2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Din pacate in localitate e ultimul loc unde vor face ceva, ca nu au curaj sa faca nimic, probabil li se ridica in cap localnicii care vor viraj stanga (d)in curte

mircea

Am eu la mine în sat NJ și nu recomand. Exceptând faptul că virajul la stânga poate fi facut în doar 2 locuri iar dacă ai ghinionul să stai mai departe de al doilea trebuie să mergi până la primul sens giratoriu din oraș ca să poți întoarce, mai e o MARE problemă cu viteza. Rar circulă cineva sub 80 de km/h... În condițiile astea, traversatul străzii pe trecerea de pietoni e ruletă rusească.

Ionut

API pe Facebook

Frenezia haotică a parapetelor centrale pe drumul morții. Autoritățile se întrec în declarații pentru mărirea siguranței după (încă) o serie de accidente rutiere soldate cu decese pe DN2 și DN28, adică pe ruta București-Iași. Doar un exemplu: [vezi fb].

Astfel, în luna martie a.c., senatorul de Buzău Gabriel Avrămescu cere implementarea sistemului 2+1 alternativ pe DN2 în județul Buzău (detalii: [vezi fb]), așa cum organizația noastră solicită exasperată de ani de zile pentru toate drumurile cu platformă de 13 metri din țară!

Directorul DRDP Iași (detalii: https://bit.ly/3Ac9LnJ) și Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Grindeanu (vezi: https://bit.ly/3QErud6), au afirmat că se va implementa soluția 2+1 alternativ pe DN28 în zona Bălțați și pe un tronson cuprins între podul peste Siret de la Șcheia și Strunga unde se reasfaltează (hartă: https://bit.ly/3n91f0M).

În luna mai, prefectul de Bacău a cerut (declarație: https://bit.ly/3NcYUwk) montarea separatoarelor de sens pe DN2, îndeosebi pe sectorul Orbeni-Răcăciuni-Cleja (hartă: https://bit.ly/3zPZaP0).

Acestea sunt vorbele. Care sunt faptele? În luna aprilie, DRDP Iași a montat parapet cu role pe DN28, pe o distanță de aproximativ 600 metri, între Războieni și Bălțați. Acesta a fost pus chiar pe mijlocul căii de rulare, cel mai prost compromis, nepermițând depășirea în siguranță pe niciunul din cele două sensuri.

Asociația Pro Infrastructură salută instalarea parapetelor centrale pe drumul morții dar atenționăm că ea nu trebuie făcută în mod haotic! Cerem CNAIR să nu plece capul în fața bizonilor cu mașini bengoase și acoperire politică și să implementeze soluția standard 2+1 alternativ, dovedită la nivel internațional ca oferind siguranță similară autostrăzii.

Acum au și instrumentul legal, Ordinul nr. 213 din 24 februarie 2022 (text legislativ: https://bit.ly/3n70yVJ), care permite îngustarea benzilor la 3,25 metri pe sistemul 2+1 alternativ, astfel încât pe sensul cu bandă unică să fie loc suficient de ocolire a vehiculelor avariate sau defecte (vezi diagramă mai jos).

tom_sawyer

#1743
Mulțumesc!

Văd că zice cineva în comentarii că au au montat parapete cu role pe mijocul drumului și la Coșereni.

Poate pentru că e o succesiune de curbe periculoase (era deja depășirea interzisă). Dar sper să nu generalizeze soluția asta.

Într-adevăr, am găsit o filmare recentă (păcat că e la rezoluție f. proastă):

min. 45:00 (recomand vizionare pe mute)


cristi5

Multumim noi @tom_sawyer pentru documentarea pozitiei API!

Am schimbat "parapete centrale" in "parapete separatoare de sens" sa nu inteleaga unii "ce vor ei" :)

tom_sawyer

#1745
^^ din păcate parapetul pe mijlocul drumului din Coșereni a luat o viață în ferbruarie:
https://obiectiv.net/accident-rutier-mortal-pe-dn2-la-cosereni-69832.html






La min. 45:00 în video de mai sus, văd că au montat niște balize și stâlpișori la începutul lui.


+ o frumoasă depășire cu TIR pe ceață (min. 0:16)

TibiV

Criminal camionagiul ala...

Ar trebui sa nu mai aiba voie in toata viata lui sa conduca mai mult de o trotineta. Si aia NU electrica...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

la cel mai sincer mod.. e chiar atat de vinovat camionagiul in conditiile in care depaseste un alt "inteligent" care circula pe acostament? In conditiile in care niste dobitoci nu au fost in stare sa marcheze drumul corespunzator, astfel incat orice euglena sa inteleaga unde e banda si unde e acostamentul?  :o

mirceaeliade

e dubioasa rau de tot solutia asta cu parapete pe mijloc in zone de 1,5+1,5.  Nu inteleg de ce le e asa greu sa daca 2+parapet+1 daca tot dau bani, si nu putini. 

tom_sawyer

Asupra acestui fapt a încercat API să atragă atenția prin postarea de ieri.

Sper ca măcar la sud de Bacău, unde a cerut prefectul montarea de parapeți, să se facă 2+1 calumea, nu soluția asta cu înfipt parapet pe mijoc.

cristi5

#1750
Quote from: tom_sawyer on June 23, 2022, 11:50:58 AM^^ din păcate parapetul pe mijlocul drumului din Coșereni a luat o viață în ferbruarie:

Asta e motivul pt care trebuie pus parapete pe toata distanta, sau cat mai mult din ea, nu doar in curbe...

Iar la inceput de parapete, semnalizare, amortizare...

Apropo Cluj-Dej inteleg ca se largeste la 2+2 cu separare de sens, cu banda 1 de 3,5 si banda 2 de 3,25 :) Ca sa stiti si voi de ce au schimbat normativul :)

Eu ma bucur ca se face 2+2 daca e cu separare de sens, banui ca trebuie sa precizez asta. Orice drum mai sigur decat cel dinainte ma bucura foarte tare.

slartibartfast

Accidentul de la Coșereni ar fi fost cu și mai mulți morți dacă ar fi ajuns să intre pe contrasens. Cam ca la accidentul ăsta, care m-a făcut iar să-i blestem pe cei care au tras să nu se facă 2+1 pe București-Buzău.

În tot cazul, acolo unde e parapetul de la Coșereni e zona aceea unde drumul este 2+1,5 pe o rampă. Dar da, parapetul continuu nu va mai avea atâtea capete și ar fi și mai sigur.

Lyvyoo

Cumva e pe 2+1 accidentul mortal de azi de langa Sinesti? Nu sunt mai multe poze decat cele din articol, iar marcajul acela pare sa fie de 2+1.
https://www.g4media.ro/foto-accident-in-ialomita-s-a-activat-planul-rosu-de-interventie-sunt-implicate-3-autoturisme.html

tom_sawyer

#1753

tom_sawyer

#1754
În aprilie a mai fost un accident mortal pe Sinești-Movilița, cu ieșire pe contrasens si impact cu TIR:

13 aprilie 2022
O femeie de 38 de ani a murit după ce maşina ei a fost zdrobită de două TIR-uri în Ialomiţa pe DN2 între localitățile Movilița și Sinești.

Accidentul s-a produs în acestă seară în jurul orei 20:30, pe DN2 între localitățile Movilița și Sinești între două TIR-uri şi un autoturism condus de o femeie în vârstă de 38 de ani.

Din primele informaţii, se pare că femeia ar fi ieșit pe contrasens şi s-a izbit frontal de un TIR. În urma coliziunii pe traseu a mai fost acroșat şi cel de-al doilea TIR.

antena3.ro











Powered by API/PUM imgur uploader


Un apel de anul trecut:

Quote from: Ionut on September 22, 2021, 08:04:46 PMAPI pe Facebook, dati un share

După mai bine de doi ani, astăzi a avut loc primul accident grav pe porțiunea "2+1 alternativ" DN2 dintre Sinești și Movilița, soldat din păcate cu decese. Cauza este o intrare pe contrasens. Reamintim CNIAR că dacă este dotat cu parapet separator de sens, sistemul 2+1 alternativ are siguranță rutieră *de autostradă* și nenorocirea de astăzi ar fi fost evitată!

Așa cum am făcut în nenumărate rânduri, solicităm CNAIR să instaleze de urgență parapet îngust separator de sens pe porțiunile 2+1 din țară, nefiind necesară intrarea pe contrasens pentru depășire. Includem mai jos două exemple de astfel de parapete, unul din Suedia, țară cu siguranță rutieră de top care are peste 2000 km de 2+1 alternativ, și un sistem cu cabluri elastice care deja își face treaba la Afumați.

Solicităm încă o dată oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere elaborarea de urgență a unui normativ 2+1 alternativ și generalizarea acestui sistem pe toată distanța Afumați-Iași.