News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cutter

Quote from: yetiman on December 03, 2015, 03:30:23 PM
Dar asta este o problema comuna pe soselele cu 4 benzi prin localitati.

Problema cea mai mare sunt chiar șoselele cu 4 benzi prin localități. Și CNADNR continuă să le construiască (vezi DN7 sau DN71), deși e greu de crezut în anul 2015. În loc să facă variante ocolitoare ale localităților.

Apoi într-adevăr ar trebui întrerupt parapetul median pe o distanță mai mare în zona trecerilor de pietoni, ar trebui iluminate corespunzător (foarte puternic și cu bec dedicat, dar nu cu acea lumină albă de LED-uri de la 6m înălțime din niște 'chinezării' de elemente de iluminat care se strică una-două cum am mai văzut - trebuie cu lumină galbenă și sursa de lumină la înălțime relativ mică - 3-4m - cum am văzut în Austria) și ar trebui toate acele măsuri de forțare a reducerii de viteză (inclusiv radare automate).

Cum spunea și omul acela din reportaj, e inacceptabil să ai "drum de viteză" prin localitate. Soluția corectă este scoaterea drumurilor de tranzit din localități, dar pînă se întîmplă asta nu putem omorî oamenii care trăiesc acolo.

adiarc

intradevar suntem la ani lumina....si nu dau exemplul vreunei tari din vest ci aduc in discutie exemplul Republicii Moldova....cel putin pe drumul de la Vama Albita(RO)/Leuseni(R.MD) la Chisinau, nu exista sa treci prin vreo localitate.....catre toate sunt intersectii in T ( pt acel trafic redus este inca suficient ) si localitatile sunt undeva in stanga,dreapta la cativa km.E adevarat ca acest sistem simplu,dar deosebit de eficient si sigur dateaza de pe vremea URSS,dar asta nu ne scuza cu nimic.....au trecut de atunci 24 de ani ( 1991 ),iar noi pierdem bani europeni pe banda rulanta
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

problema cea mare la noi este ca atunci cand facem variante de ocolire, langa ele rasar imediat si case....

DN7+DN71, in jud DB nu aveau case nici macar pe jumatate din distanta actuala....
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

Quote from: cezar-mario2012 on December 03, 2015, 05:26:26 PM
În Spania exista semafor ce merge intermitent și în momentu când a sesizat că vi cu viteza se pune roșu, soluții sunt dar trebuie și aplicate.
Ăsta e o soluție mult mai buna și în locul acelor insule care te obliga sa faci ace bucla. După ce stai la 2-3 semafoare aiurea în plin camp. ...nu vei mai intra cu 100 la ora în localitate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

Quote from: dr4qul4 on December 03, 2015, 08:12:48 PM
problema cea mare la noi este ca atunci cand facem variante de ocolire, langa ele rasar imediat si case....

Din cîte știu e în lege că n-ar trebui să fie permis la VOuri, am uitat legea, am citit la un moment dat. În practică e adevărat că nu s-a respectat, dar orice se poate schimba.

alecu26

Pai acele avize tot cnadnr le da. Sau nu le da și atunci se construiește așa. ...românește. ..fără autorizație. ..sau autorizație semnată de primar pe ochi frumoși.
În plus chiar dacă pentru autorizație te mai descurci. ...pentru acces în dn sigur ai nevoie de aviz de la politie și cnadnr.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Quote from: alecu26 on December 03, 2015, 03:48:26 PM
Pietonul pare cumva fara reactie  când vede masina venind spre el.
Pietonul era o mamaie de 78 de ani. Nici daca ar fi observat nu cred ca era in stare sa se fereasca...

Quote from: alecu26 on December 03, 2015, 08:33:35 PM
...pentru acces în dn sigur ai nevoie de aviz de la politie și cnadnr.
Cand ma uit la DNCB nu mai sunt asa sigur... :(
In 5 ani o sa fie pur si simplu o strada cu cladiri pe toata lungimea. Este drept ca doar pe o parte - macar pentru asta este utila CF...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

si au si drumuri de acces... pentru asta avem nevoie de parapeti laterali la autostrazi chiar si in camp...sigur si-ar face cineva drum de acces pe acolo
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

bond

^ nu ca as fi gica contra, dar
(1) filmarea in cauza il disculpa pe sofer (pe trecere nu se alearga)
(2) nu cred ca avea peste 60/h. opreste in 3-4m dupa trecere si in majoritatea timpului pietonul e mascat de autoutilitara

vad situatii dinastea de cateva ori pe saptamana, in cea mai mare si infecta comuna din tara: Floresti, Cluj, pe care am nesansa sa o tranzitez de cateva ori pe saptamana. am claxonat si salvat multi pietoni care erau sa fie luati pe sus pe banda doi...
imho, pe 2+2 in afara oraselor n-ar trebui sa fie treceri de pietoni fara semafor

TibiV

Quote from: bond on December 03, 2015, 11:10:58 PM
pe trecere nu se alearga

Mai uită-te o dată.
Pietonul nu alerga.
Cum naiba să alerge o mămăică de 78 de ani ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bond

nu cred ca ma insala vederea... batranica pune privirea-n pamant si o ia la picior. pana si crainicu' spune ca alearga

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#1347
Quote from: bond on December 03, 2015, 11:10:58 PM
(2) nu cred ca avea peste 60/h. opreste in 3-4m dupa trecere si in majoritatea timpului pietonul e mascat de autoutilitara

Pai tocmai pt ca in dreapta avea autoutilitara, trebuia redusa viteza (pana la limita evitarii...), pentru ca masca vizibilitatea intr-o zona unde altii au prioritate (pietonii). Deci in cazul asta nu se aplica limita de 60/h

Ce-am vazut la examenul teoretic suedez si n-am vazut in Ro sunt poze cu o situatie rutiera cu intrebarea "unde e pericolul?".  De multe ori e dupa un vehicul mare...

In rest de acord, nu se alearga pe trecere etc.

Sigur ca solutia sunt centurile dar intrebarea e ce facem pana "atunci". Riscam ca parapetii mediani in localitati sa fie compromisi in ochii opiniei publice...

vancouver

In cazul accidentului mortal avem urmatoarea problema:
- prin instalarea parapetului median, siguranta PENTRU SOFERI a crescut mult, fiind acum aproape evitate coliziunile frontale (cele mai grave).
- concomitent insa se inregistreaza un numar sporit de accidente mortale la pietoni.
Motivul: cum spune si un localnic, acum soferii se cred pe autostrada.

Radacina problemei este alta: lipsa autostrazii. Ca atare pe acolo circula oameni care merg de la Galati la Viena sau de la Bucuresti la Cluj. La un astfel de drum nu se poate sta cu 50 km/h pe jumatate din drum, prin localitati, altfel se ajunge muuult mai tarziu. Traficul de tranzit este un trafic grabit si asta nu va fi niciodata altfel. Doar autostrada poate sa schimbe aceasta situatie, atunci tranzitul se muta acolo iar pe DN ramâne exclusiv traficul local, la nivel de bulevard.

Ce se poate face? Pasarele pentru pietoni. Pasarele cu scari din BETON, nu metalice, ca sa fie alunecoase. Si una din pasarele facuta ca pasaj subteran (cea mai centrala), cu lift de coborare sau panta lina daca este loc.
Parapetii trebuie sa fie 100% continui pe toata localitatea, NICI O EXCEPTIE, nici un loc de virat la stanga. ZERO intreruperi. Pentru accesul riveranilor trebuie bucle de intoarcere U-turn la capatul fiecarei localitati. Este ceea ce eu predic de ani de zile, dar nu mai ia nimeni in seama. Se va muri in continuare daca nu se adopta o solutie sigura.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)