Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 5 Guests are viewing this topic.

a.l.x

#3780
Quote from: ovideatza on June 11, 2023, 10:27:33 AMConcluzia e ca nici astazi nu avem traseu pe Letcani-Ungheni.
Dacă țin bine minte , traseul A8 Tg.Neamț-Ungheni a fost avizat acum câteva luni bune.

EDIT:
QuoteAm avizat ....
3. Varianta finală de traseu pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni (varianta albastră) care va avea o lungime de 93,27 km.
Pe traseul autostrăzii vor fi construite 55 de poduri, 2 tunele și 9 noduri rutiere.
Facebook-Cristian Pistol

Stef

#3781
Și cu toate astea mie se pare incredibil cum nu se sesizează nimeni: drumul de legătură Uricani - A8 nu mai poate fi realizat așa cum e în proiect fiindcă Miroslava își construiește două terenuri de fotbal fix în nod.

Scuzați calitatea GFX-ului, dar sunt pe telefon.

Legendă:
-roșu - cele 3 terenuri de fotbal, unul finalizat, două în construcție, zilele astea se așeza gazonul
-verde - Drum legătură A8 (proiectat)
-albastru - Centura ușoară a Iașului (propus)



AdrianRO

Ma indoiesc ca dintre A8 si doua terenuri de fotbal se muta A8.. :D

E posibil ca cei care construiesc sa o faca nelegal sau cu avize și autorizații luate nelegal. Ma indoiesc ca legea ar permite construirea a orice pe un traseu avizat de autostrada. Ma astept ca se fac ceva inscrieri in Cartea Funciara / la primarii.

Poate stie cineva sa clarifice situatia din aceasta perspectiva.

ovideatza

#3783
La cadastru se "inscrie" cand se fac exproprieri.
Adica ai traseu aprobat, documentatie tehnica predata si dai drumul la exproprieri. Mai mult, finalizezi expropierile.

Avand in vedere discutiile legate de traseu actuale despre ce "am aprobat" vorbim?
Poate au fost ei de acord. Asa si eu sunt de acord cu metro Iasi-Cluj
Asta nu inseamna ca s-a receptionat un SF macar cu traseul fixat pe baza studiilor geo.
Pana nu e gata geo si SF nu avem traseu. Ca degeaba "ai aprobat" daca la geo iese ca nu tine...

Acum a picat legatura cu SRU si aeroport.
Urmeaza sa se serveasca legatura cu VO la Rond Uricani "va face obiectul unei documentatii ulterioare". Mie mi se pare ca prea usor s-a luat in calcul la proiectare asa ceva, dupa o "cerere" a politicienilor locali. Nu cred ca era in obiectul initial al contractului si cred ca va fi data la o parte. Cand vor vedea ca au de trecut toate zonele logistice planificate in zona cred ca se vor lasa pagubasi si o vor pasa elegant. Vedeti aici o schita:

https://apix.ro/detalii-in-premiera-despre-centrul-logistic-intins-pe-27-ha-din-miroslava-in-care-este-implicat-si-fondatorul-superbet/

Ar trebui breteaua strecurata la limita sudica a parcului Miroslava existent, pana in Bratuleni pe undeva (pe acolo e Bahluiul...) si distrus pur si simplu stadionul din rond Uricani pentru o conexiune ok la rond. Teoretic nu ar fi mare branza de a muta un stadion, practic vom vedea.

^de stadionul de la Uricani am zis si eu mai sus undeva, pare ca se bate cap in cap cu orice schita de traseu de acolo care ar ajunge in rond Uricani/

De discutii de politicieni "care supun aprobarii" si "aproba" mie mi s-a silit....voi daca mai vreti sa credeti gogosile care ni se servesc de la "persoane care lupta pt A8 zi si noapte" e optiunea voastra...

Stef

 Terenurile de fotbal sunt investiția primăriei cu o valoare de 900.000 lei in SEAP.

mirceaeliade

Este prima data cand vad cu ochii mei ca cineva zice "nodul X nu se renteaza". Pe alte SFuri (nu zic care ca sa nu se supere lumea) se fac noduri cu legaturi literalmente multi-kilometrice, si aici nu se renteaza pentru un aeroport+spital de urgenta?  Nu stiu situatia exact, dar suna dubios ceva.

ovideatza

Suntem la stadiul de realizate SF.

Inteleg ca unele obiective sa nu fie date in executie imediat. Tot ce e posibil ca sa nu avem trafic prognozat suficient, nu m-as mira. Eu nu m-as mira de ex sa nu avem suficient trafic pt intreg A8 Letcani-Ungheni de exemplu (si as zice ca ar trebui un HP si aici poate..ca si pe munte..)

Dar una e sa nu executi imediat alta sa nu proiectezi deloc...

ValiCatargiu

Nu mă îndoiesc că nu va fi trafic pe Lețcanu - Ungheni. Zona de Nord a Iașului are potențial de dezvoltare uriaș.
După destabilizarea rep. Moldova și Ucrainei de către ruși, foarte mulți cetățeni au venit cu valizele cu bani și ori au investit ori chiar s-au mutat la Iasi. Județul are cam un milion de locuitori! Calitatea și interesele politicienilor locali țin frânată dezvoltarea zonei.

dargauda

Autostrada ,,Unirii" Târgu Neamț-Ungheni : CNAIR a eliminat din proiect legătura A 8 la Aeroportul Iași și la viitorul spital regional, acuză un fost secretar de stat

CNAIR a eliminat legătura la Aeroportul Internațional Iași și la viitorul spital de urgență din actualul proiect al Autostrăzii Unirii, secțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni, acuză Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Secțiunea de aproape 100 de kilometri a cărei documentație tehnică o realizează Consitrans este în etapa investigațiilor geotehnice după o întârziere majoră cauzată de stabilirea traseului.Compania de Drumuri a aprobat pe 13 ianuarie 2023 traseul final al secțiunii Târgu Neamț – Iași – Ungheni de pe Autostrada Unirii. ,,Traseul albastru" propus încă de anul trecut pentru a rezolva problemele din zona de nord a Iașiului are o lungime totală de 93 de kilometri, 55 de poduri și 2 tuneluri. Totodată, pe cei peste 90 de kilometri vor fi amenajate și 9 noduri rutiere, în medie un nod la fiecare 10 kilometri, ceea ce va asigura descărcările de pe A8 și legăturile cu rețeaua existentă.

,,Nou eșec pe Autostrada A8 Unirii Tg. Mureș – Iași – Ungheni: a fost eliminată legătura autostrăzii la Aeroportul Iași și la viitorul spital regional Iași. După ce Sorin Grindeanu a blocat un an și jumătate această conexiune esențială între regiunile Moldova și Transilvania, mai nou s-a gândit să o și saboteze. A jucat luni de zile o alba-neagra cu traseul autostrăzii la nord de Iași, iar acum aflăm că a scos din studiul de fezabilitate aflat în derulare conexiunea rapidă spre aeroport și spre viitorul spital regional. Grindeanu va spune că se va face pe alt proiect. Când și din ce bani? Altă întrebare." – Horațiu Cosma.

Breteaua spre viitorul spital regional de urgență (SRU) nu ar fi rentabilă, potrivit explicațiilor CNAIR pe care le citează publicația locală ZiaruldeIași : Reprezentantul CNAIR, respectiv Ionuţ Udeanu, directorul Departamentului Inginerie şi Analiză Documentaţii, a precizat că Ministerul Transporturilor a găsit breteaua spre SRU ca fiind nerentabilă, astfel că aceasta va fi subiectul unui proiect separat în viitor. Practic, motivul principal ar fi traficul scăzut pe această viitoare arteră. Nodul rutier prevăzut în acest sens – care încă nu a fost precis localizat între cel din în zona localităţii Vulturi, pentru conexiunea cu DN 24 Iași-Sculeni, și cel din zona Golăiești, pentru conexiunea cu Varianta Ocolitoare Est – va rămâne pe proiectul traseului A8 ca nod de perspectivă. Aceasta a fost singura promisiune ,,smulsă" directorului CNAIR de participanții la discuţiile de joi."

În iulie, CNAIR ar trebui să anunțe câștigătorii celor două tronsoane de la Târgu Mureș și Târgu Neamț, capetele finanțate prin PNRR (detalii aici), iar la toamnă să lanseze licitația pentru proiectare și execuție pe secțiunea de munte Miercurea Nirajului-Leghin, aprox. 150 km.

Variante de traseu A8 studiate de Consitrans - linia albă e traseul din 2011, iar noul traseu (conform celor de la Consitrans) ar urma să fie cel cu linie albastră întrucât costurile sunt mai reduse (profilul terenului este de așa natură încât să nu fie necesare prea multe tuneluri, viaducte etc.). Sursa foto: Captură video publicat pe pagina de FB a Consiliului Județean

https://economedia.ro/autostrada-unirii-targu-neamt-ungheni-cnair-a-eliminat-din-proiect-legatura-a-8-la-aeroportul-iasi-si-la-viitorul-spital-regional-acuza-un-fost-secretar-de-stat.html

ovideatza

#3789
^Una e trafic de autostrada alta e trafic de valize cu bani..
Hai sa iesim din ce ni se baga pe gat toata ziua la TV. Una e potential alta e traficul actual (+5 ani).

Locuiesc in Iasi. Ma "sufoc" pe actualul DN la Letcani. Ma iau dracii cand vad intrarea in oras si nepasarea DRDP Iasi.

Asta nu inseamna ca sunt asa naiv sa cred ca tot traficul se va duce pe la nord de oras.
Astazi de am avea autostrada gata ar fi relativ libera in acel sector, pe nordul orasului pana la pod Ungheni. Nu are rost sa ne imbatam cu apa rece si sa credem ca dacii au descoperit America...

Dar asta e una, alta e sa nu proiectezi SF complet si sa faci mai departe exproprierile.

Impresia mea e ca proiectantul castigator joaca alba neagra cu costurile de proiectare. Mai taie din ele...ce ne trebuie...iese profit mai mare, e de proiectat de catre urmasi.

Mi s-ar parea normal sa se proiecteze integral, proiect matur, etc...

Mi s-ar parea absolut normal sa se liciteze executie HP peste munti si pe nordul orasului, dar asta e alta discutiei si iar va inflamati cu "autostrada FP sau nimic" si nu are legatura cu proiectarea. Insa are legatura cu incapacitatea statului roman de a gandi flexibil solutii corecte pentru probleme.

dumbravaandrei

#3790
Acum, sa disecam putin problema...

Vad tot neamul de poticneli in ultimii 10 ani generate de "corelarea" infrastructurii mari de transport cu proiecte "strategice", fara un orizont de timp, fara o maturitate in proiectul propus. Si aici ma refer din start la celebrele spitale regionale...
La Iasi la a cata versiune de spital regional suntem? a 4-a? a 5-a? Ca l-au plimbat prin tot Iasul... ba in CUG, ba in Frumoasa, ba in Miroslava, ba Uricani, ba pe la mama masii... La urmatoarele alegeri, mie in suta ca il muta...
La Craiova, situatie asemanatoare... Cluj nu e departe...

Si acum, culmea, am sa aduc in discutie Brasovul... care (culmea) din incompetenta uite ca a reusit sa faca un lucru care acum se poate dovedi util. A stabilit zonele in care se vor desfasura investitii (zone industriale, mall-uri, zone rezidentiale, spital regional, terminale de transport, aeroport, etc) si a lasat sa curga sf-urile la infrastructura mare cu conditionalitati minime, urmand ca la momentul unei investitii sa stabileasca atunci solutia de conectare la infrastructura mare.
Acum, puteti observa la Brasov un SF care speram sa produca o solutie de conectare a aeroportului la A3, VO Brasov, DN1 si DN13. Tura asta s-a dus Mahomed la munte, nu invers...

Plus ca, CJ Iasi + Primaria Iasi, teoretic au capacitatea sa-si faca singuri o solutie decenta de sistematizare a traficului si de conectare la A8 a punctelor critice, nu trebuie sa incarcam proiectul A8 de atat de multe detalii. Numai ca, la Iasi urbanistica e praf si pulbere. Se construieste orice, oriunde, oricum. Si asta nu o rezolva A8.

RazesIesean

#3791
Problema e un pic mai complicata la Iasi, Miroslava vs Iasi vs Valea Lupului etc..

Drumul de legatura Letcani, Bratuleni.
Miroslava pe sesul Bahluiului dezvolta parcuri industriale plus impreuna cu Letcani isi doresc o noua zona industriala.
Acum drumul de legatura din Letcani catre rond Bratuleni si strapungere Depou Dacia ar ajuta o mare parte din traficul de la Antibiotice. Dar cand urmaresti harta acel drum trece exact prin Bratuleni (adiacent / prin) parcul industrial (ex. Delphi). Consitrans face SF din birou in loc sa se duca pe camp sa vada care e baiul.

Acum Iasi Nord.
Drum de legatura catre Aeroport si Spitalul Regional e un lucru necesar.
Strabag construieste al doilea cel mai mare terminal de pasageri dupa Otopeni la Iasi. Traficul pe aerportul din Iasi e la un maxim istoric.
Aici o vina o au si Tabla si Chirica ca nu fac modernizarea drumului spre aeroport (tot prin Moara de Vant baga traficul) in loc sa se faca legatura prin Soseaua Ciric + una legatura prin C.A Rosetti.
Acum Spitalul Regional Iasi e cel mai avansat, prima faza incepand anul acesta cu mutarea utilitatilor, organzarea de santier si excavare fundatie.

https://apix.ro/spitalul-regional-iasi-intra-pe-un-drum-fara-intoarcere-a-fost-lansata-prima-licitatie-de-lucrari/

Astia de la CNAIR (bine si cu marele sef uns la CNIR) nu gandesc. Adica un spital care va deservi intreaga Moldova, spital de urgenta sa nu aiba access la autostrada e o idiotenie.
Pe unde sa ajunga ambulantele, rudele pacientilor etc.

Oricum se observa o sabotare maxima a Iasului, de la tegiversarea cu alegerea traseului, pana la investii in infrastructura etc.
Al doilea judet al tarii dupa numarul de locuitori merita mai mult, dar acestea sunt discutii politice.

~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

ovideatza

#3792
SRU nu se mai muta. Ca nu e bine amplasat e o discutie inutila la acest moment.

Conteaza acum sa fie proiectata integral cu posibilitati de conexiuni ulterioare. Daca nu iei asta in calcul e posibil ca traseul ales sa faca imposibila tehnic si/sau financiar o conexiune ulterioara. Acum ai flexibilitatea necesara.

Atitudinea Consitrans merge ca unsa cu nepasarea politicienilor locali si a incompetentilor din DRDP Iasi. Le-a servit o harta cu multe culori, au crezut ca au ales, mai mult chiar i-au lasat sa creada ca pot desena si ei (legatura la rond Uricani si cea la SRU/Aeroport) iar acum tragem consecintele, ni se servesc diverse scuze/ intarzieri/ diminuari de volum de proiectare.

Nu e nici o conspiratie/ sabotaj. Ne sabotam singuri.

hvm

Pai stai ca se discuta ca s-ar putea sa fie mutata autostrada pentru ca exista un plan de investitii a unui cartier de vile fix pe noul traseu al autostrazii, si poate se muta 200 de metri mai incolo sa nu fie expropriat terenul ca sa poata fi construite acele vile... Nu era stabilit traseul? sau nu se da aprobare de la primarie? Sau e mai sus legatura si nu s-au gandit initial pana n-au fost stransi cu usa.... ?

Ca eu nu mai inteleg.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Gio

#3794
Quote from: RazesIesean on June 12, 2023, 04:55:40 PMOricum se observa o sabotare maxima a Iasului, de la tegiversarea cu alegerea traseului, pana la investii in infrastructura etc.
Al doilea judet al tarii dupa numarul de locuitori merita mai mult, dar acestea sunt discutii politice.

Sabotare a Iasiului? Poate ai vrut sa zici autosabotare, ca doar nu e de vina centrul pentru ca interesele locale tot muta traseul, tergiverseaza etc E de vina centrul ca se construieste nu stiu ce cartier de vile pe traseul autostrazii? Pe bune acum.. in curand o sa ne trezim si cu plangeri de la Focsani ca centru e de vina pt cocoasa, nu localii.