News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

#4770
Filmarea suceveana e foarte colorata, merita pentru cei care n-au vazut/auzit. E interesant ca dupa tentativa de depasire, atentia soferului e limitata de discutia prin radio, si desi circula calare pe marcajul median, ii scapa o oportunitate de depasire (ceea ce e ilustrativ, pt ca depasirea e menirea lui in viata). E clar ca omul e obosit. Morala: "vezi poate-o sa parchezi inainte de Suceava si ti-o iei in gura." La 3:47 un ardelean le raspunde foarte colorat, sa opreasca odata sa se bata, sa nu mai ocupe frecventa radio :) :)

Se pare ca cel care a evitat coliziunea frontala e sofer profesionist de drift...

https://adevarul.ro/locale/suceava/video-Soferul-evitat-tragedie-rutiera-suceava-pilot-profesionist-campionatul-national-drift-mi-e-greu-sa-mi-explic-depasire-1_5dc14eb95163ec4271b5aa50/index.html

Si zice bine @pelan87, se vede cum TIRurile merg fara nicio greata cu 80 prin localitate. Pe de alta parte incetinesc apoi la 40-50.

Dupa viralizarea filmarii s-a sesizat si politia.

Quote
Poliţiştii se plâng că înregistrările făcute cu camere de bord neomologate nu pot fi considerate probe într-o eventuală anchetă penală. Pe de altă parte, l-au identificat pe şoferul maşinii Mercedes, pe care l-au invitat la sediul Poliţiei pentru o discuţie.  Un avocat consultat de "Adevărul" în acest caz spune că poliţiştii au posibilitatea să-l sancţioneze pe şoferul inconştient fără a folosi drept probă filmarea. Soluţia ar fi identificarea martorilor la incident, ceea ce presupune muncă de cercetare suplimentară, şi convingerea acestora de a depune mărturie.







danutzu_1069

In cazul de fata este si mai simplu, nr de inmatriculare al celui cu camera de bord, apare pe filamre, pe langa alte informatii.
Dar, 70 si ceva km/h versus indicator pentru 50km/h....

ghrt

O problemă practică este că martorul care a filmat trebuie să se prezinte la poliţia şi instanţele locale (judecătorie, tribunal). Asta înseamnă altă localitate, iar pentru şoferii profesionişti poate friza imposibilul, de regulă ei circulă prin toată Europa şi nu au cum să fie într-o anumită zi, stabilită de altcineva fără să îi consulte, la o instanţă pe undeva prin RO.
Ar trebuie reglementată situaţia, fie privind declaraţia privind autenticitatea filmării astfel încât să nu fie necesară audierea martorului, fie audierea prin remote video / WhatsApp. Ambele soluţii sunt în realitate imposibile, trăim într-o ţară teribil de conservatoare şi nu avem decât să murim în continuare ca proştii.

Vă propun ceva sper mai interesant. Demult au fost nişte videoclipuri privind situaţiile întâlnite la volan şi comportamentul riscant. Nu s-au bucurat de succes din diverse motive.

Cred că un slogan şi o temă mai bună pornesc de la ideea că şofatul nu este un sport extrem. Cineva oarecare să practice demonstrativ un sport (perceput ca) extrem - de exemplu: alpinism, bungee jumping, parapantă / delta planorism etc, şi apoi în contrast să conducă defensiv, arătând cum se poate proceda într-o anumită situaţie: are un şofer neatent în faţă pe banda de depăşire (situaţia prin primul videoclip), de ce nu are rost să depăşeşti pe toată lumea etc. În felul acesta poate s-ar capta atenţia amatorilor de adrenalină.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

#4773
Quote from: danutzu_1069 on November 06, 2019, 07:58:10 AM
Dar, 70 si ceva km/h versus indicator pentru 50km/h....

Chiar m-am intrebat intotdeauna cum functioneaza asta. Conduci un camion de X tone si esti in coloana cu 70 sau 90. Vezi in ultima clipa un indicator de 50 care pana atunci nu era vizibil din cauza coloanei din fata (pt a evita asta e bine ca indicatoarele  de limitare sa se puna pe ambele parti ale drumului). Cat timp ai sa incetinesti? In cati metri esti obligat sa fii la 50?

Nu ca ar fi o scuza dar mie mi se pare ca cel care a filmat voia neaparat sa stea aproape de colegul din fata lui, asa ca a accelerat sa-l ajunga. Apoi a circulat aproximativ legal.


gruiarew

#4774
Dacă ești în coloană mergi cu coloana. Dacă vrei musai să mergi legal te trăznesc toți de nu te vezi. Vă provoc să mergeți cu 50 prin sate, mai ales când ai TIR în spate. Tot ce e discutabil și nu se poate lua în considerare că nu e omologată e viteza afișată de cameră.

Și da, cu judecata te poate chema ca martor și după 2 ani... și-i nașpa rău dacă nu te duci. Așa că mulți preferă să stea pe treaba lor.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

Eu ma refer strict la faptul ca nu vezi indicatorul din cauza coloanei din fata. Sa zicem ca nu ai coloana in spate dar ai inertie mare din cauza greutatii, calitatii franelor, etc. In cati metri trebuie sa ajungi la viteza tinta?

dr4qul4

inainte sa depasesti indicatorul.
Stiu ca e imposibil, dar multe legi de la noi sunt imposibil a fi respectate in litera legii (de asta cand se da amenda ar trebui luat in considerare si spiritul legii)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

perfidus

Am mai revazut inca o data clipul din Suceava. Acum realizez ca nu acostamentul larg l-a salvat pe acel sofer legitimat ca pilot in campionatul national de drifturi ci faptul ca acolo era o intersectie cu un drum secundar si autoutilitara s-a incadrat practic spre acel drum. Daca ar fi fost parapet continuu in curba tragedia era de neevitat. Iar reactia bizonului de a trage stanga spre acostament in loc sa franeze si sa revina spre TIR este inexplicabila. E un caz scoala de psihologie a agresivitatii.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Un ANIMAL...
Pacat ca in loc de pilotul de drifturi nu s-a intalnit cu TIR. Soselele ar fi fost mai sigure acum...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Sfatul pe care mi l-a dat un şofer cu experienţă, ca în astfel de situaţii să iau la maxim dreapta şi să semnalizez dreapta, astfel încât şoferul de pe contrasens să se încadreze pe mijloc.

Tendinţa de a trage spre stânga este explicabilă prin frică. Când vezi impactul, încerci ca să îţi scoţi din accident propriul corp. De aia locul din dreapta faţă este al mortului, şoferul va încerca să se scoată în afara pericolului trăgând de regulă spre stânga.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

#4780
S-a facut dreptate, permisul ridicat pt 60 de zile. L-au prins c-a avut si o tamponare urmata de neprezentare la post.

https://adevarul.ro/locale/suceava/cazulsoferului-era-provoace-tragedie-rutiera-suceava-cums-a-ajuns-n-avem-ce-i-face-panala-permis-suspendat-doualuni-1_5dc2a7615163ec4271bdeaff/index.html

Deci sa curga filmarile, ca au efect, chiar daca cel care le face nu depune marturie, si chiar daca nu sunt folosite ca proba.

E remarcabila pasivitatea politiei din Suceava (dferita de cea din Hunedoara si unde am mai vazut astfel de incidente). Brusc dupa ce s-a viralizat se poate face totusi ceva.

dr4qul4

"tamponarea" asta pare cusuta cu ata alba. Posibil sa urmeze o contestatie. Dar e bine si asa. Sper sa nu aiba o "amiabila" pregatita si sa-si recupereze repede permisul.
Totusi, daca vrem sa facem ceva, ar trebui inceput cu inasprirea legii: orice accident soldat cu victime (decese sau raniri grave) sa fie automat condamnat la puscarie cu executare de minim 1 an. Suspendarea pedepsei sa nu poata fi luata in considerare. Stiu ca i se poate intampla oricui, dar din anul acela vor ramane doar cateva luni dupa ce se aplica: recursul compensatoriu, cursuri de reeducare, munca prestata, carti scrise (si pt ce altceva se mai scade pedeapsa) + eliberarea conditionata.
Daca sunt doar raniti usor, atunci nu trebuie sa se ajunga la puscarie.
Dar mi se pare ca se incurajeaza raliurile pe drumurile publice cand pedepsele sunt atat de injuste.
Cum naiba sa ajungi la puscarie daca ai condus fara permis/ai baut un pahar/ai masina neimatriculata si intri cu ea in sant (fara sa ranesti pe cineva), dar in acelasi timp poti sa scapi basma curata (=pedeapsa cu suspendare) cand incalci in mod constient regulile de circulatie si provoci un accident mortal.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

mircea

Nu e ok chiar "orice". Ce te faci cu alea din culpă unde singura vină e că erai cu mașina pe drum? Caz concret: un bețivan s-o pus să doarmă noaptea pe drum chiar lângă o curbă, iar o cunoștință l-a călcat, neapucând nici măcar să-l vadă din cauza curbei. Omul are pedeapsă cu suspendare pentru omor din culpă. Alt caz concret: niște copii se jucau printre blocuri ( al meu fiind unul dintre ele) și o fetiță pur și simplu a ajuns pe carosabil în fața tirului, la 1 m. Explică-mi, te rog, dacă tu ai fi oricare dintre șoferi, care ar fi vina ta în cazurile astea și care ar fi motivul pentru care ar trebui să mergi la închisoare?

ghrt

^Pentru că toate chestiile alea pe care le spui (ai condus fara permis/ai baut un pahar/ai masina neimatriculata) le ştiai dinainte să te urci la volan, şi le puteai evita foarte simplu, de exemplu chemând un taxi.
Pe când extrem, extrem de puţini se urcă la volan chitiţi să omoare pe cineva.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

@mircea, pai nu ar trebui sa fie vinovat pentru cele 2 cazuri, decat daca acolo era trecere de pietoni, sau daca a incalcat si o alta regula: de ex daca era baut, sau daca nu avea permis. Mecanicul de tren nu e vinovat cand loveste pe cineva care nu s-a asigurat. Soferul de ce ar fi?
@ghrt, eu nu vad nici o diferenta intre a te urca baut la volan si a depasi in curba fara vizibilitate. Sau a nu opri la o trecere pe care sunt pietoni in acel moment. SI cel care depaseste stie exact ce face cand depasea linia aia continua.

Tie ti se pare corect ca unul prins fara permis se alege cu dosar penal iar unul care are permis dar merge pe contrasens pe autostrada si provoaca un accident (fara victime) se alege doar cu permisul suspendat?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024