News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cutter

Știrea cu Codul Rutier este falsă din cîte îmi pot da seama.

stangabriel


cutter

Mă refer că nu există acea Hotărîre de Guvern menționată.

Există un HG din 15.01.2015 care se referă la transportul copiilor în mașină și atît.

Cred că un bou de ziarist a preluat știrea de acum un an-doi cînd vroiau să modifice Codul Rutier să introducă acele sancțiuni foarte mari și să permită o ușoară alcoolemie. La vremea respectivă a fost abandonată propunerea ca urmare a reacțiilor negative.

Starea presei românești este jalnică...

stangabriel

Da,si mie si se pare fortata ideea de transport a copiilor,mai ales ca un scaun ne omologat nu are cum sa fie mai bun decat centura masinii.

cutter

Și ție și mai cui?! Eu n-am făcut nicio referire la "forțarea ideei de transport a copiilor", deci te rog, nu mă include în ce spui tu acolo.

Eu am semnalat doar că avem de-a face cu o știre falsă.

stangabriel

#725
OK,am gresit cu acel "si", m-am gandit pe urma. Asta am gandit-o doar eu. La inceput am spus "si" pentru ca si eu am citit cu atentie partea cu copii, am citit tot regulamentul, am gasit ceva ce nu mi s-a parut mie clar, indiferent daca va fi aplicat sau nu.

Asta e paragraful pe care il gasesc discutabil:

Una dintre modificarile CODULUI RUTIER se refera la copii si pasageri, astfel incat Romania se aliniaza la reglementarile UE. Soferul este obligat sa le spuna pasagerilor sa-si cupleze centura de siguranta, iar daca acestia vor fi surprinsi fara centuri, soferul primeste o amenda in cuantum de 5 puncte amenda, adica in jur de 450 de lei. In plus, copiii mai inalti de 135 cm pot sta pe orice scaun din spate, numai cu centura montata, in timp ce copiii mai mici doar in scaune sau dispozitive speciale omologate. Cine isi transporta minorul in alte conditii va primi aceeasi amenda de 450 de lei.

ciprebbe

Am verificat informatia legata de modificarile codului si intradevar - HG din 15.01.2015 care se referă la transportul copiilor în mașină - e ultima publicata si va intra in vigoare la 30 zile de la publicare.(15.02.2015)
Deci s-a raspandit prin presa informatia eronata, la fel si aici pe PUM.
Restul sunt propuneri ce inca nu au fost dezbatute si( sau) aprobate.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horeaa

#727
Quote from: stangabriel on February 05, 2015, 11:27:17 AM
Da,si mie si se pare fortata ideea de transport a copiilor,mai ales ca un scaun ne omologat nu are cum sa fie mai bun decat centura masinii.

Nu prea inteleg ce inseamna scaun neomologat in Romania, conform legii vad ca ar trebui respectate conditiile de aici de la articolul IV.

Legat de centura inteleg de ce ii periculoasa pentru copii sub 135cm fara scaun suplimentar. La inaltime asa mica centura le vine copiilor peste gat/fata in loc de piept, extrem de periculos chiar si incazul unei franari bruste de la viteza mai mare.
Regulile se aliniaza cu multe tari din vest, de exemplu aici in Anglia exista regulile astea de cativa ani buni, ii un chin logistic mai ales daca ai mai multi copii cu scaune de diferite categorii dar inteleg de ce ii mult mai sigur pentru ei asa.

stangabriel

#728
Imediat sub 135 cm e dificil pentru a sta intr-un scaun de copil,  certificatul de omologare a scaunului, apoi inaltimea copilului in sine. In logica mea  trebuia punctata varsta,nu inaltimea,sau o plaja mai larga. Apoi binenteles, excesul de zel din partea politistilor pentru aceste verificari.

horeaa

In Anglia ii pana la 135 cm sau 12 ani, care se indeplineste prima; intaltimea si greutatea conteaza totusi, de aceea si grupele de scaune is clasate dupa greutate.

Prin scaun se poate intelege si "inaltator" (nu stiu exact cum ii zice in Romania) sau "booster seat" cum ii zice la noi (in legea de mai sus ii precizat la articolul IV->2->b), si care la noi se pot folosi dupa 15kg impreuna cu centura de siguranta a masinii. Fata mea sta de la 110cm pe un scaun de genul asta (booster).

adiarc

am patit-o si eu astazi cu domnii militieni la nodul Saliste....mergeam cuminte pe banda 1 cu 130....pe banda 2 venea racheta unul cu o masina premium...si tinand cont ca eu mergeam cu 130 si el a trecut racheta , avea cam 200 la ora...militianul a sarit pe banda de urgenta , f aproape de banda 1 si f.aproape sa imi intre in fata la 130 la ora...UN CRETIN CU CASCA..Imi cer scuze fata de politisti de la rutiera care isi fac bine meseria , dar acestia erau niste C-R-E-T-I-N-IIIIII !!!!!!!!!!!!!!!

iarasi f interesant sistemul care l-am observat de vreo 2-3 ani la masinile premium si in cazul de fata la un BMW seria 5...la franare puternica , stopurile de la frana clipesc asemenea unor avarii , pt a-l atentiona pe cel din spate ca are loc o franare puternica.Mi se pare o idee excelenta si cred ca in cativa ani sistemul va fii in serie pe majoritatea autoturismelor...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

MNU

Sistemul de semnalizare de care vorbesti este legat de sistemul de franare de urgenta. In trecut, cand nu exista un standard, fiecare producator a implementat semnalizarea situatiei de franare de urgenta cum a crezut mai bine. De aceea, unele marci, asemnalizau aceasta stare prin activarea luminilor de avarie. Ulterior, a aparut o directiva europeana care cere ca luminile de frana sa semnalizeze cu o frecventa de 4Hz in acele situatii.

cheetah

Desi nu am apucat sa citesc intreg topicul, daca imi permiteti sa intervin in discutie cu cateva aspecte (desi unele puncte banuiesc ca au fost atinse anterior).
Problemele (majore sau mai putin importante) pe care incerc sa le sintetizez sunt:
- pe autostrazi si drumurile cu 2 sau mai multe benzi, circulatia nu se desfasoara neaprat pe partea dreapta (banda 1), pur si simplu pe unii "ii ia somnul" pe banda 2 sau 3. Apar depasirile pe banda 1, iar cand mai vine din spate un bizon in flash-uri, accidentul e 50% gata. In alte tari (vezi Austria) iti iei amenda doar daca mergi pe banda 2 pe autostrada goala.
- condusul agresiv cu utilizarea flash-urilor pentru a elibera banda 2, desi in fata se afla un alt vehicul in depasire cu viteza la limita maxima admisa (sau peste). Abuzul asta nici macar nu se pedespseste, e grav.
- pe teritoriul Romaniei vehiculele de marfa nu respecta timpii de pauza (soferii merg pana ii ia somnul la propriu). Exista practia de "scos magnetul", pe diagrame sau card nu se mai inregistreaza nimic.
- o problema la fel de grava la vehiculele de marfa, aproape fara exceptii, soferii conduc mult peste viteza admisa in localitati. Se bazeaza pe statii de emisie, flash-uri de la alti conducatori si detectoare radar.
- politia si RAR si ARR nu verifica constant si inopinant viteza inregistrata pe diagrame si starea tehnica a echipamentelor de inregistrare/ card. Fara nici o intentie din partea mea, multi politisti nu stiu sa citeasca o diagrama. Radarul nici nu isi mai are sensul pentru vhiculele dotate cu echipament de inregistrare daca se fac controale.
- autovehiculele de marfa sub 3,5 to (dubite) ar trebui sa se supuna unor reguli similare (nu egale) celor peste 3,5to (inregistrare viteza, timpi pauza etc.). In multe cazuri sunt adevarate bombe pe roti.
- detectoarele radar si atentionarea altor soferi nu sunt scoase in afara legii.
- amenzile nu sunt executate in caz de neplata. In Ungaria ajungi sa faci puscarie si zile de munca pentru o amarata de amenda neplatita.
- pe foarte multe sectoare politia, desi are dotarea corespunzatoare, foloseste la maxim 10% echipamentul radar.  Trebuie sa felicit insa multe puncte de politie de pe E85 (ex. Focsani, Garoafa, Nicolae Balcescu -BC- etc.) care isi fac meseria bine si folosesc la capacitate echipamentul. Desigur nu inseamna ca sunt de acord cu abuzurile (in 22 de ani de condus eu am patit-o o data, e adevat, la limita, da am patit-o).
- pe unele strazi inca mai circula multe auto cu numere de Austia, Franta. GB, Spania etc, care sunt de fapt niste epave, fara nici o legatura cu niste masini "la zi" in tarile respective. Nu doresc la nimeni un incident cu astfel de masini, nu mai vorbesc de proprietarii lor. E politia corupta? Ii e frica? Nu poate sa verifice? E mai simplu sa se ia de un amarat cu Dacie 1300?
- vorbitul la telefon si scrierea de SMS sunt pedepsite prea bland. Se putea retine permisul fara probleme pentru asa ceva, e grav! (PS: si eu mai vorbesc la telefon, dar asta nu inseamna ca e bine, e doar periculos)
- toata lumea e grabita si da vina pe lipsa autostrazilor. Asta e grav la nivel de mentalitate si educatie.
- nu in ultimul rand, amenzile sunt mult prea mici pentru abaterile grave gen - Conducerea cu peste 50 Km/h peste limita, sau sub influenta alcoolului. Aici trebuia o pedeapsa de min 6 luni si o amenda de min. 5.000 lei (pentu unii e un fleac, va asigur). Conducerea cu peste 30 km/h peste limita nici macar nu e penalizata cu retinerea permisului - Inchipuiti-va un "jmecher" (care mai vorbeste si la telefon) care ruleaza cu 85 km/h (pe vitezometru el vede peste 90 km/h) in localitate, pe trecerea de pietoni unde niste copii traverseaza strada in fuga.
O sa revin si cu alte "impresii" daca acceptati si nu ma considerati prea radical (dupa mine ce am povestit e un minim de bun-simt necesar normalizarii)

TibiV

CNADNR se doteaza in sfarsit cu utilaje de deszapezire adevarate...
Scad sansele sa inghete soferii ingropati in zapada....

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ
25.02.2015

Astăzi, 25.02.2015, au fost prezentate presei primele utilaje de deszăpezire achiziționate de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR SA).
"Achiziționarea acestor utilaje reprezintă un prim pas pentru retehnologizarea companiei. Până la sfârșitul anului, CNADNR va avea în dotare 100 de freze și 7 vehicule special de intervenție, achiziționate cu fonduri europene FEDR. Acest proces de retehnologizare, început încă de anul trecut, face parte din strategia de management a CNADNR pentru perioada 2015-2020, strategie pe care o finalizăm în present și pe care o vom prezenta în luna martie', a declarat Directorul General al CNADNR, Narcis Neaga.
Din cele 100 de autofreze, 31 sunt de capacitate mare (5000 t zapadă /h) si 69 sunt de capacitate medie (3500 t zapadă /h).
Valoarea estimată la momentul demarării procedurii a fost de:
69.750.000 Lei (fara TVA)    pentru 31 de freze de capacitate mare,
102.465.000 Lei (fara TVA) pentru 69 freze de capacitate medie 
7.875.000 Lei (fara TVA )pentru 7 vehicule speciale de intervenție.

Totalul estimat al procedurii de achiziție fiind de 180.090.000 Lei (fărăTVA).

Dupa evaluarea ofertelor, în data de 24 octombrie 2014, s-au încheiat contractele pentru toate aceste utilaje cu o valoare de 118.230.973 milioane lei fără TVA pentru achiziţionarea a 100 autofreze de curăţat zăpada din care: 69 bucăţi de capacitate medie (3.500 tone zăpadă/h) şi 31 bucăţi de mare capacitate (5.000 tone zăpadă/h) şi 7 vehicule echipate pentru intervenţii speciale pe timp de iarnă (vehicule care permit deplasarea rapidă în ciuda blocajelor cauzate de viscol, în vederea acordării de ajutor, inclusiv medical, persoanelor blocate în propriile vehicule), care urmează a fi livrate în perioada februarie 2015 - octombrie 2015.

Livrarea acestor utilaje va avea loc după cum urmează:

-          12 autofreze în februarie 2015,
-          24 autofreze în luna aprilie 2015,
-          26 autofreze în luna iunie 2015,
-          38 autofreze în luna octombrie 2015,
-          1 șenilată în februarie 2015
-          2 șenilate în luna aprilie 2015
-          2 șenilate în luna iunie 2015
-          2 șenilate în luna octombrie 2015

Față de autofrezele din dorarea CNADNR S.A. marca ZIL și URAL de producție sovietică cu vârste cuprinse între 30 și 50 de ani, noile autofreze au următoarele avantaje:
-          Capacitatea de deszăpezire 3500-5000 t zăpadă/h față de 1200 t zăpadă/h,
-          Consumul de carburant 20-25 l/h față de 60-80 l/h,
-          Norma de poluare EURO 6 față de NON EURO,
-          Fiabilitatea în exploatare, autofrezele ZIL și URAL se defectează frecvent, piesele de schimb se procură foarte greu,
-          Viteza de deplasare la locul intervenției net superioară 60 km/h față de 30 km/h,

CARACTERISTICI TEHNICE PRINCIPALE

Autofreze de capacitate mare 5000 t zăpadă/h:
-          Motor: Diesel Iveco, 4 timpi, racire cu apa;
-          Puterea: 554 CP (407 KW);
-          Nivel de emisii poluante: STAGE IV;
-          Tracțiune: integrala pe toate rotile;
-          Sistem de direcție: servoasistat hidrostatic, pe toate roțile, cu comanda selectivă față/spate/toate roțile;
-          Capacitate de curățare zapadă: 5000 tone/ora;
-          Lățime de curățare: 2500 mm;
-          Înălțimea maximă de curățare la o trecere: 1580 mm;
-          Distanța maximă de aruncare a zăpezii: 35 m;
-          Viteza maximă de deplasare: 60 km/h;
-          Echipare cu sistem de monitorizare prin GPS și software specializat;

Autofreze de capacitate medie3500 t zăpadă/h:
-          Motor: Diesel Iveco, 4 timpi, răcire cu apă;
-          Putere: 409 CP (305 KW);
-          Nivel de emisii poluante: STAGE IV;
-          Tracțiune: integrală pe toate roțile;
-          Sistem de direcție: servoasistat hidrostatic, pe toate roțile, cu comandă selectivă față/spate/toate roțile;
-          Capacitate de curățare zăpadă: 3500 tone/ora;
-          Lățime de curățare: 2500 mm;
-          Înălțimea maximă de curățare la o trecere: 1580 mm;
-          Distanța maximă de aruncare a zăpezii: 35 m;
-          Viteza maximă de deplasare: 60 km/h;
-          Echipare cu sistem de monitorizare prin GPS și software specializat

Vehicule speciale de intervenție:
-          Motor: Diesel Mercedes, 5 cilindri;
-          Puterea: 163 CP (120 KW);
-          Consum de carburant: 9 l/h;
-          Nivel de emisii poluante: Euro 3;
-          Viteza maximă de deplasare: 60 km/h;
-          Șenile din material cauciucat: 4 senile cu lățime șenilă de 620 mm;
-          Sistem de direcție: hidrostatic articulat;
-          Caroseria: este etanșă (permite plutirea pe apă), total amfibie;
-          Capacitate totală transport persoane: 16 locuri;
-          Sisteme de vizualizare și detecție termic și în infraroșu, pe o adâncime de 5 m în zapadă și pe o rază de 300 m;
-          Echipată cu echipamente medicale pentru intervenții de urgență.
 
CNADNR SA
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

laurashgeo

Referitor la scaunele pentru copii, m-a cam pus pe ganduri aceasta prezentare de pe ted.com
http://www.ted.com/talks/steven_levitt_on_child_carseats
Credeti ca e posibil ca introducera acestor scaune sa fi fost determinata in mai mare masura da loby-ul producatorilor decat siguranta propriu-zisa?