News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

yetiman

#5940
Daca tot au fost atatea discutii, hai sa imi dau si eu cu parerea.  :D

Eu vad 2 greseli majore la semnalizarea actuala:

1. Turda apare pe panou de 2 ori (o data pe fond verde sub A3, o data pe fond albastru E81-DN1). De ce? Nu sunt 2 iesiri catre Turda, asa cum s-ar intelege de pe panou.

2. Sageata spre dreapta pozitionata in dreapta, chiar langa iesirea Turda si DN1.
Pentru o persoana neavizata, poate fi usor interpretat ca iesirea Turda pe DN1 e spre dreapta, dar ca mai urmeaza alta iesire spre Bors, Cluj si Turda pe A3. Ceea ce e fals.

In exemplul pus de Vancouver din Germania sageata spre dreapta este pusa in stanga panoului, cu destinatiile trecute in dreapta ei. Cred ca e mult mai clar ca pentru toate acele destinatii trebuie mers spre dreapta.

Eventual, Turda sa fie pe fond albastru.

Eu as propune ca prima urgenta o modificare simpla (mai ales ca in acel loc incepe si a 4 banda):



,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Lozzo

Ultimul comentariu pe care il mai fac legat de acest nod.

Nu am mai precizat in postul de mai sus ca vad necesar si marcarea limitelor de viteza pe panoul superior pentru fiecare banda asa cum apar ele si in panoul lateral extras din acea imagine.  Este si asta o necesitate in semnalizarea rutiera actuala. Dar se leaga mai bine de comentariul ce urmeaza.




Am marcat in imagine o lipsa a marcajului rutier, o amarata de linie continua. Nu pare importanta, dar diferenta de viteza 40km/h intre benzile din stanga si dreapta o transforma in situatia de mai jos.



In stanga linia continua poate lipsi deoarece cele 2 benzi au viteze similare prin constructia benzii de desprindere si a faptului ca pe prima banda de pe autostrada se circula cu viteze inferioare. A fost postata mai sus o imagine dintr-un nod in Germania similar. Necesar este doar motul acela hasurat care joaca rol de linie continua unde nu se mai depaseste.


In dreapta avem o situatie in care in geometria impune o franare pe banda care se desprinde la dreapta.

In punctele a si b nu se permite revenirea pentru ca se presupune ca nu poti sa te reincadrezi de la viteza de 60km/h inapoi in 100km/h in siguranta.
In punctul c nu se mai permite intrarea pe banda din dreapta pentru ca nu mai poti reduce viteza in siguranta de la 100km/h la 60 km/h
In punctul d se permite intrarea pe banda din dreapta pentru ca se presupune ca inca poti reduce suficient viteza. Spre deosebire de a, poti frana mult mai usor si intr-un spatiu mult mai redus decat poti accelera. De aici rezulta asimetria dintre d si a.

N.B. In imaginea din dreapta pentru simplitate se poate renunta la marcajul dublu (linie intrerupta si linie continua) si se poate pastra doar linia continua
N.B. In ambele imagini putem sa nu regasim fizic o linie continua, ci un marcaj cum am reprezentat simplist prin acel mot hasurat (o linie continua si mai groasa si variabila ca grosime)

Ca si in cazul desenului din dreapta in nodul actual (2c) dar si in (2a,2b) vom regasi aceasta diferenta de viteza intre benzi (120 vs 80). Nevoia marcajului rutier propus poate nu este atat de evidenta ca in cazul descris (100-60), dar este din pacate necesar. Si e o amarata de linie continua
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

vancouver

Orice linie continua acolo ar fi o mare greseala.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Lozzo

#5943
Orice linie continua acolo nu ar fi o mare greseala.

O zic doar ca sa am eu ultimul cuvant sa vad ce se intampla. Am in fata 2 sticle de bere agitate si vreau sa vad cine castiga intr-un concurs de facut spume la gura  :lol:

N.B. Concursul e intre sticlele de bere ca sa nu fie interpretat gresit ca un atac la persoana.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

gruiarew

Se pot pune limitele de viteză fix deasupra, nu mai trebuie indicatorul ăla pe dreapta cu sau fără linie cotinuă pe el. Ideea e că omul trebuie să vadă dintr-o privire cam tot. În direcția aia e orașul X și limitarea de viteză e Y. Informația trebuie să fie toată în același loc nu frânturi pe toate gardurile.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alin2pas

Într-adevăr, indicatoarele de la apariția benzilor spre Cluj-Napoca și de după separarea acestora de cele spre Tg. Mureș derutează, ca și cum benzile spre dreapta ar fi de ieșire pe DN spre Turda. Eventual ar putea fi modificate indicatoarele pentru Cluj-Napoca ceva de genul:

Indicator actual


Propunere



Powered by API/PUM imgur uploader

Cred că ar fi mai clar decât indicatorul actual că benzile din dreapta sunt atât pentru ieșirea de pe autostradă spre Turda, cât și pentru continuarea pe A3 spre Cluj-Napoca și Borș. Ambele indicatoare (atât cel spre Cluj, cât și cel spre TG. Mureș) ar putea fi completate cu limitele de viteză trecute deasupra săgeților, după cum propune Gruiarew. Scuzați calitatea desenului, sper că e destul de sugestiv.

vancouver

Nu are ce cauta nici o localitate pe albastru acolo, nu se iese de pe autostrada prin acea bifurcatie. Turda trebuie trecuta normal, pe fond verde, ca si restul.

Dat fiind ca este deja trecuta o data Turda, este cel putin bizar, daca nu chiar absurd, sa fie trecuta inca o data. Deci cum a desenat @yetiman e cel mai bine. Daca mai scapam si de Bors si scriem Oradea sau Budapesta, deja suntem in loja tarilor civilizate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Lozzo

#5947
Quote from: vancouver on January 21, 2021, 11:35:04 PM
Daca mai scapam si de Bors si scriem Oradea sau Budapesta, deja suntem in loja tarilor civilizate.

In loja tarilor civilizate se trece "Bors (H)" nu Budapesta.

Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

JohannDB

     Colegiiiiii....ATENȚIE !! Nu folosiți NUMAI indicativul E XX (european xx), pentru că, în primul rând, un "E" (european) este un DN (drum național) în primă și ultimă instanță și omul de rând, mai degrabă recunoaște un "DN" decât un "European" (( în subsidiar "europene" sunt câteva combinate cu DN-uri (și) la noi, restul DN-uri simple))...
  La autostradă, rămâne autostradă cu adiționala "E xx" !
Dacă ne uităm pe un atlas nemțesc și ei merg pe codificarea națională și o combină numai unde e nevoie, dacă drumul este rută principală de tranzit, cu "european".... În rest și la ei "B"-uri (Bundes) cu grămada....
     Și mai este ceva ce mai pomenisem, pe aici pe undeva.... Direcționare către o destinație, cu specificația "VIA" precum am văzut-o și la nemți și mi s-a părut fără echivoc, la momentul alegerii direcției; știam că merg undeva "via" cutare drum (era o răscruce de/cu două drumuri la/spre aceeași destinație)....
     În țară, cu străinii cu care lucrez, constat că-i doare-n bască de un eventual "european", când este "în fundul curții la noi".... Și trebuie să-l lămuresc și să-i traduc indicațiile unui AST, pentru ca omul să nu fie bun de amendat că a sărit din traseu (pe gol) și să urmeze "cale cea dreaptă"  :D :D ....
    Concluzionând, când apare o direcționare pe un DN ce e parte a unui traseu/coridor european să fie în paralel ambele indicații, dar neapărat și numărul de DN, nu numai că este un "E" (european)... Cum era exemplu de mai sus cu E 81 Turda pe fond albastru, E 81 dar ce DN este pe/sub el ??  Dacă priviți bornele kilometrice ele indică numai "DN x" și abia din loc în loc pe "stâlpi" vezi tablele dreptunghiulare cu "E xx" !!

dr4qul4

Va agitati degeaba. Chiar daca s-ar vota o varianta in unanimitate, tot nu rezolvam mare lucru.
Cel mai bun exemplu este la Constanta.
Mergand dinspre Ovidiu spre Bucuresti ai indicatorul asta. Bucurestiul este la dreapta si geografic si rutier.
Indicatorul este perfect si totusi acolo sunt cel putin 3 masini/zi care o iau aiurea. Eu cel putin am intalnit mereu masini care mergeau cu spatele pe banda de urgenta. Chiar nu pot intelege cum cineva poate sa greseasca acolo...

Am intalnit si in partea cealalta (Mangalia-Bucuresti), dar acolo probabil ca vroiau sa mearga spre Constanta (si pe indicator apare doar Harsova si Tulcea). Bine, asta nu e o scuza ca si acolo Bucurestiul este si geografic si rutier spre stanga.

Daca acolo, la atatia ani dupa deschidere, tot avem ratutiti, chair credeti ca veti avea succes in a explica spaghetele de la Turda?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dragos76

Asta nu înseamnă că nu trebuie să se îmbunătățească ce/unde se poate.
În plus mi se pare obligatoriu ca să fie sancționați drastic cei care cu bună știință fac astfel de manevre (dat cu spatele, întors). Când zic mai drastic nu mă refer la mărit pedepsele, ci la a folosi sistemele de supraveghere video de pe autostrăzi pentru a-i depista și sancționa. Deocamdată se pare că astfel de măsuri se iau doar dacă apare vreo filmare pe net.

JohannDB

       @dr4qul4.....  :lol: :lol: :lol:  cu  """...a explica spaghetele de la Turda?""" m-a bușit râsul, pe bune și râd și acum cu poftă; tot "văd" în minte asocierea cu niște spaghete încurcate (apropo, să vedem ce-o ieși la Sebeș/Lancrăm, cu toate că-i mai aerisit, aici, cu A1/A10)....  Mi-ai făcut o zi bună; mulțumesc !!  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

TibiV

Quote from: JohannDB on January 21, 2021, 11:58:16 PM
Nu folosiți NUMAI indicativul E XX (european xx), pentru că, în primul rând, un "E" (european) este un DN (drum național) în primă și ultimă instanță și omul de rând, mai degrabă recunoaște un "DN" decât un "European"

Asta cu folosirea "E XX" mi se pare o nebunie maxima...
Mai ales pentru ca "E-urile" (rutiere, nu alea din macare...) sunt variabile - in timp SE SCHIMBA!...

Exemplu:
Pe Bucuresti-Constanta, E81 a fost pana in urma cu vreo 15 ani asa: DN3 pana la Lehliu, DN3A pana la Fetesti, DN22C de la Cernavoda la Murfatlar, si iarasi DN3 de la Murfatlar la Constanta...
Iar cand a fost gata A2, E81 a fost "mutat" pe A2.
Dar DN3, DN3A si DN22C au ramas pe loc, chiar daca "Europeanul" s-a mutat pe autostrada paralela.

"Europenele" sunt definite ca "cele mai bune drumuri pe traseele de interes european" (in special pentru marfa), nu ca un "traseu fix". Si, din cate stiu, "rangul" de European nu se da la Bucuresti, ci la Bruxelles (chiar daca decizia de "mutare" dureaza uneori 2-3 ani, cum a fost la E81 -> A2...)

Acelasi E81 este deocamdata "definit" tot pe DN1 de la Sibiu pana la Cluj.
Dar sunt convins ca atunci cand se va termina A10 se va "muta" pe A1-A10. (Nu vrei sa bagi un TIR-ist care vine la noi prima data prin nodurile Sebes si Alba Iulia Nord "under construction"...)

La fel cum finalizarea a macar 200 km din A7 (fara "gauri" gen Holdea...) va muta sectiunile corepunzatoare de E85 de pe DN2 pe sctiunile noi de A7. Cel putin eu asa cred...



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ddfab

vad ca mai nou e saptamana si TIR-ul defect in giratoriu...
din nou, un camion defectat la intrarea in giratoriul nordic din nodul Alba Nord, la iesirea de pe autostrada... deci da, se defecteaza camioane pe benzile de iesire/intrare si se creaza probleme. de aceasta data, coada spre Teius de aproximativ 7-8 km.




adiarc

cam asa ar trebuii sa se intample daca legile si autoritatile ar funcționa

pe scurt,un sofer sicaneaza pe altul in Suedia si primeste un premiu memorabil pt asta...3 luni suspendarea carnetului si aproximativ 12.500 euro ,amenda.....

https://m.adevarul.ro/locale/constanta/amenda-uriasa-incasata-suedia-sofer-sicanat-roman-trafic-transat-politia-situatia-video-1_6015413e5163ec427169ecb0/index.html
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura