News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

#1965
Cred ca numai tu vezi semnele acelea... Doar in dreptul liceului francez avem restrictie de 50.
70 pod optopeni

70 Pasaj Baneasa.

Eu ma mir ca se mergea doar cu 75. 100 e de obicei media pe acolo.


In privinta podului din Belgrad (si a centurii), am trecut anul trecut pe acolo. Si eu m-am mirat initial cat de liber este traficul, dar apoi am dat de "zona defavorizata" de pe malul stang al Dunarii...  "Parcul auto" dintre granita cu Romania si Belgrad, este format preponderent din carute si masini de 10+ ani si camioane rusesti de 30+.

Totusi, parca este mai inteligent sa construiesti intai infrastructura si apoi sa dezvolti zona, si nu invers cum procedam noi.  :)

Priviti o statistica a masinilor noi in europa... Datele din Serbia sunt cu 3 ani mai vechi, dar totusi,si o crestere de 10% nu schimba cu nimic situatia.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iuli

Exact, chiar daca am vazut si eu 50 am mers in jur de 90, desi localnicii bagau talpa mai adanc. Oricum politistii sarbi sunt recunoscuti ca sunt vanatori de spaga asa ca daca eram 10 masini, 9 sarbesti si eu singura din Romania, eram doar eu oprit.

Legat de trafic, nu e chiar o scuza ca nu au masini. Poate am sa revin prin Belgrad (al patrulea oras din regiune dupa Istanbul, Atena si Bucuresti) prin centru si sa vedeti ce inseamna traficul prin oras. Un oras extrem de ingramadit, cu o structura stradala extrem de invechita. Nu exista spatiul din Bucuresti si nici marile bulevarde. Parcarile arhipline, dar lumea nu e mereu pe strazi ca la noi. Rar prind la semafor al doilea rosu... Problema la noi e data de educatie in transport si mai ales timpul pe care il petrecem in masina, necesar sau mai ales mai putin necesar.

Acum sa va arat traficul pe A1 Belgrad - Subotica. Pana aproape de Nis autostrada oarecum aglomerata iar apoi cvasi goala pana la Subotica. Teoretic autostrada a fost reabilitata. Dar din cate se vede e doar un strat de asfalt nou pus iar trepidatiile te limiteaza undeva la 130 km/h. Sensul invers (am sa pun zilele urmatoare filmarea) e de-a dreptul catastrofic.

Ruta: https://goo.gl/maps/xB8Qry4GbHE2

https://www.youtube.com/v/aixFBnoMbmE
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

aditd

#1967
Mie nici pe unde zici ca a fost trafic ... nu mi s-a parut. Adica erau niste masini acolo din cand in cand.

Si eu cred ca romanului ii place sa se plimbe (sau sa arate masina), dar cand ma gandesc la tarfic pe autostrada Buc-Pitesti (tot timpul) sau duminica, vara, de la mare unde orice intrare pe banda 1 te poate tine acolo km.
Sau de la Szeged la Budapesta.

Totusi, eu am trait sub impresia ca Romania pierde o gramada de trafic (din Turcia si apoi Bulgaria, ca parearea mea e ca Grecii pun pe vas ce au de exportat), tocmai ca merg prin Serbia.
Dar uitandu-ma prin video: gol, gol, gol.
Deci pe unde vine traficul?

dr4qul4

Belgradul are si centura. Dar autostrada trece si prin centru. Asta ajuta enorm traficul din restul orasului.

Ganditi-va ca am avea o suspendata intre A1 si A2 cu 10-15 noduri intre. Cate masini ar mai ramane la Muncii, Unirii, cotroceni, lujerului si pacii?

Ar fi hidoasa. Asa ca mai bine o facem ingropata. Cat costa 20 km de tunel cu 6 benzi si 10 noduri ingropate?

Ps. La ei de exproprieri si relocari de utilitati s-au ocupat americanii...
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

esendy

chiar buna intrebarea asta 20 km tunel prin buc

TibiV

#1970
Quote from: dr4qul4 on May 09, 2016, 11:11:03 PM
Cat costa 20 km de tunel cu 6 benzi si 10 noduri ingropate?

Probabil cât 60 km de metrou... 8)
Şi de 5 ori mai mult decât juma' de A0...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Quote from: dr4qul4 on May 09, 2016, 10:10:46 AM
Cred ca numai tu vezi semnele acelea... Doar in dreptul liceului francez avem restrictie de 50.

Eu ma mir ca se mergea doar cu 75. 100 e de obicei media pe acolo.
Daca te uiti cu atentie la semne, limita e de 50 km/h pana aproape de primul pod. Am filmarea pe camera de pe casca, am verificat. Semnul din Otopeni nu are nici o valoare dupa indicatorul de intrare in localitate pentru Bucuresti, de acolo limita e 50 pana la primul indicator care spune altceva, adica 1,7 km mai incolo. Google Street View e in urma cu imaginile, iar cel care a pus indicatoarele in zona aia e un cretin, cel de sfarsitul zonei de 50 in localitate e o prostie monumentala.

Dani

#1972
Quote from: dr4qul4 on May 09, 2016, 10:10:46 AM
In privinta podului din Belgrad (si a centurii), am trecut anul trecut pe acolo. Si eu m-am mirat initial cat de liber este traficul, dar apoi am dat de "zona defavorizata" de pe malul stang al Dunarii...  "Parcul auto" dintre granita cu Romania si Belgrad, este format preponderent din carute si masini de 10+ ani si camioane rusesti de 30+.

Zona "defavorizata" e de fapt un drum pe care nu ai sa vezi niciodata vreo caruta. Eu merg de vreo 7-8 ori pe an pe acel drum, o fac de minimum 10 ani, si n-am vazut ABSOLUT NICIODATA vreo caruta. Cat despre "camioane rusesti" asta iarasi e o exagerare. Pe traseaul respectiv exista o singura zona unde e o cariera de piatra si eventual acolo ai vazut camioane, dar asta n-are nici o relevanta in contextul unui drum de 250 km intre granita cu noi si Belgrad.
Masini mai vechi intr-adevar vezi, insa asta este pentru ca impozitele pe masina in Serbia sunt enorme, ajungi sa platesti cam 30% din valoarea masinii la inmatriculare si apoi anual in jur de 10%.

iuli

+1 Dani

Am pus mai de mult si o filmare pe celalalt traseu de intrare in Belgrad peste singurul pod pana nu de mult peste Dunare. Trafic foarte fluent. Practic acel pod leaga zona industriala a Belgradului cu zona veche locuita.

Si pentru ca a promis si o filmare de pe A1 de la Subotica cu craterele de pe autostrada:

https://www.youtube.com/v/9L4k1wgSbGw

Ruta: https://goo.gl/maps/8SFr6JQBVED2

Scuze pentru calitate pixelata uneori dar deja era seara iar din cauza trepidatiilor de pe drum, senzorul de imagine nu poate procesa prea bine.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

Nu m-am referit nici o clipa la drum! Drumurile lor sunt mai bune ca ale noastre (exceptie autostrazile)
Prin "zona defavorizata" ma refer la case si la aspectul localitatilor. Foarte multe case vechi, in paragina. Chiar si in Pancevo vezi foarte putine case noi, moderne.  Si vorbim de o localitate lipita de Belgrad. E diferenta de la cer la pamant intre malul drept si cel stang al Dunarii.

De la Pancevo am mers spre Oravita.  Pur si simplu am avut impresia ca merg prin sate aproape parasite. Si am intalnit si carute pe drum.
La dus am mers DTS-Belgrad. Sunt ceva mai animate satele, cu ceva mai multe masini, dar tot foarte vechi.
Iar la camioane si dube nu am exagerat deloc. Poate sunt si rusesti, si nemtesti si orice altceva, dar cu siguranta majoritatea au peste 30 ani vechime.

De fapt uitati-va la filmarea lui @iuli. Sunt foarte putine masini. Iar daca va uitati doar la cele parcate (pentru ca celelalte pot fi in tranzit intre Belgrad si Romania/Ungaria) s-ar putea sa constatati ca sunt mai putine masini sub 10 ani, decat biciclete. Iar camioane aproape deloc.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iuli

Exact, drumurile sunt foarte bune, dar pentru ca nu sunt circulate. Evident ca la noi drumurile arata cum arata pentru ca sunt prea utilizate fata de capacitatea pentru care au fost construite. Asta pe langa faptul ca sunt chiar facute prost. Dar imbatranesc mai repede decat in alte parti.

Iar ca nu vezi masini, si de aici a inceput discutia, e ca sarbul are alte prioritati in viata decat sa isi ia imediat masina si sa o alimenteze doar cu 50 de lei dar sa se plimbe si pana la magazinul de la colt cu fundul in masina. Precum vezi sunt destule biciclete pe drumurile lor. Cei care au masini si circula merg doar daca e o nevoie stringenta, nu doar sa iasa la plimbare pe strasse. Am incercat sa dau exemplul Belgradului ca un contra exemplu la ce spui tu, si promit sa vin si cu imagini. Iar ca ai vazut o caruta ratacita, hmmm, mai vezi si la noi, chiar si pe autostrazi.

Da, ai dreptate legat de malul nordic si cel sudic al Dunarii la sarbi. Adica sudic (sau drept) in afara de Belgrad e o saracie crunta. Comparativ cu malul nordic de la noi unde se traieste la limita subzistentei. In afara de cateva zone turistice si traficul de la Cacak spre Muntenegru totul e crunt. Deci zonele pe care le ziceai tu ca le-ai vizitat sunt partea mai bogata a Serbiei.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

cezar-mario2012

   

   Să revenim la ce mai fac bulgarii. Am venit de o săptămână din concediu, m-am informat și vă aduc informațiile curente, în principal cea ce ne interesează pe noi, dar mai întâi un film cu demolarea podului CF secundar de pe CVS 2:

https://youtube.com/v/hrF4bXN7u8c

Impresionant ce pot face bulgarii cu doua excavatoare în mai puțin de 24 ore... și trenul a trecut din nou pe acolo :banana2:.

  Acum să revenim la ale ,,noastre", în primul rând avertizări pentru că a început sezonul de reparații pe drumurile din Bulgaria:

ATENȚIE

1. A început reparația capitală la viaductul de peste râul Beli Lom, secțiune ce face parte din drumul național I-2/E70 Ruse-Shumen, circulația fiind deviată prin satul Pisanets. Acest drum este folosit de toți români ce merg la mare în Bulgaria folosind vama Giurgiu-Ruse. Reparația va dura până în octombrie, aceasta constând în refacerea viaductului: parte de beton unde este necesar, hidroizolație, asfalt și elemente de siguranță. Mai multe informații la acest link: http://www.api.bg/en/prescentar/novini/traffic-road-i-2-ruse--razgrad-near-pisanets-rerouted-bypasses-10-may/

Viaductul Pisanets


Variantele ocolitoare oferite


2. O altă avertizare este pentru cei ce merg la mare în sudul Bulgariei, avertizarea este mai veche dar rămâne valabilă și pentru sezonul estival, este vorba de podul Asparuhov din Varna, acesta asigură legătura orașului Varna cu A5 către zona de sud a Bulgariei.  Podul nu este închis, dar circulația se desfășoară doar pe o singură cale și astfel drumul este destul de aglomerat. Mai multe informații la acest link: http://www.api.bg/en/prescentar/novini/road-infrastructure-agency-proposes-alternative-routes-romanian-tourists-travelling-varna-and-burgas-during-forthcoming-holidays/

Podul Asparuhov


Variantele ocolitoare oferite


3. Următoarea avertizare este pentru cei ce tranzitează orașul Veliko Tarnovo. Aici are loc până pe 30 iunie reparația capitală a Bulevardului Magistrala ce face parte din drumul național I-4/E772. Această lucrare afectează indirect pe cei ce merg în Turcia sau Grecia(Makaza), dar lucrarea va fi finalizată până în sezonul estival. Mai multe informații la acest link: http://www.api.bg/bg/prescentar/novini/do-20-yuni-dvizhenieto-pri-yuzhniya-pten-vzel-na-veliko-trnovo-se-ogranichava-poradi-remont-na-dgoviya-most-nad-r-yantra/





Variante ocolitoare oferite


4. Următoare avertizare este pentru cei ce merg în Grecia și folosesc A2 Hemus, secțiune Yablanitsa-Sofia. Pe acest tronson au reînceput reparațiile capitale pe mai multe zone, adică două tuneluri și trei viaducte. 
Circulația se va desfășura doar pe o singură cale în zonele afectate. Mai multe informații la acest link:  http://www.api.bg/bg/prescentar/novini/zapochna-remontt-na-viadukt-eleshnica-na-am-hemus-2-tunela-i-3-mosta-she-bdat-vzstanoveni-s-otpusnatite-ot-pravitelstvoto-sredst/

Începutul reparaților la viaductul Eleshnitsa




5. Și acum la acest punct o hartă cu secțiunile de drumuri ce vor fi reparate anul acesta, sunt circa 240 de km:



Informații suplimentare la acest link: http://www.api.bg/bg/prescentar/novini/ministr-lilyana-pavlova-doplnitelni-100-miliona-ot-byudzheta-za-ptishata-na-severna-i-severozapadna-blgariya-odobri-pravitelstvo/

  Info privind lucrările din luna aprilie:

11. După cum știți Tangenta de Nord a Sofiei(A0) a fost dată în folosință integral pe toată lungimea de 16.5 km, mai sunt de executat lucrări la nodul Iliyentsi, dar nu afectează pe cei ce tranzitează Sofia de la Est la Vest și invers. Deci cei ce vin dinspre Ruse vor avea 96 de km de autostradă până la nodul cu CVS 2, care este în lucru.







  Informații suplimentare la acest link: http://www.api.bg/en/prescentar/novini/north-speed-tangent-completely-opened-traffic/

2. Singura lucrare rămasă în execuție este Centura de Vest lot 2 de circa 5 km, lucrările au ajuns la un procent de 50% la sfârșitul luni aprilie, dar datorită ploilor din ultima vreme nu prea s-a putut lucra la terasamente și asfaltări, au avansat doar la structuri. De cam două săptămâni nu au apărut poze elocvente. Bulgarii au fost liberi de Paști și săptămâna de după, la ei fiind Zi Națională de Sfântul Gheorghe pe 6 Mai.

Din 7 mai de la Pasajul Lomsko Shose


Și din 2 mai de la nodul Stefansson


Informații suplimentare la acest link: http://www.api.bg/en/prescentar/novini/construction-and-assembly-works-under-phase-2-western-arc-sofia-ring-road-implemented-over-50/

  Alte informații. NCSIP, instituția ce se ocupa de licitațiile pentru autostrăzi și-a pierdut autoritatea fiind incorporata în API (CNADR-ul lor). Se zvonește pe forumul SSC Bulgaria cu că în această luna ar începe lucrările la A3 Struma loturile 3.1 și 3.3, eu nu prea cred, dar vom vedea. Alte zvonuri de prin presa locală ar fi că au fost făcute toate demersurile pentru lansarea licitației a 10 km de autostradă din A2 Hemus, lotul dintre Yablanitsa și Boaza, aceasta fiind prognozată pentru jumătatea luni iunie. Pe lângă aceste zvonuri mai sunt și lucruri concrete cu ar fi semnarea contractelor pentru reabilitarea și modernizarea a 250 km de drumuri din clasele a doua și a treia din fonduri UE prin programul ,,Dezvoltări Regionale 2014-2020". 



Informații suplimentare la acest link:http://www.api.bg/en/prescentar/novini/minister-pavlova-approximately-250-km-second-and-third-class-roads-will-be-rehabilitated-bgn-180-million-operational-program-reg/


Informații, poze și video preluate de pe YouTube.com via SSC Bulgaria, www.api.bg și SSC Bulgaria.

Beowulf

Ce mai stiti despre autostrazile/DX-urile M8 si M9 din Ungaria? Stiu ca cel putin la M9 se lucreaza, citeva portiuni fiind date in folosinta, dar cam atit.

Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

alecu26

#1978
M9 ar fi parfum pentru România.  Legătură directă spre Italia....fără ocol prin Budapesta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

aditd

#1979
Quote from: alecu26 on May 12, 2016, 06:04:06 PM
MĂ ar fi parfum pentru România.  Legătură directă spre Italia....fără ocol prin Budapesta.

Nu e doar Italia.
Mai e si Croatia in zona. E bine sa eviti cat mai mult din autostrada lor datorita costurilor, enorme fata de Ungaria.
S-ar putea sa mai fie: Austira si Germania (M9 - M8 - Graz - D)

Dar o sa mai dureze niste ani buni pana e gata toata (nu cred ca as exagera zicand 10)

@ Beowulf ai idee cat de actuala e harta pusa de tine, ca vad ca M9 trece peste M43 (aceasta fiind desfinta ca nume cel putin) sau link de unde ai luat-o.