Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


ovideatza

#2746
^
Exista sanse sa se poata asfalta cu un cort?

Daca nu, mai bine ar continua reabilitarea si cu celelalte sectiuni, nu cred ca in rest podul e "ca nou".

Sorinus

Asta e pod de DN? Nu e f ingust?

ovideatza


kitsune

Pun întrebarea asta aici, la rutier, cu toate că poate ar fi fost mai potrivită pe feroviar, acolo fiind mai multe structuri metalice, dar in fine.
Se folosește protecția catodică (pasivă sau ICCP) pentru protecția structurilor metalice la noi?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

RaduC

Poate, prin portul Constanța. Altfel, cam pe unde ar fi nevoie?

kitsune

Păi de ce nu? Podurile metalice ruginesc doar în port? Și nu numai podurile, orice alte structuri.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alecu26

In port din cauza sarii exista o agresivitate mai mare asupra metalului. Protecție catodica am auzit doar la stucturi metalice ingropate...gen tevi de gaz.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

kitsune

Ciudat. Mai ales că însăși zincarea tablei este o protecție galvanică. Mă așteptam ca protecția anticorozivă a podurilor, etc. să nu fie făcută doar prin vopsire. Niște anozi de zinc pot reduce mentenanță destul de mult. Să nu mai vorbesc de ICCP, care necesită o investiție mai mare, plus cheltuieli de exploatare, poate că nu se justifică, dar anozi de sacrificiu...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Protecție cu "anozi de sacrificiu"?...
Păi îi sacrificăm din start... Nu îi mai punem... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

Din ce am văzut cu proprii și personalii ochi, protecția cu calupuri/lingouri (anozi) de zinc se face pe corpul navelor, la un anumit nivel pe toată lungimea (văzut și primit explicații la Șantierul Naval Tulcea)..... Acești anozi, în timpul marșului în apele salmastre ale mării, marș ce creează un efect de "baie galvanică" eliberează ioni ce se depun pe structura imersă a navei... Procesul are loc în urma frecării corpului navei, datorat vitezei de deplasare, de apa mării..... "Electrozi" e nevoie a fi înlocuiți din timp în timp, când nava intră la docul uscat și se face o curățire a corpului ....
La alte construcții metalice, nu știu pentru că au alte condiții de "funcționare".... Și de exemplu la poduri sau alte elemente de gen cam ce băi de "galvanizare", de ce dimensiuni, ar trebui să existe...

kitsune

#2756
Ți s-a explicat greșit. Protecția cu anozi de zinc n-are nici o legătură cu frecarea, viteza de deplasare, ionii ce se depun (???).
Este vorba de o protecție pasivă, cu anozi de sacrificiu (zinc în cazul ăsta) cuplați direct la suprafața metalică ce trebuie protejată. Datorită electronegativității mult mai mari a zincului față de fier, coroziunea se va produce la nivelul anozilor în timp ce structura metalică va rămâne intactă. Este într-adevăr foarte răspândită în domeniul naval, practic aici toate echipamentele au anozi de sacrificiu.
La navele mari, unde ar trebui dimensiuni mari ale anozilor, se folosește cealaltă metodă, cu curent electric, ICCP (Impressed Current Cathodic Protection), suprafața metalică ce trebuie protejată devenind catod (e destul de greu de scris de pe telefon toată teoria).
Cert este că ambele sisteme lucrează bine, sunt foarte eficiente în combaterea coroziunii, de aceea mă miră că nu sunt folosite la uscat, mai ales în cazul unor structuri metalice mari cum sunt podurile.

În ceea ce privește acoperirea galvanică sau zincarea (care tot o protecție catodică este) să nu îți închipui că se scufundă întreaga structură în baie de zinc (hot dip galvanized). Doar obiecte mici sau pretabile la tratament, gen lanțuri, țevi, etc. Uneori folosim spray cu zinc pentru protecția reparațiilor.

@TibiV: avem și flanșe de sacrificiu, nu doar anozi

LE: am găsit articolul ăsta la americani cum au folosit protecția catodică pentru protecția unor poduri vechi
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alecu26

In articol scrie doar de protectia armaturii, nu de poduri metalice. Dar o sa intreb un profesor de poduri metalice si specialist in metal de ce nu se face sau nu se preteaza.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

kitsune

S-ar putea să nu funcționeze dacă mediul înconjurător nu e suficient de umed și agresiv, așa cum e mediul marin. Mă gândesc că pila galvanică ce se crează cu cei doi anozi are nevoie de un electrolit, iar mediul înconjurător în cazul structurilor aeriene la uscat nu poate îndeplini funcția asta. Chiar sunt curios de răspuns.
Dar, că veni vorba de articolul citat, văd că sistemul se pretează armăturii. Se practică la noi?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alecu26

Nu am auzit. Si acolo pare mai degraba ceva studiu/experiment pe niste structuri emblematice...istorice.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).