News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cezar-mario2012

  Acum plec in parcul cu copilul, mai târziu o să caut :D

cezar-mario2012

  Pentru alecu26:

  - prima poză este cu aducerea pe șantier a primului utilaj, uită-te la dată:



  - a doua poză cu utilajul la lucru, forase prima serie de piloți:



  - și uite și grinda:





  - în data de 11 decembrie arăta așa:



  - iar pe 14 decembrie arăta așa:



  Deci evoluția de la data de 4 noiembrie 2015, când au adus primul utilaj, până în dat de 30 martie 2016 este evidentă:

4.11.2015



30.03.2016



Fără comentarii, poze preluate de pe SSC Bulgaria.  :thumbsup: :yikes: :jawdrop:

ciprebbe

Ciudat .... in 11 dec sa ai pila cofrata si in 14 dec sa o ai incarcata cu grinda....
Grinzile seamana cu cele U ale lui Bechtel.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

__dir

Eu nu mai inteleg nimic, ce au astia si la noi nu exista?  Vointa, bani?

pasadia

Prim-ministru pasionat de subiect. Plus o dispozitie de a incalca reglementarile legale (sau niste reglementari foarte laxe). Eu n-am incredere in calitatea unei lucrari executate atat de rapid, in acea graba sigur ignora anumite elemente.

alecu26

Mai degrabă seamănă cu grinzile lui Colini facute pt OS3. Se poate face și fără încălcări de dispoziții legale sau scădere de calitate. Ideea e sa ai un proiect fără aberații,  verificat înainte de constructor sa nu aibă surprize, toate achizițiile. Făcute dinainte și disponibile pt proiect, o consultanta la fel de disponibila și care sa nu pună bete în roate, un ISC la fel.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cezar-mario2012

#1896
  Lucrările și evenimentele lunii martie în Bulgaria. Din păcate prea multe nu sau întâmplat, întâi să trecem la lucrările aflate în desfășurare.



  1.Pasajul Filipovsko de pe CVS 1 a fost finalizat, dar încă nu a fost dat în trafic, probabil că va putea fi utilizat în zilele următoare;



https://youtube.com/v/mzoTYwcZ5ZE

  2. Lucrările la CVS 2 s-au accelerat, dar mai este mult de lucru, în zona nodului Lomsko s-a deviat traficul pentru a se putea fora piloții pe sensul celălalt, poze noi nu sunt, dar am prezentat un film acum cinci zile cu lucrările de pe tot tronsonul .



https://youtube.com/v/PdIMQ9FyCxQ

3. A0 Tangenta de Nord a Sofiei și aici lucrările au avansat considerabil, dar minunea din decembrie nu a recidivat, adică termenul estimat pentru definitivarea celor 3 km, 31 martie 2016 nu a fost respectat. Totuși cred că până la sfârșitul acestei luni o să avem TNS circulabilă integral.



https://youtube.com/v/hkrzjnnxxSg

Mai departe, mult așteptata deschidere a șantierului de pe A3 Struma lot 3,3 Kresna-Sandarski, nu a avut loc pe 1 martie 2016, așa cum era așteptată de toți forumiștii, de altfel nimeni nu știe când vor începe lucrările. Din experiența acumulată în urmărirea lucrărilor din Bulgaria, pot să îmi fac o părere: lucrările vor porni doar când UE va spune concret că va da bani, altfel bulgarii vor sta în stand-by, așa au făcut și cu CVS 2, în a doua zi de la primire OK-iului de la UE pentru finanțare erau deja cu utilajele în teren. Același lucru este valabil și pentru A3 Struma lot 3,1 Blagoevgrad-Krupnik, acesta ar trebui să vadă utilajele prin iunie.
  O altă știre caldă este anularea contestația de oprirea licitației pentru tunelul Zheleznitsa, parte integrantă a lotului 3,1, dar licitat separat. Pe 31 martie a fost ultimul termen și a fost respinsă cererea, acum mingea se află la NCSIP, probabil că până la sfârșitul luni o să se reia procedurile de licitație, acum fiind suspendate.



  Alte știri, în data de 29 martie a fost a XI conferință anuală pentru strategii și investiții în infrastructură  ,,Bulgaria în Europa Unită 2016", prilej de multe declarații politice pompoase. La conferință au luat parte factori de decizie din domeniul infrastructurii, precum Liliana Pavlova Ministrul Dezvoltări Regionale și Lazar Lazarov Președintele API (CNADR-ul lor). O să sintetizez cam ce s-a declarat acolo.

1. Obiectivele Bulgariei pentru exercițiul financiar 2014-2020 din fonduri UE:

- finalizarea A3 Struma, DX Vidin-Botevgrad, A7 Kalotina și tunelul Shipka;
- începere autostrăzii Ruse-Veliko Tarnovo (prima secțiune fiind ocolitoarea orașului Biala, zona cu cele mai multe accidente);
- includerea autostrăzii A5 Cerno More pe culoarul 8 Pan European (Varna-Burgas-Sofia-Skopie-Dures) și se va cere finanțare prioritară din fonduri UE cu începere din acest exercițiu financiar;
- începerea lucrărilor pe DX sau A Veliko Tarnovo-Gabrovo-Kazanlak-Stara Zagora-Karzhali-Makaza, aici existând și o altă variantă de traseu Veliko Tarnovo-Sliven-Harmanali;
- începerea lucrărilor la porțiunile rămase din A2 Hemus, din bugetul statului. În luna mai se vor relua licitațiile pe secțiune Yablanitsa-Lovech/Plevna, dar loturile vor fi mai mici, primul lot ce se va licita va fi Yablanitsa-Boaza de 10 km. Pentru a scădea costurile pentru aceste loturi s-au luat următoarele măsuri: se va scădea distanța dintre sensuri de la 3 m la 2 m, se va renunța la toate tunelurile, viaductele vor fi mai mici, viteza maxima constructivă va fi de doar 120 km/h cea ce va implica curbe mai strânse și declivații mai mari, banda de urgență se va păstra, dar presupun că va fi mai îngustă;
- începerea programului de reabilitări și modernizări de drumuri naționale de clasa a II-a și a III-a prin programul regional din fonduri UE 2014-2020, primul set de drumuri (238 km) fiind lansat în această luna.

2. Al doilea obiectiv discutat a fost despre implementarea din acest an a taxei de drum pentru vehiculele de peste 3.5 T, astfel din cei 20.000 de km de drumuri Republicane se vor taxa circa 17.000 km de drum. 3.000 de km vor fi scutiți, aceste drumuri fiind în perimetrul localităților, drumurile de clasa a treia nu se vor taxa, dar vor fi și excepții. Drumurile din clasa a treia ce fac parte din culoarele de tranzit vor fi taxate. Taxa se va aplica funcție de tonaj și distanța parcursă, calculul taxei se va face electronic cu ajutorul cititoarelor amplasate pe drumuri. Vehiculele mai mici de 3.5 T vor plăti în continuare vignietă, de 7 zile, o luna sau anuală. 



Informații și poze preluate de pe www.api.bg , www.novinite.com și SSC Bulgaria.

http://www.api.bg/bg/prescentar/novini/inzh-lazarov-do-dni-startirat-trzhnite-proceduri-za-izplniteli-pri-rehabilitaciyata-na-238-km-po-op-regioni-v-rastezh/

http://www.novinite.com/articles/173809/New+Tender+for+Bulgaria%27s+Hemus+Motorway+to+be+Launched+in+May

http://www.novinite.com/articles/173769/Introduction+of+Toll+Taxes+in+Bulgaria+Expected+to+Triple+Road+Revenues

http://www.api.bg/bg/prescentar/novini/otkrita-e-obshestvena-porchka-za-rehabilitaciya-na-238-km-po-op-regioni-v-rastezh-2014-2020/

NGC

Vad ca in comunicatul de mai sus e trecut "motorway" intre Vidin si Botevgrad, iar pe acea harta este marcat cu rosu, ca si alte portiuni de autostrada.
Deci ce va fi pana la urma? Autostrada sau drum expres? Parca era vorba de drum expres la un moment dat.

cezar-mario2012

#1898


Va fi DX Vidin-Botevgrad, din distanța actuală de 190km (granița cu Romania), avem deja unele secțiuni la nivel de DX astfel: granița (Româno-Bulgară) -Vidin by-pass 15,8 km; Montana by-pass 12,4 km; Vratsa-Mezdra 9 km; Botevgrad-A2 4,1 km(nivel DX) +  2 km ( 2x2 + banda de urgență, dar fără parapeți mediani, distanța dintre sensuri permite montarea lor). Deci din 190 km avem deja 43 km la nivel de DX. Din interviurile date prin presă de Lazar Lazarov președintele API, a spus că în acest an vor începe demersurile pentru construcția drumului expres dintre Vidin și Botevgrad, primele loturi(patru la număr) fiind între Vidin și Mezdra (de fapt ieșire din Vratsa spre Mezdra, by-pass Vratsa a fost construit la nivel de 1x1, deci vor trebui să facă și al doilea sens). 

Poza și informațiile preluate de pe www.api.bg

laszlo.robert

NIF (compania de drumuri din Ungaria) a lansat licitatia pentru proiectarea si obtinerea autorizatiilor de mediu si constructie pentru largirea la 4 benzi a DN 48 intre Debrecen si granita RO/HU (Valea lui Mihai).
In 2017 se va organiza licitatia pentru constructie cu termen de finalizare a lucrarilor in vara-toamna 2019
Finantarea este asigurata din Fonduri Eu 2014-2020 -85% si buget de stat 15%

laszlo.robert

Serbia a inaugurat o noua sectiune din A 1 intre Grabovica si Gredelica aproiinduse mai mult spre Macedonia,bucata lipsa pina la granita macedoneana urmind sa fie finalizata pina in martie 2017.
Odata cu finalizarea A 4 Nis-Dimitrovgrad la final de acest an , Serbia va fii tranzitabila complet atit pe axa N-S cit si E-V .

marinul

Quote from: laszlo.robert on April 06, 2016, 04:16:29 PM
NIF (compania de drumuri din Ungaria) a lansat licitatia pentru proiectarea si obtinerea autorizatiilor de mediu si constructie pentru largirea la 4 benzi a DN 48 intre Debrecen si granita RO/HU (Valea lui Mihai).
In 2017 se va organiza licitatia pentru constructie cu termen de finalizare a lucrarilor in vara-toamna 2019
Finantarea este asigurata din Fonduri Eu 2014-2020 -85% si buget de stat 15%

Mai utila ar fi o sosea de centura Debrecen Est. Drumul pana in Debrecen e foarte lejer, dar oriunde vrei sa mergi trebuie sa intri prin oras

cezar-mario2012

#1902
 INFO pentru românii ce vor pleca de Paște în Bulgaria sau Grecia:

1. Pentru cei ce vor folosii ruta prin Vidin - Botevgrad trebuie să știe că secțiunea de drumul E79 ce trece prin localitatea Dimovo este foarte prost, lucrările de reparație vor începe după 10 mai. În această fază se vor repara circa 22 km dintre Dimovo - Меdovnitsa - Ruzhintsi. Pe viitor se dorește începerea construcției DX Vidin -Botevgrad, momentan se caută finanțare, există proiectul pe secțiunea Vidin - Vratsa de 127 km, această secțiune va fi împărțită în patru loturi: Vidin - Dimovo, Dimovo - Bela - Ruzhintsi, Ruzhintsi - Montana și Montana -Vratsa. Pe secțiunea Vratsa - Mezdra de 9 km se vor face doar modernizări și schimbarea stratului de asfalt. Pe secțiunea Mezdra - Botegrad de 33 km încă nu este finalizat proiectul.

Drumul E79 din localitatea Dimovo


2. Pentru cei ce vor merge în Grecia via Sofia s-ar putea să apară vești bune. Se estimează ca până de Paște să fie finalizată A0, momentan s-a închis traficul pe aceasta din nodul cu Chepinsko Shose, descărcare provizorie de la Lazar Mihaylov a fost desființată pentru a se putea finaliza lucrările la tangentă. Pe Centura de Vest a Soiei lot 2 s-a trecut la devierea traficului pe porțiunea nou construită dintre CVS 2 și viitorul nod cu Lomosko Shose.



3. Pentru cei ce vor merge în sudul Bulgarie la mare în stațiunile Obzor, Sunny Beach, Nessebar... trebuie să știe ca podul Asparuchov de la Varna a intrat în reparație capitală, circulația desfășurându-se doar pe un sigur sens de mers. Cei ce vin dinspre Ruse și merg în zona Burgas le recomand ruta Shumen - Karobat -Burgas prin I-73, iar pentru cei ce vin dinspre Vama Veche sau cei ce merg spre Obor, API.Bg le recomandă următoarea rută ocolitoare sau multă răbdare:



4. Din 10 mai va începe programul de reparații capitale și întreținere pe mai multe secțiuni de drumuri, în total vor fi reabilitați în prima etapă circa 198 km. Tot atunci vor începe și reparațiile la tunelurile  Vitinya, Echemishka și viaductul Eleshnitsa de pe A2 Hemus.



Informații preluate de pe www.api.bg Pentru cei ce vor să vadă harta calități drumurilor din Bulgaria le dau un link preluat de pe SSC Bulgaria:  http://www.roads-bg.eu/ 
Map Key:
Red line - bad quality (potholes etc.)
Orange line - mediocre/satisfactory quality (the road is not perfect, eg not smooth etc.; no potholes)
Green line - good quality (smooth and comfortable ride)

cezar-mario2012

#1903
  Și acum să revin cu ceva actualizări de pe Tangenta de Nord a Sofiei ( A0).


După cum spuneam și în postul anterior lucrarea este aproape de finalizare și se dorește darea în folosință a întregului tronson de 16,5 km până de Paște. Acum se lucrează la terasamentul din zonele degajate de trafic (joi 14 aprilie a fost deviat traficul pe noile amplasamente definitive, B-dul Lazar Mihailov a fost deviat pe pasajul suprateran și B-dul Rozheni pe un pasaj subteran), asfaltări, montaj parapeți și finisaje. De menționat că ieri duminică la ora 18:00 se lucra intens pe toată secțiunea, ce are 3 km.

Pasajul B-dului Lazar Mihailov peste A0


Devierea B-dului Rozhen


Și acum un film de pe YouTube via SSC Bulgaria cu A0 filmat ieri dimineață:

https://youtube.com/v/Q-Jk8PiNEyw

Și o poză cu înălțarea terasamentului în zona fostului Bulevard Rozhen făcută la ora 18:00. Dacă vă uitați atent se vede diferența mare dintre filmarea de dimineață și poza de seara, terasamentul a ajuns la nivelul necesar.


Deci există mari șanse ca să avem acestă centură deschisă integral înainte de Paște, singurul impediment este nodul A0 cu CVS 2,care nu depinde de constructorul A0, ci de constructorul CVS 2, dar sper că vor găsi o soluție. Cu CVS 2 revin cu un al post în continuare.

Poze, film și info preluate de pe SSC Bulgaria și www.api.bg   

cezar-mario2012



Centura de Vest a Sofiei, lot 2. Lucrările au avansat destul de bine, pe prima secțiune de 2,5 km dintre CVS 1 și Nod Lomsko Shose calea înspre sud a fost finalizată și traficul a fost trecut pe aceasta, următoare cale nouă ce va fi deschisă va fi între pasaj Vasil Levsky și Nod A0, pe această secțiune va fi preluat traficul e pe A0 (Tangenta de Nord a Sofiei).

Poze de pe secțiunea nouă:







Lucrările de demolarea a secțiuni vechi, ce se pot vedea în pozele următoare au fost făcute în două zile:









Nodul Lomsko Shose


Pasaj Vasil Levsky




Secțiune nouă dintre pasaj Vasil Levsky și Nod A0, deja pregătită pentru a prelua traficul de pe A0






Nodul dintre CVS 2 și A0




Capătul CVS 2


Și acum filmul cu CVS 2 din 16 aprilie 2016:

https://youtube.com/v/kE9J1ORTa2o

Și un film din 24 decembrie 2015 de pe aceiași secțiune, așa ca și comparație:

https://youtube.com/v/GNBxUbvEkOE

Poze și filme preluate de pe SSC Bulgaria.

Eu o să fiu plecat din țară până după Paște și nu știu dacă o să pot face actualizări cu poze și filme.

AȘA, EU, O SĂ VA UREZ ,,PAȘTE FERICIT" DE ACUM.