2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RaduC

#1320
Dacă sunteți atenți veți observa ca secțiunea 1+1 din Irlanda e cam la fel cu cea 1+1 de pe DN2 din România, doar ca șoferii nu circulă pe acostament, nu fac depășiri, nu au pretenția ca cei din fața lor care circula în același sens sa se dea la o parte pentru a putea fi depășiți.

Eu cred că DN2 este un drum 1+1 prost înțeles și folosit greșit de către șoferi în momentul de față. Poate s-a creat percepția ca ar fi 2+2 dar capacitatea in momentul de față nu este deloc de 2+2, deci dacă îl marchezi la 2+1 nu diminuezi nimic, din contra îmbunătățești substanțial siguranța.

Și de acord ca dacă s-ar face o îmbunătățire, sa se facă la 2+2. Dar aici e vorba de costuri. Acolo unde nu sunt bani de marcaje, de plombari, de întreținere curentă nu poți cere sa se facă 3 pași în față dintr-o săritură. Tre sa începi cu ceea ce este rezonabil și practicabil, pentru ca demersul sa poată avea oarece succes, și anume "hai sa tragem liniile pe asfalt altfel". Până la urmă, aceasta soluție poate fi implementată repede, ieftin și imediat cu rezultate palpabile și fără prea mult deranj pt utilizatori în timpul lucrărilor.

vancouver

#1321
DN2 s-a facut de la bun inceput ca sa poata sa fie extins repede si cu costuri mici la 2+2. Nu mai veniti cu argumente inventate, ca ar costa mult.

La vremea cand s-a facut modernizarea DN2 Romania a dorit sa-l faca 2+2. Dar cifrele erau impotriva: valorile de trafic erau infime si UE a refuzat sa finanteze 2+2. Ca atare s-a facut 1+1 la standardul de latime MAXIM existent, luandu-se drumuri asemanatoare din tari vest europene ca exemplu.

Toate podurile (cu f. putine exceptii pe la Iasi-Tg. Frumos) sunt deja 2+2. Toate podetele sunt 2+2. Peste tot sunt peste 2-3 metri dreapta stanga de vegetatie uscata, deci terenul nu este folosit in nici un fel imediat langa drum, deci o largire cu doar 1 metru este posibila peste tot.

INCLUSIV IN LOCALITATI S-A LASAT SPATIU DE LARGIRE!

Nu mai veniti cu argumente inventate, ca costa mult. NICI MACAR NU ATI INTREBAT VREO AUTORITATE si mult oricum e ceva subiectiv.

PS. Inca o dovada ca am dreptate, intre Buzau si Rm. Sarat este o portiune de vreo 5km de 2+2. Aceea au bagat-o "experimental" atunci cand s-a facut modernizarea in 2000-2001. Experimental pentru ce? Pentru ce fix acolo aiurea intre Buzau si Ramnic?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

RaduC

Daca latirea la 2+2 costa mai mult decat vopseaua, q.e.d...

Nu ma citi gresit, eu iti inteleg frustrarea, dar ideea e ca nu se vrea. Si atunci faci ce poti cu câtă voință ai la dispoziție, ca altfel - iată - ajungi să nu faci nimic...

vancouver

Nu e adevarat ca nu se vrea. Voi aici pe forum nu vreti. Nici macar nu ati intrebat mai departe.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#1324
Quote from: RaduC on June 11, 2021, 10:21:51 AM
Daca latirea la 2+2 costa mai mult decat vopseaua, q.e.d...

Da si comparat cu costurile vietilor omenesti pierdute este infim. La fel comparat cu costurile timpilor pierduti in trafic iar e infim. Ai idee cat costa econimic un ambuteiaj?  "Stau und hohes Verkehrsaufkommen werden für deutsche Haushalte im Jahr 2030 33 Milliarden Euro an direkten und indirekten Kosten verursachen. " sursa: https://inrix.com/press-releases/verkehr-kostet-deutsche-wirtschaft-33-milliarden-euro-im-jahr-2030/ . Adica se estimeaza ca in anul 2030 ambuteiajele o sa coste 33 de miliarde de euro in Germania, costuri directe si indirecte.

Deci varianta 2+1 cu ambuteiaje costa ANUAL bani prin pierderile economice provocate direct sau indirect, prin fluxurile de marfa inconstante, prin oameni obositi la locul de munca etc...

Asa ca, asa cum spuneam, costurile sunt subiective.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

RaduC

@cutter et al, cu umila gratitudine, ar fi nevoie de putină clarificare aici din partea celor care sunt implicați în miezul problemei:

  • se vrea largirea DN2 la profil 2+2? Ar fi bani pentru asta? Dacă da la ambele, ce alte complicații împiedică demararea procedurilor?
  • se vrea configurarea DN2 la profil 2+1? Ar fi bani pentru asta? Dacă da la ambele, ce alte complicații împiedică demararea procedurilor?

Oricum, pasiunea ta pentru subiect te impiedica sa rămâi imparțial, pentru că API a iesit public cerând ca DN2 să fie reconfigurat cât mai curând, astfel încât siguranța circulației să nu mai fie compromisă, deci când spui că nu s-a mers mai departe de aici din comunitate, nu ai dreptate.

vancouver

#1326
Discutia in acest moment a devenit mai mult teoretica, pentru ca avem A7 deja in faza avansata si - presupunand ca nu avem sincope grave la licitatii - macar partea critica Ploiesti - Buzau o sa fie gata in 2023-2024. In acel moment DN2 se va elibera masiv de trafic si solutia 2+1 devine acceptabila. Pe toata distanta Bucuresti-Buzau.

M-am aprins de la acuzatia lui @TibiV, ca de unde de obicei eu sunt cel care zic ca se poate, aici am fost cel care a zis ca "nu se poate". Ori am vrut sa arat ca e fals.

Judecand mai la rece, a incepe acum o largire la 2+2 pe DN2 se justifica:
- foarte aproape de Bucuresti, intre zona deja transformata in 2+1 si Bucuresti
- in jurul Buzaului, pe zona de centura (Spataru - Maracineni)
- pe centura Focsani
- intre Iasi si Tg. Frumos, unde pana la A8 mai dureaza 7-8 ani.

In schimb o modificare treptata la 2+1 alternativ ar fi binevenita:
- intre actuala zona 2+1 Sinesti si pana la Buzau
- intre Focsani si Tisita (o zona cu multe accidente)
- intre Bacau si Tg. Frumos
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tom_sawyer

#1327
@RaduC: în cel mai recent interviu, ministrul a primit următoarea întrebare:
"Poate fi găsită o soluție rapidă, până la A7, prin care să rezolvăm această problemă de pe E85 [cea a accidentelor]?"

Din păcate răspunsul nu e deloc mulțumitor: nu avem soluție rapidă, lansăm A7 și avem program de elminare puncte nergre; nimic despre reconfigurarea DN2 :(

min. 5:29




Și pe sectorul unde este 2+2 între Buzău și Râmnicu Sărat au loc accidente grave:


TibiV

vancouver,

mai reciteste postarea mea...

Care spune exact ce ai spus si tu dupa ce ti-am provocat revolta: ca pentru tine 2+1 pe DN2 nu e bun (costuri create de ambuteiaje etc...) si ca trebuie musai 2+2 (ca podurile/podetele sunt deja 2+2).

Iar cei care spunem ca 2+1 este bun, o spunem pentru siguranta, nu pentru fluenta traficului.
Mai bine sa ajungi la destinatia planificata "ambuteiat", dact sa schimbi brusc destinatia spre un loc linistit, cu verdeata...

Si nu spun ca NU ar fi si mai buna o largire la 2+2.
Dar este vorba de bani. Si evident marcarea 2+1 si instalarea de parapete WRSB ar fi mult mai ieftina, si mai ales mult mai rapida.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Bachus01

Sa faci 2+1 de la Podul Iloaiei dupa dorinta unora care isi dau cu parerea din fata calculatorului fara sa fi circulat macar pe acolo mi se pare de noapte mintii . Eu zic sa facem 2+1 pe DN2 de la Sindrilita pana in DNCB . MZA-ul cam tot pe acolo este. Sa vedem atunci ambuteiaje.

Acolo obligatoriu trebuie largit la 2+2 cu parapete median (degeaba trasezi linii ) . Chiar si cu A8 gata acolo tot foarte aglomerat va fi drumul . Usor , usor toata zona respectiva va deveni o prelungire a Iasi-ului.


Suntem in 2021 , si noi tot solutii de secolul trecut aplicam . Giratorii pe rutele principale de transport fara macar sa avem o semnalizare adecvata  , obstacole peste obstacole . La Spataru facem giratoriu (DN2-DN2B) , la Roman nu suntem in stare sa facem o supratraversare peste CF ,
Acum 2 zile am trecut pe centura Buzau . In zonele cu  NJ , langa parapet a crescut PORUMB !!!!!!!!!!!!! E placut tare in curba pe ploaie sa musti putin din pamantul care sa adunat pe margine .Buzau - Ploiesti in valuri drumul , pe ploaie faci acvaplanare si la 60 km/h daca ai putin noroc .  Si ne mai intrebam de ce sunt atatea accidente .


Bachus01

@tom sawyer , bine punctat cu portiunea intre Ramnic si Buzau

Umila mea parerea de conducator pe toate drumurile patriei . Cam 50.000-70.000 km an

Poti face 2+1 , 2+2 , orice . Daca nu punem parapet median degeaba.
NU CONFIGURATIA DRUMULUI DN2-E85 este principala cauza a accidentelor
Politicul daca doreste in cateva luni poate rezolva problema in toata tara .

Cateva idei personale :
1. Militia (nu o pot numi altfel) , sa renunte la stat cu radarul prin boscheti . Patrulat in masini civile si arsi conducatorii auto care folosesc telefonul la volan (la pachet cu o schimbare in codul rutier , permisul retinut 3 luni ) . Asta e o cauza principala de accidente . Din 10 masini daca depasesc , 3 sunt cu telefonul in mana sau la ureche . Din cauza asta avem multe accidente iar foarte rar le vedem trecute in  rapoarte/statistici.  Secundele alea in care te uiti in telefon si numai esti atent la trafic pot genera accidente . Nu esti pe faza , nu eviti in prost . Sau parasesti banda si te lovesti far in far sau frontal cu altul pe contrasens, nu vezi cand cineva face virajul la stanga sau dreapta cu semnalizarea pusa decat in ultimul moment si lista continua .
2. Interzicearea de noi inmatriculari pentru masinile EURO 1 , 2 , 3 iar peste 1-2 ani si EURO 4 . Plina tara de epave , cu probleme la franare , directie , noxe etc. Cu ocazia asta am eliminat si un anumit tip de conducator . Mentalitatea romaneasca (peste 50% din cazuri ) daca au buget de 2000 euro isi cumpara o masina "premium" din anul 2000 toamna care nu isi permit sa o intretina in loc sa isi cumpere o masina decenta dupa 2010 , mai mica , mai noua si mai usor de intretinut .
3. Schimbarea legislatiei pentru scolile de soferi . Horror dupa 30 de ore , ma rog 30 * 50 min din care jumatate face parcari el este sofer . Dupa are timp sa invete el in trafic . Aici iar avem o mare problema .
4. Tot de militie tine si asta , arsi toti conducatorii care : accelereaza cand ii depasesti (mor cand desteptul merge cu 30km/h in curba si cand sa il depasesti accelereaza la 120 km/h) , folosesc farurile de ceata (cand conduci noaptea si dai de un destept cu ceata pe spate te termina , si nu vezi 10m in fata ) , depasirile pe linie continua , pe treceri , soferii care folosesc banda 2 (drum 2+2) , banda 1 fiind libera , soferii care depasesc prin dreapta si lista continua .
5. La schimbarea permisului obligatoriu dat din nou un mini examen de legislatie . Inca avem multi care nu stiu ce e aia prioritate de dreapta , etc si rezolvam problemele din trecut (Pitesti , Suceava)
6. Cnair sa isi faca treaba , marcaje de secolul 21 , la trecerile CF sa taie buruienile alea de 2-3m care le intalnim aproape peste tot . Pentru viraje la stanga putem adopta alveole cum avem pe Fagaras-Sibiu .

O inasprire a codului rutier si cu o schimbare de mentalitate de la MAI se pot rezolva usor minim 50% din cauze


slartibartfast

#1331
Atenție, nu tot Buzău-Rm. Sărat e 2+2. Cele mai multe și mai urâte accidente din zona aceea au loc de fapt între porțiunea de 2+2 și intrarea în satul Oreavu. Era acum vreo 2 ani pe acolo un loc unde a ars o mașină (accident intens mediatizat la vremea respectivă) și asfaltul era evident afectat în punctul acela.

Crucea Comisoaiei, despre care se vorbește în materialul video al lui @tom_sawyer, este punctul aflat chiar la începutul (dinspre Buzău) al porțiunii de 2+2, unde este o șicană în pantă (ceva foarte rar de-a lungul lui DN2, care imediat până acolo și imediat dincolo este drept ca săgeata și plat ca în palmă):

E un punct particular, care necesită o semnalizare și o tratare serioasă. Nu vreau să mă gândesc cum ar fi fost dacă și acolo era tot 1,5+1,5. În rest, secțiunea de 2+2 mi se pare cea mai sigură, singura reală problemă e că acolo radarele Poliție (când sunt prezente!) înregistrează vitezele cele mai mari din țară, la egalitate cu cele de le A2.

În rest, subscriu la ideile lui @Bachus01, în special punctele 1, 2, 4, și 6. Și mai ales 6: marcajele rutiere în România se înscriu între inutil și groaznic.

cristi5

Quote from: RaduC on June 11, 2021, 10:04:08 AM
Dacă sunteți atenți veți observa ca secțiunea 1+1 din Irlanda e cam la fel cu cea 1+1 de pe DN2 din România, doar ca șoferii nu circulă pe acostament,.

Nicaieri in lume drumurile de 13m nu sunt marcate ca in Romania.

E un marcaj criminal si populist. "Uite v-am facut doua benzi pe sens, depasiti pe barba voastra. Si intrati pe acostament sa treaca bizonii".

Quote from: RaduC on June 11, 2021, 10:04:08 AM
nu fac depășiri, nu au pretenția ca cei din fața lor care circula în același sens sa se dea la o parte pentru a putea fi depășiți

Nimeni nu face depasire pe 13m cand stie ca urmeaza 2+1 si poate depasi fara emotii. Doar bizonii.

RaduC

Aș sublinia si concluziona că siguranța circulației pe DN2, secțiunile 1+1 cu acostament, nu este la un nivel rezonabil. Eu, dacă as fi asociatie de asiguratori, aș da în judecată administratorul drumului.

Dar să revenim la discuția noastră. De acord cu tine parțial, întrucât afirmatiile tale nu sunt in totalitate corecte pentru că:

Latimea standard a partii asfaltate la un drum S2 in Irlanda este de 12.3m, de unde avem cate 2.5m pentru acostament si 3.65m pentru fiecare banda, fara parapet median. Drumul 1+1 fara acostament se numeste Reduced Single Carriageway.
Sincer, am cautat pentru comparatie sa vad care este sectiunea transversala pentru DN2 pe portiunea 1+1 dar nu am gasit. Stiu doar ce s-a spus pe aici, si anume ca are 13m latime.








La fel, nici partea a doua nu e chiar asa pentru ca lungimea de 2+1 a N2 din Irlanda e fix aia pe care am filmat-o. In rest, sectiune S2, ca cea de mai sus, cu ingustari acolo unde inca nu au realiniat traseul. Eu inca nu am dat de alta sectiune de 2+1 in Irlanda, in schimb S2 sunt muuuulte, pentru ca ăsta e standardul: N5, N7, N8, N55. Dar cum am mai spus, nu se pune presiune pentru a depăși. Sau flasuri din sens opus? Mvaii, dar n-am văzut din astea de 16 ani de când sunt aici.

Dar Irlanda mai are un stil de sectiune transversala, si anume



Dupa cum se poate vedea, benzile au 5m latime fiecare, cu acostament de 2.5m, deci latime totală de 15m. Pentru că siguranța circulației nu o impune, aceste secțiuni de drum nu sunt reconfigurate la 2+1 cu separare mediană. Repet, pentru a fi clar înțeles, aceste secțiuni ramân așa pentru că siguranța circulației în configurarea actuală este ,,reasonably practicable".



Datele tehnice le-am luat din documentul asta, siteul unde se gaseste ceea ce se numea Design Manual for Roads and Bridges iar acum se regăsește sub cupola Transport Infrastructure Ireland (TII) Publications.

hvm

#1334
@Bachus01
Daca te referi la mine (sustin 2+1) in situatia in care ne aflam dar sunt deacord cu tine ca ar trebuie 2+2 insa sunt aproape sigur ca nu o sa se faca largire, si credema ca largirea se poate face la fel de simplu daca marcajul e 2+1 comparativ cu 1.5+1.5.

Ce nu ai raspuns tu la intrebarea mea este: Ce anume preferi 1.5+1.5 sau 2+1 din bidinea pana cand o sa ajungem sa fie 2+2 (daca o sa il faca cineva vreodata). Motivul pentru care eu spun sa se faca din vopsea 2+1 e ca ma tem ca nu o sa vedem 2+2 pe sectorul asta inaintea autostrazii. Sper sa ma insel, dar deja m-am cam saturat de cati "id..ti" vin in depasire pe sensul meu si eu trebuie sa ma dau de pe banda 1 pe 0.75 ca sa il las sa treaca....

Mie mi se pare ca tu esti pe principiul "daca nu se face ce ar trebui sa se faca, mai bine sa ramana asa"...

Si daca tu ai impresia ca nu circul pe acolo afla ca circul de cel putin de 2 ori pe saptamana pe acolo si am ajuns sa merg noapte, doar ca sa fie mai putini bizoni pe drum care au impresia ca e drumul lor.....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici