[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Ideea mea e sa avem o singura companie de transport in comun. Practic sa dispara metrorexul si sa fie inglobat in CTBI (Compania de transport Bucuresti Ilfov), care sa aiba o strategie unica pentru Bucuresti si suburbii, cel puțin pana la DNCB, daca nu chiar pana la A0.

Mi se pare o prostie sa impartim totul pe bucatele. La fel cum mi se pare o prostie ca din cele 3 linii de tramvai pe cale proprie merge intre Dristor si Pallady, si nu doar ca e dublat de metrou, dar tramvaiul si mai intoarce mai repede, iar zona nu e nici pe departe una cu densitate foarte mare.
Chiar nu pot intelege cum de au modernizat linia lui 27 cand stiau ca acolo e metrou (nu stiu exact cand a fost modernizata, dar tunelul de metrou e acolo de vreo 30 de ani).

Probabil cer prea mult ca schimbarea mijloacelor de transport sa se faca fara sa mergi prin ploaie, iar cand metroul ajunge in statie sa te astepte deja un tramvai.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: dr4qul4 on April 06, 2018, 08:11:54 PM
ce treaba are actualul mandat cu transferul?
Oricum, sunt mai multe sanse ca peste 2 ani sa nimerim un primar bun, decat avem sa nimerim un ministru al transporturilor care sa reziste 4 ani.

NU sunt de acord cu tine...
Eu cred ca sunt mai multe sanse ca peste 2 ani sa nimerim un primar mult mai prost (sau, Doamne fereste, un Presedinte al  Romaniei la fel de prost..) ca actualul primar general... :(  )

Quote from: MMM on April 06, 2018, 08:54:19 PM
@TibiV, ai vazut multe. In ale cui mandate ai fost multumit de activitatea PMB/CPMB?
Nu am fost niciodata multumit...
Dar as spune ca am fost cel mai putin nemultumit in mandatele "marinarului" si ale succesorului lui "marmura-granit"...
Dar si pana si don' doctor a facut ceva, desi el personal era un nesimtit... Strada Gherghitei, des pomenita pe A3, a fost largita la 2 benzi/sens fix de Oprescu. (Inainte era o amarata de 1+1...).
Nu ma intreba despre actualul edil... :D

Quote from: dr4qul4 on April 06, 2018, 10:36:21 PM
Ideea mea e sa avem o singura companie de transport in comun. Practic sa dispara metrorexul si sa fie inglobat in CTBI (Compania de transport Bucuresti Ilfov), care sa aiba o strategie unica pentru Bucuresti si suburbii, cel puțin pana la DNCB, daca nu chiar pana la A0.
Ti-ai schimbat cumva angajatorul ?...
Adica acum este angajat la Duamna' ?
La vreuna din cele 20 societati municipale ?
(Glumesc, desigur...)
Dar mi se pare fascinant ca un om cu "mintea la el" poate sa creada ca intrarea unor "chestii" cum ar fi Mrex siDNCB in subordinea PMB ar fi un progres...
(Atentie, NU folosi comparatii cu Lonfra, New York si alte asemenrea...
Vorbim despre Bucuresti si, din pacate, despre Firea....)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Cred că am zis și eu mai devreme, dacă ar fi pusă cumva la autoritatea metropolitană de transport mi s-ar părea mai interesant. Acum mai sunt și niște chestii legate de specificul metroului ( nu știu dacă în practică e așa, dar în teorie fiind la MT probabil e mai ușor să iei o șină de la CFR la nevoie - exemplul e stupid, dar mă refer la diverse echipamente și eventual specialiști) decât dacă ar fi la RATB, care nu prea mai are alte utilaje feroviare în dotare. Problema e și că actuala primăriță se ocupă doar de proiectele pe care nu le poate face, deci cererea ei sună mai degrabă a căutare de scuze pentru că n-a făcut nimic, dar pe de altă parte putem discuta problema în abstract, cu speranța că următorul va fi mult mai capabil, madam nu mai are prea mult mandat :)  După părerea mea metroul nu ar trebui să fie o povară financiară pentru oraș, dimpotrivă - exploatarea în sine cred că ar trebui să fie profitabilă; ceea ce e o povară e doar extinderea, și aici ar fi discuția: e mai convenabil ca de proiectele de extindere să se ocupe primăria sau ministerul? Eu personal nu am un răspuns clar: din '90 până când metroul a fost mutat la minister proiectele de extindere au stagnat ( sau au dat înapoi din cauza degradării). După ce s-a trecut la minister au apărut stații noi, s-au finalizat cele începute.... dar sunt  momente istorice diferite, pentru că în prima perioadă întreaga țară a stagnat, deci nu avem termen de comparație corect.   

TibiV

Quote from: carutasul on April 06, 2018, 11:47:56 PM
...pe de altă parte putem discuta problema în abstract, cu speranța că următorul va fi mult mai capabil, madam nu mai are prea mult mandat :) 
Pai nu putem discuta "in abstract"...
Orasul asta nu traieste "abstract", traieste concret in fiecare zi.
"In abstract" putem discuta despre modele de succes in transportul in comun ale altor primarii din lume.
Dar ce legatura are "abstractul" asta cu PMB ?!?!...


Quote from: carutasul on April 06, 2018, 11:47:56 PM
După părerea mea metroul nu ar trebui să fie o povară financiară pentru oraș, dimpotrivă - exploatarea în sine cred că ar trebui să fie profitabilă
:lol: :lol: :lol:

Pai ACUM Metroul NU este o povara financiara pentru oras, pentru ca subventia pentru Metrorex vine prin MT, de la BUGETUL DE STAT ! (S-a comentat mult ca in felul asta aia de la Botosani platesc pentru metrou, pe care nu il vor folosi poate niciodata in viata...)

Daca trecem Metrorex in subordinea PMB, subventia va trebui sa fie asigurata IN TOTALITATE de la Bugetul PMB.
(La fel daca trecem DNCB la PMB, chiar si finalizata la 2 benzi/sens si cu pasaje denivelate la intrari... Costurile de INTRETINERE se vor MUTA la distinsa PMB. In momentul de fata DNCB este "Drum National", intretinerea sa se face din "rovinieta". Daca muta DNCB in subordinea PMB va deveni doar o alta strada a Bucurestilor (cel mai lung "bulevard" al Capitalei...) dar fara sursa clara de finanatare...
(Si "Mama Doamne" ce bine se simt strazile din Bucuresti administrate de PMB si de primariile de sector...)

Ca a venit ocazia...
NU sunt in totalitate impotriva trecerii DNCB la PMB (dar asta abia dupa ce va termina CNAIR modernizarea...)

Insa trecerea permanenta a DNCB la PMB are logica doar in masura in care actualele "suburbii de facto" (de la Otopeni si Berceni la Pantelimon si VOLUNTARI, poate chiar Afumati...) vor fi desfiintate "de jure" si vor fi incluse in Greater Bucuresti"...

Situatia actuala este inacceptabila.
N-shpe primarii care te blocheza la periferie - vezi A3 la intrarea in Bucuresti...
Plus Curtea de Conturi care tipa la fiecare "jonctiune" intre Mun.Bucuresti si Ilfov...
Aceste "asa-zise" primarii ar trebui sa dispara sau, in cel mai rau caz (ca sa nu ramana domnu' Firea fara job...), sa fie transformate intr-un fel de primarii de "sub-Sector"...

Sunt multe de discutat, dar "orele este cam tarzii"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Păi când zic "în abstract" mă gândesc la situația în care Bucureștiul va fi cât de cât administrat ( așa cum a fost de exemplu în vremea celor doi primari menționati de tine, că sunt cam de aceeași părere, ei sunt singurii care măcar s-au străduit să administreze. Sincer, în ciuda a ceea ce se petrece acum, l-aș pune și pe Ciorbea, doar că la el situația era alta și nici n-a stat prea mult ). Dacă ne gândim că în următoarea sută de ani vom avea tot primari ca FIrea sau Halaicu... oricum se duc toate de râpă, nici n-are rost să ne batem capul unde va fi metroul :)
Când zic de povară, mă refer la faptul că nu înțeleg subvenția. Eu nu cred că exploatarea metroului are nevoie de subvenție. Când ai câteva milioane de călători pe zi mi se pare absurd....  A, că banii se duc nu știm unde, asta e altă poveste, dar "în mod normal" eu nu cred. Sigur, cine are nevoie de bani, ca metroul din Munchen ( pe acolo am ajuns eu, dar bănuiesc că e peste tot) exploatează și publicitatea, toată zona scărilor rulante era plină de reclame, și din ălea mărunte, la medic de familie și instalator, nu la Coca-Cola cum visează cei de la noi) ; noi, dacă n-avem nevoie de bani, o concesionăm la sindicat..... :)
Părerea mea ( să îmi facă cineva un calcul dacă totuși greșesc) e că banii ar trebui să fie necesari doar pentru extindere. Dar ăia chiar sunt mulți. Acum, sigur, probabil și PMB și-ar permite investiții, dacă nu le-ar sta gândul doar la căpușat. Cum fondurile europene se căpușează mai cu măsură, va fi greu.... tramvaiul se poate extinde și cu fonduri proprii, de aia e madam fană tramvai :) Dar argumentul tău cu extinderea e imbatabil. Câtă vreme avem zone chiar în interiorul centurii care nu țin de București ( eu stau în exteriorul ei) mutarea metroului nu face decât să pună bețe în roate dezvoltării lui.

carutasul

Știu că al nostru merge în pierdere, dar tot nu-mi vine să cred că pierderea e reală, în sensul că nu e datorată doar "căpușelor".
Acum sigur, că statul/primăria vrea să subvenționeze pensionarii și studenții n-aș pune-o la pierderi, ci la capitolul "fac ce vreau cu banii mei".
Adică zic și eu așa (poate mă înșel) că 4-5 milioane de lei pe zi  ar trebui să ajungă pentru exploatare. Dacă pui în calcul și șantierele ( și cred că și în exemplele tale din America sunt puse la socoteală), normal că nu poți ieși pe plus, dar construcția de linii de metrou e utilitate publică, trebuie separată din punct de vedere al costurilor...

TibiV

Orice serviciu poate sa iasa pe pierdere daca tariful este mai mic decat costul real. Iar in cazul asta cu cat numarul de clienti este mai mare, cu atat subventia creste...
Exact asa cum si RATB s-ar inchide maine daca nu ar primi subventie de la PMB.
Atentie, Metrourex nu are gratuitate pentru pensionari !
Am gasit o postare de-a mea de anul trecut de la "electrici", exact pe aceeasi tema - trecem sau nu Mrex la PMB:

Bugetul Metrorex pe 2106 arata ca au avut venituri de 775 mil. lei, din care 360 mil. lei subventii de la stat. Adica aproape jumatate...
In Legea Bugetului pe 2017, Ministerul Transporturilor are prevazut 415 milioane de lei la capitolul "subventii pentru transportul cu metroul".

Atentie, astia sunt alti bani decat cei pentru lucarile de investitii de la metrou, care intra in alta categorie...
Anul trecut Metrorex a avut 1,437 miliarde lei pentru investitii, din care 1,403 miliarde de la buget.

Deci daca preia Metrorex, PMB va trebui sa puna pe masa si banii de subventie.
Dupa RATB si RADET, fix de Mrex are nevoie bugetul Capitalei...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

@TibiV, e si normal sa fie pe pierdere cand o calatorie e cel mult 2,5 lei. Fara zonare, fara nimic.
Asa suntem noi romanii, cand vine vorba de avantaje, VREM, cand vine vorba de platit..NU VREM.

Ia sa punem niste impozite reale pe masini, taxe de parcare in centru (si sa se interzica efectiv parcarea pe unde vrea muschiul nostru) si sa crestem tariful ratb/metrorex LA VALOAREA REALA. Sa vezi atunci ce repede invatam sa mergem pe jos 2 statii de tramvai, sau pe bicicleta/trotineta.
Ne plangem ca avem un oras aglomerat, dar uitam ca avem cele mai mici tarife la serviciile publice din tara, desi venitul mediu net e aproape dublu fata de restul tarii. Pana si la taxi....In Rm Valcea e 1,89/km. La noi multi stamba din nas cand vad 1,79.
Cat timp vrem totul (aproape) gratis, nu vad cum putem emite pretentii sa primim servicii decente.

Au modernizat linia de tramvai pe Iancului/Pantelimon...insa nu au facut si un amarat de acces direct de la metrou.
La fel, la Unirii 1, avem capatul lui 32. Dar trebuie sa iesi afara si sa stai la semafoare. Chiar atat de greu sa fie sa faci un acces direct intre metrou si statia de tramvai/autobuz?
Nu-mi fac vise pentru ceva grandios (ca in Canada), dar macar ceva decent asa cum trebuia sa fie pasajul de pe M5 de la Parc. Trebuia sa avem un pasaj sub strada, asemanator cu cel de la Universitate. Pana la urma ne vom alege cu ceva in genul Pasajului Latin (Lipscani), dar mult mai aglomerat.
Avem nevoie de o strategie unica de transport in interiorul liniei de centura. SI pentru asta, avem nevoie de un singur sef.



Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Goldmund

Quote from: dr4qul4 on April 07, 2018, 02:59:29 PM
@TibiV, e si normal sa fie pe pierdere cand o calatorie e cel mult 2,5 lei. Fara zonare, fara nimic.
Asa suntem noi romanii, cand vine vorba de avantaje, VREM, cand vine vorba de platit..NU VREM.
Nu pot decat sa-ti dau dreptate. Bucuresti trebuie sa aiba cel putin trei zone de tarif, in cercuri concentrice. Biletele de metrou, tram, sau autobuz ar trebui sa fie mai scumpe, odata cu cresterea nivelului de trai.


Quote from: dr4qul4 on April 07, 2018, 02:59:29 PM
Ia sa punem niste impozite reale pe masini, taxe de parcare in centru (si sa se interzica efectiv parcarea pe unde vrea muschiul nostru) si sa crestem tariful ratb/metrorex LA VALOAREA REALA. ..........
Cat timp vrem totul (aproape) gratis, nu vad cum putem emite pretentii sa primim servicii decente.

Vezi taxa pe poluare, taxa pe sosele, etc. si daca s-a facut ceva cu acesti bani. Mai trebuie si politicul sa doreasca o imbunatatire in toate sectoarele publice...Dar din nou ai dreptate cu parcarile in centu, respectarea reala a zonelor unde este interzisa parcarea, etc..

Quote from: dr4qul4 on April 07, 2018, 02:59:29 PM
Au modernizat linia de tramvai pe Iancului/Pantelimon...insa nu au facut si un amarat de acces direct de la metrou.
...........
Avem nevoie de o strategie unica de transport in interiorul liniei de centura. SI pentru asta, avem nevoie de un singur sef.

Orasul are nevoie de noi pasaje pietonale, de pasaje comerciale chiar, dar in orice caz de legaturi directe cu peroanele diferitelor mijloace de transport.

Bucuresti se va sufoca din cauza "navetistilor" care vor fi sute de mii in viitor. Nu putem aplica un concept si o strategie unica in interiorul liniei de centura care sa functioneze. Cunosc bine problema oraselor germane: problema marilor orase o reprezinta sutele de mii de "Penndler"(navetisti), an de an mai multi! care locuiesc langa marile centre urbane, dar muncesc "in the city" Aici vin trenurile suburbane, sau, in cazul nostru, prelungirea magistralelor de metrou cel putin pana la Bragadiru, Buftea, Voluntari, Com. Pantelimon, altfel nu se poate, nu ar fi posibil. Cu interziceri, sau cu plata de intrat in oras nu ar fi nici social si nu ar aduce mare lucru, doar bani ce nu ar fi cheltuiti transparent...

Ionut

Metrorex va cumpăra energie electrică de aproape 13 milioane de euro de la Hidroelectrica

Metrorex, compania de stat care administrează reţeaua de metrou din Bucureşti, va cumpăra energie electrică în valoare de 59,9 milioane lei (12,8 milioane euro), fără TVA, de la producătorul de energie Hidroelectrica, una dintre cele mai profitabile companii de stat, potrivit unui anunţ publicat joi pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). "Cele două contracte, ce urmează să se deruleze pe o perioadă de un an începând cu 01.07.2018, au ca obiect livrarea de către Hidroelectrica a unui total de cca. 297.000 Mwh energie electrică pe medie şi joasă tensiune: 195.000 Mwh către Metrorex SA şi 101.678 Mwh către RATB", arată un comunicat transmis vineri de companie.

News.ro

Ionut

Timpul de aşteptare la metrou, neschimbat de cinci ani. Numărul mediu zilnic de călători la Aurel Vlaicu, staţia corporatiştilor, + 50%

Pe magistratele 1 (Dristor - Pantelimon) şi 3 (Preciziei - Anghel Saligny) ale metroului bucureştean, rute care culeg călători din toate marile cartiere ale capitalei conectându-i cu staţiile centrale Unirii şi Victoriei, timpul de aşteptare în staţie este neschimbat de cinci ani de zile. În aceşti cinci ani însă, numărul de validări la nivelul întregii reţele a crescut cu 8,4%, cu un vârf de 50% înregistrat în staţia Aurel Vlaicu. Astfel, potrivit datelor furnizate de Metrorex, timpul mediu de aşteptare pentru magistralele 1 şi 3 este de circa 6-7 minute în orele de vârf şi ajunge până la 10 minute în rest. În zona comună a celor două magistrale, timpul de aşteptare este ceva mai mic, de circa 3-4 minute, deşi luna aceasta durata a ajuns la 6 minute.

Pe magistrala 2 Berceni - Pipera, cu staţii precum Piaţa Unirii, Universitate, Piaţa Victoriei, Aviatorilor şi Aurel Vlaicu, durata medie de aşteptare în perioada de vârf este de trei minute, iar în rest de 8 minute, durată neschimbată de cinci ani de zile. Chiar dacă timpul de aşteptare în staţii precum Unirii sau Victoriei, care asigură legătura cu Aurel Vlaicu, este destul de redus, acestea sunt staţiile care colectează tot traficul de pe celelalte magistrale, unde timpul de aşteptare la orele de vârf este dublu.

Astfel, un călător care porneşte de la Costin Georgian, de exemplu, vrea să ajungă la Aurel Vlaicu şi trebuie să schimbe magistrala la Piaţa Unirii în jurul orei 8:30 cel mai probabil va fi blocat în traficul de pasageri.

ZF

elcraft

Se ajunge frecvent la intervale de 12 minute pe M3, si nu la miezul noptii, ci in zile lucratoare prin jurul pranzului. Sunt curios oare pe ce mai dau vina aici pentru bataia asta de joc?

Probabil ca daca nu e aglomeratie de la sine, ea trebuie creata oricum.

rizzuh

In Atena pe M3 am avut vara trenuri la intervale de 15 min si o caldura infernala in statii. Si acolo nu sunt 2 trasee cu o parte comuna cum este pe M1/M3 la noi, care dubleaza intervalul pe partea comuna.

subway

Quote from: elcraft on June 26, 2018, 07:15:22 PM
Se ajunge frecvent la intervale de 12 minute pe M3, si nu la miezul noptii, ci in zile lucratoare prin jurul pranzului. Sunt curios oare pe ce mai dau vina aici pentru bataia asta de joc?

Probabil ca daca nu e aglomeratie de la sine, ea trebuie creata oricum.
Te-ai intrebat vreodata cat costa in realitate calatoria fata de cat platesti tu pentru ea?
Sau cat costa sa plimbi trenuri goale si cine e dispus sa suporte cheltuiala?
Banuiesc ca sigur nu...
Tinand cont ca Mrex e finantat (subventionat) de la bugetul general orice cheltuiala inutila inseamna sa iei bani din alte capitole mai vitregite, de exemplu de la asistenta sociala pentru copiii defavorizati!
Asta vrei, asta predici si asta iti doresti???
:(

cutter