Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Stirea v-o dadusem aici pe topic din 12 decembrie. Banii ar proveni din surplusul bugetar inregistrat anul trecut.

cezar-mario2012

 Știu de știre pe care ai dat-o atunci, era vorba de hotărârea de guvern privind alocare fondurilor pentru construcția A2, dar nu spunea și cine o va construi. Prețul actual este cam la jumătate față e ultima dată când a fost anulată licitația.

laszlo.robert

#3197
In anul 2019 Ungaria nu  are programata  deschiderea de loturi noi de autostrada.
In schimb sunt aproape 180 km de DX care au termene de finalizare anul acesta :
M4 -53,4 km.  Loturile:Ullo-Albertirsa 29,9km -luna Sept.
                                      Albertirsa-Cegledbercel 5,9 km-luna Sept.
                                      Cegled-Abony 17,6 km -luna Dec.
          Cu deschiderea celor trei loturi vom avea DX continu de 72 km intre Abony si M 0 (sunt date in folosinta primi 10 km inainte de M 0 si alti 8,4 km intre Cegled si Cegledbercel )

M2 -19,6 km intre Budapesta si Vac -luna Sept.
M44- 62 km intre Tiszakurt si Kondoros -luna August
M67-33,2 km intre Kaposfured si Latrany
M70-10 km (largirea la 2x2 )

kitsune

#3198
Postul vamal Palanca, modernizat din temelii. La inaugurare au participat preşedintele Ucrainei, Petro Poroşenko, şi premierul moldovean, Pavel Filip



După ce a trecut printr-o reparaţie serioasă, punctul de trecere a frontierei de la Palanca a fost dat astăzi în exploatare. Acesta va fi administrat atât de partea moldovenească, cât şi de cea ucraineană. La inaugurare au participat preşedintele Ucrainei, Petro Poroşenko, şi premierul moldovean, Pavel Filip.

Postul vamal comun dintre Republica Moldova şi Ucraina a fost renovat din temelii – de la clădirile administrative până la infrastructură. Acum, acesta are şase benzi de circulaţie pe ambele sensuri.

,,Ţinând cont că satul Palanca este într-o regiune unde terenurile agricole se află peste traseul Odesa-Reni, s-a decis crearea unui punct de trecere care va facilita trecerea pietonilor şi în special, a locatarilor din Palanca cu bicicleta sau pe jos", a comunicat managerul de proiect PNUD, Adrian Bejenaru.

,,Foarte frumos şi foarte bine, o să fie mai comod şi timp o să economisim, ne pare foarte bine".

Până a fi modernizat, timp de un an, postul Palanca era traversat de circa 600 de mii de unități de transport. După renovare, numărul s-ar putea dubla.

,,Va fi un control comun al pașapoartelor, vor fi procedurile vamale comune, spre binele cetățenilor care vor trece frontiera. Acest punct de trecere va avea importanță mare și în combaterea contrabandei și a infracțiunilor transfrontaliere", a afirmat președintele Ucrainei, Petro Poroșenko.

,,Am reușit împreună să construim aici o infrastructură modernă, europeană și acest punct de trecere construit după standardele europene ne aduce și pe noi mai aproape de Europa", a declarat premierul Republicii Moldova, Pavel Filip.

Acesta este al şaselea punct comun de trecere al frontierei între Republica Moldova şi Ucraina.

,,Este un beneficiu pentru cetăţeni, se scurtează timpul de şedere în punctul de trecere, va fi odată prezentat paşaportul, un singur control al poliţistului de frontieră şi un singur control vamal", a spus preşedintele grupului de prietenie Republica Moldova-Ucraina, Eugeniu Nichiforciuc.

Pentru acest proiect, Uniunea Europeană a contribuit cu 4,5 milioane de euro, iar Republica Moldova cu 1,68 milioane de euro.

http://www.canal2.md/media/2018/12/postul-vamal-palanca-modernizat-din-temelii.mp4

sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cezar-mario2012


cezar-mario2012

 ... și o imagine mai de ansamblu a drumurilor de viteză din fosta Yugoslavie:


cezar-mario2012


Ionut

Si ucrainienii fac fix cum facem noi cu bulgarii. Ciuciu conexiuni.

danutzu_1069

Pai daca ma uit la infrastructura din fosta Iugoslavia... ce rost are ca bulgarii sa aduca autostrazi spre noi prea curand...
Culoarul este deja format....
N-as vrea sa aud ca Serbia nu este in UE.... inca nu este si cand va fi... ciuciu bani pentru autostrazi la noi.... se vor redefini culoarele Asia - Europa...

Morosanu

#3204
Pai la noi doar coridorul de la Constanta spre Europa, si asta nu stiu cat, ca alte conexiuni nu o sa fie interesante pt UE cand totul se poate face prin ex Iugoslavia pe autostrazi deja gata. Si cat de frumos arata hartile astea cu toate liniile alea verzi (autostrazi reale) nu pustiul de la noi cu tot felul de linii multicolore (vise de noapte buna somn usor).  >:(
Politica distruge tot ce atinge.

voicul

Eu nu prea inteleg ce trafic de tranzit (si de ce) vine prin RO.
Pe relatia Istambul - Budapesta - drumul e prin Serbia sau cu 3h si 70 km mai mult prin RO (prin Drobeta). Pe acolo nu exista nici o sansa in urmatorii 10 ani sa se intample ceva - gen A6. (hai poate inca vreo 40 de km pana la Caransebes).
Desigur Serbia nu e in UE dar 3h ... nu cred ca se sta atat in vama lor sa merite drumul prin RO. Se merita?

Deci daca din TR, GR, BG si UA nu trece traficul de tranzit prin RO, de unde vine traficul de tranzit in/prin RO?

Dominik

Vad ca pe harta cu Serbia este inclusa si Kosovo  ;)
You're in Steelers Country

cezar-mario2012

Quote from: Ionut on January 27, 2019, 12:36:19 PM
Si ucrainienii fac fix cum facem noi cu bulgarii. Ciuciu conexiuni.

Pe ei îi interesează legătura cu Polonia, nu cu România.

voicul

#3208
Bulgarii au protestat cu ouă şi roşii pentru a cere autostradă - VIDEO

Sute de oameni au demonstrat, la Vidin, în Bulgaria, pentru autostrada pe care autorităţile o promit de şase ani, dar la care încă nu au început lucrările. Şoseaua de mare viteză ar urma să lege oraşul de pe malul Dunării de capitala ţării vecine. Participanţii la protest cred că de vină pentru întârziere este corupţia.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/bulgarii-au-protestat-cu-oua-si-rosii-pentru-a-cere-autostrada-1072064

---
Ce numar ar trebui sa aiba aceasta autostrada?

cezar-mario2012

 Nu se face nicio autostrada acolo, drumul actual se va transforma in DX, sunt deja secțiuni la acest profil, ocolitoare Vratsa, Vidin, Montana și Botevgrad. La ora actuala se află în derulare licitația pentru secțiunea Mezdra - Botevgrad