2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

#1545
Quote from: nitz on November 16, 2021, 01:21:06 PM
Google imi zice ca pe drumul respectiv as face 4h40. Soferul respectiv face 4h10 mergand cu 160 km/h pe portiunea de 1.5 benzi si 100-120 km/h prin sate. Castiga doar 30 de minute fata de mersul regulamentar, dar riscul pe care si-l asuma e enorm, si evident sunt multi ca el, dovada e numarul mare de morti in fiecare luna pe E85.

Nu stiu unde zice google 4h40. Am dat si eu pe google Vaslui, iesire pe DN24 zona hotelului La Livada - Bucuresti, Sos. Iancului 14-46. Timpul fara trafic este de 3h59 si cu trafic la momentul in care am cautat eu 4h16. Cu iesire staga la Sindrilita si intrare via DN3 in Bucuresti. Daca fortez google sa mearga prin Afumati-Voluntari timpul e acelasi 3h59 si 4h17 cu trafic - via Sos. Fundeni. Daca fortez mai departe sa o ia pe Doamna Ghica timpul e identic.

Deci nici vorba sa "scoata" 30 de minute mergand cu viteza peste limita. Cel mult scoate cele 5-10 minute de trafic si se apropie de timpul ideal.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#1546
Azi am mers pe un drum 1+1 in Germania, care undeva are o mica portiune de 2+1. Fix povestea de care va tot povestesc. Pe 1+1 s-a mers in coloana, dar bine, cu 70-80 la ora (erau si multe camioane), pe 2+1 am putut sa depasesc cu 100 la ora un camion care (fiind urcare usoara) a ramas la 70-80, dar apoi cu 500m inainte de revenirea la 1 banda: STOP. Ambuteiaj. Am pierdut 2 minute, nu mai mult. La ora 14:30 intr-o zi de miercuri pe 464 Böblingen - Renningen (drum express la nivel de 1+1 construit recent - express in sensul ca toate intersectiile sunt denivelate si nu trece prin nici o localitate).

Deci am castigat 10 secunde ca am depasit un camion si am pierdut 2 minute ca sa revenim la 1 banda. Practic au dat banii de pomana pe banda suplimentara.

Inca o data se dovedeste practic ceea ce am tot explicat teoretic: capacitatea 1+1 > capacitatea 2+1 => ambuteiaj.  Prin pâlnia de revenire de la 2 la 1, daca se circula cursiv, nivelul critic la 2+1 este undeva la 1500-1650 vehicule pe ora. Daca se atinge, apare ambuteiajul. Dupa ce se ajunge la blocaj, trec doar 1100-1300 veh / ora iar pe 1+1 pot sa vina pana la 1800-1900, ca atare, odata format, ambuteiajul nu se mai poate dizolva, decat daca traficul scade semnificativ.

Legat de limitarile de viteza, atat pe zona de 1+1, cat si pe cea de 2+1 limita in Germania pe B464 a fost de 100 km/h. Inclusiv in zona de revenire de la 2 la 1. Intre sensurile de mers nu era parapete median de nici un fel, doar linie dubla continua.

Fara poze din zona in care am circulat si din pacate nu este in street-view. Am gasit doar poza asta de pe wikipedia:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Liviu M

Între Böblingen și B295 (Renningen), după ce se termină porțiunea 2+2 cu separator între (intersecția cu A81), B464 a fost tot timpul limitat la 90 km/h. Acum 2 săptămâni era încă limită de 70 km/h, că mai aveau de lucru.
Porțiunea 2+1 e nouă, nu am idee cum se merge pe ea.
Si dacă nu mă înșel, poza pe care ai pus-o e in direcția opusă, BB - Holzgerlingen.  :D

vancouver

Da, am si zis, poza nu e de pe portiunea pe care am circulat.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Liviu M

Nu am fost prea atent unde începe (dacă nu uit mă uit data viitoare mai atent), da' sunt șanse ca banda aia să fie "de stocare" când se termină programul la Sindelfingen și dau buluc Merzanurile. :)

alexandru_m

Ceva ce nu ajuta in Germania in situatiile acestea sunt limitele de viteza pentru camioane. Pe nationale 1+1 camioanele au 60 (teoretic merg cu 67-69), pe zonele cu 2 benzi au 80. Deci pe langa gatuire mai franeaza si camionul si tine coloana.

vancouver

Nu are nici o legatura viteza cu care pot circula camioanele. Ambuteiajele se formeaza din cauza aglomeratiei, nu din cauza vitezei sau a lipsei vitezei.

In Germania camioanele au Vmax 60 km/h pe orice drum altul decat autostrada, indiferent de numarul de benzi si indiferent daca exista parapet median sau nu. Pe autostrada 80 km/h. Limitele cresc cu 10 km/h daca vehiculul este dotat cu sistem automat de franare in caz de pericol / vehicul lent aflat in fata (si cam au intre timp toti). Real se circula cu 75-80 pe drumurile federale / locale in afara localitatilor si cu 90-100 pe autostrada (unele camioane au limitare de 90 si nu pot accelera peste - doar la vale pot sa ajunga peste 90). Prin camion se inteleg vehiculele peste 7,5 to. Intre 3,5 si 7,5 to limitarea pe drumurile federale este de 80, la fel ca pe autostrada.

Nu e nici o banda de stocare acolo, este drum 2+1 (exista 2 benzi si in sens invers pe o sectiune adiacenta).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alexandru_m

sursa

Heavy goods vehicles - over 3.5 t

Standard speed limits (unless otherwise stated by traffic signs) [km/h]

Speed 50 - Urban roads

Speed 60 - Non-urban roads - Vehicle over 7.5 t

Speed 60 -  Non-urban roads - Vehicle up to 7.5 t with trailer

Speed 80 - Non-urban roads - Vehicle up to 7.5 t

Speed 60 - Non-urban roads - Vehicle over 7.5 t with trailer

Speed 80 - Motorways/expressways - Vehicle with trailer

Speed 80 - Motorways/expressways - Towing vehicle with two trailers


sursa

Speed ​​limits in Germany

Motorways highways or express roads - 80 km / h

vancouver

Exact cum am spus eu. Deci nici vorba sa conteze numarul de benzi, cum ai zis tu.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alexandru_m

1. Tu ai spus
Quote from: vancouver on November 25, 2021, 12:14:26 PM
In Germania camioanele au Vmax 60 km/h pe orice drum altul decat autostrada, indiferent de numarul de benzi si indiferent daca exista parapet median sau nu.
.

Eu iti arat ca au 80 si pe drumurile Express, adica si pe B464 Boblingen-Renningen de la care a pornit discutia.

2. Si mie imi pare ilogic, dar asa e "cutuma". Posibil un fel de "mica intelgere" sub obladuirea Politiei. Pe drumurile 2+1 asa merg toate camioanele cu numere de D. 67 reali (pe GPS) pe o banda, 80 reali (pe GPS) pe 2 benzi.

hvm

@vancouver iti contrazici singur afirmatia pe care ai facut-o de atatea ori prin care ziceai: hai sa nu comparam mere cu pere.

- 2 sectiuni de 2+1 pe un drum expres unde limita de viteza e  fixa pe toate distanta e una fiindca intradevar in caz de ambuteiaj din spate vin 1800 si reducerea de la 2 la 1 lasa doar 1100 sa treaca
- 2+1 complet in afara localitatilor pe DN2 (in lipsa banilor sau interesului de a implementa altceva) este cu totul altceva fiindca aia se poate face doar in vopsea si ar creste enorm siguranta, iar daca crestem putin limita de viteza pe sectiunile de 2 benzi ar fi dorita si de cei care spun ca ar fi mai lent ca le reduce viteza... In cazul asta nu mai exista problema cu faptul ca ai 1800 pe 1+1 fiindca din spate o sa iti vina doar cat suporta 1+1 prin localitati unde limita este de 50 sau pe seciunile precedente de ingustare de la 2 la 1 unde limita este aceeasi, deci tu nu poti sa vii cu prea mutle vehicule din spate fiindca sunt blocate putin dinainte. In aceeasi idee e nevoie de regula fermoarului si la noi in cazul in care se implementeaza pe undeva 2+1 si oamenii trebuie sa inteleaga ca zona de 2 este pentru depasiri de vehicule lente si nu pentru a merge doar pe banda 1 cap coada.

O sa dau si eu un exemplu de ieri: camion plin la capacitate a mers in fata mea pe linie continua la iesirea din Husi aseara cu fantastica viteza de 13km/h pe o distanta de 3km. Ghici cat am pierdut acolo si cat as fi pierdut daca era 2+1 pe urcare in loc de 1+1. Cand am ajuns in varful dealului coada era de cel putin 1km in spatele nostru. Mi-a parut rau ca n-am iesit in fata camionului si am iesit fix in spatele lui fortand putin cedeaza trecerea.

parerea mea.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

vancouver

Ce nu intelegeti voi este ca B464 nu este drum express. Eu i-am spus drum express ca sa se inteleaga ca nu trece prin localitati si are intersectiile denivelate, dar nu este omologat ca drum express.

De asemenea "sursa" informatiilor voastre este in limba engleza, in care exista confuzii majore intre tari in ceea ce priveste ce este un motorway sau expressway.

Pentru a se aplica viteza max de 80 pentru camioane in afara autostrazilor este nevoie

1. Sa apara semnul:



2. Sa existe parapet median.

Nici semnul nu apare si nici parapet median nu exista. Asa ca hai sa nu mai vorbim prostii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

hvm

deci putem sa îl comparam cu dn2 care trece prin localități și are intersecții la nivel?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

vancouver

Nu prea vad legatura cu DN2. Nici nu am scris nimic de DN2, doar tu ai speculat ca vreau sa compar drumul din Germania cu DN2, dar nici nu mi-a trecut prin cap.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Liviu M

Strazile descrise de vancouver cu doo posturi mai sus sunt numite de nemti autobahnähnlichen Kraftfahrstraßen (strazi pentru vehicule motorizate - semnul albastru, asemanatoare constructiv autostrazilor - doua sau mai multe benzi pe sens si despatitor median).
Pe tipurile astea de strada, daca nu sunt semne care sa indice altceva, limitele de viteza sunt ca pe autostrada. Adica nu numai camioanele pot circula "cu viteza de autostrada" ci si turismele (adica fara numar  :D).