2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

Nu. dar e spatiul mai mare pentru depasiri, la limita de a intra in cei de pe "contrasens" (adica poti sa depasesti usor, de extrem de multe ori poti forta depasiri, unele mai rezulta in accidente mortale). Nici vorba sa se circule pe 4 benzi de la Bacau la Iasi. Daca vorbim de acelasi sens, nu sta nimeni in paralel cu cel de "pe banda 1" (apropo, defapt nu exista banda 2... e banda de circulatie + acostament latit)

dr4qul4

Au loc 4 masini in paralel. De fapt au loc 3 tiruri si un logan. Vedeti filmuletul meu de acum 1-2 ani.
Totusi, eu as incerca intai doar cu vopsea (marcaje trasate ca si cum ar exista wrsb). Mare parte din accidentele de pe DN2 se datoreaza confuziei. Sunt extrem de multi cei care cred ca acolo sunt 4 benzi, si sunt destui care stiu ca e doar o banda dar merg cu o roata pe acostament, dar mai sunt si cativa incapatanati care se cred politisti si stau pe banda desi merg incet si mai sunt si cativa idioti care au pretentia sa te dai obligatoriu de pe banda lor si sa mergi strict pe "banda 1".
Cei din urma sunt cei care se lipesc de tine si iti dau flashuri, te depasesc si dupa iti pun frana in fata. Cei de la punctul 3 sunt cei care ajung sa le fie pusa frana in fata dar cateodata mai pun si ei frana sau mai grav, se trezesc depasiti de tir pe acostament. Cand vezi tirul ca trece lipit de tine ai tendinta sa tragi de volan...si ajungi pe contrasens.

Cateva galeti de vopsea si se evita confuzia. Apoi stam si comparam rezultatele intre acest segment si celelalte (ramase la stadiul 1,5+1,5). Vopseaua asta functioneaza pe DN-urile cu banda de urcare. De ce nu ar functiona si aici?  Dar pana la urma ce ne costa sa incercam?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Liviu M

#287
Quote from: dr4qul4 on July 11, 2018, 06:05:22 PM
mai sunt si cativa incapatanati care se cred politisti si stau pe banda desi merg incet
Cu alte cuvinte, sa mergi corect == te crezi politist?  :o

Asta e ce mi-a placut cel mai tare la drumurile pe afara - nimeni nu te "cearta" ca mergi corect, te lasa in plata ta. Ca nici pe afara nu respectata toata lumea limitele de viteza.

dr4qul4

#288
corect este sa mergi cat mai aproape de marginea drumului. In cazul asta lipit de linia de demarcatie intre banda si acostament. Insa nu-i vezi mergand asa. Ei sunt setati sa impuna ei ordinea si disciplina. Sunt aceeasi care pe autostrada merg cu 130km/h doar pe banda 2.

Si oricum, sa conduci preventiv inseamna si sa respecti regulile nescrise.

Cand o lege nu este buna, nu trebuie sa o respectam orbeste. Altfel murim cu legea in mana asa cum se intampla pe langa A10.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Liviu M

Quote from: dr4qul4 on July 11, 2018, 06:27:33 PM
corect este sa mergi cat mai aproape de marginea drumului.
Ca sa-mi fie si mie clar - marginea drumului in cazul asta e linia dintre cele doua benzi - banda de mers si banda de urgente, da?

TibiV

Pai a si spus...
"In cazul asta lipit de linia de demarcatie intre banda si acostament."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

#291
Pai aia nu m-am prins dac-o vedem in acelasi loc.
In poza pusa de Andrei pe pagina anterioara sunt banda "de mers", banda de urgente si o fasie din pietris/balast/ce-o si ala.
Eu aveam senzatia ca fasia  din pietris e acostamentul, da' cum sunt cam paralel cu denumirile de pe sosele, am cerut detalii suplimentare, sa "ma astern" si eu cum trebuie pe sosea.

TibiV

Uitat-te aici https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg203979#msg203979 la raspunsul CNAIR.

"Drumul national DN2 are o platforma de 13 metri, si este prevazut cu 2 benzi de circulatie in latime de 3,50 metri fiecare (una pe sens) si doua acostamente in latime de 3 m fiecare (unul pe sens).

Precizam ca acostamentul are o banda (in latime de 2,50 metri) cu aceeiasi structura rutiera ca si partea carosabila. Aceasta banda consolidata de 2,50 m din cadrul acostamentului nu este o banda destinata rularii, ea fiind prevazuta pentru stationarea in caz de urgenta."


O sti si CNAIR macar ce are in ograda... 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

#293
Multumesc!
Data viitoare am sa citesc mai atent, ca pdf-ul de l-ai pus pe pagina anterioara il citisem deja.
In cazul asta sunt de acord cu formularea lui "lipit de linia dintre banda si acostament".  Da' nu ma prind unde-i problema cu cei care merg corect. Pe unde merg aia? Ca pe contrasens nu cred ca merg.

PS Cei care merg pe autostrada numai pe banda  2 nu merg corect. Legea zice ca se merge cat mai in dreapta si pe autostrada.

horyatm

#294
Sunt 2 categorii de șoferi care dacă se intersectează apar probleme. Proștii și cei care se pun cu ei. Indiferent dacă este sau nu acostament, dacă vezi că-ți vine un "deștept" din spate cu viteză, te tragi preventiv către dreapta ca să vadă cel din spate dacă îi vine ceva din față sau dacă intră într-o depășire riscantă să aibă loc. Un drum 1+1 are 7m, asta înseamnă că dacă stai aproape de acostament, pot să intre 3 mașini paralel. Dacă faci pe zmeul și stai lipit de ax-ul drumului, desigur, îl vei enerva pe teribilist, dar s-ar putea să intre totuși în depășire că se bazează că te tragi sau cel din față se va trage. Și așa se fac accidentele.

Ceea ce mi se pare mie derutant e că linia care delimitează acostamentul e întreruptă. Nu mă pricep așa bine la legislația marcajelor, așa că poate știe cineva să explice de ce e așa. În Franța e aplicată această metodă pe autostradă. Exemplu care-mi vine repede e DNCT, care tot așa are benzi de urgență, dar sunt delimitate cu linie continuă. De ce aici e întreruptă?

Liviu M

Ce ciudat mi se pare ca opinia majoritara sa fie "sa-i creem conditii nebunului". Nici nu-i de mirare ca "nebunii" se inmultesc.

dr4qul4

Dar nici nu te pui cu nebunul. Mai ales cand nebunul este intr-un tir cu numar de ukraina care te depaseste prin dreapta si te forteaza sa intri pe contrasens.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dumbravaandrei

Nu stiu ce aveti voi cu soferii din Ucraina... pe DN2 ucrainenii sunt unii din cei mai civilizati soferi. Cu toate scuzele de rigoare, dar in continuare ponderea majoritara a bizonilor conduc masini cu nr de B sau IF (in mare parte tigai din astea mici de la diverse firme de vanzari/distributie), urmati la foarte mica distanta de cei cu nr de BT  :D.
Si daca nu ma credeti, verificati in cate accidente sunt implicati sau cate provoaca.

tom_sawyer

#298
Quote from: vancouver on July 11, 2018, 02:40:22 PM
Eu din cate stiu DN2 are 1,85+3,5+3,5+1,85 = 10,70, de fapt cam 11, ca se adauga cele 3 marcaje.
Quote from: dumbravaandrei on July 11, 2018, 05:14:26 PM
@TibiV, DN28 si DN2 pe Bacau-Roman NU AU 13m. Nici 12!!!! este DN+3,6m! Adica are pana in 11m

dumbravaandrei, in captura Google Maps pusa de tine pe pagina anterioara e un Mercedes Cibro (sasiu Mercedes, carosat de o firma din Bucuresti).
Are latimea de 2420 mm, deci ~2,4 m. Sursa1, sursa 2

Uite-l aici vazut din fata, exact in acelasi loc: (posibil ca acea camera google, montata sus pe masinuta, sa distorsioneze imaginea, iar benzile par mai inguste decat sunt in realitate)





Quote from: Horațiu 87 on July 11, 2018, 07:25:10 PM
Tot ieri, acelasi DN 28 Tg. Frumos-Iasi, alt accident, inca o persoana decedata  :rip:

https://www.facebook.com/vasile.sandu.56/videos/vb.100000877258802/1826406597398564/?type=2&video_source=user_video_tab

Captura de pe videoul de mai sus. Ambulanta e Mercedes Vito. Are cam 1,9 m latime.




Powered by API/PUM imgur uploader

dumbravaandrei

#299
2420 cu tot cu oglinzi ;) ampatamentul din cate cunosc este mai mic (1,93m). 2,2m la ampatament  au cele de 55 de locuri (si in carte sunt trecute cu 2550mm latime).
Dimensiunile vehiculelor se dau conform punctelor maxime admise prin constructie (de la cel mai avansat punct de pe bara, respectiv cu oglizine in pozitia maxima de desfacere), iar la vehiculele de transport persoane inaltimea se specifica cu toate auxiliarele omologate in pozitie (cum ar fi instalatie de aer conditionat).