2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hvm

Nu e solutia, e doar pentru a se castiga ceva timp pana se fac autostrazile pentru cei care altfel mor din greseala altora.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alin2pas

2+1 asta face, reduce numărul de morți pe șosele în comparație cu 1,5+1,5, dar dezavantajul pentru unii e că nu mai pot merge ca pe circuit.
Cât despre cei care spun că viteza mai redusă pe un drum 2+1 provoacă pierderi economice, să spună la cât evaluează ei viața unui om, să nu comparăm mere cu pere. Să spună cât valorează pentru ei viața copiilor lui, a părinților, a rudelor apropiate, pentru că fiecare mort într-un accident rutier avea pe cineva acasă care-l aștepta.

hvm

Foarte bine punctat. Fiindca moartea cuiva pe care nu-l cunosti nu valoreaza la fel de mult cu moartea cuiva din familie intr-un accident de circulatie.... Dar sa nu ne gandim doar ca a murit, ci si la socul pe care il au cei ramasi in urma cand il vad dupa accident si cum isi amintesc apoi de el toata viata, si cum se descurca fara el daca de exemplu el era cel care aducea un ban in casa.... (poate nu o caruta de bani, dar cand acel venit se reduce la 0, socul e la fel de mare).
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

rizzuh

O suta si ceva de pagini pe acest topic, dupa fix 4 ani, repetam aceleasi argumente: la noi nu se poate, drumul e prea ingust, se poate largi in 3 zile fara exproprieri proiect sau normativ, sa faca asa sa semeneze functionaru pe barba lui fara normativ si pe ala sa-l faca peste nspe ani (ha ha), oricum scade capacitatea si 6 ore pe saptamana crapa toata tara daca se sta in ambuteiaj este inadmisibil asa ceva domne cum sa fie ambuteiaj, ce facem cu caruta / camionul stricat pe sensul cu o banda, de fapt mai da-o dracu de caruta ce facem cu motociclistul care va fi taiat felii precum painea de parapete, hai sa punem de beton, stai ca n-are loc, hai sa-l largim, pai daca il largim de ce nu la 2x2.

Am uitat ceva? Mai era vreun argument impotriva?

Cine are timp sa numere cate accidente mortale au fost din 12 octombrie 2017 pana ieri, 12 octombrie 2021, pe acest cacat de drum?

pasadia

^ cred că pot veni cu o explicație oarecum psihologica legata de comportamentul diferit pe segmentul Tg. Frumos - Iași comparativ cu segmentul Tg. Frumos - Român - Bacău (subscriu și eu din observațiile mele că comportamentul este diferit):

Ideea e că un șofer care are de parcurs un traseu ce combina segmente 1+1 cu segmente. 1,75+1,75 (Suceava - Iași sau Botoșani - Iași) va tinde să privească segmentul de 1,75 că fiind prilejul de a depăși, de a câștiga timp, de a recupera timpul pierdut pe segmentul cu doar o banda.

Același lucru se poate vedea și pe alte sectoare - când există o bucată de 2 benzi pe urcare sunt șoferi care se înghesuie să depășească, să profite de acel segment. Când se intra de exemplu pe 2+2 la Comarnic se simte o nervozitate mai mare a celor care vor sa intre rapid într-un alt regim de deplasare decât cel avut până acolo (cel mai des coloana continua).

Însă un șofer care face traseul Iași - Bacău (deci un traseu continuu de 1,75 + 1,75 nu va percepe bucata IS - Tg. Frumos că fiind prilejul de a profita și de a forța în trafic.

Din cauza asta as spune că soluția cea mai simpla (tehnic și financiar) e de a asigura in lungul traseelor 1+1 zone clare de depășire (zone cu 2 benzi sau linii drepte cu depășirea permisă). Aceste zone trebuie sa fie suficient de dese încât să fie redusă nervozitatea unora. Un exemplu în acest sens poate fi DN13, Brașov - Sighisoara (bucata pe care o consider a fi singurul exemplu decent de modernizare a unui DN). Aici avem construite centuri, exista zone clare cu 2 benzi pe unele urcări (nu toate, dar pe destule), exista zone unde depășirea e posibilă și permisă).

alin2pas

Exact asta face drumul 2+1: creează niște porțiuni bine definite și la intervale regulate unde se poate depăși. Ar trebui însă ca finalul porțiunii cu două benzi pe sens să fie presemnalizat (de exemplu cu 500 și cu 200 metri înainte de sfârșitul benzii 2) și reglementat "fermoarul". Pe porțiunea cu două benzi pe sens circulă aceleași mașini care au fost și pe porțiunea cu o bandă pe sens, deci "dopurile" de la sfârșitul benzii 2 nu se justifică decât prin faptul că sunt prea mulți care se grăbesc pe B2 și la sfârșitul benzii nu mai au timp să se replieze. Presemnalizarea i-ar ajuta să reintre pe B1 mai repede, iar ultimii rămași pe b2 ar fi lăsați mai ușor să se replieze.

ovideatza

#1536
Parerea mea, legat de cele 2 sectoare, pana la Bacau si pana la Iasi din Tg Frumos, ca si utilizator si locuitor in zona:

Cand pleci din Iasi, de obicei e extrem de aglomerat.
Daca ti se permite (aglomeratie/ radar) cam se merge tare in toate localitatile si in exteriorul acestora.
Pentru ca "Scapi" din marea imbulzeala.

Pe parcurs ai Podu Iloaiei, unde din ce in ce mai des stai, nu doar vineri/duminica.
Iar te frustrezi, iar o calci ulterior.

In Tg Frumos (dupa ce iar ai sanse sa stai, acumulezi alta frustrare) se intampla sa se imparta traficul.
Probabil 50-50, habar n-am exact.

1. Dar daca o iei spre Pascani ai senzatia ca toti au venit cu tine. Drumul e 1+1. Sector de viteza medie ridicata pana in apropiere de Pascani. Imprevizibil. Poate fi si constanta sau nu. Greu de depasit.
2. Dar daca o iei spre Roman ai senzatia ca esti cam singur pe drum. Drumul e 1,5+1,5. Depasiri relativ facile la traficul existent. Viteza medie ridicata si constanta. Iti dai seama ca nu e asa de rarefiat cand stai la coada la lucrarile de la pod.

Daca vei continua spre Roman, traficul se aduna din nou cu cel dinspre Motca/Suceava. Devine din nou aglomerat. Dupa Roman cu cat te apropii de Bacau se merge tare spre extrem de tare, sunt zonele cu terasamentul perfect, rulaj impecabil care imbie la viteza mare.

Asa ca eu zic din impresiile persoanale

- Iasi - Tg Frumos - drumul e depasit de situatie. 2+1 nu va duce la vreo decongestionare. Probabil va fi o minima congestie suplimentara. Dar va imbunatati siguranta. DACA ar avea si separator de sensuri, altfel zona imbie foarte usor la depasiri pe un eventual contrasens.
- Tg Frumos - Pascani - Motca - drumu e depasit de situatie. Si rau pe deasupra mai nou. Ar avea nevoie de 2+1 pe zonele de urcare/ coborare, investiei acu 10 ani care trebuia facuta. Acum asteptam A8
- Tg Frumos - Roman - acum 2+1 ar fi perfect pe acolo. Fara congestionari. S-ar circula probabil fara probleme. Atata timp cat nu am stat vreodata la coada la restrangerea 1+1 de la pod sau de la Strunga nu vad de ce s-ar sta vreodata la vreo succesiune 2->1. Asta pt ca dupa Tg FRumos MZA scade, impartindu-se cu traficul spre Pascani.

Legat de ce zice pasadia mai sus, asa este. Si eu cand vin dinspre Pascani in apropiere de Tg Frumos nu mai fortez absolut nici o depasire. Stiu ca am in 3-5 minute sansa sa depasesc mult mai facil, cu riscuri mai scazute (aplicand aceeasi responsabilitate in ambele situatii).

Este pacat ca nu se aplica solutii punctuale pe Iasi-Tg Frumos. S-a mai incercat cate ceva pe ici-colo. Mai nou mai avem o restrangere la 1+1 cu creare de banda pt viraj stanga, nu mai retin unde, dar e pe modelul Razboieni. Insa lucrurile nu se duc la capat.

cristi5

Quote from: ovideatza on October 14, 2021, 11:50:23 AM
Stiu ca am in 3-5 minute sansa sa depasesc mult mai facil, cu riscuri mai scazute.

Pai exact asta iti da un 2+1 *plus* siguranta ca nu intra unul pe contrasens si te face "timbru"

tom_sawyer

#1538
Movilița - Sinești, 25.10.2021 (luni):

de la min. 3:17:45


Un șofer care mege cu 130-150 km/h pe porțiunea cu 2 benzi, dar este limitat la 80 (de cei care circulă în față) pe cea cu o bandă.

ghrt

Cont (aproape) inactiv.

nitz

Google imi zice ca pe drumul respectiv as face 4h40. Soferul respectiv face 4h10 mergand cu 160 km/h pe portiunea de 1.5 benzi si 100-120 km/h prin sate. Castiga doar 30 de minute fata de mersul regulamentar, dar riscul pe care si-l asuma e enorm, si evident sunt multi ca el, dovada e numarul mare de morti in fiecare luna pe E85.

tom_sawyer

@ghrt: limitarea absurdă la 80 îi poate face pe unii să dorească să recupereze pe secțiunea de 2 benzi prin viteze mult mai mari decât cea legală; nu vorbesc neapărat de șoferul din filmare, care merge cu viteze de autostradă pe tot parcursul DN2, inclusiv în localitate.

ghrt

Să "recupereze"? Ce anume? Dacă dau o estimare pe Waze, îmi spune de la început cât durează deplasarea. Plec cu juma de oră mai devreme sau îmi asum din start ora de sosire. Dacă apare într-adevăr ceva neprevăzut, sun şi anunţ.

Noroc cu tempomatul. Instinctele mele sunt să apăs acceleraţia la blană şi să îi depăşesc pe toţi. De aia mi-am luat maşină cu motor mic cu aspiraţie normală şi tempomat, nu mă ating de pedală, ştiu că nu pot depăşi în scurt. Deci îl înţeleg pe nenea ăla dar e un comportament de evitat. De aia mor atât de mulţi pe DN2.
Cont (aproape) inactiv.

nitz

Sunt de acord cumva cu tom_sawyer aici - pericolul sunt cei care merg cu 160 si peste pe un drum fara separator de sensuri. Insa daca ceri 80 in loc de 100 pe portiunea 2+1, unde de fapt ar trebui sa ai suficienta viteza sa poti depasi tirurile de exemplu, nu ajuta atat de mult la siguranta circulatiei.

Sa presupunem ca in final se va converti tot drumul pana la Iasi la 2+1. Ce facem, scadem limita la 80 peste tot, pe un drum teoretic mai sigur?

Si eu merg cu tempomatul si nu incerc sa ma iau la intrecere cu Waze, si sunt rabdator pe la Movilita. Insa recunosc ca daca limitele se simt mult prea mici, nu le respect. Nu franez de la 70 la 30 km/h pe DN1 la trecerile de pietoni de pe Bucuresti - Ploiesti, nu franez de la 130 la 80 km/h pe A2 daca incepe sa ploua usor ... nimeni dar absolut nimeni nu face asta. Si daca nimeni nu face asta, de ce sa mai punem astfel de limite?

hvm

Eu din filmarea aceasta as vedea celalalt aspect. Pe zona de 2 din 2+1 nu exista nici o diferenta fata de un drum express: doua benzi pe sens, separator median din ciment. Dpmdv limita de viteza pe aceasta portiune ar trebui sa fie cea de DX adica 120 km/h in viitor (bineinteles in afara localitatilor) iar pe zona de 1 banda limita de viteza ar fi ok sa fie cea pentru categoria respectiva de drum (100 in caz ca e european sau 90 in cazul in care e national normal).

Siguranta este complet superioara unui drum national fara separator de sens..... deci ar trebui ca acest lucru sa se vada in limita de viteza. In felul acesta nu o sa se mai trezeasca nimeni sa incerce sa recupereze nimic, si foarte multa lume ar fi dori transferul in 2+1 fiindca este si mai sigur si mai rapid...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici