Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Geri

#32625
In engleza este un termen care defineste: nu in curtea mea.

NIMBY (/ˈnɪmbi/, or nimby),[1] an acronym for the phrase "not in my back yard",[2][3] is a characterization of opposition by residents to proposed developments in their local area, as well as support for strict land use regulations. It carries the connotation that such residents are only opposing the development because it is close to them and that they would tolerate or support it if it were built farther away. The residents are often called nimbys, and their viewpoint is called nimbyism.

sursa:
https://en.wikipedia.org/wiki/NIMBY


Eu as zice ca acesta este numai inceputul pentru opozitia construirii autostrazii pe Valea Prahovei din partea celor care detin proprietati pe aceasta vale. Vale in care numai statiuni nu mai sunt, ci sunt un conglomerat de soi rural amestecat cu urban, ticsit de tot felul de constructii.

rt25

adevarul e ca arata urat un zid de gabioane deasupra castelului. si masinile zburand ca prin magie fix pe deasupra acoperisului asa cum s-ar vedea din oras :) O vedere extraordinara.
Totusi, un mini cut-and-cover prin spatele castelului ar fi o solutie, iar capacul autostrazii sa fie amenajat si predat castelului. Daca Oradea a putut in Piata Gojdu, cred ca putem si noi in spatele castelului Cantacuzino.

comisarul

Cu ce este diferita o autostrada care trece pe langa casele particulare la cativa metrii, fata de una care trece pe langa un castel ? Ce astia de la realestate sunt mai presus ca oamenii de rand, starnesc opinia publica ca vai strica peisajul ?
O autostrada ca asta care ar scutii mii de ani din viata oamenilor care nu vor sa fie petrecuti in trafic pe vp ar merita si sa fie daramate 10 castele !

montaniardul

Nu va mai faceti atatea probleme ca asa niciodata nu vom mai construi nimic. Va mai amintiti de lilieci, de gandaci, de cimitire, ...sau cine stie ce alte "obstacole". Cu o consolidare buna a versantului castelul nu va avea de suferit. Ne trebuie autostrada obligatoriu si nu cred ca ne putem permite inca o amanare.

reed

lasă că dacă nu se face acum,se face PPP iar la televizor :lol:

EugenRo

Nu numai dpdv al zgomotului si vibratiilor, o astefel de apropiere este catastrofala estetic.

Citesc aici argumente de noaptea mintii: cum ca tursimul in Busteni si asa este praf si ca orasul arata cum arata si ca "decat deloc, mai bine ceva".
Acesta este rezultatul unor proiectii limitate (ca sa ma abtin): cum vrei sa dezvolti un turism intr-o zona, combinand fatidicul popular romanesc, proasta (si neinspirata) proiectare cu celebra "asta e, bine ca e..".

Castelul Cantacuzino, de bine de rau a fost transformat in (singurul) centru de interes turistic din orasul Busteni de la baza muntelui (se fac expozitii, manifestari culturale, vederea catre Bucegi este deosebita, zona linistita la liziera padurii etc.). Dezvoltarea turistica a urbei (care a fost ruinata de mafia intereselor fostelor si actualelor administratii) a repornit de vreo 10 ani cu acest castel. In schimb, unii par ca nu observa ca "interesele private" (dar legitime) ale administratorului se suprapun acum peste interesele orasului.

In prezent, Busteniul este unul dintre cele mai haotic dezvoltate orase, urat si lipsit de o infrastructura esentiala si suficienta:
- S-a distrus cu buldozerul fabrica de hartie (emblematica) in loc a se transforma in muzeu de interes turistic si s-a ridicat un supermarket pe acel loc.
- S-a distrus prima sina pe care a mers in Romania o locomotiva electrica (locomotiva a fost salvata cu mari eforturi si o vedeti in gara, degradata puternic fata de starea originala)
- Restaurantul Caraiman functioneaza doar pe o latura, fiind administrat de privati in loc sa (re)devina un restaurant central de traditie la care tot turistul sa vrea sa vina.
- Telecabina e un business care stoarce multi bani pe suprafata mica
- Fostul traseu al funicularului, o minune tehnica a secolului 19 a fost praduit, majoritatea pieselor au ajuns la fier vechi in loc de muzee si inca se mai fura
- Crucea Caraiman a reusit sa fie renovata cu chiu cu vai, dupa nepermis de multi ani. Cabanele sunt vai de mama lor..
Singurul obiectiv care s-a dezvoltat din semianonimat a fost Castelul Cantacuzino si se ridica acum la un nivel apreciabil dpdv al serviciilor.

Asadar, ACUM, cand se proiecteaza de la zero, acum e momentul sa protejam un astfel de obiectiv turistic.
DA, un tunel poate ca va costa in plus, dar traseul si impactul sunt pentru totdeauna!!

P.S. Oare administratia orasului a emis vreo opinie asupra traseului ales? Sau a "semnat ca primarul"?

oc7avian

Deci mai nou nu vedem frica clasică a CNAIR de tuneluri, care cu proiectantul au păstrat linia roșie mai sus. Ne băgăm picioarele într-un monument istoric (nu mai zic de comunitate) și inventăm scuze mesaj după mesaj: NIMBY, cocoașe, Bușteni e nașpa oricum etc. Așa se întâmplă când ne orbește dorința de a avea autostradă cu orice preț.

Bine că Vinci avea cap acum hăt ani când a propus unde/cum să fie tunelurile...

Da, e mai mult decât bătaie de joc să lipești de una din atracțiile turistice chiar valoroase un zid de sprijin înalt al unei autostrăzi. Dacă băgăm A3 printre Peleș & Pelișor e ok? Sau lipim Brașov - Făgăraș de castelul Bran e ok? Că văd că de Cantacuzino nu ne pasă.

Hercule

#32632
Eugen, probabil esti localnic si cunosti mai bine situatia. O sa-ti spun totusi parerea mea despre Busteni, ca vizitator.

Am fost anul trecut la un curs la CPPI, am ajuns la 21:30, nu era nimic deschis ca sa mancam ceva. Mai mult, cand am iesit din hotel, a intrat alerta de urs, pe o strada apropiata. Orasul pustiu, dezolant, mort.
In aceste conditii, e grav daca castelul este singura idee de a anima putin localitatea. L-am vizitat de doua ori, suficient. Sa fim sinceri, nu e Pelesul. Iar daca iti iei o cafea pe terasa, a doua oara nu mai faci greseala asta.
Singura sansa a Busteniului e turismul, dar nu turism gen Valea Cerbului. Iar turism nu poti face pana nu se rezolva problema ursilor, care e din ce in ce mai serioasa.

Si ca sa revin ontopic, cred ca un tunel sau macar o polata ar fi potrivite pe zona castelului. Nu trebuie sa ne batem joc si de ce a mai ramas frumos. Pe de alta parte nici nu poti tine toata tara in loc nefacand autostrada.
Deșteaptă-te române!

misiekwas

Sincer, îmi se pare ca tunelul este cam singura soluție potrivita dacă are sa rămână acest traseu. CNAIR a dat-o în bară cu acest fragment și ma uimesc încercări de a găsi scuze pt incompetenta lor. Cum avem noi deja urbanism și protecția de monumente pe pământ peste tot în România, dar de ce să facem situația și mai proasta?

misiekwas

Quote from: comisarul on July 14, 2023, 10:03:12 AMO autostrada ca asta care ar scutii mii de ani din viata oamenilor care nu vor sa fie petrecuti in trafic pe vp ar merita si sa fie daramate 10 castele !

As îndrăzni să sa spun că astfel de abordări sugerează ca nu meritam nici castele, nici autostrăzi.

hefaistos

Cred ca problema e ca unii pierd din valoarea investiției numita "castel". Și nicinnu pot cere despăgubiri potrivit legii. Asa ca încearcă sa salveze ceva și pompează în publicitate negativa pentru proiect.
Pentru cei ce zic tunel în loc de viaduct. Tunelul nu se face prin aer. Și atunci trebuie sa cobori sub teren câteva zeci de metri, pe mai mulți kilometri. Ca asa e cu geometria.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

misiekwas

Pai, sigur ca vrea are și interesul lui și da, unele dintre argumente sunt exagerate. Însă, întrebarea este alta: oare problema este reala sau nu? Și da, as răspunde că valorificarea unui dintre mai importante obiecte de patrimoniu în Valea Prahovei este un lucru destul de important, indiferent de finanțele proprietarului.

hefaistos

Problema e ca vorbește de conacul respectiv, ca nu e castel, ca și cum ar fi esența turismului de pe Valea Prahovei.  E o scamatorie de PR care ma cam umple de greata.
So nici nu pot sa ceri contribuabilului sa plătească jumătate de miliard de euro în plus pentru tunel, doar ca să nu strice fundalul conacului.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Telvanni

Padurea din spatele castelului ii da un farmec aparte, ar fi pacat s-o stricam pe vecie.

oc7avian

Nu realizăm că primordial facem autostrăzi pentru oameni :gaah: Și ăia din mașină, și ăia din comunitățile scăpate de trafic de tranzit prin ocolire, și turiști, și beneficiarii finali ai mărfii transportate etc.

Există soluții elegante care nu înseamnă tunel de juma' de miliard de euro. Dar e mai simplu să tragem drumul pe curba de nivel, că deh...

Mentalitate de secol trecut asta cu tragem drumul pe unde avem chef și nimic nu ne stă în cale!