Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 22 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Aia cu 2+1 cu separator median era pentru diminuarea carnagiilor de pe DN 2 si fluidizarea traficului. Dar MZA-ul pentru asa ceva e depasit de cativa ani. E clar ca trebuie A7. Un half profile ar fi suficient acum, dar peste 7-8 ani cand va fi gata, o sa fie nevoie de autostrada completa. Deci A7 completa cu incepere in 2016 a proiectului e solutia.

vancouver

Quote from: FRS on March 22, 2016, 07:00:19 PM
vancouver, spune-ne si daca ai condus pana acum pe DN2, si in cazul in care ai facut-o cat de in siguranta te-ai simtit

Evident ca am condus pe DN2. Daca nu o faceam nu-mi dadeam cu parerea. De altfel, daca citeai tot ce am scris, observai ca am spus despre sotia mea, ca este singurul drum national pe care ea sta linistita si citeste o carte sau se uita pe telefon sau doarme. Doar pe autostrazi se mai intampla asta. Cu totul altfel pe orice alt DN. Sta cu inima cat un purice la depasirile mele sau ale altora, la curbe, la camioanele din fata, etc.

Numai un exemplu: am luat-o odata de pe centura Buzau inainte spre Poiesti, nu am mai mers prin Urziceni, deci am mers pe DN1B apoi pe A3 spre Bucuresti. Vroiam sa testez noua autostrada A3. M-a rugat sa nu mai merg niciodata pe acolo.

Repet: pe DN2 nu exista coloane de masini, ca atare nu exista depasiri riscante, cu bruscarea masinii. Nu discutam de idiotii care nu au rabdare si fac triplari, dar aceeasi idioti ii avem si pe alte drumuri si provoaca la fel de multe accidente.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dragos76

Quote from: dr4qul4 on March 23, 2016, 12:07:57 PM
Acum trebuie sa ne hotaram ce vrem...
Ori facem A7, ori upgradam la DX DN2. Nu are rost sa facem si una si alta!!!

De acord, și în contextul ăsta mi se pare clar că trebuie A7. Upgrade de DN2 necesită totuși mult mai multe centuri, sunt destule sate traversate de DN2. Faptul că și pe acolo se merge cam tare, peste viteza legală, și asta duce la un trafic ceva mai fluent, nu e totuși un lucru în regulă.

vancouver

#498
Pentru incapatânatii care o tin pe-a lor si nu vor sa circule pe acea banda 0,75 pe DN2: atunci cand exista o regula nescrisa si aproape toti o respecta, este bine sa nu te pui de-a curmezisul si sa o faci pe-al dracu. In afara de asta, retragerea pe banda din dreapta este si un semn de politete si respect fata de ceilalti participanti la trafic, care doresc sa mearga mai repede.

CEI CARE NU VA RETRAGETI PE ACEA BANDA, NU VA MIRATI DACA DRUMUL VI SE PARE UN COSMAR. Ii enervati pe toti ceilalti, produceti VOIT situatii conflictuale, inclusiv ATENTIE: OBLIGATI PE TOTI CARE VA DEPASESC SA INTRE PE CONTRASENS. ASTA ESTE EXTREM DE GRAV.

Carnagiile se produc deseori pe fond conflictual, intre un incăpățânat care nu se dă și un bizon care nu se lasă. Este preferabil de un milion de ori, ca depășirile să se facă FĂRĂ intrarea pe contrans.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: neobluenet on March 22, 2016, 08:03:00 PM
@vancouver: Eu nu stiu daca tu chiar ai circulat pe drumul asta, dar a promova circulatia pe acostament este pur si simplu gresit. Sper ca API nu sustine acest demers, pentru ca vad foarte multi forumisti care iti impartasesc ideile. Ai fost vreodata depasit de 3 masini deodata? Una in dreapta, 2 pe stanga, iar dupa vreo 5 km cel putin una din ele era implicata intr-un accident.

Cum adică să fiu depășit de o mașină prin dreapta ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Cu scuzele de rigoare, dar dacă ai fost depășit prin dreapta, înseamnă că ești poate autorul moral al accidentului de peste 5 km. Ai mers pe banda principală și nu ai vrut să te dai de nici o culoare. S-a creat o coloană de mașini în spatele tău. Toți nervoși. Când nu a mai venit nimic pe contrasens, au intrat toți în depășire.

Este de o gravitate extremă ceea ce ai făcut.

Iar dacă mă întrebi pe mine: NU, n-am fost depășit NICIODATĂ prin dreapta, pentru că întotdeauna am stat eu în dreapta. Nu s-a creat niciodată în spatele meu coadă, nu au apărut situații neplăcute.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

Nu stiu exact care e legea in privinta acostamentelor, dar tind sa cred ca nu e legal sa circulam pe ele. Si atunci, @vancouver, ai dreptate din punct de vedere moral in rationamentul tau, dar nu si legal. Pe DN-urile 1+1, cand vad ca vine cineva din spate tare, de obicei ma trag si eu dreapta si chiar intru pe acostament, cu o roata, cat permite latimea acestuia. In mod normal, cred ca politia m-ar putea amenda, dar consider de bun simt sa nu incurc pe cei care vor sa ruleze mai rapid.

Exista si dezavantaje in a merge pe acostament pe DN 2. Ziceau unii colegi ca sunt deja zone denivelate pe margine care pot produce accidente urate, mai ales noaptea, prin pierderea directiei masinii la contactul cu o astfel de denivelare. Plus ca senzatia multora e ca se merge la 2 benzi pe sens, apar multe depasiri la limita etc.

Cel mai bine ar fi sa se reglementeze intr-un fel sau altul ca acostamentul sa poata fi inclus in partea carosabila(1+1) si sa se faca un 2+1 alternativ, cu separator median(pot fi parapeti new jersey, poate fi WBRS sau orice, fiindca sunt in total 3.5 benzi, deci jumatate de banda poate fi destinata separatiei) si la intersectii, 1+1, a 3-a banda fiind destinata pentru incadrarea de stanga. Astfel, ambele sensuri vor avea o banda pe sens, va scadea viteza, iar cei care vor face stanga vor avea sanse mai mari si nu vor incurca traficul de pe sensul lor de mers.

vancouver

#501
Va legati de un aspect teoretic. Acea zona de ca. 2 m latime nu este un acostament. Se numeste asa, pentru ca altfel nu primeam finantarea europeana pentru drum. Date fiind datele din trafic din perioada 1996-2000, cand s-a cerut finantarea europeana pentru reabilitarea DN2, acestea nu justificau un drum cu 2 benzi pe sens. Si atunci s-a folosit acest truc, de a realiza un acostament foarte lat.

Nu mai priviti acea zona ca un acostament, ci ca o parte a caii de rulare. Nu are rost sa ne legam de un cuvant. Noi discutam de vieti omenesti. Aceste vieti pot fi salvate, daca nici o masina nu este obligata sa intre pe contrasens. PUNCT. Sincer, chiar e asa de greu de inteles?

Quote from: horatiu.cosma on March 23, 2016, 01:09:39 PM
Exista si dezavantaje in a merge pe acostament pe DN 2. Ziceau unii colegi ca sunt deja zone denivelate pe margine care pot produce accidente urate, mai ales noaptea, prin pierderea directiei masinii la contactul cu o astfel de denivelare. Plus ca senzatia multora e ca se merge la 2 benzi pe sens, apar multe depasiri la limita etc.

Da, exista unele denivelari, mai ales intre Bucuresti si Urziceni. Cele mai multe sunt reparate prin peticire. Mergand la numai cativa cm de margine, intr-adevar nu e placut ca roata din dreapta sa se lase, fie si numai usor. Numai ca
- situatia asta este doar pe ca. 10% din DN2
- nu trebuie circulat permanent la limita, cu o roata la numai cativa cm de margine. In cea mai mare parte a timpului se poate merge la ca. 1 m de margine, cu retragere doar cand vine cineva in depasire. Asa cum am mai spus, este recomandat sa se circule in acelasi ritm cu majoritatea, adica 110-120 km/h, atunci depasirile sunt putine. La 90-100 km/h sunt permanent masini care vin din spate si lucrurile devin mai dificile.

Legat de depasirile la limita. Te referi la depasiri concomitente pe ambele sensuri. Horatiu, crezi ca daca stai pe banda principala si nu te dai la o parte, nu mai au loc depasiri la limita. Crezi ca ii impiedici pe cei din spate sa te depaseasca? Nu crezi ca doar ii enervezi? Și ajungi la situații descrise de neobluenet, în care ești depășit chiar și prin dreapta. Nu ai cum să te erijezi în disciplinator de trafic. Nu produci decât efectul contrar: NERVI, NERVI, NERVI. Coloana de masini in spate, depașiri prin intrarea pe contrasens, triplări, etc...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

Orice drum national sau international trebuie sa aiba intr-un fel sau altul un acostament, din motive evidente de siguranta. Din ce zici tu, DN 2 e un drum cu doua benzi pe sens cu acostament de -0.25 * o banda de circulatie. Deci e clar ca acolo ceva da cu minus la siguranta. Faptul ca viteza medie e una acceptabila, faptul ca nu exista coloane de sute de metri de masini in spatele TIR-urilor, faptul ca sofatul e relativ relaxat si se poate dormi in dreapta sau citi carti, toate aceste elemente nu sterg cu buretele carnagiile saptamanale de pe DN 2. 2+1 alternativ mi se pare cea mai buna solutie, dar pentru asta "aspectul teoretic" de acostament trebuie adus ca parte componenta a DN-ului 1+1 legal. Nimeni nu o sa ia decizia morala si corecta de a face un 2+1 alternativ, considerand ca acel acostament e defapt 1.5 benzi normale de circulatie. Fiindca peste 2-3 ani o sa ii sara in spate curtea de conturi sau DNA-ul sau mai stiu eu ce organism de control.

vancouver

#503
Carnagiile sunt produse în mare măsură exact de acei oameni încăpățânați, care nu se dau.

Carnagiile nu sunt mai dese decât pe alte drumuri. Nu uita ca avem peste 400km de DN2 + DN28 cu profil 1,5.

Există un singur mod de a evita, de a reduce la minim carnagiile: nu conduci ca nebunul cu viteza și nici prea încet, te încadrezi în linia traficului general, nu o faci pe nebunul să stai în calea altora, care merg mai repede, te dai frumos la o parte pe banda laterală / acostament.


Posibil ca transformarea in 2+1 să fie o variantă utilă, dar cunosc zone de 2+1 în Germania sau chiar și în România, cum ar fi pe DN7 Sibiu-Sebes. Sunt de departe cele mai periculoase zone ale acelor drumuri, depășirile se fac cu viteză excesivă, cu nervozitate, pentru că urmează o zonă în care nu se mai poate depăși. Deci, sincer, nu știu dacă chiar va ajuta această transformare. Mai ales ținând cont de volumul de trafic - atenție, capacitatea unui drum 2+1 este egală cu a unui drum 1+1, nicidecum cu a unui drum 2+2, așa cum practic este acum DN2.

Singura soluție corectă este autostrada A7. Până atunci: respect pentru ceilalți, retragere pe banda 0,75 / acostament, cum vreti sa-i spuneti, in felul acesta evitarea conflictelor in trafic, circulatie in rand cu ceilalti, atitudine defensiva, depasirea vehiculelor mai lenta usor decalat fata de eventuale depasiri ale celor de pe contrasens.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

Exista incapatanati care nu trec pe banda 1 nici pe autostrada sau pe un 2+2 veritabil. Dar acolo nu apar asa de multe accidente, exact datorita spatiului de siguranta suplimentar. Si nu cred ca s-a dat vreodata in Romania o amenda de mers pe banda 2 cand banda 1 era libera. Tot timpul vor fi soferi adormiti, aroganti, tupeisti care vor merge in propriul ritm nociv. Asta e imposibil de schimbat. Dar se poate modifica infrastructura, pentru a limita riscul produs de astfel de exemple.

cezar.ionescu

Conduc relativ frecvent pe DN2 intre Bucuresti si Suceava de peste 10 ani [cred ca am depasit 100 de drumuri].
Intr-adevar condusul este fluent si se poate realiza o medie relativ decenta ("80 km/h) pe o distanta de 400+ km.
Totusi, de-a lungul timpului (10+ ani) am remarcat urmatoarele aspecte:
- in timpul zile traficul s-a aglomerat vizibil (mai ales pe tronsoanele din judetele Bacau si Vrancea)
- noaptea se circula relativ OK majoritatea participantilor la trafic fiind formata din TIR-uri [Ucraina, Turcia, Polonia, mai rar Rusia si Belarus]. Remarc de-a lungul anilor o crestere vizibila a tirurilor de Ucraina si Polonia.
- banda dinspre margine este clar mai ingusta [cu exceptia unei portiuni inainte de Ramnicu Sarat] a.i. sa poti circula cu 80-90 km/h in siguranta. Esti la limita din punctul meu de vedere. Poti sa folosesti banda insa daca e noapte sau daca pe alocuri banda nu are asfaltul cel mai valabil [vezi intretinere] sau mai ales daca esti incepator nu te vei simti deloc confortabil sa rulezi pe o banda ingusta. Da, vei rula temporar insa apoi clar te vei duce pe banda din dreapta unde poti rula in niste limite acceptabile.
- se fac frecvent depasiri pe contrasens si triplari pe acest traseu. Noroc ca este loc sa te feresti ca altfel...e am nasol
- aproape de fiecare data cand m-am deplasat dus sau intors pe ruta asta am intalnit un accident [e drept e un drum de 400+ km]
- intersectiile cu DJ-uri sau DC-uri corespunzator nu sunt luminate [ca de altfel cam peste tot]. Drumul se ingusteaza [cel putin la nivel de marcaj] in acele locuri si creaza probleme de incadrare.


Concluzii
- daca stii drumul bine mergi cu medie buna, insa oricum trebuie sa te pazesti de depasiri pe contrasens/triplari.
- banda de la acostament e utila [mai ales la depasiri de masini mai lente] pentru fluenta insa nu o vad ca o banda utilizata in regima permanent [clar este subutilizata]...e mai mult un fel de banda de siguranta folosita cu alt scop.
- nivelele de trafic au crescut in ultimii ani [mai ales tir-uri pe ruta de tranzit N-S]
- drumul trece prin zeci de sate [mai ales in judetele Vrancea, Bacau, Neamt]

Asadar cred ca ce e acum ca si DN e OK sa ramana asa pentru traficul de distanta medie/scurta [inter judet, sau inter localitati] insa clar este nevoie d o ruta de secol 21 la nivel de autostrada [inter regiuni, inter state].
Loc pare sa fie destul si practic se merge pe campia Baraganului si lunca Siretului. Cel putin pana la Roman drumul nu pune probleme majore de relief si este si destul loc intre Siret si subcarpati.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on March 23, 2016, 12:07:57 PM
Acum trebuie sa ne hotaram ce vrem...
Ori facem A7, ori upgradam la DX DN2. Nu are rost sa facem si una si alta!!!

De ce nu ?!
Chiar si dupa ce vom avea A7, se va circula in continuare pe DN2, iar daca se va circula vor fi in continuare accidente, desi evident ca mai putine - dar vor fi.
Iar daca sistemul 2+1 alternativ cu parapeti WRBS poate reduce numarul acestora, de ce sa nu ii folosim?

Ideal ar fi fost sa fi introdus deja sistemul, macar experimental, ca sa se convinga mintile luminate ale CNADNR, MT, Politia Rutiera etc. ca sistemul este bun.

Iar cu "ori A7, ori up-grade DN2" cred ca nu ai vorbit serios...
Daca incepe maine A7, cand crezi ca se termina ?
Si pana atunci ?...
Cred ca instalarea de WBRS pe tot DN2, de la un cap la altul, s-ar putea face in maxim 2 ani, si va costa probabil cateva procente din costul A7. Adica s-ar putea plati si din Fondul de Rezerva al Guvernului, daca se ajunge la concluzia ca acel carnagiu continuu de pe DN2 reprezinta o problema urgenta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf

#507
Quote from: vancouver on March 23, 2016, 01:32:22 PM
Carnagiile sunt produse în mare măsură exact de acei oameni încăpățânați, care nu se dau.

Nu, sunt produse de oameni proști care își asumă riscuri inutile. Genul care dacă făceau ei acum n ani 5h pe un drum, ei vor să facă toată viața 5h pe acel drum, indiferent de riscuri (că altfel se strică micii în portbagaj). Și care nu înțeleg că atât timp cât eu circul legal este la latitudinea mea dacă îi fac loc circulând ilegal pe acostament și asumându-mi riscul unui accident care mă va scoate vinovat pe mine. Din acest motiv circul pe acostament doar când sunt sigur că nu există niciun pericol. Evit să circul pe acostament în localități, înainte de curbe fără vizibilitate (dacă e o mașină oprită pe acostament și intru în ea cine e de vină oare?) sau când traficul este suficient de liber încât să se poată depăși într-un timp rezonabil. Nu circul niciodată pe acostament noaptea pentru că nu vreau să îmi asum riscul lovirii vreunui pieton (am văzut pieton în afara localității care mergea noaptea pe acostament!) sau căruțe nesemnalizate. Și ce se întâmplă? Frâne în față, intrări la intimidare din sens opus, flash-uri și claxoane noaptea când e linie discontinuă și nu vine nimic din față (ca să vedeți cât de proști pot fi unii!). Îmi pare rău, acești oameni sunt idioți și nu mă voi simți niciodată vinovat că nu le-am făcut loc unor astfel de specimene.

horatiu.cosma

Cred ca am mai avut discutia asta. Tot in jurul argumentelor astea ne invarteam. Eu zic sa o continuam de la concluzia acelei discutii: ar trebui 1+2 alternativ, pe thread-ul de DN-uri.

Raducu Popa

Quote from: horatiu.cosma on March 23, 2016, 01:09:39 PM

Exista si dezavantaje in a merge pe acostament pe DN 2. Ziceau unii colegi ca sunt deja zone denivelate pe margine care pot produce accidente urate, mai ales noaptea, prin pierderea directiei masinii la contactul cu o astfel de denivelare. Plus ca senzatia multora e ca se merge la 2 benzi pe sens, apar multe depasiri la limita etc.

Este foarte periculos mai ales noaptea sa mergi pe semibanda aia. Nu tu vizibilitate, nu tu ochi  de pisica, nu tu nimic....Inteleg ca ne ajutam unii pe altii si ne respectam, dandu-ne la o parte, dar nici sa mergem prea aproape de margine. Daca mergi la 1 m , e loc sa te depaseasca cineva intr-o minima siguranta....