2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Quote from: TibiV on September 25, 2018, 09:09:53 PM
Data: 25 Septembrie 2018
Ora: 16:45

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, în judeţul Ialomiţa, pe DN 2 Bucureşti - Urziceni, la kilometrul 24+200 de metri(localitatea Sineşti), a avut loc un accident în care au fost implicate un autoturism şi un autocar. În urma evenimentului o persoană a decedat iar o alta a fost rănită grav(ambele din autoturism).Traficul rutier este blocat.

Ciocnire frontala, bineinteles. Faceti si voi un update la pozitia de pe facebook, sa vada si scepticii aia care comenteaza.

thinker

#361
@ prd.marius
@ adiarc

Daca Valea Oltuluiar avea platforma de 13m, adica 2 benzi plus acostamente largi pe fiecare parte de + 2m, probabil asta ar fi solutia . Asta daca ar semana ca si largime cu sectorul de drum dintre Cluj  si Dej -asta e primul exemplu care imi vine in minte. Dar nu e la fel cu acest drum, e aproape la jumatate ca latime.

Valea Oltului are pe 80% din distanta platforma drumului de aproximativ 8 m respectiv 3.5 m x2 + 0.5m x2.   
2+1 alternativ se face unde ai drumul larg de 13m deja facut, doar il reconfigurezi. Am mers prin Bulgaria sute de km si e ok. Nu largesti un drum de la 8 m la doar 13m ca sa faci 2+1, il largesti la 16m sa faci 2+2 cu probabil inca 10-15% in plus la pret, cu castig mult mai mare la capacitate. Nu mai spun ca Valea Oltului are un trafic prea mare pentru 2+1.

Pe topicul drumuri nationale am mai postat,  o varianta de a largi la 2+2 pe aproximativ 35 km - cu indicatii exacte ale locurilor pretabile la largirea de 2+2, fara a construi structuri mari, cel mai mult podete scurte de pana in 20m, si expropriere de case, fara un zid mare de sustinere cum a fost cel turnat pentru ultima largire - cea de 3 km la 2+1 si inca 1.5 km la 2+2.

Asta ar fi prima urgenta, fiindca autostrada, care e prioritate zero va mai astepta 15 - 20 de ani pana la inaugurare. Pana peste 20 de ani vom pierde enorm daca nu mai lasam traficul sa respire in parcarea Valea Oltului. In ultimul timp e inchisa 2-3 ore zilnic pentru accidente cu coloane de 10 -20km pe fiecare sens de fiecare data.


Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

#362
@adiarc

si nu e prima data, nu e ceva rar 3 accidente pe zi pe Valea Oltului, insa in ultimul timp parca afla mai des presa datorita facebook

da 3 accidente in acelasi loc spune ceva, si au fost multe acolo in acel loc in urma modernizarii, cred ca acea curba nu e proiectata ok, apa nu se scurge rapid, plus ca e pe un sector -cam la mijloc - unde se poate merge lejer cu 90km/h.

Acel sector era inainte de modernizare la 90km/h iar dupa largirea la 2+1 si 2+2  e limitat la 50km/h si punctual la 70km/h de parca a fost modernizat si limitat sa stea masina cu radar pentru amenzi acolo.

adiarc tu crezi ca merita sa se largeasca pe Valea Oltului la 2+1, merita lucrarea fata de o largire la 2+2? ar face fata la trafic in varianta de 2+1?  parerea mea e ca ar trebui largit la 2+2 direct, timpul ar fi cam acelasi iar costurile suplimentare nu ar fi asa de mari fata de 2+1. E adevarat sunt sectoare unde nu e loc nici de 2+1. Ar trebui poate pe unele zone despartite sensurile, ca sa poata fi urcata mai sus pe munte.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

#363
Depinde cat costa 6m de latime in plus fata de 3m in plus... Pe VO spatiul e limitat...

Discutia asta cu 2+2 fata de 2+1 apare mereu dar de la 15k MZA in jos 2+2 nu are prea multe avantaje la raportul cost/beneficiu. De aceea Suedia nu construieste DX 2+2, ci doar 2+1, sau (la trafic mai mare) autostrada.

Pe VO traficul nu e inca aproape de 15k daca imi amintesc bine. Problema sunt obstacolele care provoaca opriri. De la un anumit trafic (pe care VO clar l-a depasit) o oprire se propaga pe multi kilometri si rezulta... parcare.

Asa ca ma intreb unde e mai bine sa bagam bani, in largire la 16m sau eliminarea acelor obstacole, in Talmaciu de exemplu. Daca obstacolele raman, 2+2 va fi in ambuteiaj fix ca 1+1 sau 2+1 acum.

thinker

#364
Corect cu exemplul de Talmaciu - si nici nu ar fi asa greu sa repozitionezi si retrasezi doua treceri de pietoni... Am mai dat si eu exemplu pe acest forum trecerile de pietoni de la Talmaciu.

Dar cred ca Valea Oltului a depasit de mult cei 15 000. O ora blocaj inseamna 10 km de coloana.
Pe drumuri nationale am pus o postare cu aceasta problema si am indicat si pe ce sectoare se poate face lejer 2+2 sunt cam 35-40 km, doar exproprieri necesare, ceva podete de 10 20 sau 30m lungime si consolidare. mai sunt alti 20 km unde ar fi structuri mai mari.

Unde e stanca si Oltul langa nu se pot obtine nici cei 3m, tot trebuie facut viaduct si acolo oricum se fac inca doua benzi - aici intra diferenta - probabil 20 de km nu continuu.


Exemplu la Balota, de la hidrocentrala de la Robesti pana la iesire din Tutulesti se poate face 2+2 cu exproprierile aferente, e loc si sunt cam 7-8 km, eu zic un loc ok.
Dar trebuie exproprieri masive, dar sunt si multe case nelocuite in zona, sunt doua localitati care ar trebui cumva ocolite/mutate pe o parte a drumului.

De la iesirirea din Talmaciu pana dincolo de Boita  se poate iarasi  la 2+2 nu neaparat pe aceeasi platforma, poate pana unde s-a largit deja, fara eforturi colosale.

Si mai sunt cateva sectoare.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

#365
Din informatiile mele nu sunt 15k MZA pe VO. Ionut e printre putinii care ma pot contrazice.

Nu poti masura traficul din trafic. Trebuie sa stai pe marginea drumului si sa numeri macar o ora de varf (cand nu sta traficul, ca atunci fluxul e zero), daca nu o zi intreaga. Sau poti afla fluxul de pe sensul opus numarand vehiculele timp de o ora si impartind la 2 daca vitezele coloanelor sunt similare pe cele doua sensuri.

Apoi in functie de fluxul maxim poti aproxima MZA. In mod normal e nevoie de media fluxurilor orare maxime pe zilele din tot anul. Aia se inmulteste cu o constanta intre 8 si 10. Dar daca stii ca de ex. in 22 dec va fi fluxul maxim din an (cum e pe DN68A) poti estima un prag maxim pt MZA pe acel drum, dar tot nu vei sti MZA "real", vei sti doar ca e mai mic decat acea estimare.

In legatura cu zonele inguste: pe distante scurte, o banda pe sens fara obstacole duce surprinzator de mult trafic. Drumurile 2+1 au o banda pe sens pe 50% din lungime, portiuni de vreo 2 km. Daca dintr-un motiv sau altul (lipsa de spatiu) o astfel de portiune are cate o banda pe ambele sensuri, capacitatea drumului nu se va schimba prea mult.

Din nou, cheia este "fara obstacole". Adica curbe la stanga si treceri de pietoni "blindate" sa nu incurce fluxul principal.

Ionut

MZA Valea Oltului. Date recensămînt CESTRIN 2015.

Râmnicu Vâlcea-Calimanesti 16000 (rotunjit)
Calimanesti-Talmaciu 13000 (rotunjit)

Beowulf

In opinia mea trebuie extins la 2+2, cu parapete median de tip NJ.

Nu exista alta varianta serioasa care sa reduca drastic accidentele frontale si sa imbunatateasca traficum. Un metru in plus pe fiecare banda nu presupune o investitie exagerata, dar rezolva multe probleme.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

adiarc

Am mai spus-o si o repet...solutia pt Romania e sa facem multe cu putin...2+1 pe V.Oltului e deosebit de necesar...nici nu mai trebuie sa argumentez aici...

Putem face acesti 2+1 pe 50% din V.Oltului in timp record(max 2 ani), daca s-ar vrea cu beneficii imense de siguranta si fluenta la pretul ( cateva zeci de mil de euro),unui SF bun pt Sibiu- Pitesti.....autostrada care nu o vom vedea mai repede de 10 ani

Ne e frica ca de dracu de solutii ieftine si care rezolva incredibil de multe....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Quote from: Beowulf on September 26, 2018, 09:59:46 AM
In opinia mea trebuie extins la 2+2, cu parapete median de tip NJ.
Adica sa facem un fel de A/DEx, dar fara sa o facem?...
Dar daca putem rezolva problema in felul asta, la ce bun sa mai facem si PiSi?...
Mai bine extindem DN7 la 2+2, wooaaslaa!
Nu mai avem nevoie de tuneluri/viaducte pe Pisi...

DN7 2+2 este adevarata solutie!

Quote from: Beowulf on September 26, 2018, 09:59:46 AM
In opinia mea trebuie extins la 2+2, cu parapete median de tip NJ.
(....)
Un metru in plus pe fiecare banda nu presupune o investitie exagerata, dar rezolva multe probleme.
Nu, un metru in plus pe fiecare banda nu costa mult... Doar ca este vorba de metru dupa metru, pe toata Valea Otului...

Mai ieftin decat PiSi.
Da-o naibii de Pisi.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


thinker

#371
Da o banda pe sens duce mult trafic, daca e si la 90 km/h si mai bine. Dar Valea Oltului traverseaza multe localitati, si daca sa spunem ca ar fi o coloana de la un capat la altul, aceasta ar merge cu viteza minima dintr-un punct, daca aceasta e de 30 km/h toata Valea Oltului se va misca cu 30km/h, daca e 10 km/h toata Valea Oltului se va misca cu 10 km/h. Deja se intampla pe sectiuni de 10-20 km acest fenomen zilnic.

Daca tot vorbim de Valea Oltului sa vedem mai multe date ale problemei.
1. sunt subiectiv cu siguranta, am parcurs acest drum cel putin saptamanal dus-intors in ultimii 25 de ani, probabil in jur de 1000 de ori.
2. CESTRIN 2015 - traficul a mai crescut intre timp cu 20-30%, spun din observatii personale + cresterea volumului de marfuri miscat pe aceasta axa, vedeti evolutia exporturilor
3. Fata de 2015, Calimanesti avea in 2017 de 3 ori mai multi turisti, date oficiale date de primaria Calimanesti
4. Daca vorbim de latire la 2+1 - inteleg ca trebuie platforma de 13m deci de adaugat de la 8m actual alti 5 m, de ce nu vorbim de 16m pentru 2+2 cu parapete median de beton. Acolo unde se poate + 5m se poate in general si +8m cu costuri de probabil 10-20% mai mari. Aici care e specialist sa spuna, dar cred ca adevarul pe aici e.
Unde e greu, e greu sa adaugi si un metru, e stanca pe o parte si Oltul pe cealalta.
5. Se mai poate imbunatatii ceva si cu solutii simple gen semafoare cu buton Talmaciu si Calimanesti, dar nu stiu daca legal pe drum european se pot amplasa, si poate ar mai fi cate ceva cu impact mai mic. Dar problema se mentine.
6. Luati in considerare aceasta solutie, nu inlocuieste autostrada, dar aceasta sufocare actuala va avea un impact economic major in urmatorii ani si pentru aceasta zona dar si pentru toata tara. Va fi artera critica lipsa, traficul dinspre granita se va gatui serios la intrarea pe Valea Oltului, la fel si cel dinspre Constanta.
7. PISI - daca imi aduc bine aminte, Ionut poate sa confirme
            - 27 km de tunel - pe 6 benzi -tunele de autostrada, tunele in munte, probabil nu se vor executa in paralel mai mult de 2.
            -54 km de poduri +viaducte, soseaua nu e pe sol, tot pe 6 benzi
            - peste 10 000 de grinzi ca si cele de la Gilau, probabil 14 000 grinzi de diferite marimi,
Da e necesara PISI dar mai devreme de 15-20 de ani nu cred ca o vedem. Inca 20 de ani cu actuala sosea o sa fie o crima, vor mai muri multi oameni, cred ca pe acest sector mor spre 50-80 de oameni anual, plus peste 100 raniti. Faceti un calcul pe inca 10 ani, daca credeti ca se va rezolva in 10 ani.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

#372
@adiarc
De acord cu solutia ta 100%, dar nu cred ca va rezolva complet problema nici acum, nici pentru viitor cand vom avea trafic si mai mare.
Cred ca aici tot pe acelasi 50% putem avea 2+2 cu parapete median de beton la un pret de 10-20% mai mare.
Argument
2+1 - 13m necesar din ce am citit aici pe forum
2+2 -16m necesar -la fel de pe aici
Drumul are acum 8m deci se vor adauga fie +5m fie +8m. Daca utilajele sunt in teren, proiectul e acelasi, nu cred ca diferenta pretului va fi mai mare de 20% pentru acest plus de 40% la latime. Da asta in conditiile in care ai unde sa faci 8m. Dar in general ai unde pe 50% din drum sau mai faci si portiuni de 2+1, e oricum mai bine.
Asa un cost estimativ ne poate spune cineva?
Repet ca asta nu e o varianta pentru PISI, e doar o carpeala pentru 15-20 de ani, fara de care va fi foarte rau pe acest drum.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

#373
@cristi5

Inteleg teoria cu masurarea valorilor de trafic.
- cu tot ce stiu eu, nu as putea alege o ora sa masor asa traficul, fiindca e perturbat non-stop pe Valea Oltului, accidente, coloane, politie, tot ce vrei, nu cred ca se mai circula normal in vreun interval orar sau in vreo zi din an.
Tronsonul e lung de 100km,  aproape fara variante, trecerea de pietoni din talmaciu influenteaza 10km pe amble sensuri circulatia, la fel si toate localitatile sau obstacolele  de pe drum, e greu sa iti dai seama ce sa mai numeri si cand. Poate o numaratoare continua pe o saptamana intreaga.

Da un drum de o banda poate duce acest trafic, daca Valea Oltului ar putea fi parcursa la o medie de 60-70km/h.
Dar nu se poate, avem foarte multe restrictii la 50km/h, treceri de pietoni, etc, care reduc capacitatea la jumatate sau o treime.
Din 2015 s-a ridicat limita de viteza in multe localitati la 70km/h, a fost bine un an, dupa care traficul in cresterea a compensat tot.
Acum traversez in medie in 3 ore aceasta portiune, in 2012-2014 media era la 1.5 -2 ore. In ambele cazuri fara cozi la accidente.

Daca sunt doritori as propune o numaratoare de o ora, sau mai mult, efectuata de mai multe ori, in mai multe zile alese de specialistii de pe aici, sa vedem care e situatia actuala pe Valea Oltului.Chiar daca nu e sezonul perfect eu ma ofer voluntar la o astfel de actiune.

Astept doritorii si propuneri. :D
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

JohannDB

#374
Mă gândeam la soluția de DN 2+1 și ca reflexie a experienței deja căpătate la trecerea din două benzi la o bandă, chiar pe Valea Oltului, nu pot să nu mă gândesc la un lucru... Cum va forța românul reintrarea pe banda din dreapta. La "alții" se învață, se practică și se și semnalizează acel/acea principiu/manevră tip "fermoar", de care mai ales bizonul localnic nu cred că a auzit. Din cauza asta sunt și tot mai desele blocaje la ieșirea de pe A1 la Șoimuș: la un moment dat mi-a fost dat să văd cum de pe banda stângă se intra forțat în banda unu și apoi forțat și de pe banda...de urgență, încât cei din banda unu băteau pasul pe loc !! Dar să te ducă mintea la a aplica "fermoarul", mai greu..... La trafic bară la bară la "îngustare" (intrarea pe o singură bandă) tot vor fi gâtuiri, fără a acționa civilizat și decent aplicând "fermoarul".