Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura

Started by Ionut, April 18, 2015, 09:00:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

TibiV, e ciudat cum admiri ce fac bulgarii, dar critici cand si ai nostri au facut la fel.
Legat de decontarea UE......iti reamintesc ca in 2012 cand era dragostea mare, decontarile erau blocate de ce facusera ceilalti inainte.

Dar dupa deblocare, UE nu a avut probleme daca noi luam AM si AC dupa. Pana la urma au decontat lucrarile. Posibil sa ne ajute si comisarul european pentru politici regionale.

Acum sa o spunem pe aia dreapta: 2016 a fost un an DEZASTRUOS pentru infrastructura. Semnele erau clare de la aprobarea bugetului.
Declaratiile de atunci s-au dovedit a fi doar gargara. Le mai tii minte?

Avalansa de SF-uri si declaratiile din ultima vreme (indeosebi ale ministrului) nu sunt decat promisiuni electorale. Au tinut totul blocat, doar pentru a avea cu ce sa se laude acum.  Parca vad ca deblocheaza si LD4 tocmai pe 9.12. Cu siguranta ar fi vrut sa deschida si LD2 si Popasului, dar au fost destui ramasi prin posturi cheie care au avut grija sa-i intarzie.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Deficit bugetar în scădere la 0,17% din PIB, la zece luni

Execuţia bugetului general consolidat pe primele zece luni ale anului 2016 s-a încheiat cu un deficit în scădere de 1,3 miliarde de lei, respectiv 0,17% din Produsul Intern Brut (PIB), faţă de excedentul de 9,04 miliarde de lei, adică 1,28% din PIB înregistrat în perioada similară din 2015.

Economica.net

GDPR

Banii de la UE dau peste cap raportările bugetului: Avem un deficit bugetar de nici 0,2% din PIB, dar o cădere pe investiţii de 15% faţă de primele 10 luni din 2015

Cheltuielile bugetului în programele cu fonduri europene sunt, la zece luni din an, cu 7,7 miliarde de lei (1,7 mld. euro, echivalent a 1% din PIB-ul prognozat) mai mici decât în aceeaşi perioadă a anului trecut pentru că veniturile din fonduri UE la buget sunt cu 7,5 mld. lei (1,66 mld. euro) mai mici.

Investiţiile statului (cheltuielile de capital) sunt, în schimb, cu 1,8 miliarde de lei (400 mil. euro) mai mari, un plus de 20% faţă de primele zece luni din 2015, plus care nu compensează însă căderea veniturilor/cheltuielilor din fondurile UE pe care bugetul s-a bazat masiv pentru investiţiile din acest an.

ZF.ro

Dan027

http://www.digi24.ro/stiri/economie/finante-economie/impozit-pe-profit-exportat-peste-granite-cat-pentru-construirea-autostrazii-sibiu-pitesti-622998

Impozite pe profit mutate peste granițe cât pentru construirea autostrăzii Sibiu Pitești
An de an companiile multinaționale se eschivează de la plata unui impozit pe profit către bugetul de stat egal cu suma necesară construirii autostrăzii Sibiu Pitești. Atât de activă la verificarea micilor întreprinzători, Agenția Națională de Administrare Fiscală n-a cerut un euro înapoi marilor companii în contul profiturilor evaporate de acestea peste granițe. Cel puțin aceasta informează Curtea de Conturi (CC).

Impozitarea corectă a companiilor multinaționale și controlul operațiunilor prin care acestea reușesc, an de an, să evite plata impozitelor pe profit către stat are un potențial ridicat pentru veniturile statului. Aceasta desigur dacă Agenția Națională de Adminstrare Fiscală (ANAF) ar arăta aceeași duritate și față de marile companii internaționale prezente în România pe care o arată față de micii contribuabili evazioniști.

TibiV

Problema preturilor de transfer este atat de veche...

UE (prin CE) munceste de peste un deceniu la problema asta.

Cine iti garanteaza ca prin cumpararea din Franta a vasului de expansiune pentru lichidul de racire la Logan masina nu devine "neprofitabila", profitul (echivalent cu vasul de expansiune in cauza... :lol: ) fiind astfel "mutat" in Frnta ?
Sau ca transportul face (dpdv contabi) neprofitabila productia Loganului ?!?!... (Il fabric in Romania cu 8.000, il vand in Franta cu 9.500, dar transportul ma costa 2.000 per vehicul...Deci pierd 500 euro/masina...  Iti aduc si facturi !... )

Aici trebuie gandit mult mai "delicat"...
O multinationala se va gandi bine (si are oameni angajati pe multi bani ca sa se gandeasca bine la treaba asta) unde anume este profitul cel mai putin impozitat...

In rest, despre parerile lui Nea Nicu Vacaroiu emise de la "varful" Curtii de Conturi... sa imi fie cu iertare...
Fix pix!
Bune doar la TV de stiri, "breaking news", atunci cand nu ai altceva bun de dat pe post... :(

(Sa nu uitam ca "concluziile CC" au "omorat" sau "schilodit" multe proiecte de infrastructura... :( )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

Amen to that, TibiV!
Asta e o tema pe care oricind unii o vor scoate in fata: multinationalele care, ma rog, ce zic ei ca fac ele, strainii care "sug averea" nu e deloc clar cui, generic a rromanilor - nu e deloc clar care e aia-, in plus zvonistica retard patriotarda va risni oriunde si oricind isi va gasi urechi naive sa o asculte.
Indeosebi pe un fond ca al nostru, al unei natii care isi reaminteste (doar) periodic si care declara urlind (ca tot e azi 1 dec) ca "noi sintem romani" cind se va uita la niste senile pe Kiseleff si cind va baga la mat niste fasole. Cu vipusca. Mda.
Nu-mi aduc aminte sa fi declarat cineva undeva cindva ca sintem altceva decit romani. Si-atunci de unde si de ce atita nevoie de reafirmare a unei evidente?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Ionut

Economia României va creşte în 2017 cu 3,4%, cel mai înalt ritm din Europa,
dar deficitul bugetar va depăşi 3% din PIB


Publicaţia The Economist estimează o creştere a economiei româneşti cu 3,4% în 2017, cel mai mare avans din Europa, susţinut în special de consum, dar avertizează că statul are prea mulţi angajaţi, iar deficitul bugetar va depăşi plafonul de 3% din produsul intern brut (PIB), potrivit agenţiei de presă News.ro. În publicaţia specială de final de an "The World in 2017", The Economist estimează că România va încheia 2017 cu un deficit bugetar de 3,2% din PIB şi o rată a inflaţiei de 2,2%.

România ar urma să ajungă la un nivel al PIB/locuitor de 10.335 dolari, la valoarea nominală, şi de 24.780 dolari, valoare ajustată la paritatea puterii de cumpărare. România ar urma să aibă, anul viitor, cea mai mare creştere economică din Europa şi va fi urmată, din acest punct de vedere, de Turcia (3,3%), Bulgaria (3,2%) şi Irlanda (3%). Totuşi, The Economist, o publicaţie cu poziţii liberale, subliniază vulnerabilităţile economiei româneşti în următorul an.

Economica.net

dr4qul4

@toti,
iar creste deficitul peste 3%?  nu v-at saturat de povesti?
Daca ar creste deficitul peste 3% ar fi cea mai buna veste. Pentru ca asta ar insemna ca am fi chetuit cu investitiile mai mult ca niciodata.

Pana atunci, va reamintesc ca "maretul" consiliu Fiscal facea aceleasi predictii anul trecut, cum ca in 2016 vom trece de 3, poate chiar 3,5% deficit. Momentan, dupa 10 luni suntem la 0,2%.

Stiti cat ar trebui sa cheltuim in astea 2 luni? Pai ar cam fi trebuit sa terminam si sa sa platim toate autostrazile care sunt acum in constructie. Si tot nu ar fi fost de ajuns.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

mircea

Corectă observaţia ta cu predicţiile consiliului fiscal, la fel cum nici cu experţii de la FMi nu mi-s ruşine.
O singură precizare totuşi. Deficit de 3% nu ţine cont în mod obligatoriu de investiţii. E vorba strict cât cheltui faţă de cât încasezi. Dacă vrei, poţi să faci deficit de 100%, fără să dai un leu pe investiţii. Pur şi simplu bagi o lege că de mâine, pensia minimă obligatorie e de 1800€ şi, puffff (abracadabra), deficit de 100%.

dr4qul4

stiu cum se calculeaza. Dar de obicei cand previzionezi deficit de 3% si tu ajungi la 0,2 dupa 10 luni. Hai 1% dupa 1 an, inseamna ca investitiile au fost sacrificate.
Restul cheltuielilor raman in limitele executiei bugetare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GDPR

Hai ca nu-i chiar asa. Multi bani nu s-au cheltuit ca nu a fost pe ce: LD4, LD2 - zona tunelelor, Suplacu-Bors, ca sa citez doar cateva proiecte care ar fi trebuit sa fie in plina desfasurare anul asta. Adevarat este si ca o parte din banii necheltuiti puteau fi redirectionati spre o serie de alte proiecte mai mici care au fost puternic subfinantate anul asta, pe parte de protectie impotriva inundatiilor de exemplu, in loc sa fie tinuti la ciorap. Si se puteau pregati si lansa si mult mai multe licitatii, sunt o gramada de proiecte care stau pe loc de ani de zile.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on December 01, 2016, 07:02:55 PM
de obicei cand previzionezi deficit de 3% si tu ajungi la 0,2 dupa 10 luni. Hai 1% dupa 1 an, inseamna ca investitiile au fost sacrificate.
Restul cheltuielilor raman in limitele executiei bugetare.

Uite, "just for fun", ca nu mai ai "bad karma": -1

dr4qul4,
ce este atata de greu de inteles ca astia au dat anul asta legi care se vor aplica din 2017 ?
Hmmm... greu cu regula de "trei simple"...

Dar pe scurt:
- in 2016 au fost resurse bugetare... dar nu au fost AM-uri si AC-uri (evident, fara AM si AC nu poti plati lucrari ilegale )... De unde si deficitul "sub asteptari".
- in 2017 vei putea avea toate AM-urile si AC-urile lumii. NU vei mai avea bani nici pentru alea cu AM si AC. Ma va certa Ionut, ca "sa asteptam legea bugetului"...
Nu am ce sa astept.
Stiu cine va castiga alegerile. Stiu unde va "desena" pixul primele "minusuri".
Va fi JALE !

Economia (din pacate) NU este inginerie.
Deciziile economice se iau "ciolaneste" (de la ciolan) iar consecintele se intind pe multi ani...
Din pacate, in Romania deciziile le iau "ciolanarii" (tot de la ciolan), nu economistii sau inginerii...  >:(
Iar deciziile pentru urmatorii cativa ani au fost votate (aproape in unanimitate) de ciolanarii astia sub-jegosi care formeaza actualul Parlament al Romaniei.
Si care vor fi urmati de unii la fel de "competent" dpdv economico-financiar...
Mi-e si sila sa mai scriu doua vorbe pe tema asta...

Quote from: adrian rosca on December 01, 2016, 07:56:47 PM
Hai ca nu-i chiar asa. Multi bani nu s-au cheltuit ca nu a fost pe ce: LD4, LD2 - zona tunelelor, Suplacu-Bors, ca sa citez doar cateva proiecte care ar fi trebuit sa fie in plina desfasurare anul asta. Adevarat este si ca o parte din banii necheltuiti puteau fi redirectionati spre o serie de alte proiecte mai mici care au fost puternic subfinantate anul asta, pe parte de protectie impotriva inundatiilor de exemplu, in loc sa fie tinuti la ciorap.

Adrian: +0,75... Dar karma nu merge cu zecimale...
Hai, 1 de la mine...

Evident, a fost o gluma.
Nu dau dislike decat la gogomanii cat casa.... :D

Dar Adrian Rosca are (cel putin) 75% dreptate.
Plusul este (meritat) al lui... ;)

P.S.
Va tot luati de "pesimistii" de la Consiliul Fiscal", care au zis nush' ce acum un an...
Dar aia au luat "de bune" chestiile" scrise in buget.
NU este vina lor ca singurele cheltuieli realizate >100% au fost cele sociale...
Nu este vina Consiliului Fiscal ca CNADNR+CFR nu au fost in stare sa isi cheltuiasca banii alocati...
Ce o sa "ma rad" (trist) cand ii veti considera "optimisti" pe aia de la Consiliul Fiscal... In anul  fiscal-bugetar 2017 8)

Mai vorbim despre buget la anu', dupa ce o sa avem legea bugetului...
Si cand pariez pe ulmul ban din buzunar ca veti fi foarte revoltati....  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

@TibiV,
Ce legi? ca nu se vede nimic. Esti sigur ca se pot aplica? Sau au dat-o in bara exact cum au facut cu "stoparea taierilor ilegale" si achizitia "Cuminteniei" ?
Am vazut ca le-au declarat de importanta nationala (autostrazile). Suna bine. Dar poate fi aplicata masura? Sau daca o contesta cineva (cum s-a intamplat cu AC in regim de urgenta date de PMB) se anuleaza tot?

Si pentru ce proiecte sa se intample? pentru cele in regie proprie?  :lol:  Sau pentru cele pentru care doar ce au lansat SF-urile, desi au avut 1 an de zile la dispozitie. Pana avem gata urmatoarele SF-uri, ne prinde 2019.
DNCB sud si est este inca la ani lumina de a fi inceputa licitatia. Ne mai trebuie un consultant.
Nici la PiSi nu se vede luminita. Orice guvern am avea anul viitor, si orice buget alocat, nu vom avea proiecte.

La alte investitii stam mai bine? Pe hidro stie AdrianRosca mai bine cum stam.

Singurele investitii care au mers anul acesta sunt cele de la Dezvoltare regionala. Dar stii de ce au mers? Pentru ca planul vechiului ministru (cu bani de la comisarul european) a fost continuat de actualul ministru. Toti 3 avand aceeasi culoare politica.

La Transporturi stii de ce e atat de greu? Pentru ca planul vechi a fost schimbat de noul ministru (Cstescu) si schimbat din nou de si mai noul ministru (Buse), care a adus idiotenia de Regie Proprie pentru lucrari de la 0.
Cine sa fie atat de "credul" incat sa creada ca CNADNR, care nu e in stare sa intretina niste parapeti si niste rigole, poate sa construiasca pasaje si Km intregi de autostrada doar ca a fost rebotezata intre timp.




Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GDPR

Daca tot s-a adus vorba, sa vedem cum stam pe parte de investitii pe hidro (doar cele ce tin de Apele Romane, pentru ca la Hidroelectrica e o situatie mai speciala datorita insolventei ticluite de Ponta si Vulpescu). O luam insa din 2011, cifrele de mai jos incluzand si cele doua rectificari bugetare anuale:

2011: cheltuieli nerambursabile: 855.511 mii lei, cheltuieli rambursabile: 562.334 mii lei, cheltuieli de capital: 178.000 mii lei, Total: 1.595.845 mii lei.
2015: cheltuieli nerambursabile: 1.225.648 mii lei, cheltuieli rambursabile: 62.274 mii lei cheltuieli de capital: 68.933 mii lei, Total: 1.356.855 mii lei.
2016: cheltuieli nerambursabile: 14.369 mii lei, cheltuieli rambursabile: 65.420 mii lei cheltuieli de capital: 83.414 mii lei, Total: 163.203 mii lei.

Ca idee, desi suma totala din 2015 a fost destul de apropiata de cea din 2011, in 2015 au fost doar cateva proiecte mari care au beneficiat de sume consistente nerambursabile (gen amenajare rauri Somesul Mic in Cluj, Bahlui in Iasi, Niraj sau Tisa), multe din celelalte proiecte ramanand subfinantate. In 2011 mult mai multe proiecte au beneficiat de finantare suficienta.

Anul asta in schimb nu exista alocari de fonduri europene, cele 14.37 milioane fiind de fapt ramasite de anul trecut, insa atat la cheltuielile rambursabile cat si la cheltuielile de capital stam putin mai bine decat in 2015. Trebuie spus clar ca declinul finantarii investitiilor de acest tip a inceput odata cu rectificarea bugetara negativa din 2012 operata de Ponta (aici am sters ceva  ;)).

LE Sa vedem si ce estimari pe 2016 facea fostul guvern in bugetul pe 2015: cheltuieli nerambursabile: 876.635 mii lei, cheltuieli rambursabile: 25.000 mii lei cheltuieli de capital: 36.565 mii lei, Total: 938.200 mii lei. Absolut jenante previziunile de cheltuieli de capital si cele rambursabile, iar referitor la cele nerambursabile se pune intrebarea cine este vinovat pentru nepregatirea din timp a proiectelor? Raspunsul este clar: ambele guverne! Ati auzit cumva ce proiecte pe parte de mediu / ape urmeaza sa primeasca finantare europeana in exercitiul financiar 2014-2020? Eu nu, desi suntem la sfarsitul lui 2016.

Ionut

Premierul Dacian Cioloş:
Mergem pe o creştere economică realistă de peste 4% şi un deficit bugetar de sub 3%


"Mergem în continuare pe o creştere economică realistă, din analizele şi prognozele pe care le avem, de peste 4%, un deficit bugetar de sub 3%", a declarat Dacian Cioloş, într-un interviu acordat Digi24. El fusese întrebat pe ce cifre macroeconomice se lucrează proiectul de buget pentru anul viitor. Premierul a precizat că sunt luate în calcul şi cheltuielile fixe impuse de legile în vigoare. "Şi luăm în calcul nişte cifre fixe sau cheltuieli fixe, care sunt date de anumite legi pe care le avem în vigoare şi de anumite decizii care au fost luate", a anunţat Dacian Cioloş.

Primul ministru a anunţat că în proiectul Legii salarizării unitare sunt prevăzute creşteri salariale, într-o primă fază, a salariilormai mici, pentru "a aduce o reechilibrare în sistem". "Ne-am planificat o creştere începând de anul viitor până în 2021. În primii ani vor creşte mai mult salariile mici şi la urmă vor creşte puţin salariile mari, tocmai pentru a reechilibra şi a aduce echitate în sistem", a spus premierul. El a mai subliniat că, potrivit proiectului, salariul premierului va scădea faţă de cât e în prezent.

"Am văzut deja că, după ce s-a publicat proiectul de lege, se publică cât va câştiga preşedintele, premierul, miniştrii, secretari de stat. Nu cresc salariile, ba chiar la prim- ministru va scădea salariul faţă de cât e acum, tocmai pentru a le aduce în grilă. Creşterile sunt în primul rând la salariile mai mici", a precizat şeful Guvernului. Dacian Cioloş a fost chestionat şi în legătură cu impactul bugetar va avea aplicarea acestei legi în 2017. "Pe de o parte, avem ceea ce am decis prin ordonanţa de urgenţă 20, care înseamnă un impact de circa 2,6 miliarde de lei şi anul viitor, deci creşterile pentru medici sau pentru sistemul de sănătate, pentru şprofesori şi câteva reechilibrări în administraţie, la care de anul viitor mai e vorba de încă un miliard şi ceva care s-ar adăuga la cei 2,1 miliarde. Important nu e atât cu cât creşti anul viitor, ci important e faptul că la sfârşit, în 2021, ajungem să aşezăm grilele", a conchis primul-ministru.

Mediafax