Aeroportul International Iasi [IAS]

Started by loazif, May 31, 2013, 02:05:18 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

aeroplan

#60
Kudos pentru efortul de a-mi raspunde atat de detaliat si, aparent (intrucat, intr-adevar, nu sunt specialist in domeniu), documentat.
Eu inteleg ca o linie aeriana ia decizia de a opera o cursa oarecare din considerente financiare.
Avionul de Montréal din 2001 era plin-ochi si zbura de 2 sau 3 ori pe saptamana.
Da, intre timp emigratia spre Canada a scazut, deci pot intelege si decizia lor de-a anula cursa.
A existat si o cursa Grivco, daca nu ma insel, prin anii '90, la sfarsit... (parca-l vad pe Voiculescu filmat pe aeroportul Dorval...).
Chestia cu comisioanele o mentin, din pacate raspunsul tau pare PREA documentat ... :)

By the way, Norwegian incepe sa zboare spre NA la preturi imbatabile - deci TAROM n-are decat sa caute curse catre CHINA, ca vad ca asta e destinatia favorita a lui Ponta in ultima vreme...

P.S. Confirm faptul ca multi operatori "mai mici" s-au retras succesiv de la Dorval. Tin minte ca, prin anii 2000, existau companii-vedeta pentru fiecare an : CSA, LOT, Austrian... toate disparute. Raman Air France, KLM (dar subtiat), BA si Swiss. Chiar si Air France si-a retras A380-ul cu care a defilat vreun an jumate (si cu care am apucat si eu sa zbor  :)  ).
In esenta cred ca ai dreptate, desi chestia cu Norwegian ma tot macina...  :)

Quote from: frunzaverde on July 16, 2014, 03:41:50 PM
Quote from: aeroplan on July 16, 2014, 05:48:36 AM
Daca o cursa TAROM Montréal-Bucuresti ar costa in jurul a 750-800$ in full-season, nu cred ca ar fi o problema! 

Nu ar fi o problema pentru tine, ca cumparator. Insa ar fi o problema majora pentru linia aeriana. Uite un simplu calcul:

frunzaverde

#61
Quote from: aeroplan on July 30, 2014, 03:16:57 AM
Avionul de Montréal din 2001 era plin-ochi si zbura de 2 sau 3 ori pe saptamana.

Da, era plin ochi (de obicei intr-o singura directie, alea erau timpurile). Dar majoritatea biletelor erau bilete ultra-low-fare.

In perioada (2002-4), am lucrat ca agent de turism (a fost una din primele mele slujbe serioase). O clientela importanta erau emigrantii spre Canada. Intotdeauna, bineinteles, doreau cele mai ieftine bilete posibile (inclusiv cu innoptari intr-un aeroport intermediar, daca puteau economisi 100-200$).

Undeva prin 1999-2000, KLM impreuna cu Northwest a introdus prima consolidare (pachete speciale, vandute bulk, prin intermediari) pentru imigranti din Romania. Vindeau bilete one-way via Amsterdam si Detroit undeva la 450-500$ (US) one-way. Dupa ei au urmat altii (Austrian + Swissair + American aveau o oferta similara). Biletele astea se vindeau prin agentii exclusiv, noi contractam un numar de scaune, si eram fortati sa le vindem, sau sa platim contravaloarea lor (90% parca era la KLM) daca nu se vindeau. Dar n-aveam vreodata probleme sa dam 10-15 scaune pe luna (contractam 10 de obicei si aveam automat 5 optiuni, sau supra-cota). Orarele erau infecte, conexiuni multiple, dar, din nou, nu conta - biletul era cu 40-50% mai ieftin decat la Tarom sau la o linie rezonabila.

Conform celor care erau in agentie de multa vreme (eu am inceput in 2002), inainte de consolidare, 95% din biletele vandute erau TAROM. Dupa, aproape exclusiv erau consolidari (noi lucram cu KLM). Consolidarile astea au aparut pe masura ce liniile mari isi construiau parteneriate si aliante in "prima epoca" (Qualiflyer, Miles and More, Wings, Atlantic Ex) si incepeau sa identifice si vanda stocurile excedentare across the board pe rute ca metoda de a-si creste gradul de incarcare.

Asta practic a scos Tarom de pe piata "emigrantilor". Initial au scazut preturile - de la 1000-1200 $ cat cereau prin anii '90 ajunsesera la 600-700. Tot peste ce cerea concurenta, si insuficient pentru a-si acoperi costurile. Si trafic inapoi nu era sau era foarte, foarte slabut (imigrantii in Canada erau noi, relatiile economice RO - CA erau, la fel cum sunt si azi, slabute). A rezultat intr-o situatie nesustenabila, care a trebuit "oprita" cumva.

Pe urma, emigratia spre Canada s-a subtiat puternic, pe masura ce UE s-a deschis (si odata ce standardele de viata in Romania au crescut, mai ales pe segmentul care tintea Canada - profesionisti middle si upper-middle class, bine educati). Ultimele consolidari pe Canada au disparut undeva prin 2005, cand nimeni nu mai risca sa ia loturi de 10-15 scaune.

Cum Tarom opera putine zboruri, odata pentru ca n-avea cum umple mai multe (vb. de cateva mii - 1000-3000 imigranti pe an din Romania), a doua oara pentru ca n-avea multe aeronave, nu putea face trafic in conexiune via OTP in mod eficient. Asa ca depindea de emigranti. Cand au scazut preturile si a crescut presiunea, totul a luat-o la vale - pentru ca Tarom n-avea de unde sa-si faca alt public, si avea nevoie de incasari foarte fixe pe toate zborurile (aveau avioane putine, deci nu aveau economii de scara). Oricum, chiar si la mijlocul anilor '90, cand Tarom cerea preturi nesimtite, Tarom nu scotea profit din operatiunile de cursa lunga.

Restul sunt povesti. De exemplu, aparuse povestea ca Tarom a facut "loc" marilor europeni la insistenta politica a UE (vesnicul complex de inferioritate romanesc), sau din cauza unei spagi date de linia aeriana X, sau din cauza incompetentei Tarom. Nimic adevarat - emigrantii din Romania nu generau mai mult decat "umplutura" pentru conexiunile mai putin populare ale liniilor mari, nu erau aducatori de cine-stie-ce profit. Umplutura care e usor de gasit, de altfel. Nu aveau mare lucru de castigat din eliminarea Tarom. Pe urma, si CSA, si Malev, si JAT si ucrainienii (Aerosweet apoi Aerosvit si UIA) au plecat de pe piata nord-americana sau si-au suptiat puternic activitatea in anii '90, asa ca nu e vorba de .

Umblau zvonuri ca bilete Tarom nu se gaseau in Canada decat sunand la Tarom in Romania. La fel, nimic adevarat. Tarom isi incarca toate cursele in GDS-uri - orice agent de turism le putea gasi si vinde. In epoca, vanzarile de bilete via internet erau de-abia la inceput, doar cateva linii permiteau asa ceva, si, universal, plata se face via banca si biletele se trimiteau prin posta. 99% din bilete se vindeau inca prin internet. Doar ca agentii de turism nord americani primeau, in epoca, comisioane la volum - asa ca, bineinteles, erau tentati sa vanda via AC sau AA sau UA sau CO sau DL sau NW, unde vindeau pe langa un bilet spre Romania pe luna si cateva mii sau zeci de mii spre SUA.

Quote from: aeroplan on July 30, 2014, 03:16:57 AM
A existat si o cursa Grivco, daca nu ma insel, prin anii '90, la sfarsit... (parca-l vad pe Voiculescu filmat pe aeroportul Dorval...).

Grivco? Sigur nu confunzi cu JARO? Grivco n-a avut niciodata avioane de tip lung-curier din cate stiu. JARO a avut zboruri pe Mirabel si pe Toronto-Pearson cativa ani cu Boeing 707-uri vechi, cumparate de pe unde le gaseau foarte ieftin. Si ei au dat faliment prin 2001.

Quote from: aeroplan on July 30, 2014, 03:16:57 AM
Chestia cu comisioanele o mentin, din pacate raspunsul tau pare PREA documentat ... :)

N-am lucrat niciodata pentru Tarom sau pentru vreun afiliat al sau. Nu am interese in Tarom. In total, cumulat, am zburat cu Tarom mai putini km decat am zburat ieri. Si ieri n-am zburat foarte mult (ZRH-ARN). Sunt client fidel *A, pe cat posibil si permisibil de locul de munca. Poti verifica faptul ca nu ai nevoie de vreo licenta sau de vreun slot de aterizare platit cu autoritatea aeroportuara canadiana sau contactand direct aeroportul din Montreal. Pentru o descriere a sistemului (care iti spune ca sloturile nu se vand sau cumpara in Canada), vezi aici: http://www.lerner.udel.edu/sites/default/files/ECON/PDFs/RePEc/dlw/WorkingPapers/2009/UDWP2009-02.pdf

Quote from: aeroplan on July 30, 2014, 03:16:57 AM
By the way, Norwegian incepe sa zboare spre NA la preturi imbatabile

Norwegian INCEARCA. Strategia lor e gandita in jurul cresterii masive a utilizarii avioanelor lung-curier. Vor sa le tina in aer 14-15h pe zi, 7 zile din 7, la fel cum fac cu 737-urile in regim ULCC (ultra-low-cost) pentru zboruri europene. Pentru asta au contractat Boeing-uri 787 si programul de mentenanta Gold de la Boeing (all inclusiv).

Pot sa-ti spun ca nu prea le merge spre deloc. Strategia cu utilizare masiva si timpi morti pe aeroport minimizati la minim le-a explodat in fata. Pur si simplu avioanele lung-curier nu sunt facute pentru a se trage de ele in felul asta (cele scurt-curier sunt gandite pentru exact tratamentul asta), asa ca cedeaza mult mai usor. Mai departe, restrictiile pentru zboruri peste ocean sunt mult mai stricte (ce ai voie sa ai stricat si totusi sa poti merge la drum) fata de cele pentru un zbor de 2h. Si politica de echipaj e mult mai greu de facut cand ai de aranjat turnusuri muuuult mai lungi de o zi (ca la scurt-curier).

Asa ca Norwegian are probleme MARI. Intarzieri masive si aproape constante, de ore intregi (10-12 ore intarziere e ceva la ordinea zilei). Avioane insuficiente pentru intregul program operational, fortandu-i sa inchirieze avioane de la alti operatori. O singura problema tehnica minora sau de echipaj strica orarul pentru o saptamana intreaga! Plus asumptii legate de mentenanta si cat dureaza ea complet nerealiste. Si Norwegian nu prea vede iesirea - acum sunt in al 3-lea trimestru cu pierderi, dupa ani la randul cu profituri absolut decente.

Intarzierile sunt atat de masive incat in norvegiana Kjos (patronul liniei) a ajuns sa fie folosit ca verb si sa insemne "vacanta ruinata sau intarziat la munca pentru ca sunt blocat intr-un aeroport cu zilele pentru ca Norwegian mi-a anulat/intarziat zborul". Si scurt-curierul lor e excelent, si absoult punctual aproape fara exceptie.

Ieri, de exemplu, erau programate 2 zboruri Norwegian Long Haul de pe Arlanda (Stockholm), spre Los Angeles (LAX) si NY JFK. Spre LAX trebuiau sa plece la 16:40 si spre JFK la 17:35. Ambele la bordul unui 787-800 nou-nout. Uite ce s-a intamplat:

1. Zborul spre JFK a plecat la 23:55, deci intarziat 6h30, efectuat cu o aeronava model 767-300ER a EuroAtlantic, inchiriata. Fara ecrane in scaune, confort minimal.
2. Zborul spre LAX a plecat la 20:30, deci intarziat 3h50, efectuat cu o aeronava model 747-400 a Pullmantur, inchiriata. Din nou, o aeronava veche si incomoda, din fericire semi-goala, pentru ca Norwegian a vandut sub 291 de locuri si Pullmanturul avea 477 de locuri (extrem de inghesuite si incomode).

Si asta e treaba zilnica, nu raritate. Pe unele rute au performante de punctualitate mizerabile - de exemplu pe CPH - JFK au ajuns punctual (sub 30 minute intarziere) doar in 28% din zboruri in mai-iunie, pe altele doar modeste (50-60%). Si asta dupa ce DU (Norwegian Long Haul) inchiriaza o gramada de avioane in plus pentru a-si acoperi performanta operationala mult mai slaba decat asteptata a flotei proprii. In iulie, recordul de intarziere a fost de 28 de ore pentru o cursa OAK - ARN (Oakland - Stockholm).

Exista sugestii ca Norwegian Long Haul sa fie inchis, si 787-urile deja cumparate inchiriate altor linii sau folosite de Norwegian pentru curse short-haul de mare capacitate (gen Scandinavia - Tenerife sau Scandinavia - Roma sau Scandinavia - Londra).

Quote from: aeroplan on July 30, 2014, 03:16:57 AM
deci TAROM n-are decat sa caute curse catre CHINA, ca vad ca asta e destinatia favorita a lui Ponta in ultima vreme...

Cauta sa faca ceva cu batranele A310, care inca au valoare de inventar si resursa de zbor (ca au stat pe dreapta foarte multa vreme). Doar ca A310 ca avion nu prea mai are nisa nicaieri pentru nimic. Incercarea cu China cred ca e gandita ca transport ieftin pentru comerciantii si muncitorii chinezi din Romania+Ungaria+Serbia. Sunt din ce in ce mai multe proiecte in regiune care implica chinezi, si exista o comunitate chineza nu foarte bogata, care vrea "acasa" ocazional.

Sunt extrem de sceptic ca va merge cursa si ca va fi operata mai mult de cateva luni. Alta destinatie in afara de PEK n-au gasit - inspre vest A310-urile au autonomie sa ajunga doar pana la JFK fara restrictii masive de greutate. Si JFK n-a functionat cand a incercat Delta, cu mult mai multe sinergii si economii de scara. Plus ca pentru JFK compania + aeronava + personalul trebuia recertificat ETOPS (pentru zboruri peste ocean). Probabil vor incerca 6 luni, vor vedea ca nu merge, vor inchide cursa, si vor scapa de A310-uri (probabil vanzandu-le guvernului Romaniei ca avioane VIP - a se citi subventie mascata pentru Tarom).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

aeroplan

Respectele mele pentru raspunsurile extrem de competente.
Am inteles de unde provine informatia si, de unde, cunostintele amanuntite.
Cat despre JARO - iarasi cred ca ai dreptate (am verificat  :)  ). Da, la vremea aceea inca se mai zbura pe Mirabel, intre timp l-au "anihilat"...
Si cred ca e ca in bancul cu Radio Erevan - nu era Voiculescu, era G.C. Paunescu, nu?  Ma rog, probabil ca lapsusul meu e legat de trecutul lor oarecum comun...
Cat despre Norwegian, citesc ca au creat mare iuresh in US si ca s-a votat deja o interdictie in Camera - motiv pentru care au si oprit comenzile pentru 20 de 787.
Sicer vorbind, protectionismul asta cu gust puternic de lobby mi se pare cam deplasat.
Eu m-am convins pe pielea mea ca a zbura cu low-cost e pagubos si am renuntat.
A, da, am uitat sa precizez : in ultimii ani petrec mult timp in Franta, deci am incercat minunatele companii BlueAir, WizzAir, Ryanair si Vueling la ele acasa... Asta nu m-a scutit, acum o saptamana, de o intarziere de 2 ore a Air France de la OTP, exact cat sa pierd TGV-ul din CDG si sa-mi petrec noaptea la Paris...
Merci inca o data pentru raspunsuri, cred ca suntem pe un topic legat de Iasi, totusi, asa ca eu am sa ma opresc aici.

P.S. Ai dreptate si cu preturile : un one-way in septembrie 2001 catre YUL m-a costat, aproximativ, 400$US.
In 2011, cand am venit in Franta prima oara, un one-way cu Corsair m-a dus la vreo 500$ CAD. Cred ca erau la paritate dolarii, atunci.

mocris

Ca sa revenim pe topic, CJ Iasi anunta deschiderea cu surle si trambite a noii piste(cei 1800 de m din ea) pe 21 August, prin aterizarea unei curse de Italia parca, la ora 11.
Fericire mare, realizare impresionanta, politizata la maxim.
Bine ca au facut-o, ca de luat nu o iau cu ei.
Acum ramane sa deschida si restul pana la 2400 si sa incheie cu succes negocierile cu Wizzair, ca sa avem si noi un LCC in 2015 la Iasi.
Cu putin noroc, in primavara lui 2015...cu ceva ghinion, in toamna.

north

#64
Quote from: iuli on July 24, 2014, 08:21:45 PM
X e obligatoriu de facut pentru orice pista dezafectata, chiar si daca e modificata in taxiway.

In plus toate sistemele de balizaj care includ semnale luminoase, semnale vizuale si semnale radio vor fi montate pe noua pista. Astfel nu ai cum practic nici sa vrei sa confuzi pista. Chiar si daca nu primesti AIRAC-urile noi sau NOTAM-urile in care esti anuntat de schimbarea pistei active tot nu poti ateriza unde nu trebuie decat daca o faci intentionat si in cazul asta, vorba lui frunzaverde, vei mai zbura doar ca pasager.

Si totusi chiar luna trecuta un CR7 de la Lufthansa a aterizat la Katowice pe pista IN CONSTRUCTIE...
http://avherald.com/h?article=476dea26

Cea mai draguta chestie era ca inca nu se facusera taxiways si avionul a ramas izolat pe pista (dupa doua zile decoland tot de pe aceasta).

Edit: pagina de mai sus nu mentioneaza de NOTAM
A)EPKT B)201404071500 C)201408312359 EST
E)CONSTRUCTION OF NEW RWY IN A DISTANCE 150M NORTH PARALLEL TO RWY
09/27. DO NOT USE NEW PAVEMENTS FOR OPERATIONAL PURPOSES.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

iuli

E de urmarit cariera (daca or mai avea) a echipajului de acum incolo.

Chiar nu am nicio explicatie logica pentru care sa faci o asemenea aterizare. Vremea era buna, doar picura usor. Pista corecta (27) are balizaj luminos, are si ILS si tu o iei pe camp aproape, chiar nu m asteptam.

Well, sper sa nu avem astfel de incidente si pe la noi mai ales ca se tot lucreaza la piste noi.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

NOUA PISTĂ DE LA IAŞI VA FI INAUGURATĂ PE 21 AUGUST

QuoteLucrările de construcţie a noii piste a Aeroportului Internaţional Iaşi se apropie cu repeziciune de final. Prima bucată din această pistă flexibilă va fi dată în folosinţă pe 21 august, urmând ca restul să fie terminat până în noiembrie, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Cristian Adomniţei. Totodată, aeroportul Iaşi nu va fi operaţional în perioada 15-19 august, probabil pentru finalizarea lucrărilor la bucata de pistă ce urmează a fi inaugurată.

"Este cel mai mare proiect pe care l-a avut Iaşiul după Revoluţie. Inaugurarea noii piste va avea loc joi, 21 august, începând cu ora 9.30. Ieşenii vor putea asista la aterizarea primului avion pe noua pistă a aeroportului din Iaşi. În prezent muncim intens pentru a turna ultimele straturi de asfalt. Turnăm întâi straturile laterale de uzură pentru a putea da front de lucru companiei care lucrează la amenajarea balizajului perimetral de la pistă. Începând cu 21 august, traficul se va muta integral pe noua pistă", a declarat şeful CJ Iaşi, Cristian Adomniţei cu ocazia unei vizite pe şantierul aeroportului.

Bucata care va fi dată în folosinţă pe 21 august are 2.150 de metri, urmând ca în noiembrie când va fi gata în întregime, să aibă 2.400 de metri.

Potrivit lui Adomniţei, avioanele vor putea ateriza şi decola din 21 august pe noua pistă, urmând ca "lucrările să continue în paralel, şi pentru finalizarea celorlalţi 250 de metri".

Lucrările la noua pistă flexibilă de la Aeroportul Iaşi au început în 7 august 2013, câştigătoarea licitaţiei fiind asocierea Max Boegl România, SC Vega '93 SRL şi SC UTI Grup SA. Valoarea contractului este de aproximativ 139 de milioane de lei, fără TVA. Termenul iniţial de finalizare era de 25 de luni, în acest termen fiind inclusă şi proiectarea. Lucrările includ realizarea pistei de decolare – aterizare de 2.400 de metri, a căii de rulare, extinderea platformei şi a drumului perimetral, precum şi instalaţia de balizaj.

În luna decembrie a anului trecut, Consiliul Judeţean Iaşi a depus o cerere de finanţare europeană pentru dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Iaşi, proiectul fiind aprobat de către Comisia Europeană. Acest proiect are o valoare totală de 56,7 milioane de euro, obiectivele propuse a fi realizate fiind proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru noua pistă, extinderea suplimentară a platformei parcare aeronave şi construcţia unui nou terminal de pasageri, de trei ori mai mare decât cel existent. Practic, conducerea CJ a început lucrările la noua pistă din fonduri proprii, însă după câştigarea proiectului european, instituţia va putea deconta suma cheltuită deja.

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


mocris

Din declaratia directorului de la aerport inteleg ca totusi nu o sa se limiteze doar la Tarom in vittor.

Fericireee... :lol:

emanu1800

Ar fi fost culmea, e normal sa mai vina si altii, pana la urma democratia inseamna si concurenta, nu?

iuli

AEROPORTUL IAŞI, ÎNCHIS TIMP DE CINCI ZILE

QuoteAeroportul Internaţional Iaşi se închide timp de cinci zile, începând de mâine, au anunţat astăzi într-un comunicat reprezentanţii Consiliului Judeţean Iaşi. Măsura a fost luată pentru ca noua pistă de aterizare-decolare ce a fost construită într-un timp record şi urmează a fi inaugurată peste o săptămână, să fie conectată la platforma aeroportuară de îmbarcare-debarcare.

[...]











Sursa: newsair.ro
Sursa foto: Aeroportul Iasi
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

mocris

Se lucreaza de zor la aeroport.Ma uit ca se vad luminile de la lucrare mai ceva ca nocturna de pe stadion.
Tot respectul pentru modu in care se face treaba.

In alta ordine de idei, care nu are neaparat legatura cu ceea ce se discuta aici, dar e bun de comparat, un pasaj care trebuia sa dureze mai putin ca si contructie decat noua pista este a patra oara amanat cu darea in functiune.....
Avem un primar la Iasi....numai bun de pus manager de proiecte..Bine ca nu s-a ocupat el si de aeroport, ca ajungea la un capat in vro 3 ani..

emanu1800

Eu cred ca vreo 9. De aceea a vrut sa blocheze aeroportul, ca sa nu se vada ca se poate si altfel, adica repede si bine.

radutm

Quote FOTO. Aeroportul Iaşi are cea mai modernă pistă din ţară

Astăzi a avut loc inaugurarea noii piste a Aeroportului Internaţional Iaşi, cea mai modernă din România.
..........
,,Astăzi am inaugurat cel mai important proiect al Iaşului: noua pistă de aterizare-decolare a Aeroportului Internaţional Iaşi. Vechea pistă va rămâne ca şi cale de rulare, iar pista nouă va deservi întreaga zonă de Nord-Est a României, dar şi Republica Moldova şi Ucraina. Această realizare este cea care va permite Iaşului să se deschidă cu adevărat către lume şi să redevină o adevărată Capitală. Prin acest proiect vom aduce la Iaşi noi investiţii şi, implicit, noi locuri de muncă. Deschidem cu adevărat noi orizonturi pe care astăzi nu ni le putem imagina. Toţi banii pe care i-am cheltuit până acum pentru construcţia pistei se vor returna foarte rapid din bugetul Comisiei Europene, Consiliul Judeţean Iaşi câştigând un proiect cu finanţare nerambursabilă în valoare totală de 56,7 milioane de euro", a declarat Cristian Adomniței.
......
Link: http://www.romanialibera.ro/stil-de-viata/timp-liber/foto--aeroportul-iasi-are-cea-mai-moderna-pista-din-tara-347098

QuoteInaugurarea noii piste la Aeroportul Iasi: directorul a citit un mesaj trimis de Fenechiu din inchisoare
La inaugurarea noii piste a Aeroportului Iasi, care a avut loc joi, au fost prezenti ministrului Transporturilor, Ioan Rus, si mai multi oficiali locali, iar la festivitati au asistat peste o mie de persoane. Directorul aeroportului a citit, in discursul sau, un mesaj transmis din penitenciar de Relu Fenechiu.

Citeste mai mult: http://www.wall-street.ro/articol/Turism/171017/inaugurarea-noii-piste-la-aeroportul-iasi-directorul-a-citit-un-mesaj-trimis-de-fenechiu-din-inchisoare.html#ixzz3B2dRy5NF
cont inchis

Jocis

Interesant filmul!
Cat despre timelapse-ul de la final cu perioada dinainte de inaugurare, cat a fost inchis aeroportul, pot spune doar.... wow.
S-a intamplat in Romania?
Astept cu nerabdare si restul de pista si poate astfel va incepe sa se dezvolte si acest colt de tara.