News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#1320
Deci Consitrans nu a mai predat proiectul tehnic. Prima licitație la care CNAIR face mișcarea asta.

Mi se pare cam bizar că au scos la licitație aici, practic mai taie 0,8 miliarde de euro de la A8.

P3trut

Scumpa autostrada asta, si mare termenul. Pare putintel dubios. Poate au luat in calcul niste mariri de preturi de materiale pana cand va fi terminata.

voicul

Am putea zice si ca 70% din timp total inutila, dar ...
Trebuie si o justificare pentru salariul functionarului, ca de facut A4 ... prin urmatorul cincinal (estimarea mea in functie de utilitate/bani si resurse si evident ca pot sa gresesc).

mdragos

Pare un proiect ideal pt UMB.
OIL Ianuarie 2025.
Proiectare pana in ian 2026.
Executie pana in Dec 2028.

cosminn

^^ nu cred că va fi inutilă această autostradă pe termen lung. Economic Constanța ar crește și mai mult dacă ar fi legată prin autostradă cu Salonicul. De asemenea ar avea o importanță foarte mare și din punct de vedere militar.
Dacă bulgarii nu fac nimic atunci de acord că va fi folosită în principal în weekend-uri vara.

dr4qul4

DN39 are MZA de 14638. Mult peste alte DN-uri unde se cer autostrazi si drumuri expres.
Pe langa turisti, sunt cateva localitati maricele (aproximativ 60.000 locuitori adunati) ce vor fi legate de Constanta.

Este scump pentru ca se mai face inca un pod peste canal. Dar ala se paote face mai tarziu. Sper sa inceapa cu lotul: Techirghiol - 23 August.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

a.l.x

Quote from: tom_sawyer on January 15, 2024, 02:48:13 PM







sursa: nota de fundamentare a HG


 Mă îndoiesc că podul  peste canal de 330m a bubuit atât de tare prețul.
 Mi se pare foarte scumpă pentru o autostradă de câmpie cu structuri cu lungimi însumate sub 4km.

 Poate plantează palmieri cum am avut la Timișoara. :lol:

Cetatean

Stati asa. Asta e estimat. Sa vedem la cat % se vor depune ofertele. Cost mare din cauza ca sunt multe structuri. Si presupun ca va trebui multa stabilizare la volumele alea de umpluturi.
Apropo,stie cineva niste volume?

Feri

Nodul foarte complex cu A4 probabil face cam cât 4-5 noduri trompetă.

Plus 85ha perdele forestiere.
(interesant că pe A2/A4 nu au trebuit prevăzute din start perdele deși tot în zonă și tot din fondurile europene)

Earthchild

Quote from: Feri on April 24, 2024, 02:08:37 PM(interesant că pe A2/A4 nu au trebuit prevăzute din start perdele deși tot în zonă și tot din fondurile europene)
Proiectele sunt din anii 2000.

mirceaeliade

Daca CoBra e "4fun" atunci cum sa fie denumita alternativa Techirghiol A4?  Nu de altceva, dar pretul pare comparabil cu un segment de deal/munte, si turismul care o cere dureaza cam 1/3 de an, cred ca mai scurt decat cel de 2/3 an cat e pe VP.  Si cred ca sunt multicele aglomerari de peste 60 mii suflete care nu au acces la A/DEx nici macar la 50 km departare.

timisoreanul

Pentru unii de pe aici singura autostrada necesara e A8, restul sunt for fun. Dupa parerea mea, cand vom avea 3000 de km de autostrazi si drumuri expres, orice vom face dupa aceea va fi for fun. Pana atunci, facem ce trebuia sa facem de cateva decenii. Cat despre faptul ca nu sunt bani, eu vad ca in 2000, cand unii voiau sa ne scoata autostrazile din cap, Romania avea un PIB 40 miliarde de USD in timp ce in 2022 un PIB de 300,69 miliarde USD, asadar de 7,5 ori mai mare. Eu trag speranta ca dupa ce vom absorbi tot ce se poate din fondurile europene (programe operationale, PNRR, etc.) vom putea sa construim si pe banii nostri, sau macar sa obtinem credite avantajoase pentru dezvoltarea infrastructurii. Important este ca macar 10 ani de acum inainte sa avem un ritm sustinut. Bineinteles ca A4 e importanta, in primul rand pentru ca este pe un coridor european si face legatura cu Bulgaria, cu Portul Constanta, iar apoi si pentru turismul estival.

voicul

#1332
E cam simplist spus asta cu PIB-ul.
In 2000 era unul salariu mediu si altul in 2024. De asemenea sa zicem ca nici preturile nu mai sunt la nivel de 2000 ... chiar nici la nivel de 20-20!
Adica daca tu ai 1000 de euro cu cheltuieri fixe de 1000 de euro si dintr-o data ai 10.000 de euro ... baaaa sunt in bani! (cu cheltuieri fixe de 10.000 euro ... unii ar zice ca te imbeti si cu apa simpla).

As mai zice si ca MZA-ul e discutabil, pentru ca aici se zice de MZA DN39, dar care e si prin Lazu - Contanta. Ce legatura are partea asta cu A4?
Acum poate nu s-a calculat MZA fix pe sectiunea aia, dar daca s-a calculat ... apar date care nu trebuie?
+ ca pe timp de vara, si de acolo zic ca creste MZA "artificial", e frecus intre statiuni. Pe timp de iarna o sa obtii un total alt MZA.
Cine se uite pe cifre probabil nu o sa puna A4 in fata altor proiecte - asta incerc sa zic (nu ca nu ajuta, da, ar ajuta exterem de mult vara, dar de unde sa le faci pe toate in acelasi timp si cu ce bani?)

Eu raman la parerea ca nu e de facut A4 prea repede, bine de fapt cum se si face: vreo 2 ani SF, vreo 2 ani licitatii vreo 2 ani constructia ... da, peste 7 - 8 ani e bine sa fie gata.

dr4qul4

La pod 330m are doar deschiderea. Spre comparatie, cel de pe DX6 de la Galati va avea doar 165m pe deschiderea centrala.
Bine, pretul este mare, dar cine stie ce surprize s-au cerut la licitatie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

#1334
Nu, e vorba de lungimea totală a podului. Probabil va fi un hobanat ca cel nou de la Agigea:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=50.msg446689#msg446689