2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ghrt

Aş adăuga că "aglomerat" înseamnă că ziua fac cu 1.5-3 ore în plus faţă de noapte, când e pustiu. Chiar şi a depăşi fără a aştepta, dacă se petrece des, percep tot ca aglomeraţie, din cauza adrenalinei.

Prin contrast, o autostradă pare liberă până la trafic destul de mare deoarece fiind separată şi denivelată timpul e acelaşi. Acolo într-adevăr se poate spune că e aglomerat când nu mai poţi ieşi relativ repede în depăşire, şi trebuie să menţii altă viteză până depăşeşti.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

faci 1,5-3h in minus noaptea pentru ca nu mergi legal. Cel putin in localitati se aplica principiul: daca nu e nimeni pe strada, merge si 100.
Si eu, daca pot sa aleg, plec in jur de 4-5  O:-)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AlexxC

@vancouver ce capacitate are un drum 2+1 fara alternanta? cu cat creste capacitatea fata de un 2+1 alternativ?
Urmarind acest topic eu am ajuns la concluzia ca cel mai potrivit ar fi un 2+1 fara alternanta cu separator median intre Afumati si Urziceni .
Avand 2 benzi pe sensul spre Urziceni "favorizam" evacuarea masinilor din capitala si ingreunam inlocuirea lor cu altele din afara.

Aceasta este solutia de buget redus. Solutia de secol XXI este bineinteles un DX paralel sau macar largit DN-ul la 2+2 cu parapet median pana la Urziceni.

punktnet

Ai si varianta benzilor reversibile precum in Eforie, 2 pe iesire vineri si 2 pe intrare duminica.
Just kidding.

ghrt

Acolo în Eforie sunt accidente urâte. Şi dacă în Eforie e trafic doar în sezon, iar mulţi şoferi sunt destul de relaxaţi, fiind în concediu, pe DN2 e genul acela de trafic zilnic şi timpi de livrare / ajungere la destinaţie. În Eforie mai bine ar face un sens pe cele 3 benzi de "centură" şi celălalt sens pe şoseaua din centrul localităţii, cred că ar rezolva problema traficului.

@dr4cul4, conduc destul de mult noaptea şi am avut diverse surprize, căruţe, suicidali, unele anunţate pe staţie (din fericire) altele, puţine, nu. Sunt rare dar e suficient un impact ca să mi se schimbe viaţa, în rău. Aşa că nu conduc în localitate noaptea cu 100. Merg pe la +25, maxim +35 dacă pot să stau cu faza lungă şi am vizibilitate. Adică, cam cum se conduce ziua, de aceea comparaţia mea e corectă.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

#1595
Quote from: AlexxC on January 12, 2022, 12:37:20 PM
@vancouver ce capacitate are un drum 2+1 fara alternanta? cu cat creste capacitatea fata de un 2+1 alternativ?

Un drum 2+1 fara alternanta are pe un sens capacitatea unui drum 2+2, adica aprox. 3600 veh / ora, si pe celalalt sens capacitatea unui drum 1+1, adica 1800 veh / ora.

Asta inseama ca si pe sensul cu 1 banda tot ai o capacitate cu 9% mai mare decat pe 2+1, pentru ca nu mai ai congestia de la revenirea 2 la 1. Iar pe sensul cu 2 benzi ai +118%.

Cu mentiunea ca orice drum are de fapt capacitatea egala cu cea a gatuirii maxime. Daca ai un sens giratoriu si te gatuie la 1500 veh/ora sau o trecere de pietoni ca in Busteni care te gatuie la 500 veh / ora atunci cand e plin de turisti pietoni - poti sa uiti orice idee de 2+2, 2+1 etc...

Pe Urziceni - Bucuresti ar fi o varianta intersanta sa se faca 2+1 fara alternanta, cu parapet median in afara localitatilor. Iar in localitati sa se mentina sistemul actual, ceea ce da posibilitatea de a depasi si celor care merg pe partea "ghinionista", de au numai 1 banda in afara localitatilor.

Dar parerea mea - iarasi poate ciudata si contraintuitiva - este sa se faca 2 benzi pe sensul spre Bucuresti. Dimineata cand mergi la servici vrei cu orice pret sa ajungi la timp si este chiar important pentru functionarea economiei. In plus, dupa ce ai fost in week-end la tara / la rude e extrem de enervant sa te intorci si sa stai in ambuteiaje duminica seara. Si cam toti vor sa vina in acelasi timp duminica. In sens invers daca pleci dupa amiaza si stai in ambuteiaj nu e asa grav. In primul rand ca nu esti PRESAT. Asta e ESENTIAL pentru siguranta rutiera. Doi, poti cauta si alternative: de ex. sa mai stai 2-3 ore in Bucuresti la cumparaturi, la masa, la cinema, etc.. si pleci mai pe seara cand se elibereaza.

Peste tot unde s-a prioritizat TRAFICUL DE INTRARE, ca sa fie extrem de fluent - desi e clar contraintuitiv - a fost bine. Unde s-a prioritizat iesirea din orasul mare, a iesit nasol. Nu stiu de ce, dar asta am observat in Germania si Belgia.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

mircea

Varianta ta interesantă mi se pare cea mai stupidă idee pe care am auzit-o în acest an. În special partea cu depășirile în localitate.

ghrt

Da, nivelul discuţiei a ajuns undeva la minus cinşpe.
Cont (aproape) inactiv.

elphax

Voi inca va certati pentru prostia aia de 2+1 ?
Cu scuzele de rigoare pentru victimele accicentelor de pe DN2 , orice varianta de a trece de la 1.5+1.5 la 2+1 va scadea timpii de parcurs, va produce aglomeratie si nervi. Di ii va face pe multi soferi sa mearga si mai tare si mai periculos atunci cand li se pare ca prind o portiune de drum mai liber.
Daca e 1+1 atunci da, chiar daca scade putin viteza, creste mult siguranta si se merita 2+1 DAR NUMAI DACA cei de pe 1 au unde sa opreasca in caz de probleme ca sa nu blocheze singura banda ( daca se pune parapet intre sensuri)

slartibartfast

E foarte greu să mergi mai tare-periculos de cum se merge pe 1,5+1,5. Îi provoc pe nervoșii și grăbiții aceea să meargă tare-periculos pe secțiunea aia de 2 benzi. Nu au cum să fie mai periculoși decât sunt pe 1,5+1,5.

danpandrea

#1600
Viața mea pe DN2:

  • mers cu 100 km/h în afara localității și depășit tiruri care merg cu 90km/h;
  • mers regulamentar în localitate, depășit de tiruri care merg cu 70-80km/h.
Deci scenariul lui @vancouver @AlexxC nu pare fezabil.

Cât privește argumentul lui @elphax, mai bine să avem idioți pe o bucată scurtă de drum, decât idioți pe tot drumul.

Singura soluție pe care o văd în momentul ăsta este 2+1 alternativ pe toată distanța dintre Afumați și Buzău. După ce se dă în trafic A7 Ploiești - Buzău.

vancouver

Nu e scenariul meu, este propunerea lui AlexxC. Eu doar i-am raspuns legat de consecinte.

Scenariul meu pentru Bucuresti-Urziceni este extinderea imediata, in decurs de numai 1 luna, in regie proprie, a drumului la 2+2 (numai in afara localitatilor). Posibil fara probleme din punct de vedere logistic si tehnic, cu resursele existente la CNAIR. Urmatoarea luna acelasi lucru intre Iasi si Tg. Frumos. Repet: intervenit numai in afara localitatilor. Ca 25km de drum Buc-Urz si ca. 20 km Iasi-TgF. In ca. 6-7 luni e gata tot Iasi-Buc, complet cu parapet median in afara loc.

Daca as fi ministru as pune imediat in aplicare acest lucru, fara sa pierd o zi.

Deci va rog nu imi mai atribuiti solutii imaginare, care nu imi apartin.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

#1602
Quote from: elphax on January 14, 2022, 05:02:04 PM
ii va face pe multi soferi sa mearga si mai tare si mai periculos atunci cand li se pare ca prind o portiune de drum mai liber.

Exact asta se intampla in Suedia pe 3000 km de 2+1. Cand ai 2 benzi o calci daca te grabesti.

Deci tare da, daca vrei.

Periculos? Nu pentru ca din fata nu vine nimeni. Si asa se ajunge la reducerea nr de morti de 5 ori. Adica  se evita asa ceva:

https://www.g4media.ro/o-persoana-a-murit-si-alte-doua-sunt-grav-ranite-dupa-un-accident-intre-un-tir-si-doua-masini-pe-dn2.html



Ma uit la drumul ala in poze de la accidente si ma minunez cat poate fi de chel, lipsit de orice element de siguranta. Si atunci epavele si cadavrele din cadru nu trebuie sa mire pe nimeni.

Aglomerat? Da, la orele de varf (dar nici macar, vezi mai jos). Care se cunosc: vineri dupa-masa spre nord, duminica-dupa-masa spre sud. Asta pe o portiune cu MZA mult mai mare decat se practica de obicei pe 2+1 alternativ.

Si cu toate astea drumul e plictisitor de verde. A fost rosu vreo 20 minute in toata prima saptamana din 2022.

https://pum.project-online.se/timelapses/videos/2plus1/2022_01.mp4

2022_02 e saptamana in curs. Tot asa, niste mici pete de rosu aseara. Supriza? Scandalos? Deloc. A fost vineri dupa-masa.

https://pum.project-online.se/timelapses/videos/2plus1/

Dar na, daca atitudinea este: ambuteiaj => cerem demisia ministrului, atunci inteleg. La accident mortal de ce nu o cerem?

nirolf

#1603
Simplu, pentru că nu am murit "eu" sau cineva din familie/prieteni apropiați. Au murit niște necunoscuți care sigur nu știu să conducă la fel de bine ca "mine" și nici nu aveau mașină "bengoasă" ca a "mea". Românii sunt, ca popor, individualiști: dacă mie mi-e bine, f**k the rest! De asta ne și merge așa "bine".


Psihologia Poporului Roman Concluziile unei cercetari facute o data la 100 de ani: Cum suntem, cum credem ca suntem si cum vrem sa fim


Quote
Trasatura esentiala a romanilor este neincrederea in oameni. Preocuparea pentru binele altora nu depaseste zona familiei. Si tot romanii cauta puterea sociala, "dar in mod ipocrit, conform unei culturi colectiviste in care nu da bine sa arati ca vrei sa iesi din rand, isi ascund aceasta dorinta sub masca modestiei si sacrificiului pentru altii (ex. 'eu nu as vrea puterea, dar oamenii imi solicita asta...')". Concluziile apartin unuia dintre cele mai importante studii din ultima suta de ani, "Psihologia Poporului Roman. Profilul Psihologic al Romanilor" - lucrare coordonata de reputatul psiholog Daniel David.


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)