Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

naivu

E oarecum logic, traficul pe care l-ar aduce A8 Leghin-TgNeamt-Motca (atat timp cat pe Ditrau-Leghin nu exista nimic) intr-un DN2 1+1 ar putea fi preluat de un simplu giratoriu; in schimb Letcani-Motca ar aduce cam tot traficul de Iasi si ar cere neaparat nod denivelat. Bineinteles, ideal ar fi daca ar face nodul din prima  :), dar ar trebui sa fie inclus in proiectul Leghin-Motca care e cu vreo 3ani mai avansat decat Letcani-Motca.

Kimi

#3166
Nu e absolut nicio logica sa nu fie inclusa descarcarea in DN2. Leghin - Motca e mai avansat decat Motca - Letcani. Leghin - Motca e aproape complet inutil fara descarcarea aceea.

Ineptia asta se repeta si cu Bacau - Pascani, care se termina la nord de Pascani in camp, la cateva sute de metri de intersectia cu DJ208. De acolo incepe Pascani - Suceava, care iarasi, e mult in urma.

Acolo trebuie urgentata livrarea SF-ului anticipat intre Motca si nodul A8-A7 de la Pascani impreuna cu descarcarea traficului in DJ208 la nord de Pascani. Sa fie licitate anul asta toate portiunile respective ca sa fructificam la maxim acesti kilometri, si asa putini, de autostrada.

Mi-e greu sa inteleg cum, cu toata "monitorizarea" asta a proiectelor de infrastructura din partea societatii civile nu s-a sesizat nimeni in legatura cu aberatiile astea. Exista totusi posibilitatea sa nu fiu eu la curent cu noutatile, prin urmare il rog pe @cove_adrian sa ne lamureasca daca e cazul.

ovideatza

#3167
Un nod nu poate fi dat ala-bala-portocala catre lotul care se liciteaza mai repede.
Se lotizeaza si aia e.

E perfect normal ca nodul in si e sa tina de Motca-Letcani, nu e nici o ineptie. Acel sector e o autostrada in sine, cand s-a lotizat nici nu era clar daca va exista A8 montan ( nici acum nu e foarte clar cand). Vroiai sa ne trezim cu Motca-Letcani fara nod? La momentul 0 decizia a fost buna.
Ca Motca-Letcani a mers mai greu (aparent) decat Motca-TgNeamt nu putea fi prevazut la momentul respectiv.
Si apropo, sectorul prins in PNRR (Motca-TgNeamt) va fi proiectare si executie. Adica vreo 12 luni de proiectare si apoi executie, pe baza de un Sf tip maculatura proasta probabil.
Ori Motca-Letcani acum deja se proiecteaza, va fi doar executie.
Daca se liciteaza fara intarzieri posibil sa le avem pe amandoua gata relativ apropiat.

Practic nu stim nimic. Avem in fata ani de proceduri de licitatie apoi ne vom roade unghiile sa vedem daca bate socoteala din acte cu cea din teren.
Asa ca nu e cazul sa ne isterizam.

naivu

^^Ca punct de plecare, si eu mi-as dori sa poata fi demarat cat de curand si bucata (nod DN2-A8)-(nod A7-A8) inclusiv nodurile! Din pacate, nu e simplu, ce nu s-a prins in contractele de elaborare SF Bacau-Pascani si TgMures-TgNeamt (semnate in prima jumatate din 2019) nu poate fi gata anul asta!
1- Leghin-Motca nu va fi lipsit de descarcare in DN2, atata doar ca, pana la finalizarea Ungheni-Iasi-Motca, va fi doar un giratoriu
2- daca citesc bine harta proiectelor, Bacau-Pascani se termina intr-un nod frumos cu DN28A de unde se poate merge spre Motca si de acolo continua spre N spre Suceava sau spre S spre giratoriul catre Leghin; practic singurul trafic care va fi un pic incurcat este cel de pe Leghin-Motca (care oricum nu ma astept sa fie prea mare, pt ca dincolo de Leghin nu va avea prea curand continuare)
3- @cove_adrian s-ar putea sa fie mai ingrijorat ca Leghin-Motca sau Bacau-Pascani sa nu rateze PNRR-ul decat de lipsa bucatii de A8 dintre cele doua proiecte!

ValiCatargiu

Segmentul (lângă) Moțca - Leghin e cu relief ușor pe valea Ozanei (lui Creangă), dar sunt multe proprietăți de expropriat plus codrul secular Vânători Neamț. Segmentul alăturat, Moțca - Pașcani (nod A7) face trecerea din bazinul Siretului în cel al Prutului peste dealurile Codrii Pașcanilor și e mult mai greu, comparabil ca relief cu Gilău - Nădășelu.
Problema e și la Tg Mureș cu A8, sunt aprox. 4 km care teoretic aparțin de A3 și care nici nu știu dacă sunt în proiectare. Am citit o discuție cum că Tg Mureș - Brașov nu e prioritar și pentru că poate fi finanțat doar de la buget. Propun ca de la Câmpia Turzii spre Iași să fie toată A8 și astfel finanțăm și ciotul ăla de 4 km prin Core-T cu bani europeni.

naivu

1- Motca e pe valea Moldovei, Pașcani pe valea Siretului, dar bănuiesc că este întradevar o culme de deal între Motca-Pascani
2- pt cei 4km de lângă TgMures s-a mai semnat anul trecut un contract de elaborare SF cu fosta Acciona. Bănuiesc că execuția poate fi inclusă în PNRR-ul pt TgMures-MNirajului, dacă nu, segmentul mi se pare suficient de scurt și important ca să fie finanțat de la buget și să nu aștepte după altă finanțare europeană.

RazesIesean

@naivu- e destul de mult de urcat din Pascani pana la Gastesti si apoi urmeaza un platou destul de valurit pe langa Codrii Pascanilor, dupa valea catre Motca (Valea Moldovei). O sa fie ceva ramble si deble ca acelea de la A3. (sotia avea bunicii la Timisesti si mergeam deseori de la Iasi acolo si e destul de urcat si coborat prin dealurile Moldovei).
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

Allex

^cu diferenta ca dealurile Moldovei (regiunea) sunt ceva mai stabile decat cele transilvanene
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

gabim

Sa notam aceasta stire: Catalin Urtoi este consilier personal al ministrului Transportuilor si Infrastructurii. Personal, desi am unele rezerve, ii urez mult succes!

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/un-militant-pro-autostrada-a8-va-fi-consilier-al-ministrului-transporturilor--314350.html

Citat din articol (scuzati formularea cam siropoasa):

Quote
"Navetistul" Cătălin Urtoi, cel care şi-a asumat misiunea de a păzi sau trage de uşile mai-marilor de la Bucureşti în fiecare săptămână ca să prevină blocajele care apar pe lungul traseu al A8, a fost numit consilier personal al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

alecu26

chiar vroiam sa remarc ca destul de multa liniste in ultimile luni cu privire la A8. Nici macar despre capetele atat de necesare nimic.
Ca sa nu mai zicem ca a fost degradata parca in noua lista de prioritati MPGT.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

qionescu1


RaduG

FB Andrei Spînu Ministrul Infrastructurii Republica Moldova

Quote🌁 Construim poduri peste Prut. Este un obiectiv major la care lucrăm intens cu echipa ministerului. Mâine, la ședința comună a Guvernelor Republicii Moldova și României voi semna cu viceprim-ministru, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, Acordul privind construcția podului rutier de frontieră, ce va interconecta Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni (RO) 🇷🇴 și drumul național R1 Chișinău – Ungheni (MD) 🇲🇩.

Video: https://fb.watch/b53qIqRfh2/

Kimi

Aveti aici plansa detaliata cu traseul A8 din SFul Acciona. Linkul e valabil 7 zile. Traseul final inca nu e avizat.

Ionut

^ Multumim!

Harta aici intr-un format de calitate OK, dar digerabil ca dimensiune:



Click aici pentru imagine completa.

dr4qul4

Se vede ca nu e facut de anticii Search si Egis. Mult mai drept acest traseu desi relieful nu este deloc prietenos.
cel putin capetele, unde relieful este mai bland, sunt aproape drepte.
Cred ca ar fi prima autostrada din ultimii 10 ani, unde distanta ar fi mai scurta ca pe DN-urile existente.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024