romaniei decat o fac "prietenii" de la Bucuresti... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovideatza

#263
Nu se iese in strada la Tg Frumos pt ca, ciudat, cozile nu sunt extraordinare:
- este un singur semafor care tine putin rosu
- trecerile de pietoni sincer nu sunt extrem de folosite (de frica as zice)
- tranzitarea tg frumos nu dureaza, e drum drept, nu facu viraje, orasul in sine nu prea exista, sau nu exista acolo pe Dn ci pe lateral
- exista deja 1,5+1,5 benzi, iar doar o portiune de 1-2 km se circula practic 1+1 (pt ca sunt masini parcate)
- politie la greu, au sediul practic la Dn in zona cu 1+1
- stiind ca e destul de scurt, reduci viteza si inghiti

Mai tragic e pe portiunea Iasi - Tg frumos, unde traficul trece prin localitati, iar de ex vinerea seara se circula uneori cu 50-60km/h in coloana pe ambele "benzi" catre Tg Frumos + noapte + pietoni + carute uneori + alte atelaje. Dupa ce treci de Tg Frumos, in oricare parte ai lua-o, parca ti se ia o piatra de pe inima in acele conditii de aglomeratie.

De aceea centura Iasi+Iasi-Tg Frumos inclusiv centura si intersectiile denivelate cu Dn-urile actuale ar trebui facut in prima instanta din A8.

Mai departe eu zic ca prioritar este drumul spre Pascani decat spre Roman, pentru ca Tg Frumos-Roman, desi serpuit, se circula foarte bine, are o singura gatuire la 1+1, dar nesemnificativa pt intreg traseul.

In schimb spre Pascani/ Neamt, in conditii de usoara aglomeratie existe sanse foarte mari sa mergi in coloana cu viteza redusa si prin sate de la Ruginoasa pana la Intersectia cu DN2 din Motca.


In alta ordine de idei, Bacau-Brasov este un drum greu pentru transportatori. Sunt direct afectat de asta de mai bine de jumatate de an, lucrand cu un transportator care face zilnic aceasta cursa. Ori pentru firma mea existenta unui drum ok pe Bacau-Brasov ar aduce probabil o crestere de 30% a afacerii din timpul zilnic pe care nu l-as mai pierde. Si ma gandesc ca pentru multe firme rezolvarea trecerii Carpatilor ar insemna acelasi lucru, implicit cresterea nivelului de trai in zona.


Ma gandesc ca noi tot vrem autostrazi de munte, doar full-profile. Ori transportatorul mi se plange ca nu exista loc de depasire (are doar 1-2 ocazii) pt vehiculele grele, si deci e o loterie zilnica in functie de trafic. Nu vrea autostrazi pe 4 benzi, ci doar sa obtina mentinerea unei viteze constante, ceea ce inseamna 2 benzi la urcare plus curbe nu foarte stranse, nu serpentine.

In loc de 1 segment A7 sau A8( strict pe partea de trecere a Carpatilor) de ce nu le-am face pe amandoua la half profile, astfel incat sa avem 2 benzi pe urcare si una pe coborire, alternant?? Asa ceva ar ajute enorm de mult, si ar fi posibil de finantat intr-un orizont decent de timp, nu peste 20 de ani.

Peste 30 ani dublam si avem autostrada.
Poate nu intra in aceeasi bani 2 * half-profile versus un full-profile, dar cred ca ar merita aceasta ipoteza studiata.

horatiu.cosma

Imi place la nebunie stilul intepator al articolului. Ar trebui intepati mult mai des cei care isi bat joc de infrastructura noastra. http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/politica/o-a-raceala-puternicaa-loveste-in-autostrada-iasi-a-targu-mures--192729.html

marisRO

Premierul Victor Ponta a anunţat vineri, la Iaşi, că Guvernul a inclus Masterplanul de transport rutier, care va fi înaintat Comisiei Europene, autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş, iar lucrările la aceasta ar putea începe cel mai devreme în 2016.

http://www.capital.ro/-ponta-constructia-autostrazii-ungheni-iasi-targu-mures-ar-putea-incepe-in-2016.html

Autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş, în cazul căreia au existat numeroase controverse, este inclusă în forma "aproape finală" a Masterplanului de transport rutier, care va fi trimisă Comisiei Europene, după ce va trece prin Parlament şi Guvern, a declarat, vineri, la Iaşi, premierul Victor Ponta.

http://www.zf.ro/politica/ponta-autostrada-ungheni-iasi-targu-mures-este-inclusa-in-forma-aproape-finala-a-masterplanului-13783383

adiarc

povesti , povesti , povesti...asteptam lucruri concrete
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

MNU

#267
E normal sa declare asa ceva... maine, mai multi politicieni merg la Iasi cu ocazia aniversarii Unirii Principatelor. Mai tempereaza eventualele huiduieli la adresa guvernului. Cel putin asa crede el... :)

LE: Acum am vazut ca la Iasi a facut declaratia... doh!

emanu1800

Seaca Bahluiul pana face Ponta autostrada la Iasi. Insa pana seaca dispare Ponta cu satra lui... sa vedem cine urmeaza...