[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TibiV

Licitatii si... exproprieri!
Rocket-science...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

#361
Mai e si relocarea de utilitati care nu este inca finalizata. Pe langa baza Tehnologica Radion sunt niste conducte care cred ca apartin Transgazului sau Petrotransului si care nu par a fi foarte usor de mutat.

GDPR

Sa va zic ce se mai intampla azi: in continuare multe utilaje intre Cartierului si pasajul Chitila, dar miscare efectiva nu prea era, probabil ca asteptau sa vina asfaltul. In rest, un buldo si doi muncitori curatau terenul intre Rompetrol si pasajul Dragomiresti, in zona viitorului pasaj peste apeductul Apa Nova.

panzer

#363
Iar o luam de la inceput cu centura! Iar ApaNova ca si la Moghioros. Iar aflam cand totul trebuia sa fie gata ca mai e un cui al lui Pepelea, unul de care nu stia nimeni pana acum.

Dar mai aflam un nou termen: DN2 - A2, licitatie lansata in Septembrie.

LE: este foarte greu de inteles pentru mine de ce ne omoara cu blocajele la Cartierului cand vad ca stiau ca trebuie sa o inchida definitiv! Poate penrtu cei care nu o folosesc e mai greu de inteles frustrarea, dar zi de zi, stam la cozi doar doar s-o termina, incercand sa fim intelegatori, doar ca sa aflam mai tarziu ca se putea face un grafic cu o inchidere totala 2 luni pentru a rezolva toate punctele nevralgice. Cine o fi Project Managerul pentru aceasta bucata de centura?
Parca suntem in bancul cu 100 de bice, o galeata de rahat sau 100us$. Americanul da 100$, rusul ia bicele, Romanul ia 80 de bice, mananca 75% din galeata de rahat si la sfarsit da si 100$.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/se-opreste-circulatia-pe-centura-bucurestiului-de-vina-sunt-nucii--francezii--americanii-si-italienii-422592

QuoteCirculația pe un tronson de câțiva kilometri din Centura Bucureștiului ar putea fi oprită total în lunile august și septembrie. În caz contrar, lucrările de modernizare vor fi întârziate cu un an.

Când problemele cu exproprierile de pe Centura de nord a Bucureștiului, tronsonul cuprins între Autostrada București-Pitești (A1) și Chitila (DN7) păreau să se apropie de o rezolvare, iată că în calea lucrărilor de modernizare și lărgire la patru benzi a arterei se ivește un alt obstacol.

Chiar la mijlocul tronsonului respectiv, Șoseaua de Centură este subtraversată de trei conducte magistrale, care asigură alimentarea cu apă a Bucureștiului. Francezii Apa Nova au cerut, în consecință, ca cele trei conducte, dintre care mai sunt utilizate doar două, să fie protejate de o structură de beton îngropată. Aceasta va feri cele trei țevi gigantice de eventualele tasări ale carosabilului, care le-ar putea afecta, cu consecințe dezastruoase pentru bucureșteni, care ar putea rămâne fără apă la robinete.

Construcția acestei structuri îngropate este o lucrare inginerească complexă, care presupune, printre altele, montarea unor grinzi de beton, din metru în metru, chiar pe amplasamentul viitoarei șosele. Surse din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) au declarat pentru România liberă că, cel mai probabil, se va lua decizia închiderii traficului pe această porțiune, pentru o perioadă de maximum 60 de zile.

Soluția nu este însă agreată de oficialii Poliției Române, care recomandă construirea unor bretele provizorii pe ambele părți ale Șoselei de Centură. ,,Dacă se va proceda așa, lucrarea, care trebuie finalizată până la finele anului în curs, va fi întârziată cu cel puțin un an de zile", au declarat sursele citate. Și asta pentru că ar fi necesare noi exproprieri, care vor mânca și timp, și bani.

Nucii, italienii și americanii pot întârzia lucrarea


În plus, pe o parte a șoselei, în zona cu pricina, sunt plantați mai mulți nuci, care sunt protejați de lege, iar obținerea avizelor de la Mediu ar putea dura destul de mult. Tot pe această parte, sunt mai multe sere, dintre care una ar trebui demolată, cu despăgubirile de rigoare.

Ei bine, nici de cealaltă parte a șoselei nu lipsesc impedimentele. Aici se află un post de transformare al italienilor de la Enel, care ar trebui mutat. Alți bani, altă distracție. CNADNR a început deja consultările cu asociațiile de transportatori rutieri, care vor fi cei mai afectați de măsura închiderii temporare a porțiunii respective din Șoseaua de Centură.

În ceea ce privește exproprierile, compania de drumuri încă mai are de furcă cu cinci proprietari de terenuri. În afară de Adriean Videanu, a cărui societate, Titan Mar, trebuie să cedeze o parte din teren, caz dezvăluit de România liberă la finele lunii mai, probleme mai pune și un cetățean american, patronul firmei Mega Company. Sursele din CNADNR ne-au relatat că acesta face presiuni, inclusiv prin Ambasada SUA la București, pentru a nu fi expropriat. În orice caz, legea este clară: despăgubirile au fost virate în contul celor expropriați, iar dacă aceștia nu se conformează amplasamentele vor fi eliberate cu jandarmii și executorii judecătorești.

Lărgirea Șoselei de Centură durează de nouă ani

Lucrările de extindere a Centurii de Nord au început în 2007, fiind finalizate parțial abia în 2013. Pentru cei 20 km pe care se poate circula acum pe patru benzi, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a cheltuit aproximativ 400 milioane de lei, cu TVA. Numai că lucrările, licitate în mandatul lui Ludovic Orban la Ministerul Transporturilor, nu au inclus lărgirea şi a sectoarelor cuprinse între DN2 (Voluntari) şi A2 şi între DN7 (Chitila) şi A1. În atari condiţii, Şoseaua de Centură nu face legătura între cele două autostrăzi importante care pleacă din Bucureşti.

Acum, lucrările se mișcă ,,cu talent" pe porțiunea cuprinsă între A1 și DN7, unde antreprenor este firma Delta ACM 93. Pe celălalt tronson de 11,2 km, cuprins între DN2 (Voluntari) și Autostrada Soarelui (A2), anul trecut a fost reziliat contractul cu firma Tehnologica Radion, al cărei patron, Teodor Berna, a avut serioase probleme cu legea.

Contractul cu Tehnologica Radion fusese semnat în 2012, lucrările începuseră un an mai târziu, însă în februarie 2015, atunci când s-a produs rezilierea, stadiul fizic era de puţin peste 7%. În septembrie, lucrarea va fi scoasă din nou la licitație.

Io

"Circulația pe un tronson de câțiva kilometri din Centura Bucureștiului ar putea fi oprită..."

STOP, pina aici, asta nu e o stire, e un panseu de scrib famelic cu mintile toropite. Ignorati.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Eu nu inteleg cum au ajuns NUCII protejati. Vorbim de niste pomi care cresc singuri. Nici macar nu trebuie plantati.
OK, pentru orice pom de la oras ar tb aviz pentru taiere, dar cum au ajuns sa fie ei mai cu mot?

Am auzit ca nici la tara nu se pot taia.. ceea ce e o prostie. Daca ar fi asa, ar fi pline curtile de nuci.

Daca era o padure de nuci mai ziceam, dar pt cativa pomi sa blochezi lucrarile la centura bucurestiului (cel mai aglomerat drum al tarii) mi se pare doar motiv de trageri de timp.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GDPR

De ce nu s-ar putea lucra pe cate un sens? Intai sa se faca jumatatea de podet in zona unde se largeste soseaua si dupa aceea sa se devieze traficul si sa se execute lucrarile in zona drumului existent?

panzer

Fix dupa emiterea AC iote iarasi povesti de la CNADNR: Nuci, Apa Nova, Titan-Mar, Mega Company, alte exprorieri si alt acord de mediu (pentru deviatie doar). Practic de la inceput.

Retineti totusi ca articolul este "pe surse din CNADNR." Noul ministru ne-a recitat saptamana trecuta poezia ca si Costescu/Homor= anul acesta.

Exista o posibilitate sa fie o dezinformare sau o incercare de presiune pe diversi, mai ales pe Apa Nova - deja celebra pentru intarzierile de la Metrou, unde le-a luat 2 ani sa cedeze si sa se dea drumul la statia Parc.

In mintea mea ceva nu se leaga: Daca s-a emis AC inseamna ca au si Proiect Tehnic si acordul Apa Nova. De unde povestea acum ca "vrem alta solutie la rampa?".
Poate cineva care este mai familiarizat cu acest flux de autorizatii sa ne lamureasca, va rog?

GDPR

Azi se decapa rampa pasajului Chitila pana in zona culeii si se continua asfaltarea dintre pasaj si Cartierului. Intre Petrom si Tehnologica un compactor lucra la compactarea completarii cu balast asternuta acum doua zile si cam atat.

Nucii si serele sunt pe partea opusa largirii. Iar vechea sosea trece bine mersi peste apeduct, fara a fi nevoie de niciun pasaj. Asa ca ce se intampla acolo de fapt?



panzer

#369
Pentru ca toata lumea sa inteleaga locatia: este fix la 57+800. Conductele ar trebui sa treaca pe la nord (sau pe sus in poza) de noul zid de sprijin. Traful ENEL nu se afla din cate inteleg eu pe traseul DNCB si nici serele, dar impiedica o eventuala deviere temporara care sa evite zona ramperi de urcare.

@adrian_rosca: si eu am mai vazut astfel de apeducte: sunt tuburi de beton foarte rezistente cu diametrul de peste 1m. La Buzau unde au ingropat asa ceva pe vremea lui Ceasca, au asfaltat peste ele bine merci. Nu vad de ce aici ar fi mai catolici decat Papa.



Si un extras din noua AC, unde nu se mentioneaza nimic de vreo modificare la apeductul de sub Pasajul Dragomiresti. In schimb putem vedea ca e vorba de Administatia Nationala "Apele Romane" Ilfov si nu de Apa Nova, distributia de la Bucuresti. Probabil o inexactitate in articol, sau un caz de "am uitat sa ii intrebam si p'astia". Cum insa conductele de gaz sunt ale Trasgaz si nu ale Distrigaz-ului, la fel e posibil ca apeductul sa fie al Apele Romane si nu al ApaNova.


GDPR

Merci pentru plan. Acum inteleg ce e cu nucii.

panzer

Multumirile mele lui NGC20.

Dupa cum arata exproprierile - rampa actuala se va extinde si in stanga si in dreapta.

Oricum ca idee doar: inchiderea rampei nu cred ca este o fatalitate pana la urma:
- Traficul dinspre DN7 poate fi deviat pe directia Dragomiresti - Ciorogarla: DJ 601A - DJ 602 - A1.
- Dragomiresti - Chiajna n-ar trebui blocat
- rondul de la Rompetrol - Lukoil poate asigura accesul riveranilor dintre A1 - Pasaj.

August nu e o problema in general, dar Septembrie este. Bine era daca se facea Iulie - August.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

panzer

Da. La minutul 2:31 in plan indepartat in dreapta e zidul si traf. In stanga sunt serele si nucii. :)

GDPR

#374
Astazi se desfasoara aceleasi activitati ca si ieri intre pasajul Chitila si Cartierului, compactorul a disparut de langa Petrom, in schimb au reaparut cei 5 muncitori intre Rompetrol si Alas, inarmati pana in dinti cu lopeti si maturi. Sper ca de data asta vor curata trotuarele in vederea asternerii asfaltului.

In conditiile date, declaratiile oficialilor cum ca lucrarile de largire vor fi finalizate pana la sfarsitul anului mi se par o gluma foarte proasta.  >:(

LE Seara deja asfaltarea dintre giratoriul de la Cartierului si baza rampei pasajului era finalizata pe sensul de mers spre Chitila. S-a mai sapat la rampa pasajului Chitila si s-a asternut ceva criblura in zona viitorului pasaj peste apeductul de la Chiajna, cel mai probabil pentru platforma de lucru a forezei ce va executa restul de coloane la fundatia pasajului.