2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hvm

O sa vedem cum evolueaza situatia.

Dar eu zic ca daca era 2+1 cu tot cu ceva ambuteiaje e mai ok. si totusi ambuteiajele nu se intmpla tot timpul. se intampla cateva ore pe saptamana, dar lumea are mai putin chef sa depaseasca o linie dubla continua decat sa depaseasca la mustata si sa loveasca un microbuz.

Sunt curios daca o sa fie lumea la fel de "proactiva" acum la fel cum a fost cu live-ul pe facebook din Ungaria parca (atunci cand s-au interzis telefoanele)... Apropo are cineva idee cate amenzi sau dat pentru telefon in mana de cand s-a dat legea? Ca eu vad o multime car estau cu telefonul in mana la volan....

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

Din păcate multă lume nu vede la fel, prea mulți sunt dispuși să schimbe siguranța pe viteză!  Ambuteiajele se întâmplă doar câteva ore pe săptămână, dar în orele acelea trece jumate din traficul pe toată săptămâna. Am întrebat o cunoștință, șofer de microbuz, ce părere are de 2+1, nu-i place, l-am întrebat dacă nu i se pare mai sigur acum, nu era problemă pt că se intra în depășire la "respect".
Un 2+1 alternativ într-o zonă mai puțin circulata (așa cum a recomandat @cristi5 pt început) poate ar împăca și bizonii cu conceptul 2+1 alternativ :)

alin2pas

2+1 cu parapet între sensuri are deja o restricție care nu poate fi încălcată: parapetul. Sunt care nu vor nici un fel de restricții, consideră drumul tot un fel de proprietate personală. Sper că la luarea deciziilor va fi luată în considerare și părerea majorității șoferilor, care în momentul în care pleacă din punctul A vor să fie siguri că ajung în punctul B și nu în altă parte.

danpandrea

În țara în care "mai întâi să se facă, apoi ne civilizăm și noi", ideea unui 2+1 pe DN2 făcut azi este puerilă. Din câte am văzut, șoferii sunt mai vocali atunci când stau în coloană între Movilița și Sinești, nu atunci când mor zeci de oameni într-un singur weekend. Drept urmare, cred că profilul 2+1 va putea fi cu adevărat implementat atunci când vor fi deschise porțiuni din A7.

De exemplu, după terminarea A7 Ploiești - Buzău, cred că CNAIR ar putea implementa 2+1 de la Afumați până la Spătaru. Va fi la fel de sigur precum o implementare făcută începând de azi? Evident că nu, dar din păcate, marile decizii făcute la nivel central trebuie să treacă și printr-un filtru politic. Având în vedere că încă nu știm dacă cei aproximativ 60km de autostradă vor fi terminați în 2024, nu-i văd pe cei de la MT sau MAI să fiarbă întreaga comunitate de șoferi de două ori: o dată că "limitează" DN2 prin implementarea unui 2+1 înainte de finalizarea A7 și a doua oară prin posibilele întârzieri în construcția autostrăzii ("după ce că nu sunteți în stare să terminați o autostradă, mai și stricați DN2 și ne puneți să stăm în coloană").

Bachus01

Eu tot nu inteleg de ce tot o tinem cu 2+1 pe DN2. Cu sau fara A7 tot va avea trafic . Mai ales pe o raza de 10 km de centrele urbane .

E atat de greu sa il largim la 2+2 cu parapet median NJ ? Expropieri nu trebuie , culoarul este rezervat .

Decat sa facem 2+1 de la Afumati la Spataru mai bine ne apucam si facem cum trebuie un 2+2 in punctele negre.

De ani de zile dezbatem la infinit . Pentru adeptii 2+1 (DN2) , le urez un Iasi - Bucuresti la 2+1 . Imediat o sa isi schimbe parerea .

DN2 este foarte aglomerat atat ziua cat si noaptea . Pierzi cate 15-30 min sa treversezi : Podu Iloaiei , Targu Frumos , Roman , Adjud , Focsani, Ramnicu Sarat , Buzau . Daca mai adaugam un 2+1 sa vezi atunci nervi la maxim , fortari si accidente .

Sa zicem un 2 mil euro km modernizarea * 400 km avem 800 mil euro sa facem o solutie decenta pentru secolul XXI . Cam cat subventia Metrorex si Tarom pe un an .
De 10 ani , daca faceam cate 30km anual largit la 2+2 numai aveam problema asta .

Bachus01

De la Afumati la Urziceni obligatoriu trebuie facut 2+2 cu sau fara A7, A20, A100 , portiunea respectiva va avea mereu trafic datorita Bucurestiului . Crescand an de an .

tom_sawyer

#1356
Spor la citit topicul. S-au dezbatut de nenumărate ori problemele pe care le ridici.

Am readus aminte de 2+1 în contextul în care au facut deja lucrări de reasfaltare în zona în care a fost accidentul.

Liviu M

@Bachus01: adeptii 2+1 nu-s contra 2+2, sunt doar realisti si convinsi ca 2+2 nu se va face in veci pururi.
Asa ca, optimisti, spera ca macar niste vopsea sa se gaseasca. Varianta intermediara ar fi schimbarea normativului (latimea benzilor) in asa fel incat sa intre si un gardulet pe mijloc.

naivu

^f concret exprimat, +1! 2+1 se poate face aproape peste noapte cu aproape zero costuri, 2+2 necesita minim cativa ani (aplicatie finantare, proiect, licitatie, executie; organizate de aceeasi functionari care abia se descurca cu proiectele prioritare) si resurse care ar fi mai necesare pe portiuni care nu au sanse de a fi dublate de A/DX pana in 2026!

Ionut

A mia oara.

API pe Facebook

Opt din cele 24 de victime din acest weekend au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2. Așa cum API a atras atenția în repetate rânduri, pe DN2 și alte drumuri de 13m lățime, există o soluție simpla și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementata parțial pe cei 10 km dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.

De ce nu este generalizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!

Solicităm CNAIR să spună cu nume și prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului #2plus1alternativ pe DN2 și DN28. Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți?

Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lățime.

În plus, solicităm o analiză serioasă a rețelei DN în vederea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens.

Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranță rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naționale.

Nu în ultimul rând avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că ați observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiți centura de siguranță și cereți și celorlalți călători să-și pună centura!

#DrumulEsteLung #ViațaArePrioritate

tom_sawyer


Sorinus

Si tot s-au gasit destepti cu comment-uri, gen ''cum sa mergem cu 70km/h la campie''.

TibiV

Deștepții este mulți...

Și convinși că ei nu vor muri niciodată într-un accident rutier...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dobrogean

Quote from: Sorinus on July 28, 2021, 12:06:05 PM
Si tot s-au gasit destepti cu comment-uri, gen ''cum sa mergem cu 70km/h la campie''.
De unde si vorba: romanul nu se teme de moarte, se teme doar de amenzi!

cristi5

Am uitat sa scriem ca e absurd sa fie zona 2+1 limitata la 80 si zona cealalta la 100. Ar trebui sa fie invers.