News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Sargon1806

Eu m-am luat dupa ce spunea frunzaverde in urma cu ceva timp AICI
Pana la urma, exista prevederea de care ne vorbea acolo sau e 50-50? Sau e in Germania altfel decat in Romania sau Suedia?

vancouver

Nu, nu este NIMIC prevazut in lege. Tocmai asta e buba. Eu vorbesc de Germania. Poate ca in alte tari exista regulamente clare.

Dar instantele de judecata au si ele caracter de lege, acolo unde legea nu spune nimic concret. Si sincer, numai faptul ca trebuie sa mergi de 2-3 ori la un proces, e deja o pedeapsa suficienta, ca sa fii mai prevazator.

PS. Citind postul lui frunzaverde la care faci referire mai constat o diferenta: in Germania NU exista "prioritatea de tramvai" in intersectie. Tramvaiul trebuie sa respecte aceleasi reguli ca si toti ceilalti participanti la trafic, inclusiv sa cedeze trecerea la viraje in fata celor care merg drept. In realitate tramvaiele au timpi speciali la semafoare si astfel de conflicte practic nu exista in Germania...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.


ciprebbe

Avem cod rosu de ninsoare ( peste 50cm) incepand cu ora 15 pt Buzau, Vrancea, Braila.
Evitati iesirile inutile din casa!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

bogdymol

Zilele acestea se tot discuta despre modificarile aduse Codului Rutier. Printre modificari, am inteles ca va fi marita limita de viteza in localitati la 60 km/h si pe drumurile expres la 110 km/h (chiar daca nu avem nici un drum expres in Romania). In plus, vor fi impuse anumite restrictii de circulatie pentru soferii incepatori.

Printre modificarile pe care as dori sa le vad puse in practica sunt:


  • obligativiatea utilizarii luminii de intalnire (faza scurta sau becuri de zi daca masina e doata cu asa ceva) pe toate categoriile de drumuri (nu numai DN-uri si Autostrazi cum e acum)
  • modificarea limitei de viteza in conditii de ploaie pe autostrazi de la 80 km/h la 110 km/h (pe ploaie pana si pe drumuri judetene ai voie cu 90)
  • acceptarea ca proba a imaginilor filmate de conducatorii auto cu camerele de pe bord, in cazul producerii unor evenimente rutiere
  • elaborarea unor norme clare privind modalitatea de oprire de catre autoritati (Politie) a autovehiculelor pe autostrada (asta pentru a nu mai vedea cum politistul sare pe B1 si te opreste pe banda de urgenta de la 130 km/h)
  • pentru asta s-ar putea sa mi-o iau de la unii forumisti, dar consider ca ar fi o masura benefica: 24 h "cazare" obligatorie pentru cei prinsi conducand sub influenta bauturilor alcoolice (>0.8 mg/l), incepand cu momentul in care au fost testati
Vreau sa aflu si parerea voastra cu privire la imbunatatirile ce pot fi aduse codului rutier.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

ciprebbe

#560
Drumuri exprese, in opinia conducatorilor sunt toate E -uropenele verzi de pe harta rutiera.
http://www.harta-romaniei.ro/harta_rutiera_a_romaniei.gif
Ceva de genul
http://pe-harta.ro/images/romania-harta-turistica.jpg
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

bogdymol

^ Sa nu confundam. Una e Drum European, care e de preferat sa fie autostrada, dar la noi majoritatea sunt drumuri nationale modernizate, si alta e drumul expres, care e un fel de autostrada mai ieftina.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

davyl

#562
^^^ Perfect de acord cu bogdymol: una este drumul european si alta drumul expres.

In Franta am circulat pe multe drumuri expres, cu limita de 110 km/h. Intersectia acestor drumuri cu altele de acelasi grad sau mai jos se face cu semaforizare (nu sunt poduri). Pentru asta este mai ieftin...

Si apropo de ce spunea colegul bogymol cu privire la modificarile aduse codului rutier, limita de 110 km/h pe ploaie pe autostrada este mai mult decat decenta. Asa este si in Franta: 130 km/h in mod normal si 110 km/h pe ploaie. Sa nu spun de Belgia, unde limita de viteza este de 120 km/h indiferent daca ploua sau nu. Si daca e cineva care imi spune ca in Belgia nu ploua, ar fi chiar culmea, ca locuiesc aici de ani de zile si stiu ce vorbesc...

Cred ca numai in Romania politia te opreste pe autostrada la modul asta. Normal ar fi sa te fotografieze si sa iti trimita amenda acasa sau sa intervina cu masina specializata: te depaseste, pune mesajul cu "follow me" si in prima parcare sau iesire discuta cu tine...

dr4qul4

Aseara erau cu radarul pe A3, ascunsi sub un pod.

Cum naiba sa-ti puna follow me cand nici macar parcari nu au facut intre Bucuresti si Ploiesti si cam acelasi lucru se intampla peste tot.

si nu-ti sare in fata la 130, iti sare in fata la 140+, iar daca nu opresti vin cu Porsche-ul dupa tine si nu-ti pun follow me, iti pun sa opresti neregulamentar pe banda de urgenta.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Quote from: bogdymol on February 10, 2014, 04:57:04 PM
^  Una e Drum European, care e de preferat sa fie autostrada, dar la noi majoritatea sunt drumuri nationale modernizate,

Eh, dintre E-urile din Romania, pe 2 nu vad necesar nici macar upgradarea la drum expres:

E79 Craiova - Deva - Oradea: nu-l cunosc decat pe bucata Petrosani - Deva, dar aceasta e superba la nivelul de acum; o autostrada pe acest traseu mi s-ar parea o exagerare
E577 Pitesti - Brasov e in aceeasi situatia. DN-ul actual, reabilitat, ar trebui sa fie suficient pentru multi ani de acum incolo. Zona superba nu permite nici ocoliri pentur localitati si nici traseu mai lin fara investitii mult peste un prag decent dat de importanta secundara a traseului.

In rest sunt insa de acord - niste autostrazi care sa urmeze, in mare, traseul acestor E-uri e un proiect rezonabil si dezirabil.

bogdymol

#565
Drumurile Europene in general urmeaza traseul fluxurilor principale de trafic. Cum autostrazile le faci pentru ca traficul e prea mare pentru un DN, normal ca Drumurile Europene si Autostrazile ajung sa aiba acelasi traseu. Exista si in tarile vestice Drumuri Europene care nu sunt pe traseul vreunei autostrazi, si nici nu este planificata vreo autostrada acolo. Un exemplu care-mi vine in minte este E651 din Austria (harta ; ). Dupa cum vezi, drumul e unul obisnuit (echivalentul unui DN la noi), dar are unele imbunatatiri: centuri la aproape toate localitatile, cateva intersectii denivelate (restul intersectiilor au benzi pentru virajul la stanga), mai un tunel mic unde se impune, curbe cu raza mare etc. Aceste mici imbunatatiri creste considerabil atat viteza de parcurgere a drumului, cat si siguranta rutiera.

E79 (Craiova - Deva - Oradea) din exemplul tau nu e necesar neaparat sa devina autostrada, chiar si dupa ce vor fi 3000 km autostrada in Romania. In schimb i se pot aduce unele imbunatatiri care vor creste atat viteza de parcurs, cat si siguranta traficului:
- construirea de benzi de urcare pentru vehiculele grele, acolo unde se impune (pe langa Petrosani exista cateva deja, iar pe Deva-Oradea se vor construi odata cu reabilitarea ce re-incepe primavara asta)
- construirea de centuri la localitatile principale (exista deja proiecte pentru centurile Beius, Stei si Targu Jiu). La astea, din punctul meu de vedere ar mai trebui adaugate centuri la Sanmarin-Baile Felix, Varfurile, Halmagiu, Brad, Hateg, Petrosani, Filiasi si poate mai la cateva comune in care tranzitul e mai anevoios
- corectarea unor curbe, cu unele noi cu raza mai mare (si implicit viteza sporita)
- denivelarea intersectiilor cu alte drumuri principale (Centura Oradea-sud, DN75 spre Arieseni, DN68B spre Hunedoara, DN66A spre Lupeni, DN6 langa Filiasi), sau daca nu e posibil, macar sa existe benzi de incadrare pentru viraje (stanga-dreapta). Ideal ar fi ca si intersectiile de la capetele centurilor construite sa fie denivelate

^ Daca aplici ce am scris eu mai sus, la traficul existent pe E79 Craiova-Oradea, mai ca nu-ti trebuie autostrada si poti conduce relaxat.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

igorashu

Quote from: bogdymol on February 10, 2014, 04:24:03 PM
Vreau sa aflu si parerea voastra cu privire la imbunatatirile ce pot fi aduse codului rutier.
As adauga obligativitatea reexaminarii teoretice la fiecare 5 ani - sunt foarte multi care nu sunt la curent cu modificarile recente. In plus, in felul asta s-ar mai filtra cei cu permisele luate la Pitesti ;)

Suspendarea permisului pentru folosirea incorecta a luminilor pe timp de noapte (recunosc, am o problema MARE cu cei care merg cu proiectoarele de ceata aprinse).

Danny550394

Quote from: igorashu on February 11, 2014, 12:35:31 PM
Suspendarea permisului pentru folosirea incorecta a luminilor pe timp de noapte (recunosc, am o problema MARE cu cei care merg cu proiectoarele de ceata aprinse).

Stopurile de ceata pe timp de noapte si ploaie sunt un adevarat pericol (si proiectoarele dar mai putin). Te uiti ca molia la bec daca esti in spatele unuia care le foloseste.

davyl

#568
^^^ Vorbiti de Romania, nu? Ca in Romania le-am vazut folosite la greu proiectoarele de ceata. Cel putin in Franta, folosirea proiectoarelor de ceata, fara sa fie ceata, nu numai ca este interzisa, dar se primeste amenda la greu.

Cred ca acelasi lucru ar trebui sa fie si in Belgia, insa am vazut pe multi ca le folosesc, deci sa inteleg ca sunt tolerate ca in Romania, nu?

In Belgia se mai folosesc in conditii de ploaie mare ("spray") pe autostrada, insa doar ca sa vezi mai bine noaptea si sa ii orbesti pe ceilalti, nu sunt de acord, daca nu ai si ceata.

Eu nu le folosesc decat pe ceata. Scrie ca pentru ceata sunt, cand e ceata le pornesc. Desi am niste faruri halogen (faza scurta) destul de prostute pe masina mea (Skoda Roomster).

get

http://www.gandul.info/stiri/numarul-persoanelor-care-au-murit-in-accidente-rutiere-la-cel-mai-scazut-nivel-dupa-1990-ce-spune-seful-politiei-rutiere-despre-cresterea-limitei-de-viteza-12064544

Quote
În 2013, au murit pe şosele, în accidente rutiere, 1.859 de oameni, această cifră fiind cea mai scăzută după 1990. În condiţiile în care parcul auto al României a crescut cu 216% din 1990 până în prezent, numărul persoanelor care mor în accidente rutiere a ajuns la nivelul anului 1973, a declarat şeful Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă, la bilanţul Poliţiei Române pe anul 2013.

Numărul oamenilor care au murit în accidente rutiere în 2013 a scăzut cu 9% faţă de anul precedent. De asemenea, numărul accidentelor rutiere grave din 2013 - 8.550, este în scădere cu 8,7% faţă de anul precedent.

Stau și mă întreb dacă deschiderea A3 - ca alternativă la punctele negre de pe DN1 dintre București și Ploiești - și a tronsoanelor A1 Deva-Orăștie - alternativă la zona DN7 de pe locul doi din top ca densitate de puncte negre - o fi având vreo contribuție la rezultatul ăsta.