Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#3675
@shift2rail Predeal-Bv e finantat pe CEF SFul, nu e executia. Si alte SFuri in derulare (Cluj-Coslariu, Apahida-Suceava, posibil si Craiova-Caransebes)

Nu inteleg de unde reiese ca faza 1 din Ploiesti-Vicsani este Ploiesti-Focsani? A fost lotul 1 la SF probabil dar nu cred ca are vreo legatura?

razvan96

Predeal-Brasov nu are legătură cu CEF, se va finanța prin CEF doar sf-ul. Pentru lucrări trebuie altă sursă. Si la cât va costa, probabil acoperă 80% din POT.

edit: asta a zis si @cristi5 între timp.

AndreiB

Nu se economisesc decat 2.5 minute prin operarea la 160 vs 140 km/h pe cele doua segmente pretabile, Buftea - Brazi si Buda - Floresti.

Dar daca semnalizarea si materialul rulant permit asta, de ce nu am opera cu 160km/h. Sunt multe trenuri de calatori.

Refacerea suprainaltarii curbelor e modesta la RK. Iar pe Buda - Floresti nu e nici o curba.

Personal, cred ca aici ar trebui sa ridicam vmax la 200km/h, insa, prin cvadruplare.

shift2rail

Auch, mea culpa: CEF 1.0 finanteaza executia loturilor 1, 2, 3 din Bv-Sighisoara cu 780 mil euros ( deci s-au tras aprox 1 mld pe primul exercitiu cef daca adaugam  sf-urile)  iar Bv-Predeal are toate sansele sa intre in CEF 2.0 ( studiati regulementul noii agentii EU care administreaza CEF, destinatia  principala a fondurilor este eliminarea gaurilor/bottlenecks din reteaua ten-t core). Daca nu e deja pe masa dumnezeilor jaspers/bei passa  aplicatia de finantare a cfr infra trebuie sa aterizeze cat mai rapid.

shift2rail

^^ faza 1 Ploiesti-Focsani reiese din planul investitional '20-'30 , tabelul 2.2.23 care prioritizeaza proiectele cf prioritare (sic) in functie de 4 criterii ponderate. Documentul, lansat spre dezbatere publica in Dec 21, a fost dezbatut intens pe forum si poate fi gasit pe situl MT.


Harry

click dreapta si open image in new tab pt full resolution

danny_cbu

Salut, avand in vedere preconizata intrare in Schengen la 1 ianuarie 2023, ce sanse sunt sa se modifice mersul trenurilor internationale de indata?
Sau vor stationa trenurile pe fiecare parte a granitei cate 45min-1ora cum o fac acum, dar fara control de frontiera? (presupun ca CFR-ului i-ar conveni asta pentru a recupera eventualele intarzieri de pe traseu)

shift2rail

@danny: unde ati gasit mersul trenurilor internationale cfr calatori 2023?

cineva ne explica, doct, pe un alt thread ca livretele cfr - scurse pe firul "mersul trenurilor"(sic) -  se opresc la granita!

40-0802-5

@shift2rail

Livretele intotdeauna sunt trasate pana la prima statie de granita.
Gasesc normal ca treaba asta sa fie indiferent daca suntem sau nu in Schengen.

Doar nu sunt mecanicii de Arad autorizati si mai departe de Lőkösháza, nu? La fel si invers.

cristi5

#3684
@danny_cbu o intrebare foarte buna. E unul din visurile mele sa dorm bustean de la Budapesta la Sighisoara macar :)

Parerea mea: stai sa intram mai intai in Schengen. Orice se poate intampla. Daca reusim sa intram, Ungaria poate decice sa caute in continuare dupa imigranti ilegali prin acoperisul vagonului la frontiera, ca la ei e o chestiune electorala asta cu imigrarea. Din cate stiu tratatul Schengen le permite sa pastreze controale "temporare" la frontiera.

@shift2rail tot ce trebuie sa stie CFR e la ce ora poate MAV trimite trenul (si invers). Apoi isi face mersul si livretul pe propriile linii. Nu stiu ce vrei sa zici cu "doct"

shift2rail

doct=savant.

c'est bon, am inteles distinctia livret/mers, dar pe un thread intitulat "mersul trenurilor" forumistii cauta info despre, oh well, mersul trenurilor,
inclusiv al celor internationale.

dan tm

E clar ca diferenta între mers si livret e dată în primul rînd de utilizatorii cărora li se adresează. De aceea există livret chiar și pentru trenurile ,,de serviciu" ale MAV care ajung la Curtici si care au doar elementele de grafic Curtici -Curtici Frontieră.
 
A doua diferență între mers si livret e dată de conținut, mersul de tren pentru public, numit  în limbaj feroviar ,,oficios" conține date minimale: tipul și numărul trenului, plecarea din statia de îndrumare, plecarea din opririle din parcurs si pentru anumite statii sosirea si plecarea.

Livretul în schimb conține distanțele kilometrice detaliate între statii, timpii de mers între statii, vitezele stabilite, tonajele, compunerile. Înainte mai contineau si detalii gen, ,,necesar două ganituri de vagoane seria 21-49, statia de domiciliu xxx, pregatirea tehnică sanitara radicala se executa in statia xxx, statia x retine vagonul y pentru al atasa la trenul * cu locomotiva trenului**, se formează din trenul *, foremeaza trenurile ... Acum nu prea mai apar detaliile astea.Livretele de marfa sînt si acuma dar în trecut erau mai interesante.


Deci nu poate un livret romanesc sa aiba elemente pentru o tara vecina, dar este logic ca după punerea la punct a detaliilor de mers de tren internaționale ambele administrații își întocmesc și livretele.

Oprirea de la graniță nu cred că poate fi eliminată din cauze tehnice în prima fază.

practic circulația între stațiile de frontiera se reglementează prin acorduri bilaterale. se poate observa în practică faptul că la Curtici vin maghiarii după trenuri, la Salonta circula MAV, la Episcopia Bihor ies românii pînă la prima statie, la Carei veneau maghiarii.

trenurile opresc pentru ca în primul rînd se schimbă partizile de tren, (tracțiune și drum adică mecanicul locomotivei, șeful trenului și conductorii) apoi se schimbă cupla locomotivei chiar și cînd trenul continuă cu aceeași locomotivă deoarece la noi se pune cupla locomotivei în cîrligul vagonului la ei este invers, se trece locomotiva din sistemul CFR in MAV, etc.

Asadar aici fiind un forum feroviar livretele și mersul de tren merg mînă în mînă.




 

 

Xenos

 Inca de la finalul anilor 90 granicerii austrieci se urcau la Gyor, iar trenul circula normal intre Austria si Ungaria.
Daca aderam in sfarsit la Schengen trebuie sa se ajunga la o practica similara intre Romania si Ungaria, fara schimb de locomotive si cu schimb operativ de echipe in tren, cu stationari de maxim 5-10 minute.

cristi5

#3688
In unii ani din comunism vamesii maghiari coborau la Arad. In jur de 1985 gen.

In anii 90 au vrut sa optimizeze si mai tare si au vrut sa faca vama incepand de la... Deva si sa nu opreasca trenul deloc la Arad.  Ceferistii erau revoltati, cred ca si vamesii. Nu cred ca s-a intamplat.

Am fost elev la Arad / student la Timisoara in acei ani, si aveam un prieten cu tata ceferist. Il sunam la telefon prin centrala garii :)

Sigur ca un control de pasapoarte poate fi organizat intre Arad si Békéscsaba de exemplu. Problema e cautarea prin toate cotloanele vagonului dupa migranti ilegali. Aia nu stiu daca se poate face cu trenul in miscare?

Singurul "control suplimentar intra-Schengen" pe care l-am vazut a fost in pasul Brenner, intre Italia si Austria acum vreo 4 ani. Au oprit trenul la Brennero (poate era oprire in orar, nu stiu) si au verificat actele la toti pasagerii si "cotloanele". Parca vreo 15-20 min a durat.

AndreiB

Daca ramane o oprire tehnica de ~10min in Lokoshaza la dus si Curtici la intors nu e nici o mare problema.

Ideea e sa se opreasca stationarile enorme de azi.