[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Sindicaliștii de la metrou renunță la grevă

Angajații Metrorex au anunțat că renunță la greva generală. Vor primi 20% în plus la salariu, în urma negocierilor, a anunțat șeful sindicatului angajaților de la metrou, Ion Rădoi, la Digi24. De asemenea, Metrorex a anunțat că a fost semnat noul contract colectiv de muncă.

Majorările salariale intră în vigoare chiar de mâine, a spus Ion Rădoi.

Am ajuns la o majorare salarială de 20% pentru salariați, plus primele de metrou și cea de Crăciun. Asta a fost hotărârea Consiliului General al sindicatului si au fost satisfăcuți de această creştere", a spus Ion Rădoi.

Ambele prime sunt în valoare de 1.000 de lei, a spus liderul sindical. Ca și prima de Crăciun, prima de metrou va fi acordată o dată pe an, de ziua metroului.

Ion Rădoi a spus că media salariului tarifar la metrou este 3.300 de lei, la care se adaugă sporuri pentru cei care lucrează noapta, în zilele de sărbătoare și în weekend. Liderul sindical a precizat că mărirea salarială se aplică și sporurilor.

Acum cu tot cu sporuri, salariul mediu va ajunge la circa 4.000 de lei, a mai spus Rădoi.

Liderul sindical mai spune că cel mai mic salariu este 1.900 de lei, iar cel mai mare, al directorului general, este 20.000 de lei.

Întrebat dacă va crește și salariul directorului general, Rădoi a spus că acesta este aprobat de Adunarea Generală a Acționarilor. În aceeași situație sunt și salariile directorului adjunct și ale șefilor de secții. De altfel, acestea nu sunt incluse în calculul salariului mediu.

digi24.ro

sab

Nu stiu pe cine pacaleste Radoi, salariul mediu la Metrorex se apropia de 5000 lei inca din 2016, iar ei au obtinut in fiecare an cel putin 10% marire salariala...
https://www.romaniatv.net/ce-salarii-au-de-fapt-angajatii-metrorex-si-cat-castiga-directorii-de-la-metrou-compania-face-sute-de-angajari_307948.html

dr4qul4

Miza erau spatiile comerciale.Ceva imi spune ca raman la sindicat
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vasile.silion

Quote from: TibiV on December 09, 2018, 10:27:39 PM
@vasile.silion,
in doua vorbe: ex-clus !

Mulțumesc! M-am lămurit pe deplin. În naivitatea mea, aveam o impresie greșită despre metrou (cred că am fost de două ori în viață cu metroul). Așa o fi și în alte părți? Magistralele sunt independente unele de altele, se construiesc ca niște circuite închise?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

sab

Nu prea inteleg intrebarea.
Fiecare magistrala are traseul ei  bine definit, nu se poate circula oricum, in orice combinatie dorita. Magistralele nu se "amesteca", fiecare are traseul ei definit inca din proiect si propriul rol (axa E-V, axa N-S, etc).
Exceptie fac magistrale proiectate inca de la inceput sa aiba traseu comun (cum sunt la noi M1si M3 intre Eroilor si Grigorescu), unde metrourile circula pe aceeasi linie pe o anumita portiune de traseu.

RobertN

Salutare!

Mulțumesc pentru fotografii, în primul rând!

Nu cred că s-a mai discutat, aș dori să pun o întrebare (care sper să nu pară ieșită din context): de ce nu se folosesc diacritice la denumirea stațiilor și a indicațiilor din stații?

Mulțumesc.


nenea_hartia

^ Probabil din aceleași motive pentru care nu se folosesc nici fonturi standard și nici nu se încearcă uniformizarea semnalizării în toate stațiile și pe toate magistralele (sau măcar pe astea noi), etc. Deoarece beneficiarului nu îi pasă și n-a cerut așa ceva în caietul de sarcini, deoarece proiectantului și constructorului nu le pasă și nu îi deranjează să pună panouri cu diacritice și panouri fără la doar 2 metri unele de altele și deoarece călătorilor nu le pasă cum arată, ,,important e să fie trainic" (am văzut atitudinea asta la fierătaniile alea hidoase de pe A10 :().

sab

Indicatoarele, chiar daca sunt la 2m, au semnificatie diferita, unul arata scarile si altul liftul. Bineinteles ca pe ambele scrie EXIT pentru ca atat scarile (rulante sau fixe) cat si liftul reprezinta cai de iesire din statie.

nenea_hartia

^ M-am referit la faptul că unul are diacritice, altul nu.

sab

Intr-adevar mai deosebita situatia. Posibile explicatii :
1. Indicatoarele sunt facute de firme diferite, pentru ca unele sunt casete luminoase, altele simple indicatoare de tabla
2. Indicatoarele fara diacritice erau "pe stoc", pentru ele indica doar liftul si nu sunt personalizate in functie de statie.
Se pare ca treaba asta cu diacriticele este o cerinta mai noua a Metrorex, implementata mai greu la Tineretului (acces nou). Uite o poza cu un indicator in care diacriticele nu sunt din acelasi film cu restul literelor..  :) https://www.flickr.com/photos/10663095@N06/42979700815/

nenea_hartia

^ Mulțumesc, explicațiile sunt foarte plauzibile.
Referitor la poza respectivă, o mare parte din softurile utilizate în România sunt ori pirat, cu fonturi doar pentru engleză, ori aduse de firma mamă din străinătate sau cumpărate de cineva direct de afară și adesea nu pot reproduce diacriticele românești. M-am lovit de problema asta de câteva ori, de la aparate de poansonat pe piese metalice și până la afișajul unor panouri stradale cu mesaje variabile.

frunzaverde

Quote from: sab on December 10, 2018, 08:27:38 PMUite o poza cu un indicator in care diacriticele nu sunt din acelasi film cu restul literelor...

Pana si organizatii mici, individuale, au ghiduri de stil in care se specifica exact tipul de caractere, grosimea, culorile si schemele de culori folosite... Toate astea au si un sens cand vine vorba de orientare, care sens are legatura cu siguranta, cand vine vorba de multimi mari...

In cazul asta cineva avea un font care nu continea diacriticele corecte. E inadmisibil in 2018, in conditiile in care UTF-8 s-a generalizat in toata lumea. Si nu e vorba de o masinarie industriala veche, cu fonturi fixe in memorie in nici unul din cazuri - e un defect tipic care apare in software de grafica standard (gen InDesign sau Corel) daca nu stii ce faci si n-ai fontul necesar (daca stii ce faci, existau carpeli). Iar daca masinaria care-ti face semnul/matrita/colantul iti accepta un fisier grafic standard (ceea ce pare ca e cazul), atunci daca stii ce faci, exista solutii sa carpesti diacriticele chiar si daca fontul lipseste. Firma care a facut panoul s-a zgarcit la 20 euro pentru pachetul corect de fonturi.

Bine, in mod normal ghidul de stil si signalistica ar trebui comandat de Metrorex cu toate resursele furnizate integral. Dar... la Metrorex, pe M2, inca sunt semne pe care s-au schimbat numele statiilor cu bidineaua de vopsea, nici aia trasa ca lumea. Si asa a ramas de aproape 10 ani...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Spațiile comerciale din stațiile de metrou, scoase la licitație. Comercianții evacuați au dat în judecată Metrorex și firma sindicatului, care se luptă și între ele la tribunal

Ministerul Transporturilor, acționarul unic al Metrorex, a aprobat în AGA companiei oportunitatea declanșării procedurilor legale în vederea valorificării prin închiriere a unor spații din stațiile de metrou. Comercianții însă au dat în judecată Metrorex și firma sindicatului de la metrou, Sindomet Servcom, încă de când au primit notificare de evacuare. Astfel, pe rolul Judecătoriei Sectorului 1 al Capitalei a fost înregistrată pe 3 octombrie o acțiune intentată de Asociația Comercianților de la Metrou împotriva Metrorex și a Sindomet Servcom, având ca obiect "acțiune în constatare", fără termen de judecată deocamdată.

Meciul pe scurt pe Profit.ro

RobertN


Ionut

Metrorex a anunţat programul circulaţiei trenurilor de metrou în perioada sărbătorilor de iarnă

În zilele de  25, 26, 29, 30 decembrie şi 1, 2 ianuarie 2019, pe toate magistralele trenurile vor circula conform graficelor pentru zilele de week-end şi sărbători legale, informează compania. În zilele de 24, 27, 28, 31 decembrie a.c. precum si 3, 4 ianuarie 2019, trenurile vor circula pe Magistrala 1 (Republica- Dristor 2) şi Magistrala 3 (Anghel Saligny- Preciziei) la un interval de 7 minute, pe Magistrala 2 (Berceni- Pipera) la un interval de 4 minute, iar pe Magistrala 4 (Gara de Nord 2- Parc Bazilescu) la un interval de circa 11 minute. În noaptea de revelion, trenurile de metrou vor circula între orele 00:00 – 1:00 la un interval de 10 minute, iar de la ora 1:00 până la ora 5:00 la un interval de 20 minute.

ZF