News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 26 Guests are viewing this topic.

Cristian 74

Și tot de sâmbătă, de la nodul Zimbor

ijwtsh

Frumoase clipuri! Pentru ce sunt zidurile acelea de la nodul Zimbor?

Europiu

Ca să țină un pic de ordine între materialele pe care le vor aduce?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

gothicus

Exact. Sorturi si materiale. In cateva zile veti vedea niste "dealuri" intre acele ziduri.
Siebenburgen, schones Land!

tom_sawyer

Quote from: NGC on May 31, 2021, 05:23:29 PM
"Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău - Chiribiș (km 4+200 - km 30+550)"

Tot de pe frontul de Vest, niste cinteze transmit ca se va anunta in curand incheierea etapei de evaluare tehnica (plus DUAE). In cursa sunt ramase doar asocierea condusa de CONSTRUCTII ERBASU si asocierea condusa de DRUM ASFALT.
Oferta asocierii conduse de RIZZANI DE ECCHER a fost respinsa si e de asteptat ca ei sa conteste respingerea. Turcii in schimb au fost respinsi mai demult.

Quote from: NGC on June 09, 2021, 07:22:30 PM
Quote from: ijwtsh on June 09, 2021, 02:50:51 PM
In teorie, maine aflam castigatorii pe Suplac - Chiribis?

Nu, in nici un caz nu aflam maine. Noul termen pentru evaluarea ofertelor este 20.07.2021. Desi v-am spus deja cine sunt ofertantii ramasi in cursa pentru evaluarea ofertelor financiare, in mod "oficial" etapa de evaluare tehnica (plus DUAE) nu s-a incheiat si nu s-a trecut inca la evaluarea ofertelor financiare.

De-abia astăzi au încheiat oficial evaluarea tehnică, pe SEAP:
https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100140671/

elphax

Povestea cu Selina ar putea sa dureze foarte mult.
Adica ei acum discuta cu CNAIR doar partea de suplimentare bazata pe modifiarile din PT . Si nu discuta de suplimentari legate de preturile la materiale care ar putea fi sume si mai mari. Si cand vor sa le discute? In 2022 ? Ceva este "putred in Danemarca" (sau Bihor) ...

miahi

#28116
Legat de Selina, in articolul din Bihon.ro apare acest paragraf:

"Pentru cei 900 de metri liniari (din totalul de 28,5 km) pentru care antreprenorul solicită consolidări suplimentare, valoarea estimată de antreprenor a acestora este de 120 milioane de lei (aproximativ 37% din valoarea contractului)".

Daca nu este vreo eroare si toate partile din acest contract sunt de buna credinta, de ce nu se scot acesti 900m din contractul actual si se face alta procedura de achizitie cu reactualizare de preturi si expertize. Totusi un lot de 28 de km se blocheaza pentru 900 m ?

klax187

pai ai voie sa modifici un contract dupa ce a trecut prin toate procesele de atribuire?

yetiman

Mie ceva imi da cu virgula...  :D

900 m consolidari cu aprox. 120 milioane de lei (aprox 25 milioane de euro)????

Cand toti cei 28,5 km au fost atribuiti cu 326 miloane lei ( adica 11 milioane de lei/km)!

Ce "consolidari" pot fi alea care sa coste de 10 ori mai mult decat un km construit?

PS: Nu sunt inginer constructor, dar mie diferenta mi se pare absurda.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ciprebbe

Nu numai tie ti se pare absurda , oricat de prost ar fi terenul de fundare. Strabag o rezolva daca erau ei castigatori si isi asumau pierderea asa stam si o lalaim.....
In alta ordine @hvm - strike 2 la Nadaselu (de fapt e chiar 3 dar am zis sa nu mai numar si sa maresc cei 20m la minim 100m /alunecare)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

paulmare

Ducem noi de la tastatura si mouse, grija alunecarilor de teren de pe lotul umb - dar unde au terminat cu debleul si le-a zis probabil topograful ca sunt cu el la linie au si inceput cu solutiile stabilizare (geogrile ancorate in filmarile astea) - foarte bine organizati, nu au asteptat sa cada dealul peste ei ca Impregillo in 2012

^ Yetiman cineva spunea mai demult ca Beni a venit cu aceleasi chestii care au fost pe A10 pe 500 de metri la Stejeris unde a fost lacul secat, pusa piatra, forate coloane apoi geogril 3D apoi piatra din nou abia apoi sistemul rutier - Beni a scos aici o lungime de doua ori mai mare
Dar sunt filmarile baietilor din zona pe forum, asa chestie de amploare, dupa ce a decopertat bechtel trebuia sa se vada din drona
Plus ca lotul e la ei in curte, trameco din 1960 face drumuri in zonele alea, cunosc cred unde sunt probleme, gropi de gunoi sau depozite cu deseuri industriale de pe vremea lui cioasca, cimitire etc - si aici daca era ceva neclar trimiteau de la ei de la vreo baza din bihor un buldo sa scormoneasca putin in zonele dubioase,
Dar sa vii cu "expertiza" dupa ce ai licitat si nu te-ai apucat de nimic - scartz

interesantul

Multumim TAROM.
Un ocol facut la decolare mi-a permis sa fac ceva poze cu A3 - Nădășelu-Zimbor



(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

miszlik


hvm

Chestia asta cu cei 900m e hilara. Nea Beni se bazeaza pe ramas in cursa si probabil obtinut niste profit.

Conform licitatiei el trebuie sa prestezi in functie de o anumita documentatie oferita de beneficiar. Acum si-a dat seama ca poate sa castige in plus daca scoate la iveala aceasta problema. De ce sa piearda cand poate sa castige? Mai e si varianta in care vrea sa scape de contract si cauta motive. Nu stim. Eu cred ca vrea sa scape de contract. De asemenea cred ca sunt probleme ca altfel CNAIR i-ar fi spus dute si plimba ursul....

Dar v-ati gandit ce se intampla daca de fapt in hartie e 50% si in teren e 25%? cum trebuia licitat? la 50% ramas de lucru conform documentiei de licitatie sau la 75% ramas de lucru conform terenului? Noi presupunem ca nu si-a dat seama, dar eu nu prea cred asta. Eu cred ca toti si-au dat repede seama si toti s-au gandit ca e rost de castig suplimentar aici. Si eu nu cred ca vreunul din cei care au licitat au licitat cu gandul ca valorile licitate sunt ca sa acopere si eventualele diferente. Sunt sigur ca toti s-au gandit ca mai tarziu o sa ceara actualizare de pret si o sa faca claim pe diferente fata de expertize. Nu exista licitatie unde unul estimeaza ca sunt nevoie de 500000 tone, altul ca sunt 750000 si altul ca ar fi 350000 tone atunci cand documentatia spune 505000 tone. Sper ca toata lumea e constienta ce se intampla la analiza ofertei cand in caietul de sarcini spune: e nevoie de 510000 tone si tu vii la licitatie cu 800000 tone estimate dar la pret mai mic pe tona decat cel care estimeaza 510000 tone. Cine va fi selectat castigator? Ala care a estimat corect? sau ala care a venit cu pretul cel mai mic pe baza expertizei oferite de beneficiar (stiind cu siguranta ca e nevoie de 800000 tone)?

Ce cred ca se intampla acum este ceva de genul: stiu ca stii ca e naspa, inteleg ca s-ar putea sa fie naspa si tu tre sa pui in opera alte solutii decat cele din proiectul initial, dar ne doare in cot. tu tre sa faci, noi nu suportam diferenta si nici nu ne asumam daca se strica in cazul in care faci asa cum e proiectul intiial. Ce tre sa faci tu este sa: asumi pierderile generate de inflatie, peirderile generate de aceste lucrari suplimentare si noi nu ne asumam nimic (poate doar faptul ca n-am fost in stare sa decidem in 6 luni castigatorul (cu tot cu contestatii) ci a trebuit sa asteptam 3 ani sa se dea un verdict.

Ce cred eu este ca Beni nu se intelege cu actuala conducere din MT si din CNAIR si isi duce luptele inainte de a pierde vreun ban. Prefera sa lupte acum si sa se agate de tot ce poate pentru a avea un contract pe care sa lucreze decat sa spere pe urma ca il plateste cineva in lipsa unui contract semnat care sa includa si diferentele.

Si mai cred ca prin aceste diferente incearca sa isi recupereze o parte din profitul pierdut cu diferentele de pret.
parerea mea.

si tot mai cred ca nu e vina lui ca nu avem autostrada asta. E vina managementului defectuos de pana acum atat la MT cat si in CNAIR.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

^Anul trecut când a semnat contractul avea cu cine discuta și la CNAIR și la MT. Și atunci au fost discuții, ATUNCI trebuia să negocieze până la capăt sau să nu mai semneze!