Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 36 Guests are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

Tuneluri LD2:

Inteleg ca Salini nu are voie sa liciteze, dar ce ii poate impiedica pe UMB, Strabag, Astaldi, etc sa cumpere proiectul de la Salini si sa liciteze ei in cunostinta de cauza? Sau Salini sa il vanda la mai multi in paralel fie separat ori la gramada (sa puna cei care vor cheta si toti sa primeasca exact aceleasi documentatii)?

Si atunci cei care au achizitionat proiectul vor putea sa liciteze in cunostinta de cauza.

GDC

Nu vreau să o dau în teoria conspirației, dar până când are Salini interdicție la participare?

dorum

Io as face un pariu cine va executa tunelurile! Daca pierd, donez la API 500RON, daca castig, beau cateva beri tot pe banii mei :)
Constructorul va fi: SALINI!

voicul

Salini sa faca tunelurile si Comsa restul de km  :lol: :lol: :lol:

ovicor

Astaldi, iar Salini cooptat ulterior ca subcontractant. Ne jucam noi, dar tare mi-e ca Ionut nu se joaca!

dhm

De ce uitam ca Salini cumpara Astaldi?

GDC

Întrebarea mea referitoare la când expiră interdicția Salini era chiar întrebare și nu un mod de a face pe deșteptul. În lipsa unui răspuns clar mă aventurez cu o dată pe care doar o bănuiesc. Despre interdicție se vorbește cam de la începutul lui 2018, ea e de 3 ani, deci mă aștept ca ea să expire la începutul lui 2021. Deci dacă termenul de depunere oferte e atunci, adică peste un an și un pic, poate și Salini să participe. Preluarea lui Astaldi de către Salini se speră a se încheia undeva prin vară, așa că la diferența asta de timp și la stadiul licitaţiei (adică suspendată), mă aștept ca numele ofertantului să fie chiar Salini, fără artificii cu Astaldi.

gruiarew

Întreb și eu tot în necunoștință de cauză... ce mare lucru să se facă alt proiect? Oricum bucata aia e reziliată. Și oricum s-ar face, se va suplimenta după. Voi chiar credeți că nu se va găsi ceva să mai tărăgăneze lucrările? Cât a trecut până acum și nu s-a făcut nimic? 2-3 ani?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

GDC

Păi din ce înțeleg eu licitația va fi de proiectare și executare. Orice alt ofertant va trebui să pună un preț în care să își acopere ceva riscuri, pe când Salini, dacă are proiect bun, știe exact ce roci, ape etc. (vezi postul lui Io cu câteva pagini în urmă) și va putea să oferte un preț mai bun prin simplu fapt că știe ce e acolo.
Rog să mă corecteze cineva dacă spun prostii.

cristi5

#50304
Pe SEAP e doar o plansa de profil longitudinal (cred ca proiectare orientativa Salini dinainte de rezilierea LD2) pe post de SF, care e lipsa. Si licitatia e ceva forma speciala. Dar pana la urma cine va castiga, da, va face proiectare intai.

@gruiarew Salini a muncit ceva la proiect, au facut inclusiv studii geo. S-ar castiga luni sau mai degraba ani daca s-ar adopta un proiect existent.

Dar stii cum e, se castiga niste luni acolo si se pierd cu alte tampenii ale CNAIR.


cristi5

#50305
Nu am avut timp sa ma uit ce a contestat Strabag la ce e pe SEAP (poate are cineva timp sa faca un sumar) dar sirul consecintelor faptului ca s-a lansat LD2 si LD3 fara AM in 2013 este nesfarsit. S-au semnat contracte despre care ambele parti stiau ca nu pot fi executate din motive de revizuire AM, care a si fost publicat la cateva zile dupa semnare.

- rezilierea LD2 dupa invarteli in jurul cozii, probabil discutii cu Salini despre proiectul tunelurilor etc
- ecoductul LD3
- care probabil a produs rezilierea LD3
- lipsa SF pt tuneluri, ceea ce va afecta proiectul tunelurilor
- acum aceasta licitatie pt tuneluri, deja contestata

Diferite conduceri CNAIR sau MT/guvern au avut pozitii diferite in chestiunea asta, ducand la resetari si intarzieri
- Neaga voia sa cumpere cumva proiectul Salini si sa se inteleaga cumva cu Comsa la ecoduct (probabil pe tipicul licitatiei cu un singur concurent pt Holdea)
-  Grindeanu se indoia ca sunt ursi
- Cuc s-a dus la Cretu sa explice ca nu sunt ursi, a primit o placuta suedeza
- Cuc/Ionita au reziliat LD2 si ulterior LD3, spre deosebire de Neaga care incerca sa rezolve situatia cumva
- Orban iar inteaba de ursi

Adaugam la asta ca tunelurile sunt un bau-bau tehnologic. Lipsa asta de continuitate si de asumare poate sa amane tunelurile LD2 cu decenii! Pot fi gata tuneluri pe PiSi (care au SF, AM si vor avea PTE in ordinea corecta!) inainte sa vedem ceva pe LD2.

Oare cati ani vor mai trece pana face un ministru curat (pe LD2, LD3 si CNAIR in general) si scapam de cosmarul asta?

Quest

GDC nu vad in argumentatia ta constringerea de timp de la UE (n+3) referitor la momentul cel mai intirziat de inchiere a tuturor lucrarilor pe intreg LD2, proiect finantat in execitiul european 2014-2020, la care n+3 inseamna 2023. Daca asteptam ca ofertele ptr tuneluri sa fie facute de abia in 2021, nu vad cum s-ar putea incheia totul in 2 ani. Da, putem vorbi despre fazarea in exercitiul urmator a unei parti neterminata, dar n-as pleca de la supozitia blindetii de abordare a UE. Parerea mea e ca 31.12.2023 ar trebui sa ne gaseasca cu un tunel gata si al doilea in lucru.
Common sense will get you far !

rocklee

stie cineva ...sau apucat de ridicat si remediat...PODUL PESTE MURES ...as vrea  sa trag o fuga pana acolo ....dar nu as vrea sa merg degeaba ....

DrumBuun

As vrea sa va readuc aminte ca Mihai Viteazul, venind dinspre sud, pentru a cuceri Ardealul, a facut jonctiunea trupelor sale la Talmaciu.
Si poate acum ar trebui tot acolo facuta jonctiunea A1/A13.

TibiV

rocklee,
se pare ca nu stie nimeni care este stadiul, deci daca mergi la podul peste Mures este pe riscul tau...

Dar... ce temperaturi aveti acum in zona?
Doi colegi au spus cam acelasi lucru:

Quote from: paulmare on November 26, 2019, 05:28:14 PM
...daca nu sunt greseli mari de proiectare sau executie, trebuie sa fie un anumit interval de temperatura ca grinda metalica sa poata fi asezata cum trebuie, ma indoiesc ca o pot ridica acum in pragul iernii sa poata aseza la fix...

Quote from: RaduLuc on November 07, 2019, 05:05:28 PM
Cum aluneca se vede in poza, care este facuta vara, la dilatatia cea mai mare a grinzii, de aceea si operatia de repozitionare trebuie facuta in anumite conditii de temperaturi exterioare, fapt care a fost transmis de catre asociere la momentul respectiv.

Deci cum ramane cu temperatura?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)