Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

etravel

@mtk, deci am avut dreptate, e UN automotor pe sens. Pare insuficient pentru lungimea parcursului.

cristi5

Dupa automotoarele italiene/daneze, sunt puse in circulatie si cele frantuzesti. Astea parca nu au probleme majore, sunt doar mai putin reusite. (poate automotoare era topic mai bun dar nu-l gasesc pe Tapatalk)

Jurnal Feroviar:

QuoteAstazi aflam cu ce vor veni de la Brasov la Bucuresti incepand din 09 decembrie 2018, cei de la Regio Calatori. Este pentru prima data in 13 ani cand Regio Calatori(ex Regio Trans) vin cu un material rulant potrivit cerintelor actuale.

Sunt automotoare diesel(DMU) fabricate de Alstom in anii 1997-2002, care reprezinta o imbunatatire considerabila a confortului si sigurantei calatorilor transportati de Regio Calatori.

Programul de circulatie al trenurilor RC, daca se adeveresc informatiile furnizate de personalul RC prezent in ziua de test, este urmatorul:

R 16032 Brasov 05.02 - Bucuresti 08.12;
R 16031 Bucuresti 08.40 - Brasov 12.29;

R 16036 Brasov 14.00 - Bucuresti 17.35;
R 16035 Bucuresti 18.08 - Brasov 21.45.

In sezonul estival 2019, Regio Calatori va introduce aceste DMU pe ruta Brasov-Bucuresti Baneasa-Constanta-Mangalia si retur, devenind astfel, cel mai rapid mijloc de transport feroviar pe aceasta ruta.

Sursa foto.
Andrei Marian.

https://www.facebook.com/1411314159144282/posts/2280933802182309/

pasadia

Vor avea program cu opriri prelungite in fiecare gara? Uite, comparativ cu Softrans:

IR 15931 Bucuresti Nord 09:23 - Brasov 11:55. (152 min)
IR 15935 Bucuresti Nord 19:24 - Brasov 22:01. (157 min)

IR 15032 Brasov 06:50 - Bucuresti Nord 09:28 (158 min)
IR 15936 Brasov 15:45 - Bucuresti Nord 18:18 (153 min)

Regiotrans-ul vad ca are nevoie pe acelasi traseu de 190, 229, 215 si respectiv 217 minute. Cam mare diferenta...

Earthchild

#153
^^^
Pe o ruta complet electrificata, Regio introduce DMU (am inteles ca va cumpara in final cateva ZECI). Era atat de neprofitabil daca cumparau de la inceput si niste EMU?

cristi5

#154
Sunt practic trenuri casate de francezi, deci probabil mult mai ieftine decat orice EMU. Vezi si aici:

https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/trenurile-frantuzesti-vor-circula-foarte-popular-traseu-weekend-romania-operator-privat-folosi-1_5c04d150df52022f75125138/index.html

Cat despre ruta aleasa, probabil e aleasa in functie de trafic. E pacat ca merg cu Diesel sub catenara dar daca trenul e mai confortabil poate are succes...

frunzaverde

#155
Quote from: pasadia on December 03, 2018, 10:16:14 AM
Vor avea program cu opriri prelungite in fiecare gara? Uite, comparativ cu Softrans:
Regiotrans-ul vad ca are nevoie pe acelasi traseu de 190, 229, 215 si respectiv 217 minute. Cam mare diferenta...

Nu, Regiotransul le opereaza in regim Regio, cu opriri in (aproape) fiecare gara si halta. In plus, 16037 sta la Ploiesti Vest aproape 20 de minute pentru cuplarea cu 16068, care vine de la Iasi (astfel incat calatorii pot merge Iasi - Brasov si retur direct).

Quote from: cristi5 on December 03, 2018, 12:06:04 PM
Cat despre ruta aleasa, probabil e aleasa in functie de trafic. E pacat ca merg cu Diesel sub catenara dar daca trenul e mai confortabil poate are succes...

Regio-urile lor aveau trafic si cu ramele vechi, RIO. Sunt foarte populare printre navetistii din jurul Bucurestiului si Ploiestiului - au orar foarte bun pentru naveta, si tarife foarte mici. Sunt putini care circula "tot drumul", dar pe bucatele (inclusiv Bucuresti - Ploiesti) e plin.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

thinker

deci politica cu adusul masinilor SH de afara merge si la trenuri... acum mai trebuie ceva samsari si taxa de prima inmatriculare ca sa fie treba oabla  :lol:
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

TibiV

#157
Ești nebun?
Așa "întinerim" parcul feroviar...
Ce dacă le-au casat francezii/danezii?!...

Astea sunt exact ca 80% dintre SH-urile din târgul auto...

Și astea sunt niște trenuri pe care le-a avut "o mamaie, le scotea o dată pe lună să facă piaţa, de fapt abia le-a făcut rodajul"...
:lol:

Trenurile astea sunt practic virgine, dar știu să facă de toate... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#158
Quote from: thinker on December 03, 2018, 04:19:19 PM
acum mai trebuie ceva samsari

Din astia avem cati cuprinde! Unul din ei a ajuns chiar si ministrul transporturilor, desi avea la activ participarea la falimentarea unei linii germane din samsarit locomotive romanesti.

Quote from: TibiV on December 03, 2018, 04:37:11 PM
Astea sunt exact ca 80% dintre SH-urile din târgul auto...

Cred ca chiar mai rele - astea sunt SH-uri aruncate de proprietarii originali pentru ca nu corespund cu nevoile tehnice si operationale ale operatorului original. Macar astea de la RT franeaza si nu iau foc, cel putin la viteze de pana la 120 km/h...

Quote from: TibiV on December 03, 2018, 04:37:11 PM
Și astea sunt niște trenuri pe care le-a avut "o mamaie, le scotea o dată pe lună să facă piaţa, de fapt abia le-a făcut rodajul"...

Pai n-ai vazut ce zicea nea Blidar cand a fost intrebat? Exact frazele cu mamaia si rodajul... A uitat de partea ca in Danemarca rodajul n-a prea mers 10 ani la rand... Si-ar fi castigat foarte mult respect daca ar fi zis pe fata : "da, au avut probleme, chiar foarte mari in Danemarca, date de un regim de operare foarte exigent cerut de DSB. Noi dorim sa le exploatam in cu totul alt regim, si avem solutii pentru "downgrade" pentru aducerea lor in siguranta; este un pariu ca reusim sa le facem functionale pentru ce avem noi nevoie. Lucram cu autoritatile romanesti si daneze; suntem inregistrati si in Danemarca, facem totul transparent, si nu vor circula pana cand suntem siguri ca suntem siguri.". Dar a preferat sa minta...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

thinker

#159
@frunzaverde - bine spus   :gj:

Acum serios in mediul economic de la noi ai putea vedea posibil un astfel de nivel de sinceritate?

@Tibiv - sa vedem daca au kilometrajul dat inapoi :)  probabil au venit cu anvelope de iarna si jante frumoase
le schimba filtrele, uleiul, distributia si sunt ca noi
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

tom_sawyer

Astra Trans Carpatic vrea să opereze din 9 decembrie încă o cursă pe ruta Bucureşti – Braşov, pe care vrea să introducă trenuri cumpărate de la danezi, a declarat pentru Economica.net Liviu Pescăraşu, directorul general al operatorului privat.

In prezent, compania operează o singură cursă pe ruta Bucureşti – Braşov, cu plecare de la ora 7:40 din Gara de Nord. Cursa ce urmează a fi introdusă din 9 decembrie va porni după-amiaza din Capitală spre munte, a menţionat şeful operatorului feroviar privat.

El a mai spus că anul viitor, de la 1 mai, compania vrea să opereze pe o rută nouă, respectiv Timişoara – Cluj Napoca.

economica.net



frunzaverde

Quote from: tom_sawyer on December 04, 2018, 11:19:04 AM
In prezent, compania operează o singură cursă pe ruta Bucureşti – Braşov, cu plecare de la ora 7:40 din Gara de Nord. Cursa ce urmează a fi introdusă din 9 decembrie va porni după-amiaza din Capitală spre munte, a menţionat şeful operatorului feroviar privat.

Au trasa asa:
15533: Bucuresti 14:50 - Ploiesti 15:31/15:33 - Campina 15:55/15:56 - Sinaia 16:20/16:21 - Busteni 16:29/16:30 - Azuga 16:35/16:36 - Predeal 16:45/16:46 - Brasov 17:25
15534: Brasov 18:00 - Predeal 18:35/18:36 - Azuga 18:44/18:45 - Busteni 18:50/18:51 - Sinaia 18:59/19:00 - Campina 19:26/19:27 - Ploiesti 19:48/19:50 - Bucuresti 20:35.
Viteza maxima 120 km/h, tonaj 400 tone sau automotor.

Pentru curajosi, eu n-am curajul necesar.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#162
Quote from: frunzaverde on December 04, 2018, 11:32:02 AM
Pentru curajosi, eu n-am curajul necesar.
Eu nici atat. Mi-e sa nu introduca automotorul vietii si pe cursa de dimineata, moment in care ii voi taia definitiv de pe lista de preferinte personale. De acum inainte nici nu voi mai cumpara bilet online dinainte, ce ma fac daca iau online cu cateva zile inainte si gasesc la peron chestia aia? Nu-mi da nimeni banii inapoi pe motiv ca nu vreau sa mai merg cu ala. Macar alea de la Regio sau Softrans au frane.
Later edit: am citit acum cu mai multa atentie, dar tot nu mi-e clar un lucru - numai cursa de la trei fara zece e cu chestiile alea, sau inclusiv cea de dimineata?

Ionut

^
QuoteRamele SNCF Class X 72500 reprezintă o serie de automotoare diesel produse de Alstom pentru operatorul naţional francez în perioada 1997-2002. Ele erau folosite pentru transport expres regional (TER), în special în zonele din sudul şi vestul Parisului şi pe coasta sudică. Trenurile au fost fabricate să atingă o viteză maximă de 160 km/h şi se pot cupla. Modelul adus în România are trei vagoane, cu o capacitate de 228 de locuri, şi a fost produs în 15 exemplare.

Deci si automotoarele astea au probleme? Vorbim de acelasi gen de controverse ca la automotoarele IC luate de la danezi?

tom_sawyer

^ Nu, discutia e strict despre IC2 de la Astra, care vor face curse si pe Bucuresti-Brasov.